Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Lose grejanje

104 poruka / 0 new
Poslednja poruka
Nike
Nike's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Deklarirana snaga kotla je za određenu vrstu goriva i za određenu polaznu i povratnu temp. Loženje sa polazom od 60°C sigurno ne daje deklariranu snagu kotla. Ako je razlika povrat polaz na kotlu prevelika na nominalnom protoku onda kotao ne daje punu smagu. Tada je normalno i da radijatori imaju veliku deltu T.

Nike
Nike's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Slažem se sa rečenim osim slijedećeg:

Quote:
Što se tiće pumpe, ima ugrađenu h - 6 , iako mu je visinska razlika između najviše i najniže točke 4 metra, te bi čak i pumpa sa h - 4 vršila normalno cirkulaciju.

Visina vodenog stupca u sistemu (visinska razlika između najviše i najniže točke) nema nikakve veze s visinom dizanja pumpe tj naporom pumpe. Visina dizanja pumpe je brojčana vrijednost mogućnosti pumpe da savlada otpore cirkulacije koji se isto mogu iskazati u mm ili cm ili m vodenog stupca kao i u Pa bar i sl. Ta vrijednost je najviša kad pumpa uopće ne ostvaruje cirkulaciju.

Tako se iz podatka o visini dizanja pumpe i podatka o visinskoj razlici ne može izvuči nikakav koristan zaključak.

Kod cirkulacione pumpe visinska razlika u krugu cirkulacije ne predstavlja nikakav napor za pumpu pošto stupac vode koji ide prema gore ima i kontra stupac koji ide prema dolje pa se poništavaju. Ostaje samo savladati otpore trenja u cijevima, elementima i fitinzima.

Konkretno, ako zbroj svih otpora trenja u krugu iznosi 3m vodenog stupca (~30kPa), pumpa Wilo Star RS 25/6 će cirkulirati 2m^3/h vode kroz taj sistem na najvećoj brzini.

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

majstorčić wrote:

Dotični navodi ako digne temperaturu u kotlu na 80 - 85 stupnjeva da bi mu trebalu 1000 eura za grijanje, te kotao drži na 60 stupnjeva a max. 70.

regulator promaje povečati na veću temperaturu i jaće ložiti kotao u hladnijim danima, bez obzira na potrošnju ogrjeva.

Ovo si rekao malo ne promisljeno bez obzira na potrosnju jer po tvom neka potrosim u 2000e ali samo da se ogrejem, ali `ajd sad.
Ekipa koja je radila sistem uzeta je na preporuku komsije koji stanuje 5 kuca od mene. Njegova m2 kuce je nesto manja od moje za 20m2, kotao mu je oko 10m od kuce, gotovo identican sistem, cevi radijatori kotao...

On drzi regulator promaje na 60c do -8 i sedi u kuci sa majicom kratkih rukava, a ja u dugim rukavima. Ako temperatura predje -8 stavlja na 70c i sa tim je izdrzavao do -20 i opet u kratkim rukavima, a ja stavim na 85c i smrznem se ko p...a u dugim rukavima.
Ne daj boze da stavi na 70c kada je napolju -5 pa on bi se istopio. Godisnje ne potrosi vise od 500e susenog uglja vreoci i kako god da mu je temperatura vode njemu se gornji deo radijatora od donjeg dela razlikuje samo 10 stepeni dok je kod mene to mnogo vise.

Inace za razliku od njega ja trenutno lozim neke kocke camove natopljene uljem stare 50 godina sa poda fabrike zastava kragujevac. To u zivotu nisi video kako nabija i drzi temperaturu pa zato ne smem drzati regulator promaje jace od 70c zbog kotla i same pumpe, jer kazem na gornjem delu przi ali nikako da prokine taj povratni. Ozraku sistema su radili i oni koji su ga ugradjivali pa opet isto.

djsloba10
djsloba10's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

Алаза из Пећинци
Сад кад се похвали огревом који користиш да те питам:
Кад отвориш котао па завириш у његову утробу колико има наслага на зидовима котла?
Чамовина је природно масна + натопљена уљем па на то додаш да је ИЗЛАЗНА температура 60Ц =дооообре наслаге катрана на котлу.
Сваки милиметар тих наслага=10% већа потрошња огрева!
Котао "слаже" наслаге кад му је температура воде испод 60 Ц.
Кад температура ПРЕЂЕ 60 Ц тада почиње "самочишћење" - огоревање наслага катрана и чађи.
Зато су људи који знају знање измислили четворокраки вентил којим се у котлу држи улазна вода на више од 60 Ц а у систем се шаље довољно да греје
Пробај (ако ниси гадљив) да очистиш све унутрашње површине котла па упореди са садашњом потрошњом огрева.

Makarijee
Makarijee's picture
Offline
Registrovan dana: 15/01/2011
Poruke:

Pa de ste ljudi,jel se niste umorili...
Evo sad sam stigo sa terena,i ono što sam danas zatekao možda će vam dati koju ideju...
Grejanje,koje je prohladno,svi simptomi liče na ove koje pominje pokretač teme, i znate šta sam zatekao? Neko je na jednoj od vertikala ostavio prevez,odnosno povezao je direktno krajeve cevi potisa i povrata,plašeći se smrzavanja valjda,a ta sama vertikala je ostavljena za sprat za buduće grejno telo.Prolazi kroz ploču u tavan koji nije još sređen,i eto,pumpa je najveći deo cirkulacije slala kroz njoj najlakši put,tj kroz tu prevezanu tačku!Naravno to sam rešio i grejanje je procirkulisalo kao nikada pre.I sad recimo kotao ima popilične muke da stvori temperaturu,dok je prije izgledalo kako je prevelik.Dobro možda nije epohalno,ali je priznaćete interesantno.

majstorcic
majstorcic's picture
Offline
Registrovan dana: 30/03/2009
Poruke:

Alaz, da li komšija ima ugrađene iste ventile i prigušnice kao i ti. Što se tiće usporedbe sa komšijom, on možda ima bolju izolaciju kuće, možda mu je kuća kompaktnija te ima manje vanjskih zidova, ima vjerovatno veću snagu u radijatorima po metru kubnom prostora kojeg grije, pa si može dozvoliti nižu temperaturu u kotlu.

Ništa nisam rekao nepromišljeno jer za grijanje 180 kvadrata treba uložiti određenu energiju . Nešto mi ne štima sa potrošnjom ogrjeva koju navodiš, jer ako kod tebe nije dobar protok kroz sistem, peć ne bi trebala puno više trošiti na 85 stupnjeva, pošto bi se sporo podhlađivala pa bi regulator promaje večinom prigušio dovod zraka u kotao, a tada se ne troši drastično više ogrjeva.

Druga razlika između tebe i susjeda je možda ta što on održava stalno temperaturu u kući, pa i ponoći, te mu se kuća ne podhladi i onda je osječaj topline daleko veći nego u kući sa hladnim zidovima , a kad su zidovi i namještaj topli onda se za dogrijavanje prostorije troši puno manje snage .

Makarije, toga se trenutno nisam sjetio ali je to svakako isto jedan od mogučih problema.

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

@majstorčić
Buraz komsija ima izolaciju kao i ja na zidovima stiropot 5cm, a takodje je i plocu tavana izolirao sa peticom na moju preporuku. Napisah da je ceo sistem isti. Grejem konstantno, bolje lozim nego ovi sto imaju gradsko grejanje, oni nemaju od ponoci do 4 ujutro, ne ustajem da lozim vec nalozim u ponoc pa opet u 6 kad se krece na posao i radijatori su veoma topli, dakle ne dozvoljavam da se ohlade.

@djsloba10
Ovo sto ja lozim ti je kao barut, ne mozes verovati konstantno je plamen u kotlu i naslage u njemu su manje nego sa bilo cim sto sam dosada lozio (drva-bukova, cerovina, grab, ugalj-suseni vreoci, sirovi vreoci, lubnice, banovici, kamenu ugljevik). Nahvata se kao neka paucina tokom lozenja od tih kocki ali daleko od toga da je smola, uglavnom se ne lepi da bi morao stvarati ogromnu temperaturu za ciscenje kotla, dovoljno je da bude u njemu 70c i sve sam izduva.
Do sada sam potrosio od 1-od novembra para na te kocke 125e a tona je 30e. Da sam lozio suseni otislo bi bar 300e.
Daleko od toga da sam gadljiv. :nono

Makarijee
Makarijee's picture
Offline
Registrovan dana: 15/01/2011
Poruke:

Alaza,daj probaj pritvoriti povratne ventile.
Ako su sušač i još neki radijator na spratu najtopliji,pođi od prvog do kotlarnice,zatvori mu povratni ventil,dok budeš zatvarao ventil šrafcigerom izbroj koliko si krugova zatvarao,pa tog prvog koji je do kotlovnice otvori pola od broja krugova potrebnih da se maksimalno otvori.Naredni radijator koji dobro greje zatvori na povratnom ventilu za pola kruga manje od prvog kojeg si zatvorio na pola protoka.Neprekidaj grejanje već zastani i pusti neko vreme nek sistem radi,zatim nam reci ima li poboljšanja i koliko.
Nervira me više silna teorija,ajde da probamo praksu!
Zaista me interesuje šta će se dogoditi,i po onome što budeš rekao nešto će se desiti,tj znaću malo više.
Naravno tu su i cenjene kolege koji će verovatno reći šta misle...
Ipak ti najbolje poznaješ svoj sistem i koji radijator se kako ponaša,OBAVEZNO uradi kako sam ti rekao,nemože da škodi,daj mi nešto s čim mogu da se nosim,ne može biti da sve valja jedino neradi...

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

OK, `vatam se posla pa cu tek veceras dati odgovor dok sistem malo ne odradi, ipak je danas toplo napolju. Laughing out loud

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

Svi povratni ventili mogu se zavrnuti 4 kruga. Na spratu 3 tela zavrnuo 2 kruga a susac 3 kruga jer je najblizi kotlu. Hodnik takodje 2 kruga, a dva najveca tela u dnevnoj sobi nisam dirao jer su zadnju. Jos jedna prostorija koja je u novou sa kotlom zavrnuo 2 kruga.

Rezultat-poboljsanja na spratu neznatno malo u odnosu kako je bilo, susac kao da ga nisam zavrnuo s`tim sto zuji, a hodnik, dnevna soba i prostorija koja je u nivou kotla bez promena.

Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Da li razvod iz kotla ide uvis, do plafona prizemlja pa se onda spusta /silazi/ u radijatore, naprimer dnevne sobe?
Ili iz kotla ide ravno pa se penje u radijator dnevne sobe?
Nešto sam tako u jednom od mojih ranijih postova već pominjao

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

Astrea wrote:
Da li razvod iz kotla ide uvis, do plafona prizemlja pa se onda spusta /silazi/ u radijatore, naprimer dnevne sobe?
Ili iz kotla ide ravno pa se penje u radijator dnevne sobe?
Nešto sam tako u jednom od mojih ranijih postova već pominjao

To se zovu "potopljeni radijatori"...

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

Pa, iz kotla ide u kupatilo koje je iznad njega i odatle nigde vise. Taj vod koji ide iz kotla dalje se nastavlja kotlarnicom pa se deli, 1 ide u garazu i penje na sprat gde ulazi u spavacu sobu zatim ide u drugu spavacu sobu i spusta u sobu koja je u nivou sa kotlom i tu zavrsava.

Drugi se nastavlja ka spratu opet ali u manju sobu pa zatim silazi u hodnik po "plafonu" i dolazi do 2 tela u dnevnoj sobi i tu se zavrsava.
Pogledajte slike da bi bolje razimeli.

RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

Za početak ne bi bilo loše da malo tih čarobnih kockica zameniš sa komšijom za normalan ugalj. Ili možda misliš da si od centrometala kupio kotao kome je primarno gorivo pod iz Zastavine fabrike.
Kotao koji koristi čvrsto gorivo ima minimalnu radnu temperaturu između 60 i 65*C. Ispod te temperature dolazi do rošenja plinova i problema u sagorevanju. Kotao jednostavno nema dovoljnu temperaturu za kvalitetno sagorevanje i protok plamena kroz kotao je sporiji. Ako neko koristi kotao ispod ove temperature ili dobro zna šta radi ili rizikuje da prođe kao ti.
Svi radijatori koji se prodaju na našem tržištu imaju snage koje su deklarisane po DIN4704 normi koja za temperature ima 90/70/20, retko ko koristi konverzione tabele pa ti niko i ne kaže koja je to temperatura potrebna za tvoj sistem. Pošto je potreban dobar proračun da bi se to ustanovilo majstori otprilike pojačaju snagu a na tebi je da pronađeš temperaturu.
Probaj da ložiš normalno gorivo na temperaturi između 70 i 75*C prvih nekoliko dana potrošićeš više dok ne ugreješ hladnu kuću koja ti javlja efekat polovično zagrejanog radijatora. Ako ova temperatura nije dovoljna podigni je privremeno do mere kada ćeš dobiti tople prostorije. Onog trenutka kada normalno zagreješ kuću i kada se povratna voda kotla popne na 60*C postići ćeš normalno sagorevanje u kotlu bez smole i sa dovoljno kiseonika u ložištu. Onda možeš da očekuješ i normalnu potrošnju i možeš da se vratiš na radnu temperaturu od 65 do 70*C.
Ako svi radijatori ne greju možeš da balansiraš cele zime i ništa nećeš da postigneš. Naš narod to zove presipanje iz šupljeg u prazno. Postigni neku temperaturu pa onda balansiraj sistem.
Čini mi se da su svi komentari koje sam pročitao ovde dobronamerni a ti sam razmisli kakvu bi korist neko imao da te prevari.

RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

Astrea wrote:
Sasvim je i logično ii normalno što najveći deo tople vode beži u kupatilo - em najbliže, em direktno uvis, em najmanji otpor
Kao što je sasvim i normalno i logično što najteže prolazi voda ka i kroz radijatore u dn. sobi jer su i najdalji i imaju dva ozbiljna preskoka.
Fluid ide gde mu je najlakše, tako da dok napravi jedan krug do dn. sobe i natrag napravi /za isto vreme/ ko zna koliko krugova do kupatila i nazad -rezultat je takav kakav je - radijator /sušač/ radi punom snagom a ovi u dn. sobi ni sa trećinom

Kolege ja pitam šta je sa energijom?
Da rezimiram. Svi radijatori nedovoljno greju osim radijatora u kupatilu. Prema kotlu se vraća hladna voda.
Gde je energija?
Da li je ovo prvi primer potpunog uništenja energije?
Možda je kupatilo energetski ponor bez kraja a radijator u njemu izmenjivač ogromne snage. 8-O

RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

Iz iskustva znam da kad korisnik ima nekakav problem, vrlo često, pvo pokuša da ga reši sam.
Alaza interesuje me da li si ikada podigao radnu temperaturu na npr. 80*C?
Ako jesi napiši nam kako su grejali radijatori i šta se onda dešavalo.

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

RnRolla wrote:
Iz iskustva znam da kad korisnik ima nekakav problem, vrlo često, pvo pokuša da ga reši sam.
Alaza interesuje me da li si ikada podigao radnu temperaturu na npr. 80*C?
Ako jesi napiši nam kako su grejali radijatori i šta se onda dešavalo.

Cesto i na 90c, poboljsanja tad dobijam na spratu ali 2 u d.sobi veoma malo ima pomaka na bolje, ponavljam veoma malo.

fuzzybuz
fuzzybuz's picture
Offline
Registrovan dana: 18/01/2011
Poruke:

@ Alaza

Ne znam da li si uspeo da resis problem cirkulacije, ali balansiranjem ne mozes dobiti nista, ako nemas sta da balansiras, tj ako ti samo jedan radijator greje kako treba. Moguce je da je problem u ventilima, ali pre ce biti da je neko zacepljenje u cevnoj mrezi. Ako bih morao da nagadjam gde je zacepljenje prvo bih proverio dva testika, odnosno dva T-komada na cevnom vodu fi22 koji se nalazi na cetvrtoj slici koju si okacio. Mesto gde se racva linija za garazu i malu sobu. Vrlo je moguce da su cevi koje idu ka garazi suvise usle u T-komad i napravile zakrcenje i samim tim odsekle ostatak linije, jer koliko vidim pre tog racvanja jedino je vezan cevni radijator u kupatilu koji je i prvi na mrezi,sto znaci da je to glavno racvanje cele linije. Dovoljno je da samo jedna cev, razvodna ili povratna udje previse i da napravi problem.

Nadam se da sam bio od pomoci.

Nike
Nike's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Za pravilnu dijagnozu potrebno je prvo utvrditi dali na kotlu cirkulira potrebna količina vode. Ako pretpostavimo da je to režim 70/60/20 onda nam treba za 20kW učina cirkulacija od 1,72 m^3/h.
To se može izmjeriti mjerenjem struje pumpe digitalnim univerzalnim instrumentom.
Na Wilo pumpi RS 25-6 snaga se čita iz ovog dijagrama:

Tako za 1,72 m^3 na II brzini treba snaga biti 60W tj. ako je napon 220V onda struja mora biti 0,27A (I=P/U). Razlika temperature polaz-povrat na kotlu bi trebala biti 10°C i onda bi mogli reći da kotao daje 20kW.

Dakle mjerenjem struje na pumpi može otprilike izračunati količinu protoka a mjerenjem razlike temperature i protoka možemo izračunati koliko topline kotao predaje mreži.

Najbolje bi bilo da se što preciznije izmjeri temperatura polaza i povrata na kotlu i struja pumpe na 2 brzini tako da znamo s čim imamo posla.

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

Objasnjenje je extra, neke stvari su mi malo jasnije, ali sacekacu najavu niskih temperatura u narednih 3-4 dana (javljaju ispod -5) pa cu regulator promaje staviti na 80c kako mi ne bi temperetura vode bila ispod 60c, jer kako sada manometar pokazuje 50c a regulator promaje na 65c ne mozes ruku drzati na radijatoru mozda je i on malo zakazao pa pokazuje manju temp.
U svakom slucaju javljam, inace u d.sobi svi ventili su odvrnuti do kraja.

Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

alaza wrote:

Mozda bi ti najbolje bilo da ostanes u alfi bar tamo je dobro grejanje!!!!

Pozdrav

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

Odradio kako sam napisao u prethodnom postu, ali nema pomaka za zadnji radijator on je u donjem delu katastrofa. Ostali su OK

@Bane
Dobro zboris!

RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

alaza wrote:
Odradio kako sam napisao u prethodnom postu, ali nema pomaka za zadnji radijator on je u donjem delu katastrofa. Ostali su OK

@Bane
Dobro zboris!

Ajde nam opiši šta si uradio.

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

Svi radijatori odvrnuti do kraja gde god mogu da se odvrne, regulator promaje stavio na 80c, a temp.vode pokazuje 70c, 2 u d.sobi a pogotovo zadnji bez bitnijih promena.

Sledece sto sam uradio je svi radijatori zavrnuti max, samo 2 u d.sobi rade, nista se nije promenilo, temperatura je kao gore opisana.
Ta temperatura je preterano velika sada jer gotovo da mozes da se opeces.

Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Možda bi trebalo malo da uzmeš u razmatranje moje prvobitne predloge, sećaš se šta sam ti predlagao? - Da nešto uradiš da ti, u sistemu najudaljeniji, a u stvari najvažniji radijatori ne budu "potopljeni" i eventualno tom prilikom i povećati presek cevi do njih...

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

alaza wrote:
Svi radijatori odvrnuti do kraja gde god mogu da se odvrne, regulator promaje stavio na 80c, a temp.vode pokazuje 70c, 2 u d.sobi a pogotovo zadnji bez bitnijih promena.

Sledece sto sam uradio je svi radijatori zavrnuti max, samo 2 u d.sobi rade, nista se nije promenilo, temperatura je kao gore opisana.
Ta temperatura je preterano velika sada jer gotovo da mozes da se opeces.
Da li sam dobro razumeo?
Zatvorio si sve radijatore osim onih koji nisu hteli da dobro greju ali i pored toga oni su se ponašali isto.
Video sam na slikama da imaš ventile koji mogu da omoguće skidanje pumpe. Da li si proverio radno kolo pumpe?
To se lako radi, zatvoriš ventile i imbusom odvojiš radno kolo od tela pumpe. Proveriš celovitost plastičnih peraja i čistoću njihovog ležišta.

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

Astrea wrote:

Problem, onako kako je opisan, ukazuje samo na jedan uzrok a to je da postoji preveliki otpor kretanju grejne tečnosti kroz sistem.
Treba sada pronaći šta je uzrok tom prevelikom otporu.

Sta stvara veliki otpor:
1....
2....
3....?????

Pumpa je ispravna.

  • fotografija2386.jpg
  • fotografija2385.jpg
montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

alaza wrote:

Sta stvara veliki otpor:
1....
2....
3....?????

Pumpa je ispravna.

smanji otpore u sistemu.Moj post gde sam ti predlagao da izmestiš pumpu je obrisan(nevidim ga na temi).Po mom mišljenju ti je pumpa slaba ili puno otpora imaš.Svako koleno i račva predstavlja neki otpor.

cekmil
cekmil's picture
Offline
Registrovan dana: 31/03/2010
Poruke:

ako zavrnes sve radijatore u sistemu osim ta dva u dnevnoj i oni se ne usijaju od glave do pete znaci samo jedno: Imas cep u sistemu, koji moze biti vazdusni ili posledica varenja cevi.
prvi mozes da izmeris libelom tj.nagibi cevi mora da budu ka loncicima na cevima ili ka radijatoru tj njegovim odzrakama. varijacija ove teme je da ti je radijator pun vazduha
drugo nemozes da izmeris al i ono ima varijacuju a to je da su ti radijatori lose odliveni u samom sacu pa nemoze voda da prodje(ovo je malo ali bas malo verovatno al...)
inace ja sam imao slican problem sa zadnjim(najudaljenijim) radijatorom u sistemu koji nije hteo da se ceo zagreje. prvo sam mislio da je vazdusni cep medjutim bilo je do balansiranja mreze. zavrnuvsi sve donje navijke po malo ili po pola sistem se izbalansirao i poceo je i taj radijator da greje od glave do pete

alaza
alaza's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

Bio majstor. Ustanovio da je promer cevi mali i da moraju da se menjaju.