Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Gradnja prizemne kuce

29 poruka / 0 new
Poslednja poruka
dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

Pozdrav za sve forumase

U nekoj bliskoj buducnosti planiram da zidam kucu.
Dve ipo godine jurim papire i uskoro bi trebalo da dobijem i gradjevinsku dozvolu.
Odmah da kazem da nemam apsolutno nikakvo iskustvo u zidanju tako da mi oprostite za sve eventualne greske.
Potrudio sam se da procitam sto sam vise mogao na ovom forumu ali i dalje imam pitanja pa molim za savet.
Imam projekat ali bih hteo da cujem i vase misljenje pogotovo vezano za temelj posto je u pitanju podvodno zemljiste.
Radi se o prizemnoj kuci. Detalji kuce su prikazani na slikama.
Planiram da gradim sa Klimabloc-om 38 + stiropor ili kamena vuna.
Na tavanu planiram izolaciju ploce staklenom vunom.

Imam nekoliko nedoumica oko kojih molim sve koji se razumeju za pomoc.

1. Da bi poravnao plac naneo sam zemlju tako da je sada zemljiste izdignuto u prednjem delu placa gde bi trebala da se zida kuca sto se vidi na slici 7. Da li je neophodno napraviti parapet (mislim na betonsku ogradu oko placa u visini nanesene zemlje) da bi bilo bezbedno za kopanje temelja?

2. Da li bi stope trebale da budu dublje posto je zemlja sada izdignuta u tom delu placa?

3. Plac se nalazi u Becmenu (iza Surcina) i moze se reci da je podvodno zemljiste. 10m ispred placa je kanal za navodnjavanje. Kanal je dubok i u njemu ima uvek malo vode. U maju prosle godine kada su bile velike poplave, kanal se napunio ali se nije izlio. Bio sam na placu i nije bilo vode ni na placu ni u okolini. Uprkos tome sam nasuo jos zemlje na plac (slika 7) kako bi ga poravnao i planiram jos i temelj visine 60cm. Pitanje je kakav temelj je najbolje napraviti (koji beton, koja armatura, kako izolovati temelj izolirkom, koji aditivi ako treba, itd)?

4. Kakvu izolaciju nulte ploce (mislim ispod parketa i plocica) mi preporucujete? Stirodur ili nesto drugo?

Hvala svima unapred za odgovore na pitanja.

Takodje bih vam bio zahvalan na komentarima i savetima za sve ostalo sto mislite da je relevantno.

  • 01._situacioni_plan.jpg
  • 02._horizontalni_presek_kuce.jpg
  • 03._vertikalni_presek_kuce.jpg
  • 04._projekat_kuce.jpg
  • 05._bocni_izgled_kuce.jpg
  • 07._nanosenje_zemlje.jpg
  • 08._lokacija_placa.jpg
som16
som16's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2015
Poruke:

dane011,
bi postavio još koje pitanje: Kakav ti je izračun potrebne energije za ogrevanje tvoje kuče? Kakve tip prozora ćeš ugraditi? Ako ideš na izradu HEH (nizko energijska kuča), onda je lakše izraditi toplinski ovoj , bez toplinskih mostova, ako uradiš AB plavajočo temeljnu pločo. Lakše se izradi kompletna izolacija brez prekida.(tačka 3 i 4)
Glede temeljenja: Temelji treba da budu na tvrdom (raščenem) terenu; kolika je zahtevana nosivost samog dolnjeg ustroja, je zapisano u dokumentaciji; Iz projektne dokumentacije se vidi, da su visine 60 cm; verujem, da je potrebno izraditi tamponski nasip , podložni beton tek sada sledi temelji kuče; kod trakastih je težje izraditi kvalitetnu toplinsku izolacije neprekidno. Koliko se vidi, nasip je skoro do ceste, znači imaš 6,44 m prostora; to je dovoljno. Sama zaštita brežine če se uraditi kasnije kao i sama dovozni put ka hiši.

Dali si čvrsto odlučio da gradiš sa ciglom širine 38 cm? Ako je uži cigla, prodobiš malo na "m2", a potrebno , da se zagotovi statički uslovi.

Ako upotrebiš to ciglu in staviš 6,5 cm izolacije (stiropor/kamena vuna) onda imaš toplinsku prevodnost 0,28 W/m2K. Ako zameniš običan stiropor (bijeli) za sivi (grafitni) je 0,23 lambda.
Potkrovna ploče če biti betonirana? Ako, onda prelažem, da staviš bar 35 cm staklene vune. (Sastav : PP ili PE folija po cijeli poloči; staklena vuna u rolama sa križnim polaganjem)

U prilogi imaš sliku, kako smo uradili kod NEH kuče; izrada su trakasti temelji in AB ploča. Izolacija je okoli temelja in ispod AB ploče je 12 cm XPS (polyfoam C-350 LJ)

Kod samog tlorisa kuče : Kakva ti je orijentacija kuče ? Kakav sistem ogrevanja imaš predviden (klima na Bočni izgled??)? Na nacrtu nije ništa označeno. Dali je kamin osnovni sistem ogrevanja?
Pregradnu stijenu med kuhijni i dnevno sobo bi ja odkazao do kamina(bi bio brez nje). Na južni starni bi povečao okna kao i kod ulaza (istok)

LP

  • betoniranje_ab_ploce-w800.jpg

LP 

dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

Hvala na savetima, razjasnili ste mi neke nedoumice koje sam imao.
A sto se tice ostalog stvari stoje ovako:

1. Proracun energije i projekat kuce su jos uvek u opstini odakle cekam gradjevinsku dozvolu. Trebalo bi ovih dana da bude gotovo tako da cu onda dobiti svoj primerak.
2. Prozori bi bili PVC sa duplim staklom i argonom. Mislim da firma Sunce Marinkovic radi bas kvalitetno.
3. Slazem se sa vama da je najbolji plivajuci temelj. Koliko samo uspeo da se informisem radovi idu na sledeci nacin:
- na dno iskopa za temelj se sipa sloj sljunka koji služi da se voda ne zadržava ispod temeljne ploče. Sloj šljunka je debljine do 20cm i treba ga nabiti.
- na sloj sljunka se nanosi sloj tzv. mršavog betona, (beton slabijeg kvaliteta MB15 ili MB20) koji će poslužiti kao podloga za hidroizolaciju.
- na sloj mrsavog betona i oko temelja se stavlja hidroizolacija 12 cm XPS (polyfoam C-350 LJ).
- na sloj hidroizolacije se stavlja armatura i naliva beton za temeljnu plocu.
4. Prihvatam savet za zidanje posto mi je i u projektu zid debljine 30cm. Zidanje bi onda radio blokom Klimabloc Zorka Sabac debljine 30cm (umesto 38cm) kao sto ste mi i predlozili i dobio bi malo na kvadraturi. Da li bi u tom slucaju zadrzao toplotnu provodljivost ako bi stavio 8cm umesto 6,5cm kamenu vunu ili grafini stiropor?
5. Potkrovna ploca ce biti betonirana i slazem se vama da izolacija treba bude 35cm staklene vune (PP ili PE folija po celoj ploci a staklena vuna u rolama sa kružnim polaganjem).
6. Orjentacija kuce - Sever N je ka donjem desnom uglu (obelezeno je na gornjoj slici 2.)
7. Grejanje:
- Klima je samo nacrtana da bi se obezbedila pozicija za montazu, ne planiram da je koristim za grejanje.
- Etazno grejanje (kotao na struju, pellet, drva ili ugalj, toplotna pumpa, podno, zidno itd) - NE jer mislim da mi za svaki taj sistem treba prostor (za kotao, radijatore, cevi, ekspanzionu posudu itd) a posle i odrzavanje celog sistema, problem tipa nakupljen vazduh u radijatorima.
- Grejanje na gas - NE zato sto je gas skup i bice jos skuplji.
- TA pec - NE zato sto zauzim mnogo mesta.
- Kamin mi se mnogo svidja ali sam citao da je dosta neprakticno resenje i da ne zagreje mnogo kao na primer smederevac, plus na smederevcu moze i da se kuva i pece itd.

Interesuje me grejanje na struju sa mermotermom (www.mermoterm.com). Lako se montira, ne dize prasinu, ne zauzima mnogo prostora, lepo je, nema odrzavanja i ima termostat. Znam da ce racuni za struju biti veci ali to je samo u zimskom periodu nekoliko meseci. Kao rezervna varijanta u slucaju nestanka struje bi stavio pec tipa smederevac (na drva ili ugalj) ili slicno.
Gledao sam i norveske radijatore tipa ROVEX ili BEHA i slicno. I oni su na struju ali mi je lepse i bolje resenje mermoterm ploce.

Ako imate bolji predlog ili primecujete da negde gresim (pogotovo po pitanju grejanja posto ne zivim u kuci i ne znam kakva je prava situacija), slobodno mi recite.

Evo i jedna slika kako bi izgledala kuca na placu.

Veliki pozdrav...

  • 06._kuca_sa_placem.jpg
som16
som16's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2015
Poruke:

dane011,
kako je izdelan tloris ( ne znam koja prava riječ u sh jeziku), je možda najbolje električno grijanje , kako imaš u predlogu.
Ako ostajemo na tome, onda bi predložio da se izolacija uradi bar na 10 cm tolinske izolacije na fasadi. Ili stiropor ili tervol-lamele. Ploče tervola je teže lijepo uraditi nega sa lamelama. Stiropor je verovatno ugodnije.
Ako upotrebiš 8,5 cm stiropora imaš lambdu 0,26W/m2K: ako 10 cm imaš 0,238. Malo razlike, ali na dolgi rok, se poznaje. Sad debelina zavisi i od cijene energenata. Ja bi predložio 10 cm stiropora.
Glede prozora: PVC je vrlo zrakotesni prozor; opozorenje , treba da čuvaš, da izvodiš zračenje u cijeloj kuči = prisilno. Tu se izkaže, da je veliko gubitaka električne energije za grijanje sa E. radijatorima. Ako nestane struje, je težava ako kuriš peč na drva sam dovod zraka; može da se kuha, ali ne zaboravi da varta potrebuje zrak!! Da dodam još upozorenje ili primedbu(?? koja riječ je prava): predlažem, da ugradiš prozore po RAL sistemu; špalete oko prozora obradi sa 2-3 cm XPS-om, da se smanji toplinski most. Dali je moguče, da na Jug (terasa) izradiš panoramsku stijenu = veliki prozori? Slika u prolozi.
Kamin je lakše kontrolirati sa vatrom=gorenje ; može se izvesti vanjski dovod zraka; kamin možeš i napraviti razvod toplog zraka . Na primijer: (http://www.dimniki-sanacije-novogradnje.si/images/galerija/kaminski-vloz...) . Ako napraviš krači zid do kuhinje, nema problema; razvod zraka preko cijevi do oba dvije sobe nie problem; za kupatilo radijator/infra grijač/stropni panel.
dane011, ""- na sloj mrsavog betona i oko temelja se stavlja hidroizolacija 12 cm XPS (polyfoam C-350 LJ)."" ovo nije jedno te isto!!
Hidroizolacija je "Bitumeski traka" a XPS je termoizolacija!
Kako je pri tebu moguče dizanje vode do tampona (verovatno = šljunak) , ja bih ti priporučio malko dorađen detalj te izvedbe. 20 cm tampona(šljunak) je potpuno premalo za tvoju kučo; potrebno je bar min 50 cm tampona; da , drži potrebno je nabijanje u plastima po 20 cm!
Tu je treba izraditi i same preboje za potrebne instalacije; Fekalije, Elektriku, Vodovod, Telefon/internet, dovod zraka za kamin, vanjska razsvjeta za terasu, parking plac (možda nadstešak za avto),......Pažnja kod detalja.

LP

  • fasada_-_oder_pospravljen_002-w800.jpg

LP 

vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Ja nikada ne bih isao na 38cm klimablok. Uzmi recimo razliku u ceni izmedju 38 i 30cm od 2e po m2. Ti za 2e mozes uzeti 5cm stiropra a 8cm bloka zamenjuje 1cm stiropora.
Na taj nacin si ustedeo za 4cm stiropora.
Ako ovo znas onda sto ne bi zidao ciglom ciji zid je jeftiniji za 5e po m2 a za 5e mozes uzeti jos 10cm stiropora. Ukupno 15cm. 30cm klimabloka je bolji za 3cm stiropra udnosu na ciglu i prakticno dobijas 12cm besplatno stiropora ako umesto zida od klimablok 38cm stavis ciglu 30cm.
Igraj se malo sa racunicom i videces da to uopste nije isplativo ako znas da je taj klimablok duplo bolji izolator od cigle ali 8 puta losiji od stiropora.

dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

Nakon detaljnijeg razmatranja izgradnje niskoenergetske kuce u pogledu cene, zakljucio sam da nemam dovoljno novca da gradim na taj nacin tako da bi gradio u skladu sa projektom.

Temelj:
- 15cm šljunak
- 10cm betonska AB ploča
- geotekstil
- 12cm stiropor Austrotherm EPS A
- polietilenska folija
- cementna košuljica
- parket

Spoljni zid:
- malter
- 30cm Klimabloc Yorka Šabac
- lepak
- 10cm Austrotherm EPS AF
- lepak
- mrežica
- lepak
- bavalit

Tavan:
- stiropor debljine 5cm i visine 50cm zalepljen na sve bočne zidove
- raster (drvene grede) visine 10cm postavljene u razmaku od 60cm na tavansku ploču
- URSA SECO PRO paronepropusna folija
- URSA SF 38 mineralna vuna 10cm extra presovana
- URSA SECO PRO 004 paropropusna vodonepropusna folija
- daske ili OSB ploče

Sta mislite o gore navedenim elementima?
Da li je toplotna provodljivost za ovakvu kucu 0.238?
Na slici su predstavljeni svi elementi.

  • 024._izolacija_kuce.jpg
vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Vrlo moguce da je 0.238.
Zavisi i od prozora, rasporeda prostorija i elemenata oko kuce.
Po meni kao sam rekao menjaju blokove za ciglu ili Ytong a dodaj stiropor.
Trece niko ti nece preporuciti OSB ili dasku na tavan.

Cetvrto uzmi koji je zakonski minimum za izolaciju i koliko te ova opcija vise kosta i za koje vreme ces vratiti investiciju i mislim da nije velika razlika a mnogo je bolje.

dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

Raspored prostorija je kao na skici u prvom postu.
Oko kuce nema nicega posto su svi placevi okolo za sada prazni tako da je kuca sama na zemlji, bez okolnih zidanih ograda, drugih kuca, drveca itd.
Prozore bi stavio PVC sto kvalitetnije budem mogao da priustim.

Kao izolaciju za tavan umesto URSA mineralne vune video sam da postoji i Austrotherm TPE (sa slike).
Stiropor za izolaciju 10cm + sperploca 8cm sve u jednom element, lako za montazu i moze da izdrzi vece tezine ako bi se tavan koristio kao ostava.
Sta mislite o ovom vidu izolacije za pod na tavanu?

  • primena_tpe_slika2.jpg
  • primena_tpe_slika3.jpg
  • slika_tpe_04.jpg
som16
som16's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2015
Poruke:

dane011,
Ču započeti sa komentarom kod vanske stijene: ako ugradiš običan stiropor, 10 cm, za fasade imaš lambdu 0,26 W/m2K ; u slučaju da ugradiš Neopor ili Grafitni stiropor (sivi) onda je lamdba 0,225. Na dugi rok je razlika nešto doprinese ka ušteđevini u novčaniku; koliko zavisi o cijeni eneregenata koga češ upotrebiti.
Još nisi pokomnetirao kako je mogučim povečanjem prozora na J. Doprinos sunca za zimski period. A naravno, poleti potrebno je postaviti sijenu.

Temelji : dopada mi se tvoj detalj kako si predvidio izolacijo temelja; potrebno je bar 60 cm izpod terena (kota +/- 0,00) dati XPS.
Sama ploča : koliko smo radili in izračunavali, je 10 cm mala; neka ti to statik izračuna i napravi "Armaturni nacrt", sa pozicijom mriježa i palic. Debeljina izolacije, je za mene malo mala, i aki si spreman, bi predložio bar 15 cm stiropora. U priponki imaš kontrolu kondenza: kako vidiš se ti u prdjelu toplinske izolacije pojavlja kondenz. Sad, ako je moguče, predlažem, da prvi sloj toplinske izolacije ugradiš XPS -5 cm, a onda EPS 70. Da se polaga u dva sloja in to križno, jer je potrebno napraviti izravnavo između zaštitnih cijevi za elektriku, vodu, kabelsku,.... XPS je bolje odporan na vlagu.

Strop iznad bivanjskih prostora/tavan: dopade mi se detalj, kako si predvidio izolacijo na notranji strani vanskih zidova; primedba: daj položi / ugradi 10 cm. Kontrola kondenza za tvoj primjer presejeka preko tavana : može da nastane kondenz između stiropora i staklene vune. Bi predložio malce dodelan detalj.
Na betonsku pločo položi PE ili PP folijo ( foliju povučeš za 15 cm po vanski stijeni navzgore), a onda nanju izolacijo; slijedi ursa (mekana vuna - filc) u debelini 20 cm; paropropustna folija (možeš je zamijeniti sa Vrteksom) i daske sa razmakom 1-2 cm. Tu imaš bez možnosti nastanka kondenza.
Za tavan, da možeš hodat, priporučujem daske; pogojno su i OSB ploče ali je potrebno imati položene sa razmakom, zbog zračenja; predlažem ti i da lijes ugradiš sa dvije distance (10+12 cm križno) , tako dobiješ 2 cm iznad gornjeg sloja toplinske izolacije za zračenje i sam zrak.
U priponki imaš primjer, kako smo uradili kod "malo sanacije" na tavanu.

Sam stiropor ne zagovarjam, da se ugradi na tavan zbog slabe protipožarne zaštite; kad zagori i plinovi. Bar sa moje strane.

Zadnji odstavek od "vlado107" ti je dobar i pročitaj i preštudiraj.
Da opozorim, još na izvedbu prebojev preko temelja u kuču; potrebno je biti pazljiv. Terasa neka bude sa dilatacijo izrađena od kuče ločena.

LP

  • pod.png
  • dscf6213-w800.jpg

LP 

vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Da kazem da se 100% slazem sa "som16". Malo razmisli o velikim prozorima na juznoj strani u dnevnoj sobi. U proseku zimi je veci dobitak nego gubitak energije. Leti bi tu bilo dobro da ima neko listopadno drvo ili zasena. Za 15cm se isto slazem da je to neki minimum. Mala je razlika u ceni gotove fasade i isplatice se.
O debljinama izolacije koje som16 spominje je neki minimum za ono sto ti zelis i nemoj ispod toga ici jer mislim da je to idealan balans izmedju ulozenog i isplativog. Mozes i deblje ako imas para ali ces duze cekati da se isplati.
Ako se opredelis za Ytong on je sam po sebi solidan izolator i ne moras toliko obracati paznju na izloaciju temelja. Razlog je taj sto kada zidas ciglom koja je dobar provodnik toplote i ona ce provoditi toplotu do temelja dok Ytong ce to raditi 3 puta manje. Svakako je potrebna izolacija temelja ali ne toliko ozbiljno i duboko.
Neki ljudi koji vole ciglu su prvi red zidali Ytongom a ostalo ciglom. Pod im je svakako u nivou sa prvim redom Ytonga. Ne znam koliko je to pametno, nemama iskustva sa tim ali mozda vredi.

I da se ispravim mislio sam da ces imati potkrovlje pa sam rekao nikako ne osb ili daske na tavan. Pogresio sam. Ne na krov ali na tavan moze kako bi se moglo hodati iznad izolacije.

som16
som16's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2015
Poruke:

dane011,
tudi v primeru upotrebe Ytonga za prvi red, je potrebno izolirati , kako si predvidio. "vlado107" , još uvjek ostaje linijski toplotni most; kod klasične zidane hiše je ti oko 5-4W/m (tekuči metar vanskog zida)."dane011", Ako , se ne izradi dobra toplinska izolacija pasovnog temelja, može da se pojavi problem čisto dole , na stiku prvog reda cigle in zemlje; ako je Rh vlažnost veča, može se pojaviti plesen. Za tvoj primjer, ti predlažem jednu variantu, koju smo tudi isprobavali još u stari Yugi: prvi red cigle smo napunili sa stiropornatima kuglicama; sada se to i prakticira dosta više. Možeš i da nabaviš (vjerovatno) namenske kuglice za to varianto. Največji problem toplinskog toka, je kod Vertikalni vezi (ne znam sh-j pravu besedu).LP

LP 

dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

vlado107, som16,

Hvala na idejama i komentarima, razumemo se dobro Smile
Hvala i za ideju da prvo napravim kuću i izolujem temelj pa naknadno da zidam terasu sa malim rastojanjem od kuće ako sam dobro razumeno. Terasa bi pravila toplotni most.
Takođe hvala i za ideju da prvi red klimablokova napunim stiropornim kuglicama. To ću svakako uraditi.
Što se tiče ideje da prvi red bude Ytong zbog izolacije, slažem se da to ima smisla zbog toplotnog mosta ali ne bi tako zidao.
Razmišljao sam i o vašoj ideji da povećam prozor na južnoj strani ali ipak bi ostavio onako kako je u projektu.
Prozori su PVC punjeni argonom i ako budem u mogućnosti gledaću da ih ugradim PAL sistemom.
Razmišljao sam između klasične cigle, šupljeg bloka i Ytonga i ostajem pri tome da zidam šuplim blokom KLIMABLOC.
Grejanje električno, MERMOTERM mermerni radijatori i peć na drva i ugalj (SMEDEREVAC ili ALFA PLAM).
Pod u kući je dignut od nivoa zemlje 60cm.

Što se tiče izolacije cele kuće, posle dodatnog istraživanja našao sam da KNAUF ima sve što mi treba za izolaciju (XPS za temelj, kamena vuna za zid, staklena vuna za krov) tako da me zanima šta mislite o sledećoj konstrukciji (slika 1. u prilogu, ako je sitna uradite zum browsera na 300%):

1. Temelj:
- nosivo tlo (zemlja)
- 20cm nabijeni šljunak koji služi za drenažu
- 15cm betonska AB ploča
- hidroizolacija (celom površinom temelja, duž svih bočnih strana temelja i preko prava dva reda klimabloka)
- geotekstil
- 12cm XPS KNAUF POLYFOAM C-350 LJ + rubna traka (ispod cementne košuljice i duž svih bočnih strana temelja sve do stope)
- polietilenska folija
- 5cm cementna košuljica (estirih)
- 3cm parket

Ostaje i dalje problem toplotnog mosta (toplota se gubi putem: klimablok, AB ploča, temelj i stopa) i ako ne nađem rešenje u međuvremenu, to mi je prihvatljivo.

2. Spoljni zid:
- 2cm malter
- 30cm KLIMABLOC Zorka Šabac
- hidroizolacija samo prva dva reda blokova
- lepak za mineralnu vunu
- 12cm KNAUF FKD-S kamena mineralna vuna
- lepak za armiranje
- armaturna mrežica od staklenih vlakana
- lepak za dletovanje
- bavalit

3. Tavan (koji se ne greje, služiće kao ostava i treba da se izoluje ploča a ne kosi krov):
- 10cm XPS KNAUF POLYFOAM C-350 SE visine 50cm zalepiti duž svih unutrašnjih bočnih strana spoljnog zida na tavanu
- raster (drvene grede) visine 22cm postaviti na ploču u razmaku od 60cm
- KNAUF LDS 35 paronepropusna folija postaviti preko cele ploče, rastera i do 15cm visine na bočnim stranama XPS KNAUF POLYFOAM C-350 SE, da ne bi došlo do stvaranja kondenza između stiropota i staklene vune
- 2 x 10cm KNAUF CLASSIC 044 staklena mineralna vuna, potrebno je postaviti na preklope kako bi se neutralisali efekti toplotnih gubitaka kroz ove spojeve (slika 2. u prilogu).
- KNAUF LDS 044 paropropusna vodonepropusna folija
- OSB ploče ili daske koje omogućavaju kretanje po tavanu postaviti sa razmakom da bi se omogućila ventilacija

Kolika bi bila toplotna provodljivost za ovakvu kuću i da li imate primedbi?

  • izolacija_cele_kuce.jpg
  • izolacija_potkrovlje.jpg
vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Mislim da nema potrebe za hidroizolacijom prva dva reda blokova jer ce kuca biti izdigunta i preko ce biti izolacija. Ako neka vlaga krene na prva dva reda ona ce otici i na treci red ako ne moze da udje u prva dva reda.
Iako je u projektu navedeno ja sebi nisam stavljao drenazu ispod temelja. Imam visoke podzemne vode i te vode ne mogu vecim delom godine da odu negde i donji sloj temelja je pod vodom.
Kod mene voda dolazi i odlazi sa podzemni vodama.
Ja licno ne mogu da shvatim zbog cega ide ta drenaza. Drenazna voda mora negde da se odvodi. Gde se odvodi ta voda ispod temelja? Tako izvedena drenaza se vrlo brzo zaprlja i gubi funkciju. Po meni mnogo delotvornija je drenaza temelja oko kuce sa filterima i odvodjenjem vode. Svi stavljaju ovako drenazu ali mi nije jasno zbog cega. Ne kazem da sam u pravu nego ne znam.

Fasada od kamene vune je barem duplo skuplja nego stiropor. Kazes da ti je frka sa novcem pa cisto da napomenem ali verovatno znas zasto si se odlucio za kamenu vunu.
Mada dok ne dodjes do fasade znaces kako stojis sa novcem...

Toplotni most gde toplotu gubis preko stope je nesto neizbezno kod tebe. Veliki put je od klimabloka do stope i stopa nikada nije na temperaturama ispod nule.

Da li si razmisljao o zidnom grejanju? Ustedeo bi nesto na grejanju i ne bi se videli radijatori.

Kuca bi sigurno bila niskoenergetska.

dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

vlado107,

poenta drenaže koliko sam ja shvatio je da voda ne dođe do AB ploče da ploča ne bi povukla vlagu. Stavlja se krupan šljunak koji se nabija iz razloga što Između kamenja ostane mnogo vise praznog prostora nego da se tu nalazi samo zemlja. Na taj način ako dođe do podizanja vode, voda bi ispunila te šupljine između kamenja I ne bi se toliko podigla kao što bi to bio slučaj sa zemljom pa tako ne bi došla do AB ploče. Što je veća dubina šljunka tj drenažnog sloja to imaš veći kapacitet da primiš vodu ispod temelja a da ta voda ne dođe do AB ploče. Tako je rešen problem velike bare koja se nalazila u mojoj ulici u kojoj nema kanalizacije. Posle padavina nakupljala se voda pošto je to najniža tačka u ulici. Sa leve I desne strane ulice iskopane su rupe širine 1m, dužine recimo 5m, dubine 2m I te rupe su zatrpane velikim šljunkom. Od tada bez obzira na količinu padavina I snega, tu vise nema ni najmanje bare. Na osnovu toga zaključujem da je to suština šljunka I drenaže. Kad voda nma gde da ode, ona ostaje ispod temelja ali ako postoji drenaža, voda ispuni prostor između kamenja I ne dođe u kontakt sa AB pločom. Na taj način AB ploča ostaje suva iako postoji voda ispod AB ploče. Tako ja to razumem.

Slažem se sa tobom za kamenu vunu. Dok dođem do nje videću da li ću imati para da stavim nju ili stiropor.

Što se tiče toplotnog mosta, ako ne nađem neko rešenje za to do početka zidanja, ostaviću tako kako je.

Gledao sam ranije zidno grejanje ali sam zaboravio na njega. Razmisliću I o tome. Možda bi ROVEX el grejači bili rešenje.
Da li bi zidno grejanje rešilo problem toplotnog mosta ili ga bar ublažilo?

vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Hm. Ja sam mislio na drenazu ispod temeljne stope.
To za drenazu ispod AB ploce drugacije shvatam. Ono sto ti pricas nema sanse da funkcionise. Podzemna voda kada se podize onda se kilometrima podize u istom nivou. Kapacitet tvog drenaznog sloja nece biti ni 0.000001% podvodnog jezera ciji se nivo vode podize a taj nivo je jednak. To je kao kada naopako zaronis casu do pola u bazen vode. Ako se podize voda u bazenu onda ce se podici i unutar case a ti mozes da radis sta god hoces onda ce stalno da dolazi iz celog bazena.

Ta drenaza iispod AB ploce sluzi protiv kapilarne vlage. Kapilarna vlaga je ona vlaga kada umocis pola cigle u vodu a vlaga se popne i na onaj deo sto je iznad vode. Tako da ako ploca lezi na zemlji i ako je zemlja vlazna ploca ce povuci vlagu od zemlje. Ako izmedju ploce i zemelje ima 10-20cm sljunka (po mogucstvu ispran, da ostane samo krupno kamenje) onda vlaga ce doci do sljunka a kamenje ne moze da se ovlazi tako da nece provoditi vlagu do ploce i ploca ce ostati suva.
To nije drenaza vec tampon sloj sljunka pa si me sa tim zbunio.
Ako mozes za tampon sloj uzmi isprani sljunak, cena je slicna,

dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

Sad mi je jasno u čemu je razlika između drenaže i tampona.
Upravo zato sam i projektovao tako da nulta ploča bude podignuta 60cm od zemlje.

Da li stope za kucu moram da postavim na veću dubinu pošto sam nanosio zemlju na plac da bi ga izravnao I malo podigao (slika 1)?

Da li bi trebalo da uradim parapet oko celog placa pošto je nakon nanosa zemlje sad moj plac izdignut u odnosu na placeve sa leve I desne strane, da se zemlja ne bi razilazila prilikom kopanja temelja I drugih radova oko kuce?

  • nanosenje_zemlje.jpg
vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Ako nemas poplava prakticno je svejedno da li je ploca 60 ili 20 cm iznad zemlje. Bitan je taj tampon sloj.
Stope moraju ici na minimum 80cm jer se zemlja smrzava do 60cm a taj smrznuti sloj moze da se malo pomera pa kuca mora da stoji na cvrstom sloju.
Sledeci faktor koji odredjuje dubinu je da moras doci do dvrstog sloja zemlje.
Ne bih se usudio da ti dajem neki savet ali licno ne bih isao nesto puno preko 80cm iako je izdignut plac.

Inace koliko vidim pored tebe su isto placevi. Komsije mogu da zahtevaju da izjednacis visinu placeve.

Moja ulica ima blagi pad i ja sam u proseku jedno 30cm visi od sledecego komsije a toliko nizi od prethodnog. Onda drugi po redu komsija je jedno 30cm nizi od ovog prvog. Taj drugi komsija je nasuo zemlju od oko 60cm i izjednacio se sa mojim placem i od tada ovom prvom komsiji pola placa je pod vodom. On ne koristi taj drugi deo placa i bas ga briga sto bukvalno preko cele zime je taj deo pod vodom. Cak je desetak kvadrata mog placa je pod vodom. Taj komsija je poremetio kretanje vode da voda od nas dvadesetak ode na kraju ulice u kanal.

Tako mi je prosao i jedan prijatelj. Medju prvima je napravio kucu i nije podizao nivo zemlje. Onda poceo jedan komsija da pravi kucu i navuce pola metra zemlje. Onda drugi poceo da pravi kucu pa navukao, pa treci itd i on je sada u rupi. Kod njega se skuplja voda iz pola kraja. Sva sreca pa nije izrazeno ali on ne moze vise da podize nivo zemlje jer vec ima gotovu kucu.

Mada koliko vidim to sto si ti nasuo zemlju nece nesto puno uticati na komsije ali opet imaju prava da zahtevaju da skines taj sloj zemlje ili da njima podignes.

vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Inace ne verujem da ce se zemlja nesto posebno razilaziti. Mozda malo popravis kada sve zavrsis i to je to.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Читам овде разна тумачења о нивоу подземне воде, о води која се скупља после кише или топљењем снега итд. Затим колики и какав тампон испод АБ плоче итд. Ја бих поставио питање, зашто уопште градити на проблематичном терену где су могући проблеми са овом или оном водом. Једно је ако човек дође у посед куће која је таква каква је па покушава да решава проблем, али градити од почетка на лошем терену, ја не разумем такву одлуку. Цена плаца не може бити пресудна, јер ће проблеми остати годинама, а њихово санирање ће бити јако скупо и неизвесно. Боље у старту купити одговарајући плац, макар и скупље платити, па бити миран до краја живота и немати проблеме са комшилуком који ће насипати или неће насипати свој плац.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

zvukoljube ne mogu da kažem da se ne slažem sa tobom.

Razmišljao sam i o prodaji placa ali jako je to teško danas kad niko nema para iako su cene bas pale.
A onda postoji i drugi problem a to je naći plac u okolini Beograda (do 30km) sa novobeogradske strane a da ima: čiste papire, infrastrukturu, da nije podvodno, i sa pristupačnom cenom.

Moj plac je šesti po redu u nizu od četrnest placeva. Ispred svih placeva prolazi put a onda paralelno sa putem prolazi duboki kanal koji služi za navodnjavanje okolnih njiva.
Ima malo vode u kanalu.
Komsija na placu broj 1 ima montažnu kuću sa ukopanom garažom 1m u kojoj živi već 4 godine i nikada mu se nije pojavila voda.
Kada su bile poplave u maju 2014, godine bio sam na placu, voda u kanalu se podigla ali plac je bio suv a i kod komšije ukopana garaža je bila suva.

Sve ovo što sam rekao ne menja činjenicu da je bolje naći drugi plac ali mislim da je cela ta oblast podvodna (Ledine, Surčin, Jakovo, Progar, Bečmen, Petrovčić, Dobanovci, Ugrinovci,).
A na malo mesta gde nije podvodno a opet da ima bar neke infrastrukture, cene nisu malo veće nego tolike da barem ja ne mogu da ih priuštim.
Praktično sav novac koji bi uložio u kuću bi morao da dam za plac I opet je pitanje da li su čisti papiri.

Odatle je neko moje razmišljanje kako da napravim kuću prilagođenu toj lokaciji mada ni jednog trenutka ne isključujem opciju koju si ti predložio.

dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

vlado107,

moj plac je jedan u nizu od cetrnest placeva a ispred svih prolazi ulica a paralelno sa ulicom kanal I svi placevi su nagnuti svojim prednjim delom ka napred ka ulici I kanalu.

Nikada tu nisu bile neke poplave I izlivanja vode nego ja sve to razmatram iz predostroznosti jer ipak se radi o podvodnom zemjistu.

vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Ja sam iz Subotice gde su podzemne vode na 80% teritorije problem.
Zbog svojih potreba imam potrebu za vecim placem. Tu su placevi uglavnom 700m2 a meni treba 1500-2000m2.
Kriterijumi su mi bili veci plac i dobar kraj i cena 10.000e s obzirom da kuca u dobrom kraju kosta 40.000e.
Posle 2 godine nije bilo kriterijuma sem da je cena realna i da nije preko 15.000e. U obzir su dolazile i stare kuce, i losi krajevi ali onda da bude manja cena itd.
Posle 5 godina trazenja mislim da bi kriterijum za podzemne vode bio poslednji kriterijum svakome osim onome ko pravi vinski podrum.
Da sam sebi postavio taj kriterijum nikada ne bih imao plac.

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Velika vecina postova ovde su napisana napamet i sa mnogo predpostavki ....
Fundiranje je ozbiljna nauka i to se ne radi napamet , pogotovo se ne nasipa teren , pa se onda u nasipu grade temelji . Staticki projekat fundiranja je osnov svega, sve ostalo je nagadjanje i prazna prica. O fenomenu kapilarne vlage i drenaze kao resenjem za nju, necu ni da trosim reci . Drenaza niti umanjuje , niti sprecava pojavu kapilarne vlage . O gradnji u okolini Beograda , pogotovo u Sremu treba debelo povesti racuna , jer su to sve bila vodoplavna i vodolezna zemljista do pre 50 -ak godina, a onda su meliorativnim zahvatima pretvarana u poloprivredna zemljista. A sada se ta ista zemljista administrativnim odlukama pretvaraju ugradjevinsko zemljiste.
Nazalost ljudi su kod nezainteresovani da provere kraj u kome zele ili imaju plac. Lepi primeri za to su Borca , Busije....
Ali mi je najfascinantiji primer potez Umka - Duboko, radi se o klizistu. Prolazio sam tuda mnogo puta i svaki put se smejem . Pre neki dan gledam kako ljudi zidaju novu kucu ,a na placu pored njih cca 15 m dalje je spratna kuca skliznula bar 20 m nizbrdo . Pa ko dusevno zdrav moze pomisliti a kamoli graditi bilo kakav objekat na klizistu !!!

dane011
dane011's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2014
Poruke:

pozdrav za Tenzora

slažem se sa tobom. Ne znam mnogo oko tih svari pa se zato I raspitujem I čitam koliko mogu o svemu tome.

Koja je tvoja preporuka vezano za zidanje temelja s obzirom da je na mom placu nasuta zemlja pre godinu dana?
Sta bi trebalo da uradim I kako da pravim temelje da bi to bilo kako treba?

vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Slazem se. Rekao sam da drenaza nema veze sa kapilarnom vlagom niti mi je jasna drenaza ispod temelja a to nekako po defaultu svi rade. Razumem oko temelja u nekim slucajevima ali ispod temelja mi nije jasna.
Isto sam rekao da se ne bih usudio da savetujem na koju dubinu da se kopaju temelji. Rekao sam generalno koji je minimum za sve kuce u Srbiji.
Fundiranje retko ko radi. Uglavnom arhitekti imaju podatke o svakom kraju i u projektu napisu na koju dubinu da idu temelji na osnovu nekog generalnog istrazivanja za taj kraj a investitor je duzan da izvrsi fundiranje i na osnovu toga da koriguje dubinu temelja. Na taj nacin arhitekte su resili problem sto niko nece da placa fundiranje a opet su uradili projekat s tim da su temelji odgovornost investitora. Uglavnom u zadnjih 100 godina u mom gradu ne znam da li je iko gradio kucu sa dubljim temeljima od 80-100cm i ne znam nikoga da je imao problem zbog te dubine temelja pa nisam ni imao potrebu da placam fundiranje. E sada ako ja budem prvi od 50.000 kuca u zadnjih 100 godina da mi se sjebe kuca zbog te dubine temelja onda cu debelo placati svoj rizik.

branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Dudovi nekad resavaju problem.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Kad sam upotrebio termin fundiranje vise sam mislio na nauku o temeljenju , nego na neki konkretan postupak u vezi izrade temelja. To je ipak posao za staticara.
Ako me secanje dobro sluzi Subotica je na granici lesnog backog platoa a severnije je pesak , pa tu i nema razloga za vece dubine od 1 m za temelje.
Ali Srem je vec druga prica pogotovo kad su u pitanju poljoprivredna zemljista. Sve u svemu pedoloska i petrografska karta i staticar i eto resenja za temelje Smile

vlado107
vlado107's picture
Offline
Registrovan dana: 06/11/2013
Poruke:

Jeste, na granici je i severnije je pesak. Juzno lepa crnica a 5km severno je mrtav pesak ali sto se tice podzemnih voda upste nema pravila. Voda je uglavnom izmedju 1 i 2 metra.

som16
som16's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2015
Poruke:

dane011, 1. Temelj:
- nosivo tlo (zemlja) - 20cm nabijeni šljunak koji služi za drenažu - sigurno je premalo; dolučit če statik koliko je potrebno. Drenaža nije potrebna iznutra temelja; izradi samo preboje/ rupe imeđu unutrašnjih temelja, da se eventuelno može voda isteči. - 15cm betonska AB ploča
- hidroizolacija ( temcelom površinomelja, duž svih bočnih strana temelja i preko prava dva reda klimabloka)- najprije je potrebno napraviti žbuku na ciglama, da se prihvati/priljepi H. izolacija - geotekstil - nije potreban - 12cm XPS KNAUF POLYFOAM C-350 LJ + rubna traka (ispod cementne košuljice i duž svih bočnih strana temelja sve do stope) - XPS je predragi material; sem pokomentirao, da možeš zbog možnoga nastanka kondenza položiti izolaciju u 2 sloja:--> 1 sloj 3 cm je XPS ; 2 sloj 9 cm EPS 70. - polietilenska folija- 5cm cementna košuljica (estirih) - 3cm parket2. Spoljni zid: je u redu; izračun pokaže nastanek kondenza izpod ljepila, a se brzo izsuši. Imaš priponku.3. Tavan : U redu. Izračun pokaže 0,178 W/m2K; kondenza ni. Uzeo sam u račun daske 24mm; več sam obrazložio zašto jih predlažem. predložio bi i da je bar 2-3 cm zraka iznad izolacije; štafli visine =les 22 cm.Glede same izrade temelja: dobro kaže "tenzor" . Temelj mora biti na tvrdom/raščenom terenu.Drenaža: ako imaš gdje da izpelješ vodu, onda mora biti oko dna trakastog temelja; ako si na šljunku, onda če voda pronicati; napravi rupe između unutrašnjih temelja; Meterne vode sa strehe, je potrebno kontrolirano odvesti od kuče, nemoj dopustiti, da ti ponikajo uz kučo.

  • dane011_fasada-1.png

LP