Puno hvala Cereman !
Samo neznam da li završna obrada maltera (pesak - sejanac - cement) treba biti baš glatka, kao podloga za završni fasadni malter ili nebi baš trebalo, zbog boljeg i jačeg držanja tih slojeva, mislim zbog eventualno kasnijeg odvajanja fasadnog maltera ?
I molim vas još ovo: da li fasadni malter ide direktno na ravnu betonsku površinu (bez malterisanja) ?
Фасаде и термоизолација
Imam jedan problem, radi se jednom zidu ispred kuce na koji je postavljena ograda. Zid je dosta neravan i okrnjen. Ne znam kako da ga izravnam pa da ofarbam u istu boju kao sto je i fasada kuce.... Da li mogu ista da postignem sa malterom, ili da mozda postavim stiropor kako bi sve izgledalo ravno?
Da li neko mozda zna odgovor?
@kuzma
Nema potrebe za perdasenjem do tzv. "crnog sjaja", ali je jako bitno da se isperdasi sto ravnije kako se neravnine na malteru ne bi ocrtale na fasadi. Ne znam u kakvom je stanju malter na tvojoj kuci, ali ako ima pukotina, preporuka je armiranje staklene mrezice u cementnom lepku (sistem lepak-mrezica-lepak).
Ako je betonska ploca ravna, fasadni malter ide direktno na nju. Ako nije, mozes cementnim lepkom da pregletujes.
Ne zaboravi da se pre fasadnog maltera uvek premazuje prajmerom-podlogom sa kvarcnim peskom (kvarci pesak se fabricki ubacuje u proizvod tokom proizvodnje). Ako je podloga sklona pucaju, prajmerise se dubinsko penetrirajucom podlogom bez kvarcnog peska, zatim sistem lepak-mrezica-lepak a potom premazuje podloga sa kvarcnim peskom i na kraju fasadni dekorativni malter.
@djdarkangel81
Cime je zidan zid? Ako je zidan ciglom a potom malterisan, propao malter se skine kompletno do cigle i potom ponovo izmalterise. Sitne rupe i blagu denivelaciju mozes da popravis sa cementnim lepkom.
Ipak, za ograde nije preporuka bojenje akrilnim disperzijama jer ce brzo propasti od kise i vlage; na ogradama je najbolje resenje oblaganje kamenom ili kulirplast-om.
Pozdrav svima!
Cereman, zahvaljujem na vrlo korisnim uputstvima.
Interesuje me da li izgletovana betonska površina zida cementnim lepkom, kao priprema za fasadni malter, sme da prezimi bez fasadnog maltera (zbog vremenskih uticaja), ukoliko ne postignem da uradim fasadu pre zime ?
Sa foruma vidim da za uličnu ogradu (parapet malterisanog zida oko 60cm sa ozidanim stubićima i metalnom ogradom izmedju) preporučujete oblaganje kamenom ili kulir-plastom, a ne fasadni akrilni malter (ako sam dobro razumeo).
Ja sam mislio da sve dvorišne objekte i zidove kao i uličnu ogradu uradim , kako se u forumu negde inače preporučuje, akrilnim fasadnim malterom, ali sam sada u nedoumici.
Da li je taj kulir-plast u odnosu na akrilni fasadni malter puno skuplji i možda u prednosti po kvalitetu i uopšteno gledano, sa finansijske i ekonomske strane ?
Pozdrav
Da li ce da prezimi bez problema, to ne zavisi ni od tebe ni od mene, vec od onoga gore. Nadam se da me razumes.
Za ogradu si dobro shvatio.
Kulir je maltene duplo skuplji ali je i duplo otporniji kako na mehanicke, tako i na vremenske uslove. Manje se prlja, lakse se odrzava...jednostavno je dugotrajniji.
Gde si video da se na forumu preporucuje akrilni fasadni malter za ograde?
Svako dobro!
Cereman . Da, na forumu se preporučuje akrilni fasadni malter za demit fasade , a ja ću imati sve samo malterisane zidove (pesak-sejanac-cement sa malo kreča) na svim dvorišnim objektima i zidovima, kao i na uličnoj ogradi, i to sve sam mislio uraditi istovetnom fasadom, ali nisam znao da je kulir-plast u toj meri kvalitetniji pa i naravno, preporučljiviji za zid ulične ograde. Kako sam ja razumeo, osim ulične ograde , ostalo u celom dvorištu (a nije baš malo), mogu raditi akrilnim fasadnim malterom.
Pozdrav
Dobro si razumeo.
Kada akrilni malter na ogradi navuce vlagu i prljavstinu na sebe, nema mu spasa. Ne kazem da je kulir neunistiv, ali je daleko dugotrajnije resenje.
Pozdrav!
Cereman,
Uz Vašu pomoć, definitivno mi je sve jasno što se tiče fasadnih maltera i namenske primene pa ću se svakako držati toga u primeni.
Obzirom da uređujem celo dvorište sa većim i visokim površinama, sa novomalterisanim zidovima i pomoćnih objekata, gde, čini mi se, nebih morao baš sve raditi sa fasadnim malterom, pa me interesuje, šta biste mi preporučili, delom, kao fasadni premaz, odnosno farbu, kvalitetniju i postojaniju na atmosferske uticaje.
Jednim delom u dvorištu, duž travnjaka, imam dekorativnu, gornjim delom rešetkastu betonsku ogradu (1.6m visine) , koju sam više puta farbao, farbom za betonske površine, ali relativno kratko traje - ispuca i oljušti se.
Interesuje me koji je premaz tu preporučljiv kao postojaniji ?
Pozdrav !
Nazalost, nisam ponajbolje razumeo pitanja. Slike bi mozda pomogle?
Generalno, akrilni dekorativni fasadni malteri su otporniji od fasadnih boja koje se brzo oljuste a opet, kulirplast je otporniji od akrilnog fasadnog maltera.
Ako je ikako moguce, boje bih izbegao. Za ograde, sokle i druge povrsine izlozene stalnom habanju, odlicno resenje je i postavljanje dekorativnog kamena.
p.s.
Da ne ostanem nedorecen...postoje i silikatni silikonski dekorativni malteri koji su skuplji od akrilnih, ali i jednako kvalitetniji. Ipak, za ograde i sl. ostaje preporuka na kulirplastu ili kamenu.
Cereman,
Shvatio sam Vašu poruku- fasadnom bojom svakako nebih radio uličnu ogradu,soklu i habanju izloženije površine ali mislio sam samo za visoke zidne površine pomoćnih objekata ( fajmeri - kalkani), ako se tako kaže.
Drugo, nezavisno pitanje je bilo u vezi preporuke za farbanje betonske dekorativne ograde (dvorišni deo do komšije) koju sam već više puta farbao farbom za beton ali relativno kratko traje- ispuca i oljušti se, pa možda ima nekih postojanijih premaza za takve betonske površine.
Pozdrav !
Meni nisu poznati postojani premazi. Svaki pre ili kasnije ispuca od sunca i kise. Zato su i izmisljeni dekorativni malteri.
Pozdrav!
Interesuje me da li mi neko može reći cenu izrade termoizolacije sa fasadom, ruke + materijal. Novi Sad je u pitanju, kuća ima 180 m2.
Toliko podpitanja bih postavio sada da bi se dao adekvatan odgovor, ali misljenja sam da je podosta prodiskutovano; zato su potrebne bar osnovne informacije:
1. Prizemna ili spratna kuca?
tj. da li je potrebna skela ili ne.
2. Od kog materijala su zidani zidovi? Da li je proracunata potrebna debljina termoizolacione table, pretpostavljam da ce se koristiti stiropor?
tj. priprema podloge i debljina stiropora direktno uticu na cenu!
3. Kolika su odstupanja, tj. koliko je zid neravan?
tj. debljina lepka direktno utice na cenu!
4. Da li se zeli garancija na sistemsko resenje i izvodjenje radova?
tj. da li ce se korisiti proizvodi na koje ni sam proizvodjac ne daje garanciju (npr. HGP, Fasada...) ili proizvodi za koje se daje pismena garancija (npr. JUB, Ceresit, Helios)?
5. Kakva je zeljena tekstura i boja zavrsnog fasadnog sloja?
tj. izbor teksture i boje direkto uticu na cenu (tamnije boje su obicno skuplje a izbor teksture utice na potrosnju)!
...ovo su osnovna pitanja a svakako da objekat treba da pogleda strucno lice i razradi detalje sto takodje utice na cenu.
Ipak, odogovori na gore postavljena pitanja ce omoguciti davanje prosecne ponude a okvirne cene su od 10-18 evra/m2.
Preporucio bih da procitate tehnicki katalog nekog od proizvodjaca koji mozete pronaci u lokalnoj farbari ili od proizvodjaca kako bi stekli sliku oko ovog gradjevinskog zahvata.
Pozdrav i svako dobro!
Kolege Samovci
Spremam se za radove oko fasade
U pitanju je svetlarnik sve ukupno 30m2, na zidovima ima tri prozora jedan u prizemlju i dva na spratu.
Sve predhodne postove sam procitao ali nisam nasao ono sto me zanima a to je kako da ja to sam uradim, estetika nije problem to je ipak samo svetlarnik koji niko ne vidi a i da vidi sigurno ce biti bolje nego 70 godina stara i raspala fasada.
Do sada sam obio sav stari malter i dosao do ciste cigle i kupio stiropor
Moja pitanja su sledeca:
1. kako se nanosi lepak u pogacama ili kobasicama, na stiropor ili zid
2. da li se stiropor nanosi od zemlje ili ima mora da se ostavi cokla
3. da li se postavljaju lajsne oko prozora i po uglovima
4. da li posavljaju ploce na preklop
5. gde se busi za tiplove u sred ploce ili izmedju ploca pa da pecurka pritisne dve ploce
6. da li moram da radim zavrsni sloj ili moze da ostane samo lepak
7. da li moze isti lepak da se koristi la lepljnje za zid i za lepljenje mrezice
8. koji je lepak najbolji odnos cena i kvalitet sa obzirom da nije estetski bitno i da je svetlarnik zaklonjen od udara vetra kise snega
Opet napominjem da cu sve sam da radim uz pomoc supruge koja ce da mesa lepak i dodaje alat
Svima unapred hvala na odgovorima
1. po obodu table i na 3-4 pogace (pokrivenost table lepkom mora da bude min 40%)
2. ostavi coklu, tj. u nivou cokle zalepi stirodur i navuci kulir.
3. ugaone i okapne lajsne se postavljaju
4. ploce se postavljaju jedna do druge (preklopa ima jedino ako kupis stiropor sa falcem)
5. postoje razlicite sheme tiplovanja
6. zavrsni sloj stiti ceo sistem
7. odredjeni lepkovi mogu
8. Ceresit i Baumit imaju lepak koji moze da sluzi i za lepljenje i za rabiciranje; domaci majstori apsolutno nestrucno koriste svaki lepak i za jedno i za drugo ali to je pogresno; nemoj da slusas lokalne majstore koji imaju svoje price
Posto si postavio dosta pocetnih pitanja, drugarski ti preporucujem da nabavis u lokalnoj farbari Tehnicki katalog nekog od proizvodjaca i slikovito spoznas osnove ugradnje termoizolacionih sistema.
Svako dobro!
Hvala na odgovorima mnogo mi znace
da li je karbonov lepak ok?
sta je kulir?
Kulir mozes naci u razlicitim nijansama po svom ukusu a evo par primera http://www.klivent.ru/pics/kulirplast1.jpeg
potrebni su mi tiplovi za fasadu duzine 230mm ili vise, ako neko zna pouzdano gde se prodaje (ne u katalogu nego u praksi) molim da me uputi ovde ili na PP.
EJOT Srbija nema, Wurth nema, mnogi drugi nisu culi niti da postoji.
hvala unapred na trudu i pomoci.
Jesi li probao mozda i ovde http://www.lorencic.rs/
Moze li se znati sta radis sa tako dugackim tiplovima?
Pozdrav!
hvala na linku, postavicu upit.
Moze, rado cu podelitt iskustva.
Treba mi da radi dodatne sigurnosti ucvrstim horizontalno zalepljenu izolaciju od 180mm preko monte sto sam uradio pre 3 godine i za sada drzi.
Racunam da udje tipl u drugo rebro monte nekih 70mm, tako da bi mi tipl 250mm sasvim odgovarao.
Nesto kao donja strana terase po mestu ugradnje.
pozdrav.
Pozdrav svima !
Uslijed okolnosti i volje odlučio sam raditi sam termoizolacionu fasadu .
Pročitao sam x kataloga i preslušao priča i savjeta !
Na kraju sam pronašao nadam se adekvatno riješenje !
Od nedavno je u ponudi pjena za lijepljenje stiropora!
Sistem je kao purpjena ,samo što nema širenje (extrudiranje) kao pomenuta standardna !
Uglavnom ...
Nanosi se na stiropor isto kao i lijepilo , stim da umjesto pravljenja smjese se samo izmučka!
Nakon nanošenja , te postavljanja table na zid vrijeme fixiranja je nekih par minuta.
Za sada sam za dva poslepodneva polijepio nekih 30-tak kvadrata !
Provjerio sam čvrstoču i ona je zadovoljavajuča , a na mjestima gdje se pojavio rascjep veoma lako se isti popuni pjenom!
Za sada ne postoji varijanta standardne kašete več samo pištoljska!
Proizvodnja je od strane firme Penosil ( nisam siguran dali ima dva l)
@emira na koji nacin si proveravao cvrtstocu i da li ti je kuca omalterisana?
TECHNICAL DATASHEET
PENOSIL Premium Polystyrol
FixFoam
TEHNILINE ANDMELEHT
PENOSIL Premium Polystyrol FixFoam 1 / 3
One-component polyurethane adhesive for the fixing of insulation boards and stone wool in the
course of the thermal insulation of buildings. The glue foam has superior gluing and sealing
qualities. Bonds well with most construction materials, except “Teflon”, polyethylene and silicon
surfaces. Congealed adhesive is a good temperature and sound insulator. Keep congealed
adhesive away from UV and sunlight.
Areas of Use
Used for installation of insulation panels made of polystyrene foam (also known as polystyrol
foam, EPS or XPS) on facades and foundations of new construction works as well as for
insulating old buildings.
For the fixing of stone wool. Installation and insulation of roof tiles. Insulation and installation of
pipes.
Conditions for Use
The foam is applied by using a special gun.
Ambient temperature should range from -5°C to +30°C . Temperature of the container should
range from +5°C to +25 °C; best results can be achi eved when the container temperature
equals to +20°C.
PENOSIL Premium Polystyrol FixFoam bonds well with surfaces cleaned of dust, greases,
loose plaster, etc, and such materials as concrete, bricks and plaster.
The surface of congealed adhesive can be painted.
Use
Make sure that the can is warm (+20°C) prior to use . If you have attached the container with a
foam gun, shake the product well before use. Apply foam adhesive on an insulation panel
evenly on the perimeter (3-4 cm from the edge), apply one strip also on the centre of the panel’s
surface parallel to its longest side (keep the distance between adhesive strips around 25cm).
Wait approximately 2 minutes after applying the foam adhesive, then press the panel against
the wall. The surface of attached polystyrene foam panels can be further levelled within 5
minutes from installation.
Use installation fixtures when working with balcony ceilings or long lintels.
Cleaning
Liquid foam adhesive cleaner – PENOSIL Premium Foam Cleaner.
Remover of congealed foam adhesive – PENOSIL Premium Foam Remover.
Wipes for cleaning of hands, clothes and foam guns – PENOSIL Premium Cleaning Wipes.
TECHNICAL DATASHEET
PENOSIL Premium Polystyrol
FixFoam
TEHNILINE ANDMELEHT
PENOSIL Premium Polystyrol FixFoam 2 / 3
Technical Specifications
Quality Unit Value
Shelf life months 9
Surface dry minutes 10 - 12
Congealed minutes 120
Adhesion to EPS* N/mm² 0.033
Adhesion to XPS** N/mm² 0.039
Density kg/m3 20 - 25
Fire resistance of
congealed foam
adhesive
B2 (DIN 4102-1)
Volume shrinkage % none
Post-expansion % 5
Flash point of
congealed foam
adhesive
°C 400
Tensile strength N/cm2 10 (BS 5241)
Compressive strength
in 10% deformation
N/cm2 4 (DIN 53421)
Thermal conductivity W/m·K 0.03
Noise reduction
coefficient
RST,w = 60 dB
Temperature resistance
of congealed foam
adhesive
°C
Long term:
-50 to +90
Short term:
-65 to +130
Consumption m² 5-6
*EPS – Expanded Polystyrene
**XPS – Extruded Polystyrene
The above parameters have been measured in 23 °C temperature and 50% relative humidity,
unless otherwise specified.
Storage
Store and transport the container only in vertical position. Keep in a cook and dry environment.
Store in a temperature from +5°C to +30°C.
Never keep the container in temperatures above 50°C , close to heat sources or under direct
sunlight.
TECHNICAL DATASHEET
PENOSIL Premium Polystyrol
FixFoam
TEHNILINE ANDMELEHT
PENOSIL Premium Polystyrol FixFoam 3 / 3
Safety Measures
The container contains diphenylmethane 4.4-diisocyanate. Harmful when inhaled. Irritates eyes,
skin and the respiratory tract. Inhaling of gas may cause an allergic reaction. If spilled in eyes,
immediately rinse with plenty of water and seek medical help. Never smoke when working with
the product! Ensure good ventilation, use protective gear if necessary. Keep away from
children. Never keep the container in temperatures above +50°C, close to heat sources or
under direct sunlight.
Pokušao sam odvaliti jedan manji komad koji sam zalijepio!
Kuča nije malterisana , idem direktno na blok ciglu izmedžu koje su velike fuge i dosta rupa!
Tu kuču sam kupio ozidanu do prve ploče , a zidao je neki dobar dundžer majstor!
I da ...
Još jedna od prednosti !
Ako iz nekog razloga ne uhvati za zid može se stiropor probiti pištoljskim nastavkom i izmedžu zida i stiropora utisnuti dodatno lijepilo tj. pjena!
Na stranici iam i video , ali ja sam išao na varijantu 6 tački zbog večih neravnina na zidu !
Ovakvih proizvoda na nasem trzistu ima odavno, a imaju ih TKK, Ceresit, Wurth, Titan, Dow itd. Za Penosil prvi put cujem. Svaki od proizvoda se razlikuje prema cena-kvalitet.
Nacin ugradnje sa PUR lepkom mozete da pronadjete i na You Tube-u.
Pozdrav!
Ja sam pre-ozbiljno shvatio pojam "SAM" Svoj Majstor !
Akcenat na SAM !
Stoga mi je ova opcija sa pjenom naj lakša !
Nema kilaže , nema kanti , mistrija i dodatnih kila !
Za nekoga ko radi SAM je idealna kombinacija !
Stiropor , skalper i pjena !
Prateči alat:
Metar , vaservaga , i nešto kao linijar !
Koliko sam ja procitao tudja iskustva a i iz svog skromnog radi proba, sistem sa purpenom je manje pogodan za samostalni rad jer zahteva vremenski razmak izmedju postavljanja lepka i nivelisanja na podlozi.
Obicno jedna osoba postavlja purpenu a onda druga kasnije nivelise i pazljivo prati pomeranje ploca tokom otvrdnjavanja.
Postavljao sam radi probe pre 6-7 godina stiropor na takav nacin i nisam bas nesto odusevljen.
Pogotovu mislim da purpena nije za spoljnu primenu gde postoji uticaj UV zracenja i vlaga iz vazduha.
Sa druge strane purpena odlicno lepi stirodur i nema problema sa uvijanjem tabli kao kod stiropora.
Ostaje nezgoda da se sveukupno sporije radi sa purpenom i da je daleko skuplja purpena od gradjevinskog lepka sracunato na m2 polepljenog stiropora.
Eksperimentisao sam i sa kasiranjem stiropora na gipskartonske ploce, i po meni gradjevinski lepak je bez premca.
Uskoro ce biti decenija kako sam se igrao na tu temu.
Kada sam tada pre 8 godina ispitivao proizvodjace fasadnih sistema sa EPS maltene su zabranjivali upotrebu purpene i sablaznjavali se na takve ideje.
Mislim da je izmisljen novi nacin za uzimanje para sa purpena varijantom, mada ima nekih prednosti pre svega sto ne mora pedantno da se radi na izbegavanju toplotnih mostova.
De vidi ...
Ja se malo šalim na svoj račun ( ad ne smijem na tudži )!
No kad pogledam vrijeme dok bih dopremio vreče sa lijepilom . pa zamutio , pa to isto digao eventualno na skelu , pa nanesi na stiropor ...
Dotle ...
Donesem stiropor , i pjenu , nanesem istu , sačekam dva minuta , ili dok nanesem na drugu ili treču tablu , prva je več spremna !
Time ne gubim vrijeme.
Ja niti sam profesionalac , niti imam nekog vremena , a samim tim niti neke ljude koji bi oko mene radili i pripremali lijepilo!
Sve u svemu mene zadovoljava.
Do sad mi se desilo na dva slučaja da je tabla bila više prilepljena , i dok se lijepilo još nije stvrdnulo ubrizgao sam klasičnu pjenu koja je izvršila pritisak iznutra i vretila tablu na mjesto!
Zidovi kod mene su IDEALNO NERAVNI , tako da mislim da bih na lijepilo potrošio daleko više vremena !
A spreman sam na kraju i preko tog stiropora ponovo polijepiti tricu ako to bude potrebno!
Isti fasadni malter koji se koristi u okviru "demit"-a, tj. sistem prajmer(podloga)+zavrsni dekorativni malter, se moze uraditi preko maltera.
Ili ako ti je lakse zbog terminologije koju koriste majstori, preko maltera se premazuje akrilna podloga sa granulacijom i zavrsna akrilna fasada.
Nema potrebe za silakatno-silikonskim ili silikonskim zavrsnim slojevima.
Pozdrav!