Кад будеш ставио на папир,видећеш да је много боље лепити лепком.Искрено то ми је много боље и сигурније,а свеједно лепило купујеш да нанесеш покривни слој преко стиропора и мрежице.Пур пен за стиропор се најчешће користи кад остану зазори између плоча да се њиме попуни.Стиропор од 17 кг је урбана легенда,нико од произвођача у Србији га не производи,најчешћа опција ти је Фасадни који је углавном 14-15 кг.По мени узми 8цм 20 кг и мирна бачка,или највише 10 цм фасадни.Типлови су ти занемарива ставка у свему томе тако да боље ти то утиплај,неки норматив је 4 типла/м2,горе-доле. Најважније је ако користиш почетну лајсну да је добро поставиш под васер вагу,и само напред,нема ту неке мудорсти.Зато и јеси овде,сам свој мајстор.
Фасаде и термоизолација
Ако сте пажљиво читали инструкције izotop-а, почетна лајсна се не ставља јер представља термо прекид у изолацији.
Ја сам и рекао АКО користиш почетну лајсну.Узгред буди речено,знаш ли колико је фасада урађено са њом? свако има својуфилозофију.Мож бидне ал' не мора да значи.Жив ти мени и здрав био.Свако добро.
Na osnovu kojih zakonitosti,proračuna ili građevinskih pravila ,vi predlažete čoveku stiropor debljne 8cm u gramaži 20gr/dm3 .....ili 10cm "fasadni"
koji treba da bude 17 gr/dm3 a ne 14 ili 15 ?
Broj neophodih tiplova je 8/m2 ,i naravno zavisi od sistema tiplovanja. Oni nisu neka stavka kao što reče ali samo ako se koriste platični tipa "žika plastika".Takvi tiplovi se uopšte ne preporučuju za ugradnju, već ih narod ugrađuje zato što su jeftini i zato što narod obično ne zna čemu tiplovi služe na fasadi...Preporučio sm da se prelista forum da ne bi ponavljao kao papagaj pravila oko ugradnje i izbora materjala...
A to koliko je fasada pogrešno urađeno ugradnjom početne lajsne...mnogo puta smo istakli ovde u prepiskama....i dali smernice zašto-zato !
..... Најважније је ако користиш почетну лајсну да је добро поставиш под васер вагу,и само напред,нема ту неке мудорсти.Зато и јеси овде,сам свој мајстор.
Није питање АКО него је савет да се постави под васер вагу, а ево Izotop је опет поновио да та лајсна не треба да се поставља. Верујем да човек зна шта пише и шта саветује кад се већ толико година бави тим послом, а онај ко и поред савета да не треба хоће да је стави нико га неће спречавати.
lose sam se irzazio kada sam rekao da li mogu da koristim lepak u obliku pur pene mislio sam na ceresit c84 a evo i linka https://www.youtube.com/watch?v=rE1SyD9QF7Q
posto radim sam bilo bi mi lakse i brze sa ovim lepkom sta mislite o ovom poliuretanskom lepku i da li neko ima iskustva sa njim
Чини ми се да је овде постало главно да се неко покаже паметним а онај (тамо неко) не баш таквим.
Одговорно тврдим да на тржишту Србије нема стиропора од 17 кг/м3, зато сам и написао да је то урбана легенда, СВИ произвођачи у Србији су годинама уназад скидали ту тежину и она се сада креће ту негде како сам и рекао око 14-15 килограма. Ни такозвани 20 кг-ски нема ту тежину,креће се негде 18-19 кг/м3.На крају крајева погледај атесте на сајту два највећа произвођача стиропора у Србији па ћеш видети тај податак.
Мој предлог који сам човеку дао,није заснован математичким прорачунима ,заснован је искуствено,мајсториски,и пре свега заснован на односу цена/квалитет.Но,шта ја (или неко други,знам) овде ионако има дежурних свезналица,који су експери за све и свашта.
Типлови,ја сам рекоа НОРМАТИВНО,да иде 4 ком/м2,а можеш посатвити 166 ком,слободно.
Треба ли човека који је питао за једноставан савет сад малтретирати са топлотим отпорима и коефицијентом топлотне отпорности.Човек хоће да постави 30 м2 и требало му је неколико практичних савета а не теорија квантне физике.
Samo sam reagovao na pogrešne informacije.trudimo se da iskorenimo neke greške koje su postale srpski "standard"....ništa drugo.
1.nije tačno da je normativni broj tiplova po m2 4 kom. već je to 8 kom/m2
2.slažem se da specifična težina fabričkog stiropora varira,ali ne videh u atestima toliku toleranciju...kako god , verovatno si u pravu
3.odnos cena kvalitet za potrebnu debljinu stiropora može se iskustveno primeniti i preporučiti samo ako su poznate dodatne informacije o debljini zidova i vrsti materjala od kog je i napravljen
4.I za tih 30m2 izolacije treba čoveka upozoriti da uradi pravilno, da ne bi bacio pare uzalud slušajući raznorazne savete,mnogo njih se javlja za pomoć posle loše odrađenog posla
U svakom slučaju drago mi je da možeš i ti tvoje iskustvo da podeliš sa auditorijumom, tu smo da se dopunjavamo i budemo od koristi svima
Ja se ne slazem sa mnogim iznetim ovde. Gramaza stiropora nije presudan faktor za ustede u grejanju niti kvalitet fasade.
Ako uporedimo Austrotherm 12g i recimo Tim Izolirka 12g iz atesta se vidi daje Austrotherm po pitanju termoizolacije 10% bolji ali je Tim Izolrika 10% cvrsci.
Veliki uticaj imaju i sirovine i aditivi koji se koriste u proizvodnji.
Da dodam Izotopovi post pod 3. Takodje prosto ne verujem da je moguce da neko iskustveno oseti razliku izmedju 12g i koeficijetnom toplotne otpornosti 0.036 i 25g gde je k 0.032.
To je 10% u koeficijentu termoizolacije a u gubitcima uticaj kroz zid mozda 3% pod uslovom da je ostatak kuce jednako kvalitetno izlovan kako zid. Sto je deblja izolacija taj uticaj je jos manji. Moze da oseti razliku kada podigne tablu stiropora i nista vise.
Da bi se iskustveno osetila razlika moraju se dve kuce grejati na isti energent, imati istu temepraturu, da ukucani imaju iste navike zivljenja, da imaju isto stolariju, iste velicine i raspored prostorija.
Pa i da majstor stavi na 100 ili 1000 kuca fasadu opet ne moze da "oseti" takav mizeran uticaj u odnosu na mnogo vece uticaje koje sam naveo i to moze samo matematicki da se utvrdi za svaki objekat posebno.
Matematicki razlika izmedju 14g i 18g cena je skoro 30% veca a zid od cigle 25cm sa 8cm stiropora ce biti samo 3% bolje termoizolovan. Matematicki odnos cene i kvaliteta 18g nije najbolji.
Isplativost 8cm stiropora nije za preporuku ako se ne kaze za koje vreme je on isplativ. Nekome je nesto isplativo ako se vrati ulozeno za 3 godine a nekome za 15.
Ако сте пажљиво читали инструкције izotop-а, почетна лајсна се не ставља јер представља термо прекид у изолацији.
Ja sam umesto početne lajsne koristio okapnu ugaonu lajsnu i mislim da je to bolje rešenje. Nego ja ne mofu da izbegnem termoprekid jee tek trebam da zalepim stirodur a mrežica i lepak će praviti taj termoprekid. Lepiću stirodur od 5cm kako bih smanjio zub koji se formirao(15cm) jer sam lepio stiropor od 10cm plus je kuća bila malterisana.
E sad sam došao na ideju da isečem postojeću mrežicu i lepak jedno 1-2cm (toliko će se preklapati stirodur i stiropor) i tako oslobodim stiropor kako bi kad lepim stirodur njihov kontakt popunio sa penom i izgubio taj termoprekid. Prilikom rabiciranja bih presavio malo mrežice i tako ojačao taj kontakt stiropora i stirodura.
Šta mislite o ovoj mojoj ideji?
Prva greška je napravljena tokom montiranja izolacije jer nije na početku postavljen stirodur a potom na njega nastavljena ugradnja stiropora. Samim tim bi okapnu lajsnu postavili na formiran "zub" i ne bi bilo termoprekida.
Elem, ako nije urađena vertikalna hidroizolacija temelja/sokle ,prvo to treba uraditi a zatim lepiti stirodur odgovarajučim lepkom koji se uspešno vezuje po hidroizolaciji.Ne mogu da preporučim pur pen kao "lepak" u tom slučaju.Donji deo mrežice treba odstraniti do 5 cm od plastične okapnice i očistiti potpuno lepak sa donje strane stiropora gde je zalepljena okapna lajsna.Očistiti lepak do okapne lajsne tako da 5cm postojeće mrežice ostane čisto. Ovo da bi nov komad mrežice mogli preklopiti do same okapne lajsne kasnije.
Može se pur-penom popuniti zazor između stirodura i stiropora jer ste amater,ali ne znam kolili će biti taj zazor.Ako je on veći od 1cm ,majstorski bi bilo da se obradi stirodur tako da naleže bez zazora po liniji stiropora.Zavisno od potrebne visine,odlučuje se da li table obrađujete za montiranje da stoje horizontalno po dužini ili ih kratite i postavljate po vertikali na potrebnu meru.
Naknadno radim coklu jer nisu svuda trotoari urađeni. To sam završio i trebalo bi ovih dana da odradim stirodur na coklu. Cokla je visine od 30 do 80 cm i mislio sam bas penom da sve to izlepim. Tako sam i mislio da oslobodum malo mrežicu mada i nije baš idealno potopljena u lepku zbof preklapanja mrežice od cokle. Znam da ne valja da bude lepak na kontaktu između stiropora i stirodura zato sam i pitao da li je izvodljivo ovo što sam sad opisao.
Hvala Izotope, shvatio sam šta treba da uradim.
Hteo bih da uradim izolaciju, planiram stiropor 15cm. Finansije su problem, tako da bih radio sam, što bi mi omogućilo veću debljinu stiropora. Vidim da je završni (ukrasni) sloj fasade prilično skup, pa me interesuje mogu li da stavim hirofu koju bih ofarbao fasadnom bojom. Može li tako, da li to može da izazove probleme što se tiče trajnosti fasade?
Blizu mene je kuća koja nema tog ukrasnog sloja, stoji jedno 5-6 godina onako siva, ne vidim neka oštećenja, pa računam da ni hirofa ne bi škodila. I mogu li to da farbam fasanom bojom, i kojom?
Zdravo drugari, treba mi savet. Da li neko ima iskustva sa ovim novim fasadnim termoizolacionim sistemom Austrotherm, slusam svaki dan reklamu. Treba da radim izolaciju i fasadu na kuci, pa se dvoumim izmedju Austrotherm sistema ili da radim Maximin sistem i Austrotherm stiropor ili imate neki bolji savet?
Molim za savet. U kucu u kojoj zivim sa porodicom, uselio sam se prosle godine. Rec je o prizemnoj kuci, 60ak kvadrata, zidanoj pocetkom 60ih godina. Tom prilikom renovirali smo unutrasnjost kuce, gletovali zidove, plafone, krecili, zamenili dotrajalu stolariju itd. Na fasadi smo, i tada, primetili stare pukotine, na nizim delovima zida i sokli, ali usled nedostatka sredstava, sredjivanje fasade je ostalo samo u planu, za 2016.g.
Prijateljica, inace gradjevinski inzinjer u penziji, koju smo zamolili da pogleda te pukotine i kaze sta misli da je uzrok njihovom nastanku, pribojavajuci se da nije oslabio temelj, destabilizovao se objekat ili nesto slicno, posto mi je ova materija potpuno strana, objasnila nam je da su ostecenja nastala od vlage, posto je sokla na temelju sira, tj, starija od zida, a prelaz, tzv zub je opsiven limom. Pukotine se inace nalaze samo na spoljasnjim zidovima, u nizim partijama i na mestima gde su sastavi na opsivnom limu, koji su se razdvojili, od visine donje ivice prozora pa do zemlje, a prelaz izmedju zida i sokle sirok je 15cm.
Ovih dana, primetio sam, za razliku od prosle zime, pojavu kondenzovane vlage na unutrasnjoj strani spoljasnjeg zida, iza regala, u visini od 30ak cm iznad poda.Rec je o zidu u decijoj sobi, pa bih molio za savet, moze li se nesto uraditi i sada, obzirom da je vec druga polovina novembra,kakvo bi resenje bilo najbolje u ovakvom slucaju?
Citajuci postove na temu izolacije( hidro i termo) nesto sam mislio da bi mozda bilo dobro resenje stiropor 10cm i silikonsko- silikatni zavrsni sloj na fasadi, ali nisam siguran da li je to dobro resenje i moze li se raditi i sada, ili je bolje da sacekam prolece?(obzirom da se savetuje pauza od nekih nedelju dana izmedju postavljanja stiropora i premazivanja fasade,a kao optimalna temperatura se navodi 15-30 stepeni).
Pomerite taj regal od problematicnog zida, fasadu uradite na prolece jer koliko vidim niste spremni na bilo kakav rizik.
Pozdrav!
Molim za savet. Prošle godine smo se uselili u kuću koji smo kupili 2012 god. Fasada kuće već je bio izoliran sa 5cm stiroporom plus radi se o sendvič zidu (4cm stiropor). Ne znam zašto su se odlučili za sendvič plus fasadnu izolaciju niti se razumem u ove stvari. Izolacija kuće je odlična međutim u jednoj sobi gde ne prolazi cev radijatora imamo problem. Radi se o spoljašnjem zidu, gde se unutra na laminat podu i zidu do 15 cm pojavljuje kondenzacija i buđ. Želim da napomenem da nam je regal kod tog zida, međutim isti smo pomerili bar 15 cm od zida, ali još se uvek javlja ta kondenzacija. Vlažnost vazduha u sobi je između 55-60% a temperature je oko 21 stepeni, i svaki dan provetravamo dva puta po 5 minuta.
Po meni, mada nisam siguran, problem je to što cokla nije izolovana, već je na betonski temelj bivši vlasnik nalepio lomljeni kamen od 2 ili 3 cm bez ikakve izolacije.
Ukoliko je ovo problem, moje pitanje je da li da sledeće godine skidamo lomljeni kamen sa cokle i tako da postavimo stirodur kao termoizolaciju ili da izravnimo postojeći (cementnim malterom ) i da na to da se postavi stirodur?
Hvala vam unapred!
Pozdrav svima,
imam i ja pitanje u vezi kondenza.... Prosle godine nismo imali nikakvu kondenzaciju nigde, ove godine je pocela u dnu prozora da se javlja voda, cak kod jednog prozora i na bocnoj strani zida.... Razlika od prosle do ove godine je u tome sto smo uradili i zavrsni sloj fasade preko lepka, ali sam postavio i okapnicu na prozorima. E, pretpostavljam da je tu problem jer je kamen koji je postavljen za okapnicu zatvorio one rupice koje se nalaze sa spoljasnje strane prozora. Da li cu busenjem novih rupa uspeti da saniram kondenz? Ili je to jednostavno nemoguce? Luftira se kuca svakoga dana barem 10 minuta ujutru...
Okapnica nije mogla drugacije jer je ispod nje takodje izolacija.... a majstori koji su postavljali stolariju nisu ostavili dovoljno prostora za okapnicu iako im je receno sta se sve postavlja.... na kraju drugacije nije ni moglo. Oko luftiranja sam procitao dosta, tri puta dnevno se trudimo da luftiramo sav stambeni prostor, malo bude problem zbog sitne dece uvece, ali i to se resava.....
To sto sam zatvorio rupe okapnicom - jedini je problem sto, ukoliko dodje do kondenza i slivanja vode u prostor stoka, nema gde ta voda da izadje pa cu morati da skupljam krpom. Sa druge strane, redovno luftiranje ocigledno nije dovoljno jer prozori veoma dobro dihtuju. Mozda ne luftiramo dovoljno puta ili dovoljno dugo.
Suma sumarum, luftirajte prostorije barem 3 puta dnevno. Rupa na okapnici nije za VENTILACIJU nego je za odliv vode koja se eventualno kondenzovala u samom stoku prozora usled nedovoljnog dihtovanja unutrasnje gume. Ventilacija se radi u gornjem delu prozora jer vodena para ide U VIS a ne nanize...
Pozz i hvala...
Te rupice nisu za odvod vode iz profila jer u profilu nema nakupljanje vode . Te rupice su za kondez koji se javlja unutar profila i nema veze sa kondezom koji se javlja na unutrasnjoj strani stolarije. Kolicina vlage koja se javi unutar profila je vrlo mala kao i te male rupice za ventilaciju profila.
Meri vlaznost vazduha i temperaturu. Provetravanje ujutro na 10 minuta je definitovno malo. Kuvanje i susenje vesa zna da bude cest uzrocnik pojave kondeza na unutrasnjoj strani stolarije.
Ako mislis da se kondez javlja zbog tih zatvorenih rupica ti izbusi rupice iznad okapnice pa javi da li si resio problem ali po meni nema sanse da je to uzrok. Ipak ne kosta nista da probas.
Pozdrav,treba mi savet
Kuca nam je davno zidana starom ciglom i zidovi su debeli preko 50cm.Uradili smo pvc,spustili plafone gipsanim plocama po njima stavili vunu kao izolaciju,imamo centralno koje je prikljuceno na alfa kamin koji se nalazi u dnevnoj ali opet nam je hladno.Kad pipnemo zidove ko led su ledeni.Hteli smo da odradimo i izolaciju,muz tvrdi da je sobzirom na debljinu zida, 5 cm stiropora sasvim dovoljno dok ja mislim da je ipak bolje staviti 8 ili10 cm za svaki slucaj....Sta mislite?
To sto zid nije 25cm nego 50cm znaci da je deblji za 25cm koji zamenjuju samo 2cm stiropora. Po zakonu bi trebalo oko 12cm na ciglu 25cm da ide tako da minimum jos 10cm stiropora mora ici. Ne treba ici ispod zakonskog minimuma. Ne zbog zakona vec zbog vas samih. A moze i deblje.
Najjeftinja fasada 5cm kosta 10.5e a 10cm kosta 12e/m2. Mala razlika u ceni za duplo deblju fasadu.
@Majava: moja topla preporuka je barem 10cm, vlado107 je potpuno u pravu, debljina stiropora jako malo utice na kompletnu cenu izolacije a znaci.... To smo osetili u prelaznom periodu kada jednostavno kucu nismo morali ni da grejemo.... A za celu zimu smo do sada potrosili jedva 1700kg peleta na 155m2 korisne povrsine sto je, po meni, odlican ucinak, a temperatura u kuci nije bila ispod 22,5 (konstantno je izmedju 23 i 24).
Pozz
hvala,ipak sam ja bila upravu
To sto zid nije 25cm nego 50cm znaci da je deblji za 25cm koji zamenjuju samo 2cm stiropora. Po zakonu bi trebalo oko 12cm na ciglu 25cm da ide tako da minimum jos 10cm stiropora mora ici. Ne treba ici ispod zakonskog minimuma. Ne zbog zakona vec zbog vas samih. A moze i deblje.
Najjeftinja fasada 5cm kosta 10.5e a 10cm kosta 12e/m2. Mala razlika u ceni za duplo deblju fasadu.
Šta sve ulazi u cenu od 12 €/m2 ?
10cm Austroterm AF stiropor
staklena mrezica 145g/m2
lajsna ugaona pvc 10x10 termovar
JUB Mark lepak
JUB Mark akrilni zagladjeni malter 1.5mm
JUB Mark grund
tiplovi plasticni L 150
TKK pur pena izolaciona
6,7 €/m2
Izvodjenje radova jos 5€/m2 bez ikakvih obaveza prema majstorima
pisana garncija na radove i postojanost fasade 10 godina
Toliko je mene kostalo...
Hvala na odgovoru ,verujem da si zadovoljan radovima, cena je povoljna.Verovatno nije bilo neophodno korišćenje fasaderske skele ili si to izostavio slučajno. Zaštitne prozorske folije, najloni , papirne i plastične trake takođe nisu uračunati. Zatim trajnoelastični akrilni git. Da li je ta ekipa ujedno ugrađivala i okapnice?Ako sam dobro shvatio. po specifikaciji materjala, nisi radio hidro/termo izolaciju temelja ili sokle. Nisu ugrađeni adekvatni tiplovi, ali šta da se radi...
@izotop, Ja sam se raspitivao za cene i tako uglavnom ide i to sa njihovom skelom. Toliko mi je i prijatelj platio. Ako je skuplji rad onda razlog za deblju izolaciju je jos veci jer jer cena izolacije utice jos manje u ukupnoj ceni.
Slažem se naravno, ono što je mene konkretno zanimalo u ukupnoj ceni je kompletan materijal koji sam dopunski naveo uz upotrebu adekvatnih tiplova i broj operacija koje idu u cenu rada.Pranje postojeće fasade na primer,eventualno saniranje dotrajale fasade pre lepljenja izolacije i . Zatim kompletna zaštita metalnih elemenata i stolarije folijama, podova terasa i prostora oko kuće najlonom itd....Ako se izoluje i temelj / sokla (kako bi trebalo), onda to može da poveća ukupne troškove ili i to ulazi u ovu cenu sa garancijom.
Radovima sam zadovoljan,mada to bih mozda trebao da kazem za koju godinu jer je ovo uradjeno u aprilu 2015.Ali majstori kao majstori su skroz korektni i pedantni.
Prevoz,montaza i sama skela su uracunate u cenu rada.
Akrilni silikon,papirne trake,molerski najloni i ostale sitnice zajedno nisu presle jos nekih 20-ak eura.
Okapnice nisu bile deo dogovora njih je ugradjivao kamenorezac koji ih je pravio.
Kod mene je temelj prilicno visok,negde oko 1m pa smo fasadu poceli 60cm iznad zemlje.Tako da je delimicno i on izolovan.Ostatak smo ostavili da se uradi u kamenu.
Koliko sam upućen ,iako nikad nisam lepio izolaciju pur-penom, neophodo je tiplovati bez obzira na podlogu ili poziciju po visini. U svakom slučaju i da lepiš fasadnim lepkom,ovaj put bi morao da tiplaš jer je u pitanju renovacija.Na ostala pitanja i pravila je odgovoreno veoma opširno na mnogo mesta....prelistaj malo forum
Za improvizacije...nema garancije !!!