U sobi na oguljen plafon i zidove do maltera, uradio sam lepak i mrezicu, pre lepka, tako oguljene zidove i plafon sam dobro natopio "silakril p" podlogom (izvinjavam se zbog reklame). Prvo pitanje, da li je ta podloga adekvatna ili sam trebao da koristim neku drugu i da li sam pogresio sto sam koristio tu podlogu? Uradio sam lepak i mrezicu,i nakon 24h sam uradio drugu ruku lepka. Kada se dobro osusilo nakon 36h sam osmirglao kompletnu povrsinu zbog talasastih sitnih riseva od gleterice, dobro ocistio cetkom sve zidove i plafon od prasine zbog smirglanja. Nakon toga sam izmixovao glet masu na gusce i gletovo kompletnu povrsinu. Kada se osusilo uradio sam jos jednu ruku ali redje mixovanu. Drugo pitanje, da li sam trebao da predjem kompletnu smirglanu povrsinu podlogom pre gleta (da napomenem, prasine skoro da nije ni bilo posle cisnjenja cektom) i da li je velika greska sto nije predjeno podlogom? Danas sam osmirglao kompletnu gletovanu povrsinu zbog riseva, zatim ponovo sve dobro ocistio cetkom. Sada je sve spremno za poludisperziju. Zadnje pitanje je, da li je potrebno posle smirglanja gleta, pre poludisperzije (krecenja) premazati povrsinu podlogom i da li moze da smeta gletu na izgletovanoj povrsinu natapanje podlogom. Sve sto pocnem, uradim izuzetno pedantno. S obzirom da vrlo malo iskustva imam u vezi sa molerskim radovima, uradio sam kao da je radio profesionalni majstor. Izvinjavam se zbog malo duzeg texta! Unapred hvala svima koji zele da mi pomognu i posavetuju.
Nekoliko pitanja u vezi krecenja sobe. Hitno!
U potpunosti se slazem i zahvaljujem na komentaru. Posao nije u potpunosti zavrsen, ostaje jos premaz poludisperzijom (krecenje). Hitno mi je zbog poslednje postavljenog pitanja. Jel ako treba premazati podlogom posle gletovanja a pre krecenja onda bi ujutru uradio premaz podlogom a nerednog dana da okrecim. Radio sam po savetima prodavaca iz farbare. Kada sam kupovao poludisperziju receno mi je da bi trebalo gletovanu povrsinu premazati podlogom pa tek onda okreciti.
No opet bi mi puno znacilo da dobijem odgovor od clanova koji imaju vise iskustva i znanja u ovom poslu a usput i odgovor na predhodna dva pitanja.
Ako nemate iskustva, ili ne znate kome da poverujete od dva majstora, koji imaju dijametralno suprotna misljenja o problemu, procitajte uputstvo proizvodjaca za poludisperziju.
Глетована површина се не премазује подлогом, јер ћете је само упропастити (лично искуство). Иначе, припрема зидова је најбитнији посао, само наношење дисперзије (ја нисам за полудисперзије) је већ дечја игра.
A u uputstvu za Maxipol stoji suprotno:
" Staru boju, koja nije dobro vezana, mehanički odstraniti. Neravne površine izravnati nekom od GLETOLIN masa za gletovanje unutrašnjih zidova. Pre bojenja, zidove impregnirati odgovarajućom MAXIKRIL podlogom, u zavisnosti od stanja površine. "
Mada je ostavljeno dost prostora za tumacenje.
Ja sam jedan deo zidova odradio sa Rimano 0-3 masom, i to je tako glatko kao staklo, i nema sanse da stavljam preko podlogu.
Da li bi mogao da napises kratkim opisom u kom smislu se moze upropastiti gletovana povrsina nanosenjem podloge? Da li ta sitna prasina od smitglanja moze da utice za losije vezivanje poludisperzije na gletovanu povrsinu bez nanosenja podloge?
Koliko je meni poznato , upravo je neophodno naneti podlogu posle šmirglanja gleta ( 2X završno gletovanje ) ,baš da bi se pokupila zaostala prašina a koja nije skinuta čišćenjem zida ( može i vlažnom krpom na kraju krajeva). Ali podloga je obavezna pre poludisperzije.
No to su pravila. Naravno da se može naneti poludisperzija i bez podloge na gletovan zid, ali sve zavisi od kvaliteta poludisperzije i broja nanosa....
Подлога је ретка, разређује се водом у размери од 1:3 до 1:10 зависи од произвођача и кад тако ретки раствор нанесете на глет масу која је лепо ишмирглана остану музге које покваре површину зида и које се виде после кречења (моје искуство). Довољно је лепо одпрашити зид , било "прашком" или усисивачем или како рече колега влажном крпом па премазивати боју. Није ми јасно зашто већина инсистира на полудисперзији кад су дисперзивне боје много квалитетније, јесу нешто скупље, али не кречи се сваких месец дана.
Moram priznati da odavno već nisam susreo podloge ( grunt ) koje se razblažuju 1:3 ( 10) . Na zapadu koristmo podloge koje se razblažuju sa 10 % vode...No, poludisperzija je zamena za kvalitetne boje ....sve u svemu...koliko para - toliko muzike ....razumemo se naravno
Rimano 0..3 sam radio sa fasadnom spahtlom 60cm, u jednoj ruci, i tu nema smirglanja. a samim tim ni prasine.
Perive boje imaju i bolju pokrivnost od poludisperzija, sto se cesto ne uzima u obzir prilikom donosenja odluke o tipu boje.
zavisi koji kvalitet zida radiš....zamrači tu prostoriju, uperi reflektor pod 30 stepeni sa strane po tom zidu i vidi onda šta si uradio....nema pojma o tome da nije potrebno šmirglanje. Učini ti se odmah posle gletovanja da je sve idealno ravno. Kad se osuši....vide se risevi. Kažem opet , zavisi koji kvalitet površine je zadat Q 1,2,3,4,5....
ako si ikada šmirglao zid " pod sijalicom" ....onda znaš o čemu govorim
U svetu svi rade sa disperzijom. Navešcu razlog zbog kojeg ne radim sa disperzijom. U prostoriju koju trenutno renoviram nalazi se pec na cvrsto gorivo. Iz te prostorije sa tim jednim grejnim telom zagrevam jos dve manje prostorije. Sto znaci da u toj prostoriji gde se nalazi pec najveca temperatura. Vremenom, plafon i zidovi pocinju da zute i tamne zbog temperature i eventualnog dima. To zutilo i tamnina koje se pojavilo na plafonu i zidovima nije povrsinska prljavstina i nebi moglo da se opere. U toj prostoriji kercenje je postupak koji moram da obavljam na svakih godinu i po do dve, u tom slucaju mi je vise isplativa poludisperzija. Ranije sam procitao negde na netu da je rad sa disperzijom puno laksi i bolji nego rad sa poludisperzijom ali na novo gradjenim stambenim objektima. Sto se tice starije gradnje preporucena je poludisperzija radi vece paropropusnosti u odnosu na disperziju. Ne znam koliko je to tacno i ne mogu da tvrdim da je tako.
Upravo je kontra . Poludisperzije su u stvari "osiromašene verzije " kvalitetnih boja . Recimo da disperzione boje podnose i više od 30-ak slojeva jedne preko drugih , kod poludisperzija je već 4-5 krečenje problem jer boja počinje da se skida i ljuspa . Sva ta dalja objašnjenja o "preporukama " i staroj / novoj gradnji spadaju u domen rekla kazala i kako metaloposlastičar zamišlja moleraj
Dakle za vas je upravo isplativije da radite disperzionom bojom . A usput pomenuto IZUZETNO je bitno da je boja "paropropusna " pogotovo kad je naneta na dva sloja parozaptivnog materijla u koje spadaju i "lepkovi " :)
zavisi koji kvalitet zida radiš....zamrači tu prostoriju, uperi reflektor pod 30 stepeni sa strane po tom zidu i vidi onda šta si uradio....nema pojma o tome da nije potrebno šmirglanje. Učini ti se odmah posle gletovanja da je sve idealno ravno. Kad se osuši....vide se risevi. Kažem opet , zavisi koji kvalitet površine je zadat Q 1,2,3,4,5....
ako si ikada šmirglao zid " pod sijalicom" ....onda znaš o čemu govorim
Proveravao sam sa jakom LED lampom, i zadovoljan sam kvalitetom. Sad, Q1234 se definise za obradu spojeva i povrsina gipsanih ploca, a ne za gletovanje omalterisanog zida od cigle.
Imao sam priliku da na poslu vidim kako profesionalci urade zid, i u odnosu na njihov rad sam vise nego zadovoljan.
Zar nije lepak za stiropor paropropusan? Kako onda dišu zidovi izolovani striroporom, posle više slojeva lepka?
Prosto rečeno slabo a još bolje nikako
Lepak i mrezicu sam radio bas u tankom sloju u obe ruke. Mislis da bi od kondenzacije pare mogla da se stvara budj na zidovima i plafonu?
Sad, Q1234 se definise za obradu spojeva i povrsina gipsanih ploca, a ne za gletovanje omalterisanog zida od cigle.
Imao sam priliku da na poslu vidim kako profesionalci urade zid, i u odnosu na njihov rad sam vise nego zadovoljan.
Najvažnije je da kvalitet zadovoljava tvoje kriterijume A za kvalitet ukupne površine zida oznake Q , preporučio bih da pročitaš sledeće:
https://www.mein-maler.de/aufklaerung-q1-bis-q4-die-verspachtelung-von-d...
Procitao sam.
Na dnu pise: (Grundlagen und Erklärungen sind von Rigips), odnosno, osnove i objasnjenja su preuzeti od Rigipsa,
inace poznatog proizvodjaca i advokata gips-kartonskih ploca.
Citat iz teksta:
Nivo kvaliteta Q2
Ispuna prema Q2 odgovara ranijoj standardnoj ispuni. Nakon osnovne ispune Q1, spojevi, glave vijaka, unutrasnji i spoljasnji uglovi i spojevi moraju biti pokriveni sve dok se ne postigne glatki prelaz na povrsinu panela.
Jasno je da se radi o GKP.
Vise informacija,
https://www.youtube.com/watch?v=ADn3IBajIaU
http://www.eurogypsum.org/wp-content/uploads/2015/04/EUROGYPSUMFINSHINGU...
hajde da skratimo ovo ....koje materjale koristiš kada gletuješ malterisan zid od opeke ili betona. Potupno iste ili slične kao i za gips karton . Iz tog razloga se kvaliet površine zida u nekom majstorskom okviru upoređije sa gore navedenim....Dakle samo preskočiš bandažiranja i popunu spojeva...Nadam se da smo se sada bolje razumeli
Ili ti navedi kvaliatitvne norme završne obrade zida od opeke ili betona....i meni je svejedno jer shvatam suštinu
Ne znam da li postoje, samo znam da se Q1 .. Q4 odnosi na GKP. Spominju se spojevi ploca, vijci...
Ne znam da li postoje, samo znam da se Q1 .. Q4 odnosi na GKP. Spominju se spojevi ploca, vijci...
pa ti meni reče da si sve pročitao....od Q1 do Q4 ...dodduše jedino spomenu da je na kraju rigips norma. Da se ne zajebavamo više...U pitanju je kvaliet podloge pre "krečenja" uz korišćenje isih materjala na različitim podlogama ...najprostije rečeno... Za rigips se izuzmu spojevi u objašnjenjima za niže normativne standarde
a Q 5 pa dalje ima veze sa nanosom boja...ali to je druga tematika jer izgleda da je i ovo previše i nemaa svrhe da idemo u sitna crevca jer i ovo do sada ne možeš da pratiš
Danas sam premazao gletovanu povrsinu podlogom "maxikril concentrate" i kod mene se ne vide se nikakve muzge. U principu, jako je bitno natapati jedan deo, razmazivati valjkom dok ne upije, pa onda drugi deo itd... Gde je prskalo po zidovima, odmah sam malo razmazao da ne bi ostala suzica (kap koja se sliva). Kada sam zavrsio sa zidovima nista se nije videlo, tj sve je izjednaceno.
Ma kakve muzge ljudi...posle šmirglanja se zid očisti, pajalicom na primer...ili se izduvava. Namerno sam ranije pomenuo "vlažnu krpu". Dovoljno je vlažnim džogerom koji se ispere s vremena na vreme preći lagano šmirgalane površine. Nanesena podloga pokupi ostatak prašine na zidu i kada nanosite boju, ima se fina podloga na koju prijanja. Pričam prostim jezikom da bi bilo jasnije
Kada zavrsim ovu prostoriju, prelazim na druge dve. Druge dve prostorije su takodje u losijem stanju. Ima dosta natalozene boje, malter na plafonu i zidovima je dosta ispucan, pukotine ce doći jos vise do izrazaja kada budem ostrugao do maltera i videce se neke koje se sada ne vide. Hocu da uradim isto kao trenutnu prostoriju, lepak i mrezica na zidove i plafon. Zamolio bih Vas da mi napisete.
Koju podlogu trebam da koristim pre nanosenja lepka na zidove i plafon?
Koji lepak koristiti (paropropustan)?
Da li je bolje koristiti onu plavu staklenu mrezicu 5x5mm ili belu sitniju?
Da li je potrebno posle druge ruke lepka, pre gletovanja gletom ponovo premazati podlogom?
Koju glet masu koristiti?
Koristicu disperziju, samo koju?
Zao mi je sto nisam odmah od Vas trazio savet kada sam poceo da radim prostoriju koju zavrsavam.
Unapred hvala!
Pozdrav!
@izotop
Cak i da sam neko ko se ne razume u tematiku, tesko da bih ti poverovao na osnovu sadrzaja teksta ciji link si postovao, a koji ocigledno nisi pazljivo procitao.
Umesto da procenjujes koji su moji dometi, i sta mogu, a sta ne mogu da pratim, zapitaj se da li ti imas neka ubedjenja koja nemaju dodirnih tacaka sa stvarnoscu.
Nisam imao, niti nemam nameru da se raspravljam. dostavio sam ti dokaze o tvrdjni koju sam izneo, i moje ubedjenje ces jedino promeniti, ako
dostavis link do teksta ili standarda koji iole podrzava tvoju tvrdnju da se nivoi kvaliteta zavrsne obrade Q1..Q5 koriste i za druge tehnike osim GKP.
Hoce li neko napisati savete i predloge u vezi mog prethodno postavlkenog posta. Puno bi mi znacilo.
Hvala!
Za početak pročitaj ovaj odgovor i kreni sa poslovima
http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/molersko-far...
@izotop
Cak i da sam neko ko se ne razume u tematiku, tesko da bih ti poverovao na osnovu sadrzaja teksta ciji link si postovao, a koji ocigledno nisi pazljivo procitao.
Umesto da procenjujes koji su moji dometi, i sta mogu, a sta ne mogu da pratim, zapitaj se da li ti imas neka ubedjenja koja nemaju dodirnih tacaka sa stvarnoscu.
Nisam imao, niti nemam nameru da se raspravljam. dostavio sam ti dokaze o tvrdjni koju sam izneo, i moje ubedjenje ces jedino promeniti, ako
dostavis link do teksta ili standarda koji iole podrzava tvoju tvrdnju da se nivoi kvaliteta zavrsne obrade Q1..Q5 koriste i za druge tehnike osim GKP.
....................
Već sam ti odgovorio u nekim od prethodnih postova...ponavljam:
""koje materjale koristiš kada gletuješ malterisan zid od opeke ili betona? Potupno iste ili slične kao i za gips karton . Iz tog razloga se kvaliet površine zida ( naglašavam pre "krečenja" ), u nekom "majstorskom okviru" upoređuje sa gore navedenim standardima....
Najkraće rečeno, valjda se sada razumemo jer govorimo o završnim radovima. O pripremi podloge, gletovanju i drugim zahvatima.( koja nemaju veze sa spojevima gips kartona, maskiranju vijaka, ...itd) a sve pre "krečenja"
Standardi za završnu obradu malterisanog zida ili od gips kartona ( bandažiranje, fugovanje, itd) su skoro identični naravno.
Na nov ( tek malerisan zid ) nanose se granulacije materjala ovim redom:
-60
-160
-220 "dva puta" ( ili pastozni finišni 2X )
-šmirglanje ( barem dva načina, ponovo u zavisnosti od željenog kvaliteta Q ) i iz tog razloga sam ranije spomenuo "šmirglanje pod sijalicom"
-odstranjivanje prašine posle šmirglanja
-podloga ili grundiranje
-nanošenje boje ( u toj operaciji takođe postoje norme)
p.s.
Zavisno od željenih kvaliteta ( Q) , može se koristiti i " stakleni veo tapet od fiberglasa" , pre finišnog gletovanja...opet zavisno od proizvođača kako taj artikal imenuje . a da bi bilo razumljivije
izotop hvala ti puno na postavljenom linku!
Pozdrav!
Јеан савет за будуће радове. Прво се распитајте па потом радите, а не овако урадите па онда питате како и шта. Што кажу урађеном послу нема мане.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..