Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Postavljanje keramickih plocica

104 poruka / 0 new
Poslednja poruka
Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

Trazio sam na forumu neko uputstvo za lepljenje keramickih plocica ali nisam bas nasao. Ja sam poceo sinoc da lepim u kupatilu, ali sam naisao na gomilu neodgovorenih pitanja.
1.Gde lepiti pre? Zid ili pod?
2.Koja treba da bude gustina lepka?
3.Kojom gletaricom naneti lepak?
4.Lepak se nanosi na zid ili na plocice?
5.Ako na zid, onda na koju povrsinu?
6.Kako kako se osigurati da plocice idu ravno ako je zid malterisan i ima neravnina do 7-8mm? Nekom letvom?
7.Krstici ostaju u fugnama ili se vade?
8.Gde staviti secene plocice, do poda ili do plafona?
9.Kako iseci iz ploce pravougaonik, recimo 1/4 ploce?

Pitanja su verovatno smesna, ali niko se nije naucen rodio...

Postavicu sliku sta sam dosad uradio, i odgovore na svoja pitanja koja su verovatno puni gresaka.
1.Na zid, zato sto za pod treba da smislim kako cu pad da napravim, i kako tus kadu za ozidam.
2.Ja sam napravio nesto kao kisela pavlaka
3. Probao sam sa zubima od 3 ili 4 mm (nisma bas siguran, oznaka se oljustila) i sa 6mm. Sa 6mm mi je lakse raditi.
4-5 Ja sam naneo na zid, na oko pola m2 odjednom.
6 To nisam skontao, kod umivaonika sam napravio ulubljenje od oko 2-3mm, ne verujem da ce se videti, ali bih voleo da to izbegnem ubuduce
7. Nisam dosao do odgovora, ali vecina osoba koje sam pitao odgovorio sa "vadi"
8. Verovatno je lepse do poda, manje se vidi valjda
9. Ja sam izbusio dve rupe kao za dozne za uticnice i ostatak sam cupkao sa armirac klestima...nisam imao bolju ideju...

  • 99.jpg
  • 98.jpg
  • 105.jpg
  • 104.jpg
  • 103.jpg
  • 102.jpg
  • 101.jpg
  • 100.jpg
  • home ju 014 ssm.jpg
  • home ju 005 forum.jpg
Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

Uvod:

Pre zapocinjanja posla bi trebalo utvrditi dimenzije površine koju želite da oblepite pločicama. Nakon toga možete početi sa izradom detaljnog plana kojim ćete odrediti položaj i broj pločica koje treba da kupite. Kod pločica važi pravilo izračunata površina plus 10% zbog raznoraznih eventualnosti(uklapanje,polomljena itd).
Važno je znati da su same pločice teške, te je neophodno da povrsina bude dovoljno čvrsta da bi mogla da ponese takvo opterećenje. Osim što mora da bude nosiva, površina za lepljenje mora da bude ravna, suva i čista. Ne bi trebalo zanemariti ni detalje kao što su mrlje od ulja, raznoraznih masnoća ili proizvoda za održavanje. Sve navedene materije mogle bi smetati vezivanju pločica.
Bilo bi dobro pre polaganja keramičkih pločica podlogu impregnirati impregnacijskom emulzijom, dubinskom emulzijom. Premazivanje se vrši valjkom ili četkom. Impregnacija je potrebna jer se pri tome koristi manje lepka i keramičke pločice se bolje “hvataju”. Ukoliko je podloga od nekog upijajućeg materijala(npr. iverica, drvo ili gips) trebalo bi naneti sloj fiksativa. Takav sloj bi trebalo da se suši neka 3 do 4 sata.
Ukoliko je pak reč o površini koja je sjajna i glatka, trebalo bi je oprati jakim sredstvom za pranje, a zatim temeljno uglačati. Ovakav postupak je neophodan da bi podloga izgubila sjaj. Kod podloga koje su ispucale i gule se, trebalo bi oguliti čitavu površinu. Nakon toga bi trebalo obraditi i dovesti je u stanje prihvatljivo za lepljenje. Obrada se čak može obaviti i lepkom za lepljenje keramičkih pločica, ali bi ona morala biti umešana da bude elastičnija. Takvu smesu bi trebalo naneti keramičarskom mistrijom po celoj površini i ostaviti da se suši 2 do 3 sata.
Postoji mogućnost lepljenja pločica i na podlogu od starih pločica. U tom slučaju bi trebalo popraviti oštećene stare pločice, što opet može biti ekonomičnije od razbijanja čitave površine. Vezivna svojstva današnjih maltera omogućavaju nam ovakvo lepljenje, ali je ipak neophodno da površina bude sasvim ravna. Poželjno je površinu obraditi nekim abrazivnim sredstvom koje obezbeđuje bolje vezivanje maltera.
Ukratko, pokazatelji koji bi Vam mogli pomoći pri izboru lepka za popločavanje su sama podloga, lokacija i pločice. Zapitajte se da li je podloga stara ili nova, u kakvom je stanju i od kojeg je materijala. Unapred razmislite koliko su pločice izložene vlagi i ostalim uticajima. Proverite da li su pločice koje postavljate porozne, kojeg su formata i od kakvog su materijala. Ne zaboravite ni eventualna termička opterećenja - neke vrste zidnog grejanja i slično. Kada sve to promislite ostaje Vam da izaberete između malterskog lepka (smesa sive boje, odgovara većini podloga), cementnog lepka (smesa bele boje, masna i odgovara gipsanim podlogama) ili adheziva (gusti, beličaste boje, uglavnom za unutrašnje popločavanje na podlogama koje ne upijaju vodu – drvo, iverica, čak i gips).

Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

Alat i priprema:

Alat koji će Vam biti potreban za Vaš majstorski pokušaj čine:
- olovka,metar,libela(vaservaga),zidarski visak,mistrija,nazubljena gletarica
- mistrija “mačji jezik” za spojnice(fugne),gumeni čekić
- 2 letve (u funkciji lenjira ili “vođice”),zidarski uglomer(vinkl)
- drveni podmetač (podloška),drvena daščica i sunđer
Radove bi mogli podeliti u tri veće etape. Samo izvođenje radova počinje postavljanjem celih pločica. Rubovi i obrada istih najčešće zahteva sečenje pločica. Završetak radova je fugovanje spojnica(fugne).

Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

Lepljenje:

Za početak, potrebno je ograničiti površinu za popločavanje. Počinje se sa ucrtavanjem dve linije koje su upravne jedna na drugu. To su linije po kojima se postavljaju prvi redovi pločica horizontalno i vertikalno. Da bi sve bilo ravno potrebno je koristiti libelu i visak. Na dve navedene linije treba pričvrstiti drvene letvice koje dobijaju funkciju lenjira ili tzv. vođice. Zidarskim uglomerom(vinkla) proverite prav ugao između dve letvice.
Nakon pripreme i oivičenja površine sledi priprema i polaganje lepka. Za vreme dok lepak koji ste umešali i ostavili da odstoji izaberite pločice. Dešava se da jedan deo od ukupnog broja pločica bude sa određenim nedostacima. Mogu biti različitih tonova, jer se keramičke pločice peku i pri tome nastaju manje razlike u tonovima među pločicama, Mogu se eventualno oštetiti pri transportu ili nešto slično. Bilo kako bilo, izdvojte oštećene pločice za kasniju izradu ivica. Nekoliko valjanih pločica sačuvajte u rezervi za slučaj mogućih popravki. Ukoliko koristite dve različite boje ili vrste pločica, složite ih u dve odvojene grupe da ih ne biste mešali. Dobra organizacija rada svakako će povećati efikasnost.
Nakon toga, nanesite lepak gletericom. Bilo bi dobro da to uradite na manjoj površini. Postojanost lepka zavisi od Vašeg vremena rada. Poželjno je da grubo nabacan sloj bude debljine 4 do 6 milimetara i na površini ne većoj od preporučenih 0,5 do maksimalnih 1,5 metara kvadratnih. To je iz razloga što se malter i adheziv obrađuju tokom 15 minuta do pola sata, a elastičnost smesa gubi u zavisnosti od temperature prostorije, što uglavnom skraćuje vreme sušenja. Lepak se razvlači nazubljenom gletaricom tako da nabori budu horizontalni.Treba ujednačiti debljinu sloja na čitavoj površini na koju je naneta. Okvirno, zupci dimenzija 6x6x6 milimetara nanose 3 do 3,5 kilograma vezivne mase po kvadratnom metru.
Možete početi sa prvim horizontalnim redom oslanjajući donju ivicu pločice na pričvršćenu letvu. Pločica se polaže čitavom površinom i utiskuje u lepak lakim kruženjem rukama. Time se obaraju žlebovi lepka. Širina spojnica(fugni) se određuje krstićima od plastične mase tj. direktno zavisi od debljine krstića. Postavljate po krstić na svakom spoju četiri pločice. Napreduje se naizmenično, prvo horizontalni, pa vertikalni red. Pločice možete utapkati pomoću drvenog podmetača – podloške i gumenog čekića kojim ćete lagano udarati u podmetač. Time bi pločice doveli u istu ravan. Kada postavite prve pločice, nastavljate ponavljajući ceo postupak. Ne nanosite lepak po rubovima i uklanjajte svaki višak odmah, jer to nećete moći kada očvrsne.

Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

Nakon postavljanje pločice obrišite vlažnim sunđerom, vodeći računa o očvršćavanju materijala. Imaćete otprilike 30 do 45 minuta. Ukoliko je u prostoriji toplo, to vreme je i manje od navedenog. Čim malter počne da steže, vreme je da sklonite krstiće. To se mora uraditi pažljivo da ne bi došlo do pomeranja pločica. Krstiće nakon toga treba oprati toplom vodom. Pre ostavljanje veziva da se suši, uklonite i letve -“vođice”. Vezivo ostaviti da se suši oko 12 sati.
Rubne pločice bi trebalo postaviti bez čekanja. Svaku pločicu je potrebno iseći po tačnoj meri i isprobati je bez lepka, pritom naravno ne zaboravljajući na krstiće. Kod postavljanja krstića u plitku spojnicu, krakovi koji smetaju se skraćuju kleštima. Kod uklapanja poslednje (ili prve, zavisi odakle gledate) pločice, krstić se umeće vertikalno i koristi se debljina jednog njegovog kraka. Kada se iseče pločica i podese krstići, lepak se maže na poleđinu pločice (ovaj put ne na zid). Nanos se poravnava nazubljenom mistrijom i isečeni deo se blago polaže da se uruše žljebovi lepka. Kao i kod celih pločica povadite krstiće kada lepak počne da steže i ostavite da se suši.
Kada se završi sušenje, možemo pristupiti fugovanju. Fugovanje je ustvari obrada spojnica i sastoji se u ispunjavanju prostora između pločica. To je završna faza popločavanja i daje elastičnost čitavom sklopu obezbeđujući njegovu nepropustljivost. Svakako je značajan i estetski efekat fuga, jer je odavno prošlo vreme kada su fuge bile samo boje cementa - sive. Danas se mase za fugovanje proizvode u širokom spektru boja i ostavljaju nam više izbora pri kombinovanju boja.
Sam postupak počinje pripremom mase za fugovanje. Prah se sipa u vodu i meša dok se ne postigne određena odgovarajuća gustina mase. Pre sipanja mase bi bilo dobro sunđerom naneti neko zaštitno sredstvo da sprečimo da se masa upije u porozno tkivo samih pločica. Zatim se masa sipa u spojnice i utiskuje između pločica mistrijom “mačji jezik” ili ivicom obične mistrije. Budite pažljivi da ne bi ogrebali glazuru pločica. Odmah potom prebrišite površinu elastičnim gumenim krilom. Krilo se vuče dijagonalno, da bi dobili ravnomerne nanose mase u spojnicama. Fuge bi trebalo da budu glatke i bez udubljenja. Sledi uklanjanje viška mase i čišćenje vlažnim sunđerom. Pranje površine mora biti završeno brzo, pre početka stezanja mase.
Kada se spojnice sasvim osuše, što je obično period oko 2 sata, pločice treba istrljati suvom krpom. Završna obrada fuga vrši se uz pomoć drvenog štapićaa, blagim pokretima ruke. Blago ih zagladite spuštajući ih ispod površine pločica. Time ćete površini dati blagi reljef. Na kraju dobro operite pločice.

Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

Dodatni radovi:

Površine koje su više izložene prljanju i zahtevaju češće pranje potrebno je dodatno zaštiti. Najčešće se radi o kuhinjskim pločicama. Spojnice u tim slučajevima treba zaštiti sredstvom za plastifikaciju. Nanosi se četkom u dva sloja, ali potrebno je naglasiti da se takve fuge više ne mogu popravljati.
Trebalo bi paziti i ako radite sa masom za fugovanje koja je bojena. Može se desiti da pločice upiju takvu boju, pa to posle ne možete odstraniti. Zaštita se vrši nanošenjem bezbojne tečnosti na bazi plastike. Nanosi se sunđerom po celoj površini u dva sloja. Vremenski razmak između dva nanošenja je desetak minuta.

scrumiera
scrumiera's picture
Offline
Registrovan dana: 14/11/2008
Poruke:

Ne... :tup

Zidovi su gotovi, treba da ozidam kadu, zalepim plocice na nju, da zavrsim oko prozora, da sakrijem cev (odusak), da zalepim podne plocice (koje nisam ni kupio jos)...
Sve u svemu, ja sam zadovoljan. Na slikama deluje da su zidovi krivi ili plocice, ali je to uglavnom do fotoaparata.

Onaj "slepi prozor" sam video u tvojoj licnoj galeriji i morao sam da stemam zid sa 2 reda zalepljenih plocica.

E, sad. Ne znam kako cu da secem podne plocice, sa ovim rucnim sekacima koje imam, bice bas tesko ako je uopste moguce. Ili da kupim flex za brusilicu koji sece plocice. Da li treba posebno pripremiti beton sa nekom podlogom? Koje krstice koristiti za podne plocice 33x33cm, od 4 ili od 3 mm?
I koliki treba da bude pad u kupatilu? I pad da li da napravim pre ugradnje plocica ili da pravim sa lepkom?

Pozdrav!

  • 105.jpg
  • 104.jpg
  • 103.jpg
  • 102.jpg
  • 101.jpg
  • 100.jpg
scrumiera
scrumiera's picture
Offline
Registrovan dana: 14/11/2008
Poruke:

Od cega da napravim kosuljicu? Moze cement-malter? Ako moze, koja razmera cementa i peska?

Naucicu ja na kraju Smile

Peđa
Peđa's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2009
Poruke:

Ima jedna tema na podforumu "Zidarski radovi" u vezi košuljice za pod. U principu, ide cementni malter, sa peskom "jedinicom". Nikako sitan pesak. Što se odnosa tiče, mislim (nisam siguran) da može od 1:3 do 1:5. Ali (!) ono šta je najbitnije je da se ta smesa pravi da bude prilično suva. Dakle, nikako da bude tečna.

Ovaj moj komantar shvati tek kao naznaku da treba dobro da se raspitaš u vezi betonske košuljice za pod.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Provera da li je valžnost mase za košuljicu dobra obavlja se tako što uzmeš u šaku pripremljenu masu i napraviš grudvu, kao sa snegom.Kad stisneš ne sme da curi voda iz grudve i ne sme da se grudva rasipa kad otvoriš šaku.Što se predhodnih pitanja tiče sad je deplasirano da bilo šta kažem.Što se pravca pločica tiče postoje kanapi pa se rastegne kanap od prve do poslednje pločice i ostale se slažu uz kanap.Postoje gumirani konci koji uvek stoje zategnuti i lakše je radi uz njih.Ako su sve pločice iste veličine i podne i zidne, onda se prvo uradi pod da bi se sve fugne poklapale inače ako se prvo uradi zid nemoguće je složiti pod da se fugne poklapaju sa fugnama na zidu.Gustina lepka treba da bude kao pekmez na primer.Inače sečenje pločica se planira tako da i sa jedne i sa druge strane budu pločice iste širine.To su neka estetska pravila.Lepljenje počinje odozdo na letvu s tim što se letva podigne od poda na neku plairanu vrednost da bi se uklopile pločice uz plafon i uz pod.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

scrumiera
scrumiera's picture
Offline
Registrovan dana: 14/11/2008
Poruke:

Svaki odgovor mi puno znaci.
Razmisljao sam da na pod lepim plocice po dijagonali. Na taj nacin ima vise otpada?
Jos nesto vezano za temu, ali ne za kupatilo. Gde sam kupio plocice za predsoblje, prodavac mi je rekao da ne moram kupiti i fugomal nego da popunim fugne sa lepkom za plocice. Da li je to dobro tako ili je bolje da ja ipak kupim fugomal? Plocice su svetlo sive boje.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Na kraju se svodi na isto što se boje tiče.Vremenom i boja fugomala postane siva od prašine, tako da mu dodje na isto, jedino fug mase postoje vodonepropusne i eleastične tako da nije isti materijal u pitanju.Mada lično mislim da može i lepak da zameni fug masu.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Peđa
Peđa's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2009
Poruke:

Što se fuga tiče, toga treba relativno malo, tako da i nije neki trošak kupiti ono šta je smešano i napravljeno baš za fuge.

Što se tiče dijagonalnog ređanja pločica, na podu se to praktikuje jer se tako ne vide evenutalno kosi zidovi. Otpada ima malo više, ali ne preterano.

unlimited
unlimited's picture
Offline
Registrovan dana: 06/07/2009
Poruke:

ljudi ne valja da se fuguje sa lepkom za lepljenje keramike... Tachka!
lepak ce vremenom da ispuca i propushta vodu... fugujte samo sa fug masom odredjenom za to...

unlimited
unlimited's picture
Offline
Registrovan dana: 06/07/2009
Poruke:

[i][b] Izvolite ssm keramichari... Navalite s'pitanjima

blondy
blondy's picture
Offline
Registrovan dana: 22/06/2009
Poruke:

Za pocetak...Kako izabrati plocice? Kako prepoznati kvalitetne i da li se odnos "kvalitet-cena" moze naci u plocicama domacih proizvodjaca?

unlimited
unlimited's picture
Offline
Registrovan dana: 06/07/2009
Poruke:

shto se tiche kvaliteta keramike to je jednostavno proveriti... cena je bitna ali ne i presudna kao i shto je kvalitet shpanske ili italijanske keramike bolji od nasheg, mada se mogu naci i kod nas...
Prvo shto treba uraditi je proveriti da li je plochica koju ste gledali u rafu identichna sa plochicama koje ste dobili, jer chak i najmanja razlika u boji znachi i drugachija kalibraza, samim tim i drugachije plochice... Uzmite dve ili tri plochice i poredjajte ih na pod jednu pored druge... time cete proveriti da li su tachne i da li je plochica " u vinkli", ako je to u redu onda uzmete dve plochice i okrenete lice na lice plochice i stisnete po krajevima... Time cete videti da li su i koliko "grbave"... Ako su te tri stvari zadovoljavajuce onda mozete kupiti tu keramiku...

unlimited
unlimited's picture
Offline
Registrovan dana: 06/07/2009
Poruke:

shto se tiche kupovine, naravno da se i kod nas moze naci keramika koja zadovoljava standarde... samo treba biti uporan i ne kupiti na prvom mestu, kao i ne one plochice koje vam prodavac u salonu uporno servira kao "mnogo dobre"... Pozz...

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

A šta onda drži pločice, ako je lepak takav da vremenom ispuca?To što propušta vodu, to razumem, jer nije predvidjen da bude vodonepropusan, pošto je na cementnoj osnovi.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ako smem da dodam, treba pogledati i oznake na kutiji da li su identične na svim kutijama, klasa, kalibar, boja itd.Sve je jako važno.Takodje, treba proveriti i dužinu ivica pločice, zna da bude razlike pa je posle problem uklopiti takve pločice.To mi se desilo sa italijanskim pločicama I klase.Prema tome, ako je nešto uvozno ne znači da je i apsolutno dobro.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

unlimited
unlimited's picture
Offline
Registrovan dana: 06/07/2009
Poruke:

tako je zvukoljube, u pravu si... ali ne smemo zaboraviti da je npr. italijanska keramika lll klase, kod nas u stvari klasa l... Smile Svako ima svoju keramiku za svoje i izvozno trzishte...

unlimited
unlimited's picture
Offline
Registrovan dana: 06/07/2009
Poruke:

ovako... lepak za keramichke plochice, bilo cm, isomat, mapei ili neki drugi je takav da nakon nanoshenja na plochicu i podlogu prilikom sushenja privlachi blagom dozom vakuuma plochicu ka podlozi i obrnuto za pola do 1 mm... e nakon sushenja od 24 h. za recimo cm 9 ili 48 h. za cm 11 moze da se pochne sa fugovanjem... fugomal koji se nanese u fuge izmedju plochica je taj koji drzi plochice vezane jednu za drugu, a lepak naravno za podlogu... ukoliko se dobro isfuguje (bez rupica) da ne ulazi vazduh ili voda, cement u oba preparata se sushi i steze i ukoliko su plochice od 85 do 100% namazane, takva keramika ne bi trebala da predstavlja problem onome ko je ugradio 20 do 50 godina bar...

unlimited
unlimited's picture
Offline
Registrovan dana: 06/07/2009
Poruke:

Wow, Bane! Ti si sve ovo jako dobro objasnio, uz tu i tamo propushtenu priliku da obavestish ljude da nije bash najjednostavnije uraditi sve ono shto si naveo sam... Ako si sam svoj majstor, ali pochetnik, bice ti jako teshko da recimo uhvatish libelu i vinklu u uglu gde dolazi tush kada ili obichna kada... pa bi mogli imati problema po zavrshetku ugradjivanja plochica, kad sve izgleda super a tush kabina s'jedne strane prianja uza zid a sa druge recimo zjapi 2 cm... Smile Trebalo bi recimo da podelimo u etape od pregleda podloge i samog razmeravanja, pa do fugovanja i brisanja... Shta mislish...?

Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

unlimited wrote:
Shta mislish...?

Trenutno nista :hh :hh :hh
Ali slobodno dopuni ako imas korisnih saveta.

Pozdrav

unlimited
unlimited's picture
Offline
Registrovan dana: 06/07/2009
Poruke:

Ok. onda ovako...

1. Prvo i osnovno shto svaki majstor treba da uradi je da dobro pregleda podlogu na kojoj ce lepiti keramiku, tj. da vidi da li je podloga od cigle, bloka ili siporeksa, da li je omalterisano, da li je to obichni ili mashinski malter, ili krechni malter, da li je podloga gletovana ili masna... Ukoliko podloga nije od krechnog maltera, gletovana ili farbana masnom farbom onda je sve shto je potrebno chishcenje, obichnom chetkom od prashine, i kvashenje istom te podloge i mozete krenuti na lepak( kod nas se najvishe koristi ceresit CM 9 ili isomat AK 9 za zidove, jer su najpristupachniji mozete ih kupiti svuda i nisu skupi, i jer najbrze vezu za podlogu tako da su za zidove idealni)...

2. Zatim kad se utvrdi da moze na takvoj podlozi da radi na lepak ili (sve redje) na malter onda krece sa proverama vinkle i libele podloge, ukoliko zid "bezi" iz vinkle ili mu je nagib ka spolja ili unutra veci od 4cm, na takvoj podlozi ne moze da se lepi lepkom, ( u stvari moze ali nikom ne bih to preporuchio iz dva razloga... Smile prvo shto ce potroshiti toliko lepka da ispravi zidove da ce ga zaboleti glava, drugo jer ce sve to trajati tri puta duze, i ugradnja i sushenje) i trece nije po gradjevinskim propisima tako da niko ne garantuje da nece prilikom nekog zemljotresa ili shta ja znam pasti nekom na glavu...

3. Ako je podloga, malter, mashinski malter, ili siporeks odmah mozete krenuti da lepite s'tim shto siporeks natapate vishe vodom jer ima vecu moc upijanja, ako je u pitanju blok ili cigla, mora prvo da se omalterishe ili da se krene odmah sa ugradnjom keramike na malter ( za iskusnije ), i ako je u pitanju glet, krechni malter ili bilo koja masna podloga mora prvo da se ta podloga izgrebe i napikuje ( napravi oshtrom stranom chekica na svaka 5 do 7 cm rupica) pregletuje lepkom i sacheka dva sata da osushi pre lepljenja...

4. Zatim sledi razmeravanje... Prvo shto mora da se uradi je da se dobro razmere zidovi, ( najpre cheoni, zatim bochni i na kraju zid kod vrata na koja ste ushli Wink )Prilikom razmeravanja, uzeti osu simetriju zida i obeleziti vertikalnom linijom 40-tak cm od poda, ( ne treba vishe jer ce sama keramika kasnije biti vodjica) i pogledati da li treba da se krene sa plochicom levo i desno od linije ili da se plochica obelezi na sredini (npr. ako je plochica 25 cm. ti na 12,5 na plochici obelezish crtu ) i poklopish linije... Kako cesh znati kako da krenesh je prosto, ako krenesh levo i desno od linije, a u uglu zida dobijesh parche manje od 1/3 plochice onda krenesh drugim principom i obrnuto... Ukoliko dolaze sve cele to je najidealnije! Laughing out loud To je princip simetrije i tako nikad necesh pogreshiti!

5. Kad se razmeravanje zavrshi, onda se pristupa ugradnji plochica... Da li ce krenuti od prvog reda ili postaviti ravnjachu pa krenuti od drugog majstoru je sasvim nebitno, ali pochetnicima savetujem da krenu od ravnjache, zato jer kad zavrshe sa zidovima mogu da urade pod, pa tek posle prve redove, jer se tako mogu sakriti male nepravilnosti, tipa "zid pobeg'o iz letve" ili "loshe ukrojena plochica". To oduzima malo vishe vremena, ali ako radite za sebe onda imate sve vreme ovog sveta, zar ne?

6. kad se krene sa ugradnjom jako je bitno da sepazi na vinklu u delu gde dolazi tush kabina ili kada, tu odstupanja ne bi smela biti veca od 2mm. jer su one striktno 90 stepeni, i da bi se izbegle kasnije neprijatnosti vazno je da se bar taj deo odradi u "letvi i vinkli". Vinklu obavezno ispravljati po kracem zidu, zbog manje potrosnje lepka...

7. Za sve to vreme proveravati libelom u obe varijante da zidovi ne beze iz libele, usled chega bi doshlo do skupljanja ili shirenja fuga a i samim tim kod spoja iznad vrata fuga se ne bi poklapala...

8. Nakon svih tih peripetija i glavobolja Smile odluchite da pozovete pravog majstora jer vam se smuchio i zivot i keramika i libela i sve! Laughing out loud HA HA HA!

Ovo poslednje je bila naravno shala... Nadam se da sam u par jednostavnih koraka objasnio kako uraditi keramiku u svom kupatilu onako kako treba biti, sve ostalo je praksa i dosta jakih zivaca...
Ako vam neki izrazi nisu jasni, ili zelite o nekom detalju posebno da pitate, ja sam tu... slobodno!

Pozdrav za SSMajtore...

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ja bih dodao da postoji mnogo precizniji instrument od libele, a to je visak.Viskom prekontolišite vertikale zidova, a danas su za male pare dostupni laserski uredjaji sa kojima 100% odredjujete horizontale i vertikale.Takodje, vam mogu pomoći da idealno složite pločice po pravcu.Cena takvog uredjaja je oko 3000 dinara, zavisi od proizvodjača.To su amaterski uredjaji, a ne visoko profesionalni, ali su sasvim pouzdani (isprobao).Što se pravog ugla tiče tu pomaže dobri stari Pitagora.Od ravnih letava konstruišete pravougli trougao sa stranicama 30 cm, 40 cm i 50 cm.Tim priručnim alatom prekontolišete da li je ugao u kome će doći kada u 90 stepeni.Ovo su neki mali saveti iz moje prakse.Ovo sa pikovanjem nije baš najbolja metoda o tome je već pisano na forumu.Za skidanje naslaga boje može se upotrebiti strugač za led na primer (ono za čišćenje trotoara zimi) ili mala sekirica dobro naoštrena.A zid se mora ispravljati produžnim malerom i to u grobo kako se kaže bez perdašenja.Onaj ko ne zna da maleteriše i pripremi vertikale i horizontale zidova ne treba da radi keramiku.Onda to neka prepusti majstoru.Zato je majstor.Ako su idealni zidovi onda to i deca mogu složiti.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

unlimited
unlimited's picture
Offline
Registrovan dana: 06/07/2009
Poruke:

Heh, zvukoljube... Pa o preciznosti ne bih da se prepiremo slazem se da je lasersko ocrtavanje najbolje, ali da koristish visak dok radish keramiku? :hh Ok je ako zidash, jer je za zidanje dozvoljen distanc na dva i po metra chak 5 cm, a za keramiku ni 5 mm... A shto se tiche ispravljanja, zid moze da se ispravlja i obichnim malterom s'tim shto duze sushi, mada ako je zid vec zreo za ispravljhanje onda je najbolje ne gubiti vreme na pripreme, malterisanje i chekanje da se osushi, vec jednostavno uraditi na malter...

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Unlimited
Ja bi pito jedni stvar ako nije problem , cime se inace proveravaju vertikale .
Kojim postupkom il alatom

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

unlimited wrote:
A shto se tiche ispravljanja, zid moze da se ispravlja i obichnim malterom s'tim shto duze sushi,

To što reče da se ne prepiremo, ne pada mi na pamet da se s nekim prepirem.Ovde samo iznosimo svoja mišljenja.Za to slluži forum.
Inače tamo gde se radi keramika samo produžni malter dolazi u obzir, a ne obični (obični je krečni) i naravno postavljanje pločica u cementnom malteru, ali to je druga tema i mislim da nije za ssm.Taj postupak je ipak za profesionalce.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

will
will's picture
Offline
Registrovan dana: 28/06/2009
Poruke:

Ja imam jedno pitanje vezano za postavljanje plocica! Kupatilo na spratu mi nije zavrseno, izmalterisano je samo 70cm od plafona prema podu, zbog toga jer je to uradjeno pre 20 godina. Valjda se tada tako radilo. Sta je bolje da uradim, da nastavim sa malterom do poda ili da polepim zelene GKP od kraja postojeceg maltera do poda?

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Prvo pitanje je ko će da postavlja pločice?Ako je to majstor on zna kako treba.
Drugo, ako je ssm varijanta, ja predlažem sa se grubo izmalteriše ceo zid (znači bez perdašenja) i to produžnim malterom, a nakon toga se postavljaju pločice u lepak.
Kako se to radi, ima već dosta informacija na forumu pa ne bih da ponavljam i prepisujem postojeće postove.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..