Posle zatvaranja kuhinjske jednoručne baterije voda iz nje curi jos oko pola minuta. Slavina je nova. Šta je u pitanju?
Kuhinjska jednoručna baterija curi nakon zatvaranja
Promenio sam u kuhinjskom tiki bojleru grejac i postavio novu bateriju i prilikom svakog zatvaranja vode curi tanak mlaz vode oko pola minuta. Nije da kaplje po malo. Prodavac slavine mi je rekao da nije to do slavine nego bojlera. Šta je u pitanju?
Погледајте раније коменатре на ту тему. Све је у реду и ради како треба.
Ako je bojler vremešan, može da bude još jedan razlog - šupljina u vrhu kazana.
Naime, nakon zatvaranja slavine, uvek ostane malo vode iznad prelivne cevi u kazančiću/rezervoaru bojlera. U normalnim okolnostima ta voda ne izlazi na slavinu jer je u kazanu vakuuum.
Međutim, ako je kazan šupalj (a obično se prvo prošuplji na vrhu jer je tu najveća korozija zbog prisustva vazduha), u njega ulazi vazduh, gubi se vakuum, a onda višak vode izlazi na slavinu sve dok se ne izjednači sa visinom prelivne cevi.
Po opisu bih rekao da je upravo to kod vas slučaj.
Verovatno se radi o manjoj šupljini, inače bi bojler vidno procureo. Ali kad ga otvorite, verovatno će biti mnogo rđe sa unutrašnje strane kućišta jer to malo vode koja curka, ispari pre nego što nađe izlaz van bojlera.
Trebalo bi rasklopiti bojler i pregledati u kakvom je stanju kazan.
Pošto je mali, može se primeniti "vulkanizerska metoda" potapanjem praznog kazana u kadu sa vodom i uduvavanjem vazduha u njega. Tamo gde eventualno izlaze mehurići, kazan je šupalj.
Да постоји било која шупљина на бојлеру то би се видело, јер нема шансе да бојлер не процури макар била рупица ко иглом да је прободена. Значи та предпоставка није. Вакуум у тим судовима не постоји из простог разлога јер су ти судови потпуно отворени и стално су у контакту са атмосферским притиском преко преливне цеви, то је цев кроз коју излази било хладна било топла вода.
Као што сам већ написао објашњено је више пута како ти бојлери раде и не треба саветовати растурање бојлера без потребе, поготову ако ради и пошто је стари бојлер у питању.
Рекао сам да је та појава нормална и не треба правити драму око тога јер није никакав проблем. Ево сад сам на мојој батерији мерио време и после затварања вентила вода цурка још око 3 до 4 секунде у танком млазу. Вентилима на батерији се вода из мреже усмерава да иде кроз бојлер и тако се на изливној цеви појављује топла вода или иде директно на изливну цев и тада добијемо хладну воду на самој цеви не постоји никакав вентил. Све то омогућује сама конструкција батерије са три цеви и она ради сасвим другачије од батерије са две цеви.
Verovali ili ne, ovo što sam opisao je lično iskustvo.
Situacija skoro identična, čak je i isti bojler bio u pitanju - Tiki sa pocinkovanim kazanom. Mesecima nismo bili svesni da bojler curka, jer se voda zadržavala u staklenoj vuni i nije izlazila van. Specifično je bilo to što bi do curenja dolazilo bez obzira na to da li bi grejač bio uključen ili ne. Ta nelogičnost me je i navela na pomisao da nešto drugo nije u redu.
Kad sam ga na kraju otvorio, oplata je iznutra bila puna rđe, a na vrhu kazana, tamo gde je varen, bila je sitna rupica kroz koju je voda verovatno izlazila samo kada bi se voda pustila na slavinu. Ali, pošto je slavina za vruću vodu pre bojlera (zato je niskopritisni), na tu rupicu bi nakona zatvaranja slavine ulazio vazduh i izazivao identično curenje koje je i @mgoran opisao.
Posle popravke kazana, situacija se vratila u normalu - voda bi kapala vrlo kratko, kako je i zvukoljub opisao, samo kada radi grejač, usled termičkog širenja vode u kazanu.
.......... Ali, pošto je slavina za vruću vodu pre bojlera (zato je niskopritisni), ........./quote]
Не постоји славина за врућу воду, а поготову не пре бојлера и није зато нископритисни. Постоје само две славине или тачније два вентила и оба су за хладну воду, једним вентилом се хладна вода пропушта кроз изливну цев директно из мреже, а другим ветилом се хладна вода усмерава у бојлер и то у доњу зону да би под притиском из мреже потискивао врућу воду, која је у горњем делу бојлера (шта ћемо закони физике) такође кроз изливну цев. Тако да је бојлер све време спојен са атомсфером преко изливне цеви, а вентилима усмеравамо коју воду желимо да користимо. Нискиопритисни се зове зато што није под притиском. Мислим да је сада јасније, мада смо и цртеже постављали и Тензор и ја, али џаба кад то нико неће да чита него стално изнова и изнова вртимо тему која је давно позната и разјашњена.
И још једном из те батерија мора да цурка вода јер нема вентила на изливној цеви - не постоји. Кад затворите вентил који потискује воду у бојлер мора да настави цурење неко крако време, не причам о капљању за време грејања воде, јер се приликом загревања вода шири и нормално да излази вишак кроз изливну цев јер је она стално отворена.
Sve to stoji, zvučko, ali pola minuta curenja koje je @mgoran opisao nije "neko kratko vreme", već upravo navodi na simptom koji sam opisao.
Nije na odmet uzeti u obzir i tu mogućnost, jer ako se zanemari, može da nastane i veća šteta.
Slavina za vruću vodu jeste u suštini slavina za hladnu vodu koja potera vruću vodu iz bojlera, ali zašto komplikovati?
Ако је спојена са нископритисним бојлером (проточни како га у жаргону зову) онда је све у реду. Тако треба. Обајашњавано је више пута како и зашто па да се не попнављам.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..