Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Ankerisanje betonskih stubova

18 poruka / 0 new
Poslednja poruka
AccA
AccA's picture
Offline
Registrovan dana: 14/03/2009
Poruke:

Prilikom izgradnje zida sa fotografije nisu ostavljeni ankeri za betonske stubove, jer isti nisu bili u planu. Sada imam neku ideju da ipak izlijem betonske stubove 20x20cm, visine 90cm na razmaku od cca 2.5 m. Koje cu zatim obloziti lomljenim kamenom i onda izmedju njih odraditi neku drvenu ogradu. Da li je dovoljno zabusiti 4 rupe (i koliko minimalna dubina, tj. duzina burgije, treba da bude) i "nabiti" ankere od rebraste armature. Ili ipak razbusiti sire rupe, pa sa nekom masom za ankerisanje pricvrsitit ankere. Ili pokusati ostemati zid da se dodje do armature zida (mreza) pa za nju vezati ankere. Uglavnom da uprostim, kako najbolje vezati armaturu buduceg stuba za postojeci zid, a da to bude kako treba? I da li je to uopste izvodljivo uraditi sada?
Hvala

  • 0-02-01-6c5179c7375365fdd9ca32ffed5add314cafdfe12499a1cae028fef8f8b0a6bf_full.jpg
Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

Kako je završen zid u kruni?

AccA
AccA's picture
Offline
Registrovan dana: 14/03/2009
Poruke:

Samo mreza, nema greda. Ako mislite na armiranje.
Inace nije kruna zavrsena kamenom. Kamen je samo sa prednje strane. Fakticki je sa zadnje strane zida bila oplata, sa prednje je radjeno oblutkom koji je "glumio" prednju oplatu, a prostor izmedju popunjavan betonom. I tako je islo uporedo do vrha zida. Naravno u dnu zida sire, kako se islo prema vrhu debljina betona se smanjivala. Ali na vrhu zida, iza kamena ima jedno 20-25cm betona. Ako ste na to mislili kada pitate kako je zavrsen.

Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

Uvek se potporni zid u kruni završava: armaturnim košem (jače podužne šipke opasane uzengijama) ili samo otvorenom "ukosnicom" tj. П-profilom kojim spajate jednu i drugu zonu armiranja (najčešće su to Q ili R mreže) i bar po dve podužne šipke. Ovo vam daje mogućnost da u krunu možete da ankerujete sta god da vam zatreba jer je vrh zida poprečno utegnut. Sad kod vas postoji problem jer za te šipke treba bušiti rupe uz ivicu betona a tu će beton samo da se okrnji i da pukne. Dobra je stvar što su ti dodatni stubići niski a masivni kada se oblože kamenom postaže čak i zdepasti tako da i neka improvizacija će moći da prođe...

AccA
AccA's picture
Offline
Registrovan dana: 14/03/2009
Poruke:

Nisu zavrsene ni na jedan od navedena dva nacina. Jednostavno je isla dupla mreza do vrha zida i onda je samo isecena na visinu zida, tj. nek cm krace. Da li je to ispravno ili ne, tako je kako je. A sto Tenzor voli da kaze "Svrsenom poslu nema mane" Smile
Sam beton u kruni je debljine cca 20ak cm, plus ispred ima kamen, pa je citav zid u kruni debljine cca 30-35cm Tako da ce 2 ankera ici uz sam kamen (daleko od ivice), a druga 2 na jedno 10ak, ali bar 7/8 cm od ivice. Tako da mislim, ili se bar nadam, da se nece odvaljivati.
Kada govorite o improvizaciji, sta Vam je na umu? Da li je dovoljna improvizacija razbusiti rupe za broj manjom burgijom i onda macolom nabiti rebrastu armaturu u te rupe. Ali iz nekog iskustva u tu knap rupu tesko da moze vise od 10cm da se nabije armatura. Vec dalje ide teze, dolazi do krivljenja i td. Da li je to dovoljno, tih 10cm? Ili ici na siru i dublju rupu i koristiti neku smesu za ankerisanje?
Ili ako nijedan od navedena dva nacina nije dovoljno siguran, da onda idem na prvobitnu ideju da tu radim ogradu na metalnim stubovima koje je, nadam se, lakse ankerisati. A i za svaki stub je ostavljena iz betona po jedna anker sipka koja je dole u betonu bar 40ak cm
Hvala

Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

AccA wrote:
Da li je dovoljna improvizacija razbusiti rupe za broj manjom burgijom i onda macolom nabiti rebrastu armaturu u te rupe
Beton to ne trpi. Okrjiće se odmah.
Rupe se buše nekoliko mm veće, odprašuju i u njih se stavlja ili neki ankerfix ili cementna pasta i ubacuju se ankeri. Rupe je poželjno malo zakositi ka unutra.
Iz utegnutog betona se mnogo teže čupa anker dok kod neutegnutog to ide bez problema...
Probajte da izbušite jednu rupu pa da vidimo kako će da ide

  • lom_po_neutegnutom_betonu.jpg
  • lom_po_neutegnutom_betonu_2.jpg
  • kako_ce_nastati_lom.jpg
  • anker_1.jpg
  • anker_2.jpg
  • anker_3.jpg
  • anker_4.jpg
  • anker_8.jpg
  • anker_9.jpg
  • anker_10.jpg
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Čuveno "majstorsko " nabijanje ankera od armature fi 12 u rupu fi 10 , i onda tucii dok armatura ne "zapeva " nažalost to drži ko pas ježa iako deluje da je uradjeno "majstorski " . Što kaže histerezis probajte . Inače ja u neutegnutom ili nepoznatom betonu koristim šire rupe i sika ankor fix ili Dramin ankerit no kako su oba proizvoda na bazi epoksida onda strogo treba voditi računa oko zavarivanja jer visoka temperatura lako otopi smesu . Cemento mleko je pouzdanije da visoke temperature ali opet treba paziti . Ukoliko se koriste navojne šipke one moraju biti u kvalitetu a ne ove od 150 din /kom . Ima već podosta tema na ovom forumu gde se kod ankerisanja venčanica pomenuti brezoni od 150 din/kom u debljinama M12 ili M14 krive ko sveća na vrućini ... Wink. I mala opaska kad bi ste nekom ko hoće sidrenom tiplom stegne nešto treba da koristi moment ključ on bi vas belo gledao i reko "ma gde će to kad ja stegnem " Smile :)

AccA
AccA's picture
Offline
Registrovan dana: 14/03/2009
Poruke:

tenzor wrote:
Čuveno "majstorsko " nabijanje ankera od armature fi 12 u rupu fi 10 , i onda tucii dok armatura ne "zapeva " nažalost to drži ko pas ježa iako deluje da je uradjeno "majstorski "

Jasno. Zato sam pitao ovde, jer sam siguran da bi 90% majstora ankerisanje izvrsili upravo na ovaj nacin.
Znaci, ako idem armaturu fi12 (mada je mozda dovoljno i fi10 jer su u pitanju stubovi za ogradu visine 0.9m koji nose samo sebe i nista vise) idem na rupu od jedno fi16 (fi14), dobro otprasim (npr izduvam kompresorom) i uz pomoc Sika Anchor Fix (ili slicno) ankerisem. Koja je neka minimalna dubina. Predpostavljam sto dublje, to bolje, ali da li postoji neki minimum. Nisam u brosuri Sike nasao taj podatak.

tenzor wrote:
Ima već podosta tema na ovom forumu gde se kod ankerisanja venčanica pomenuti brezoni od 150 din/kom u debljinama M12 ili M14 krive ko sveća na vrućini ... Wink.

Kada smo vec kod ovoga. Sta je predlog za vencanice, a da ne bude ono klasicno "vezivanje" tanjom armaturom koja se ostavi da viri na vise mesta iz serklaza?
Konkretno gde naci kvalitetnije navojne sipke, kako ih prepoznati, koju oznaku nose? Na kom razmaku ih ostavljati da vire iz iz serklaza? Da li ici jednu navojnu sipku kroz sredinu vencanice ili je ipak bolja opcija ici dve sa obe strane vencanice? Samo sto je u ovom drugom slucaju potrebno malo vise preciznosti prilikom postavljanja isth prilikom betoniranja serklaza, da ne pravi kasnije problem, kod izrade krovne konsutrkcije.

Hvala

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Ima mnogo stvari vezanih za venčanicu ali zavisi od tipa krova , čak je i to vezivanje "brkovima " nekad bolje od brezona M10 ili M12 ako su oni od 150din/kom . Genralno ili se ide na gušće brezone M14 ili M16 u kvalitetu sa velikim pločicama/platnama ili se rade dva brezona koja su širine venčanice pa se spajaju deblljim flahom sa dve rupe .Naravno brezoni bi trebali biti spojeni sa armaturom ploče ili serklaža . Ali zavisi od tipa krova , jer bi venčanice kod većih raspona rogova trebalo postavljati pd uglom a ne da leže ravno . Histerezis je objavljivao i slike i skice u nekim temama oko krovova . Ja recimo na vruće savjem kuku na brezonu M16 i zavarim još dve kuke sa donje strane , brezon izgleda kao sidro i onda ga poveževem /zavarim za armaturu ploče ili HS .Malo je naporno sve to precizno uraditi ali može se .

AccA
AccA's picture
Offline
Registrovan dana: 14/03/2009
Poruke:

Hvala Tenzore. Malo sam izmenio, preformulisao svoje drugo pitanje, a ti si u medjuvremenu vec odgovorio. Smile
Gde naci i kako prepoznati kvalitetne sipke?

Kada si pomenuo vencanice, nadovezao sam se sa ovim drugim pitanjem. Moj buduci krov je na dve vode, duzina roga je 5m, nagib krova 40 stepeni. Projektant je predvideo vencanice 14x14, mada citajuci neke teme mozda je bolje da bude pravougaona, rogovi 10x14, klesta 7x14. Na predhodnom objektu sam radio sa po jednom sipkom u sredini, ali rekoh da poboljsam sada to na ovom novom objektu.

Evo upravo sam procitao temu Uvrtanje vencanice na novom krovu i video slike koje je objavio Histerezis. Dugo sam clan foruma, nekada sam ga redovno posecivao i bio u toku sa vecinom tema (koje me zanimaju), ali u nedostatku vremena posetim kada imam neko konkretno pitanje i nedoumicu. Pa do sada nisam video te Histerezisove teme, ali iz ovoga sto sam do sada procitao, rec je o nekome ko izuzetno poznaje materiju.

Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Mali prilog kako sam pričvrstio podrožnjače pri rekonstrukciji krova još 2009 godine. Inače, kako se i vidi to je nepodaščan krov da razuverimo sve one neverne Tome koji smatraju da je neophodno daščanje. Ne samo da nije neophodno, nego je i veoma štetno!

  • output-onlinejpgtools-1.jpg
  • output-onlinejpgtools.jpg
  • output-onlinejpgtools-2.jpg
  • output-onlinejpgtools-3.jpg
  • output-onlinejpgtools-4.jpg

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

E tako se to radi !!!

AccA
AccA's picture
Offline
Registrovan dana: 14/03/2009
Poruke:

Interesantno resenje i dobra ideja. Da li su i u ovom slucaju isle te kvalitetnije navojne sipke? Gde ih naci i kako ih prepoznati?
Ako budem koristio Ytong U elemente, onda ce sirina serklaza biti 15cm (zidam termo blokom 25cm). Samo to moram prvo da proverim sa staticarem. Zbog sirine vencanice od 14cm, nece biti moguce da idem sa dve strane vencanice, nego moram po sredini. Pa sam rad da kupim te kvalitetnije navojne spike.

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Navojne šipke u kvalitetu je lako naći prosto ih kupite recimo od Wurth-a ili ovde https://www.helisasrafovi.com/products/47/544 ili ovde https://www.kupujemprodajem.com/Industrijska-oprema/Delovi-i-potrosni-ma... . Pošto ste već prinudjeni da idete samo sa jednom navojnom šipkom neka ona bude M16 kvlaiteta 10.9 i obratite pažnju na drugu sliku astrea -inog posta gde se vide "platne " u obliku slova P(ćiriličnog ) .

Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

Astrea, sve pohvale na pedantnosti u radu!
Acca, minimalna debljina zaštitnog sloja betona je u ovom slučaju 2cm pa ako bi bio HS 15cm ispada da će izengijica da bude široka 11cm a da će podužne šipke da stoje jedna od druge udaljene oko 8cm. To kad pogledate izgleda "smešno". NE SME hor. serklaž da bude širok samo 15cm (Član: 98. Pravilnik o teh. normativima za izgradnju u seiz. područjima). HS sme da se suzi max 5cm sa spoljne strane. Ovo je recidiv koji je ostao od pre par decenija kada niko živ nije stavljao izolaciju a da bi se izbegli linijski gubici na termičkim mostovima tj. po serklažima. Znači ako je zid 25cm minimalna širina HS je 20cm.
Kada se venčanica veže sa obe strane onda prilikom njenog "uvrtanja" anker koji je sa unutrašnje strane (ka prostoriji) je opterećen duplo manjom silom zatezanja u odnosu na rešenje sa samo jednim ankerom u osovini venčanice.

AccA
AccA's picture
Offline
Registrovan dana: 14/03/2009
Poruke:

tenzor wrote:
Pošto ste već prinudjeni da idete samo sa jednom navojnom šipkom neka ona bude M16 kvlaiteta 10.9 .

To me zanimalo, oznaka te kvalitetnije sipke. Hvala.
E sada, mozda malo glupo pitanje, ali kako prepoznati sipku u kvalitetu 10.9. Ako postoji nacin. Racunam ako porucim i platim kvalitetniju da cu to i dobiti. Ali opet, ovo je Srbija...

Histerezis wrote:
Acca, minimalna debljina zaštitnog sloja betona je u ovom slučaju 2cm pa ako bi bio HS 15cm ispada da će izengijica da bude široka 11cm a da će podužne šipke da stoje jedna od druge udaljene oko 8cm. To kad pogledate izgleda "smešno". NE SME hor. serklaž da bude širok samo 15cm (Član: 98. Pravilnik o teh. normativima za izgradnju u seiz. područjima). HS sme da se suzi max 5cm sa spoljne strane. Ovo je recidiv koji je ostao od pre par decenija kada niko živ nije stavljao izolaciju a da bi se izbegli linijski gubici na termičkim mostovima tj. po serklažima. Znači ako je zid 25cm minimalna širina HS je 20cm.

Predpostavljao sam da je debljina betona u serklazu 15cm malo, zato sam se odmah i ogradio da se tu pita neko ko je strucniji od mene. Tako da ce onda samo sa spoljne strane ici izolacija 5cm. Samo cu jos videti, da li u vidu Ytonga ili ce ici klasicno salovanje HS, pa cu na spoljnu oplatu staviti 5cm stiropora/stirodura.
Hvala na odgovoru.

Astrea wrote:
Mali prilog kako sam pričvrstio podrožnjače pri rekonstrukciji krova još 2009 godine. Inače, kako se i vidi to je nepodaščan krov da razuverimo sve one neverne Tome koji smatraju da je neophodno daščanje. Ne samo da nije neophodno, nego je i veoma štetno!

Da li je serklaz betoniran dok je vencanica bila na svom mestu ili je ona skinuta pre nalivanja serklaza? Predpostavljam da je samo stavljena zbor rasporeda navojnih sipki, pogotovo sto se i posle betoniranja vidi da je cista, tj. nema tragova betona. Kako ste onda pricvrstili navojne sipke da se iste ne pomere prilikom skidanja vencanice pre betoniranja. S' obzirom da su korisceni P profili (bez obzira sto su malo siri od vencanice) minimalno pomeranje navojne sipke bi napravilo problem.

AccA
AccA's picture
Offline
Registrovan dana: 14/03/2009
Poruke:

Malo smo se udaljili od mog pitaja i naslova teme. Pa mozda ne bi bilo lose ovaj deo oko vencanice prebaciti u odgovarajucu temu.

Sto se tice naslova teme, koja je minimalna dubina rupe za anker koji ce biti pricvrscen masom za ankerisanje?
Hvala

Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Podrpožnjače su postavljene pri izradi oplate/šalunga kako bi se utvrdio tačan raspored rupa, na navojnim šipkama su navareni komadi gvožđa i lima ... šta se našlo u radionici a onda su zavareni za armaturnu konstrukciju. Time je obezbeđeno da se ne pomere pri nalivanju betona u oplatu. 'П' profili (ili 'U' profili) su pravljeni u radionici od lima 8 mm i tu je postojao mali problem: Bravar radi u milimetrima a isporučilac građe u cm tako da su obuhvatni profili uglavnom bili znatno širi od građe, Rešenje je nađeno umetanjem komada lima od 2-10 mm između profila i grede već prema potrebi. Svi profili po visini su bili niži za 5 mm od greda kako bi mogli da stegnu gredu. Konstrukcija je tek posle 9 godina zatvrorena izolacijom i gipsanim tablama. Dotezanja su vršena tri puta prvih dve godine a uoči zatvaranja je provereno sve ali nije imalo potrebe za intervencijom.
Majstor koji se vidi na jednoj od slika (nažalost nije više sa nama) je pokazao zavidnu strpljivost pri podešavanju tako da su podrožnjače bez problema nalegle nau betonirane navojne šipke.
Naglašavam da podrožnjače sa slika nisu mnogo opterećene na uvijanje jer je nagib krova u prvom delu preko 55 stepeni. Tenzor je u postu broj 9 ove teme pomenuo da kod većih raspona (odnosno kod većih opterećenja) svakako treba podrožnjače postaviti pod uglom kako bi se opterećenje smanjilo.

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari