skoro sam menja filter za plin i od tada mi je veliki ler gas,negde oko 1100!Da li mogu ja da ga smanjim i na koji nacin?
Štelovanje ler gasa na plin?
da li je to onaj plasticni deo?I radim kad je motor zagrejan?
kod mene na isparivacu ima tri srafa jedan je na vrhu isparivaca tj. sa tim se steluje protok ili potrosnja plina i posle njega ide cev prema karburatoru ili motoru
drugi je sa dojnje strane i on je potpuno nepokretan i na njega ne obracaj paznju i ima jedan sa desne strane i on se okrece e sad kod mene kada ga okrecem on smanjuje ili povecava gas ali do jedne granice tako da ako mnogo okrenem u bilo kom smeru sraf ler poludi ili se ugasi ili je mnogo vleliki tako da moram da saam po oscaju (nemam obrtomer)stelujem ler gas
Radis kad je motor zagrejan i upaljen. Malo smanjis, das gas nekoliko puta da pokaze realan protok i onda vidis da li si dovoljno smanjio. Moras okretati pazljivo da ne bi previse smanjio. Ne znam koji je tvoj rasprsivac ali bi taj sraf trebao da bude metalni. Ukoliko je plasticni i nalazi se na protocnoj grani onda je on za stelovanje jacine gasa, a ne ler gasa.
U sustini nije uopste komplikovano. Ako si bas nesiguran stavi sliku uredjaja, pa cu ti objasniti na njoj. Ima razlicitih uredjaja ali je princip isti.
Inace stelovanje zavisi i od protoka plina, ali bolje ne dirati protok jer onda imas vise kombinacija. Tipa, mozes pojacati ler-gas ako pojacas protok ali ova varijanta definitivno povecava potrosnju.
za peca777: Fora je u tome da ne okreces suvise i moras malo da sacekas i das gas nekoliko puta.
evo ovako izgleda
ovde se bolje vidi
Evo ovako: Ler gas je plasticni navoj na rasprsivacu. Ukoliko automobil dobro vuce, najverovatnije, nema potrebe da diras protok plina. Kada je motor zagrejan polako navij ler gas, dodaj gas nekoliko puta i sacekaj. Ukoliko nisi siguran sedi u auto i testiraj ler gas. Ako je u redu onda je ok, a ako nije polako zatezi ili odvrci sve dok ne podesis ler gas.
Ovo je u slucaju ako je protok plina podesen kako treba. Ukoliko nije njega podesavas tako sto ti neko dete, zena, komsija ili prolaznik daje konstantno gas negde na pola papucice, a ti polako navijas ili odvijas dok masina ne pocne da urla ili ako je prejaka onda malo zategnes. Kada sve to podesis testiras potrosnju. Ukoliko je velika onda zategnes malo protok plina ne i ler gas. Ler gas ne povecava potrosnju u velikoj meri.
Ono malo gvozdeno, ispod ler gasa je regulator kolicine vazduha. Njega ne diraj jer je verovatno dobro podesen ukoliko neko vec nije dirao.
Nadam se da sam pomogao. Ukoliko nisam svrati do Vranja, pa cemo zajedno da podesavamo!
hvala na savetu u svakom slucaju.Pozdrav
Koliko ja vidim na ovoj poslednjoj slici tu je problem i sa kolicinom vode u rashladnom sistemu, jer je isparivach sav u inju (ako dobro vidim).Ako do isparivacha ne dolazi dovoljna kolicina tople vode iz rashladnog sistema onda se javljaju problemi u ispravnom radu motora.
da tu ispod isparivaca mi se pojavljuje kao da curi malo voda ali ne znam odakle je to
Treba prekontrolisati zategnutos shelni, a sem toga razdelnici su od plastike pa je moguce da je neki napukao.Treba pazljivo pregledati, ogledalce i dobro svetlo i pazljivo pogledati sa svih strana
pogledacu sutra ,a cudi me da mi majstor nista nije spomenuo za to,pre par dana sam bio u servisu da mi zamene filter i taj regulator za stelovanje plina
Hteo bih da smanjim protok plina pa me zanima da li auto treba da bude upaljen ili moze i kad je ugasen da se steluje?
U predhodnoj poruci ti je napisano kako se steluje protok potrosnja plina mora biti upaljen i treba ti jos neko da ti pomogne da drzi gas
Na kojoj starni se zateze a na kojoj popusta plin?
Ima li koga da zna?
daj ne zezaj bre........ pa isto kao i sraf ili bilo sta slicno ..... u smeru kazaljke na satu ga zatezes i obrnuto
ja zatezao ali nista se ne desava isto vuce
aj ti lepo napisi sta tebe uopste zanima i zasto zatezes plin?????
menjao sam filter pa mi je majstor mnogo odvrnuo,vise mi trosi sad
pa ako ga je majstor stelovao , zar ne mislis da bi on to uradio bolje od tebe????
rekao je ako mnogo trosi da ga sam zavrnem
pa ti ga zavrni maximum pola kruga , ne vise..... i ako ne menja ler , to je dobro....
Zeleo bih da mi neko objasni koliko treba da bude odstrafljen straf koj se steluje ler gas (regulator plina i vazduha ) jer je kod mene zavrnut skoro do kraja? dok na predhodnim slikama video sam da se straf negde nalazi do polovine a u mom slucaju je skoro se i ne vidi?
Evo kako se pravilno steluje plin.Sraf odnosno vijak sa kojim se steluje ler je u stvari sraf za stelovanje idealne smese on se odvija i zavija dok se ne postigne neki najveci broj obrtaja odnosno dok ne slozi rad tada ima idealnu smesu.Medjutim ako je taj ler suvise jak treba ga smanjiti na karburatoru tj na srafu kojim se regulise otvorenost leptira za gas.A na vijku tj.srafu koji se nalazi na crevu se steluje maksimalan protok plina.Ako je suvise zategnut motor nece imati dovoljan protok i ima da davi motor,a uz to moze i da pregreva.On se odvrce onoliko koliko je motoru potrebno da prima pun gas bez smetnji.To je pravilno stelovanje plina.Onaj treci vijak sluzi za ispustanje ulja iz isparivaca.
kao prvo izvinjavam se ako pitanje nije postavljeno u pravu temu, pa prema tome molim administratora da ga prebaci tamo gdje pripada.
imama problem, vozim golf II 1.6 benzin-plin, od prije para dana mi se desila cudna stvar, ler mi je skocio na cca 3000 o/min, i nikako nemogu da ga dovedem u normalu. zna li iko sta bi mogao da bude uzrok ovome, i kako to da resim.
unapred zahvalan
proveri "crevca" za vakuum sa karburatora i usisne grane. neko od njih je spalo ili prslo, pa ti uvlači falš vazduh.
Dali se radi o karburatoru ili ima ubrizgavanje?
radi se o karburatoru. provericu pa cu da javim sta je bilo.
meni to zvuci kao kad se zaglavi iglica na plovku pa karburator plavi i tako radi sa povecanim brojem obrtaja
Na rasprsivacu (deo plinskog uredjaja ispod haube) sa, najcesce, zadnje strane imas jedan navoj. Taj navoj sluzi za podesavanje ler-gasa. Kada je motor zagrejan zavrtis taj navoj vrlo malo, dodas malo gas i proveris broj obrtaja. Ukoliko je 900 ne diraj nista, a ako nije nastavi sve do zeljenog broja obrtaja.