Imali negde neka tema ovde vezivanja struje na uticnice utikace za prikolicu traktor ili auto trebalo bi da je isto na svim.Ja imam neku uticnicu sa 7 kontakta.
Imaju sledece oznake
1/L,2/54g,3/31,4/R,5/58R,6/54,i na sredini 7/58L
posto je sedam kontakata kontam daje poyicija i stop svetla idu posebnim kablom leva i desna strana toje 4 kontakta dva za migavce levi desni i jedan je minus.E samo moze li mi ko napisati ako zna po ovim oznakama staje sta da ne zamrsim.Hteo bi neku stocnu prikolicu da uradim struju sam i zavrsio sam ali mi osto jos utikac da vezem.Mada mislim posto sam presek zice stavio 5x2.5 poziciju i stop svetla da idem preko jedne zice dve sijalice moze nositi da ne stavljam dupli kabal.
Punjenje akumulatora
На новим Блек Хорс акомулаторима + је са леве стране (гледајући са шире стране којој су ближи полови за Ладу Самару.
["zoki1606"]IMada mislim posto sam presek zice stavio 5x2.5 poziciju i stop svetla da idem preko jedne zice dve sijalice moze nositi da ne stavljam dupli kabal.
Ово немој никако да радиш Позиција користи сијалицу од 5 вати а Стоп од 21. Ако их повежеш на једну жицу светлеће обе у исто време било да је укључена позиција или нагажена кочница. Некада је уз прикљјучницу постојала и шема за прикључивање.
5 жица се распоређује овако:
1. Леви жмигавац
2. Десни жмигавац
3. Позиција лева и десна
4. СТОП леви и десни
5. Маса (Спој куке и шапе на приколици није добар проверено)
Nisam ni mislio spojiti poziciju i stop na isto.nego sam napisao leva i desna na jednu zicu cemu onda sluze ostali kontakti.
Kontakti 7 polne uticnice sluza svrsi a povezuju se prema standardu, kao sto su vec navedene standardne oznake.
dakle, L je levi migavac a R desni migavac.
58L je leva pozicija i svetlo registarske tablice
58R desna pozicija
54 stop svetlo, obe strane
31 masa, zajednicka
54g stalnih +12V (za frizider npr, za svetlo), ali moze da se upotrebi i za svetlo za maglu ako je na prikolici predvidjeno takvo svetlo.
Svaki kontakt obavezno ima svoju zasebnu zicu, i pri tome koristi se minimum 2,5kvadrata a za masu i +12V minimum 4kvadrata presek zice.
U sam auto ugradjuje se obavezno indikacija rada migavaca prikolice.
To je lampica zelene boje koja svetli kada su aktivni migavci prikolice a inace ne svetli kada rade samo migavci na autu.
Time se tacno zna na instrument tabli kada su neispravni migavci na prikolici, odnosno crkla sijalica.
Koristi se relej (automat) za migavce sa 4 izvoda.
Ako je u autu ugradjen obican automat sa 3 izvoda, novi sa 4 je zamenljiv i samo se utakne u podnozje.
Za ocekivati je da je auto vec fabricki pripremljen za taj automat i da vec ima u instrument tabli dodatnu sijalicu za migavce prikolice (pravljen za evropsko trziste, konstrukcija zadnjih 20tak godina imaju to kao standard obicno)
Uz to, i vucna kuka treba da bude pregledana i tacno za to vozilo namenjena, po pravilu demontazna ili sklopiva (izradjena po standardu).
Možda će ovo čitati još neko pa da se uključim iako je kasno.
Koliko sam shvatio, Dragoslav je želeo da napravi kombinaciju elektromotor – alternator kojom bi dodao energiju za pokretanje motora po velikoj hladnoći.
Ta kombinacija sama, ne može pokrenuti motor – čak ni benzinac! :tup
Ukoliko akumulator ima snage da pokrene motor na nula stepeni, za ispomoć na većoj hladnoći preporučujem da se akumulator dopunjava malim ispravljačem, sličnom punjaču za mobilne, koji se na buvljaku kupuje za 200 – 300 din. Struja tih ispravljača je oko 300 mA što je za ovu svrhu sasvim dovoljno. Ispravljač se priključi od dolaska u garažu pa sve do pokretanja sutradan. Starter će se okretati kao od šale!
Ranije sam takav ispravljač imao ugrađen u kolima pa kad ostavim kola samo izvučem kabl i uključim ga u utičnicu. Pred polazak spakujem kabl pod haubu. Provereno je u praksi da se na ovaj način vek akumulatora znatno produži. :roll
Osim toga utrošak energije je na ovaj način beznačajan – starija brojila ne mogu ni da ga registruju.
Jeste stara tema ali da je malo ozivimo u ove zimske dane.
moram malo da se nadovezem na prethodni post, posto je tu receno nesto sto i nije bas kako treba.
Akumulator se puni nestabilisanom DC strujom i nazivni kapacitet acu od 12 v je 13,6-14,4v. E sad kako kad na punjacu za acu pokazuje 11,6v napuniti acu do 14,4. Veoma jednostavno, akumulator se ponasa kao kondenzator, a kondenzator kod peglanja dc napona, multiplicira napon za vrijednost korijen iz 2, pa se tako dobija napon od 14,4v (ono preko togaje razlika u naponima opterecenog i slobodnog napona na izvodima)
samo punjenje acu treba da se vrsi 10h sa 1/10 nazivnog kapaciteta acu
sto se tice dopunjavanja ispravljacima sa buvljaka to je eto simbolicno odrzavanje nekog napona koje skracuje vijek acu, jer je njihov napon 12 v stabilisanih i uvijek drze acu na jedva preko 12v. On dok je u dobrom stanju to ce da mu prividno pomogne jer ce djelimicno da se izvrsi hemijski proces i on malo napuni, ali na duze staze to nema vajde i skodi.
Najbolji su automatski punjaci koji su malo skupi, i koji drze konstantnu pstruju punjenja (kod ovih jeftinih se ona smanjuje sa povecanjem voltaze acu) i na kraju kad acu dostigne 14,4 v prelaze u pusno punjenje strujom od oko 200mA, sto je takozvano odrzavanje acu, i kako ga ozvu ispravljanje celija. Ti punjaci se najcesce koriste kod alarmnih isistema u objektima koji rade na acu, i poprilicno su skupi za normalnu upotrebu.
Vidim da je bilo rijeci i o g2 dizelima, i kao postovalac lika i djela ove neunistive masinerije moram da napomenem par cakica.
nov motor ima kompresiju 30 bar. ispod 20 se smatra da je losa, tad trosi i ulje i dimi i svasta nesto. sto se tice paljenja, oni su neprikosnoveni. dobri grijaci koje je obavezno zamijeniti pred svaku zimu, dobre dizne (koje se ponekad i mijenjaju, tj ulosci dizni, sto je nasem narodu prosto nevjerovatno ) regulator pritiska na PVP, i svakih par dana ispustiti vodu i talog iz filtera goriva, i nema sanse da ne upali iz prve, obavezno je i povuci rucicu kako je zovu sauh (ona kod dizela zakrece ugao paljenja za oko 2,5 stepeni, i naravno sama pumpa mora biti malo u predpaljenju, neka srednja vrijednost koja se pokazala kao odlicna je na 93, tj 7 stotih u predpaljenju. svoejvremeno sam komsiji dokazao da ce upaliti njegova lesina koje je imala kompresiju 15-18 bari iz prve(gurali ga , slepali, palili vatru, zalivali svetom vodicom, ma nema sta nisu radili 5-6 dana,,,ali upalili nisu, eh da spalili su anlaser), i sa mojim diznama, novim grijacima i onim sto sam naveo upalio je posle 5 sec verglanja
Nego ako neko zna ko pravi te trafoe velike snage za startovanje i brzo punjenje, zainteresovan sam za nabavku jednog, jer nisam uspio da nadjem ko to radi, a zaista je korisna stvarcica pogotovo u mojoj bransi.
Imaš jednog elektroničara u penziji koji prodaje razne ispravljače na Najlonu svake nedelje, a može i da ti napravi šta ti treba po dogovoru.Nalazi se blizu ulaza gde se prodaju polovni automobili - mesto je logično, starim automobilima trebaju ispravljači.
Pa hajde ako ti nije tesko ako ides na najlon da saznas neki kontakt tel od tog cicice, posto sam ja u bgd i ne idem bas za novi sad cesto.
A potreban mi je starter i brzi punjac na 12v (tj starter na oko 18v neoptereceno i punjac na oko 14v neoptereceno za brzo punjenje acu sa velikom amperazom, znam znam to nije preporucljivo, ali ljudi traze da im se acu nafiluje na brzaka, pa musterija je uvijek u pravu....ja posavjetujem ali se ne upustam u rasprave...)
a sto se tice startera, s obzirom na to da se bavim autoelektrikom, vise vezano za kako se to kod nas zove tuning&Styling bransu, potreban mi je jak izvor struje za testiranje sistema audio ozvucenja malo vece snage, pa mi onaj koji trenutno imam od 50A ne zavrsava posao i acu se u tom slucaju isprazni za par minuta. a imam jos 3-4 punjaca, i jedan automatizovani koji bas kvalitetno puni acu jer se podesava i struja punjenja i voltaza kao i impulsno dopunjavanje i sa njim kad se napuni acu bas je napunjen.
Ok.Kad budem išao potražiću da mi da vizit kartu, ako je ima ili bar da mi da neki kontakt telefon.
Kupiš stari aparat za varenje i premotaš ga, tj. napraviš izvode na sekundaru za napone koje hoćeš. Ništa prostije ni jeftinije.
Kupiš stari aparat za varenje i premotaš ga, tj. napraviš izvode na sekundaru za napone koje hoćeš. Ništa prostije ni jeftinije.
Ma da časkom, svi imaju u kući lak žicu i znaju kako se mota trafo.
Može i ta ista koja je bila na sekundaru da se koristi. Samo se smanji broj navojaka da ostane odprilike četvrtina. Imam proračuna na netu za trafoe koliko hoćeš. Imam i ja negde, treba da potražim.
Lak, ako ispuca, premaže se opet. Može i on da se nabavi. Mada neće ispucati jer donje navojke nećeš dirati.
Како је већина апарата за заваривање мотана на "двостубни" пакет лимова, па су и намотаји дељени на два дела.
На преспојима намотаја са стуба на стуб је 1/2 намотаја = 1/2 напона.
Ако је код "хоби" апарата напон празног хода око 36 Волта половина =око 18 Волти. Док "прође" кроз две диоде падне 1,2 Волта И то је већ близу. По старом рецепту скинеш до потребне вредности редним додавањем диода - свака Си-диода = 0,6 Волти пад напона.
Нема премотавања пуцања лака и нервирања а данас је лако набавити диоде за велике струје - по отпадима гомиле алтернатора...
Ima ih i gde su namotaji u paraleli. Imam jedan takav u radionici. Zezanje sa diodama iz altenatora ne bih preporučio. Ipak prilikom starovanja može povući i 200A. Možda će izdržati na kratko, ali to niko ne radi u praksi. Barem ja nisam video.
Evo nešto što sam pronašao nabrzinu http://www.madeinmontenegro.com/vbforum/showthread.php?p=452027
Што се "зезања" са диодама из алтернатора тиче поперављао сам неке италијанске апарате за пуњење и стартовање који су имали намотај са средњим изводом (управо као и апарати за варење о којима сам писао) и две велике Алу-плоче у које су биле утиснуте по 6 комада алтернаторских диода паралелно спојених. Стартовање не траје сатима па њих 6 по 40 ампера док стигну до 150 степени Ц. ће упалити или мотор или анласер.
Sve to stoji, samo mislim da nije praktično diodama skidati napon da bi imao odgovarajući za startovanje. Treba ih jako puno za paralelnu i serijsku vezu da bi to postigao.
Ja sam na svom aparatu za varenje izvukao izvod od 13V. Sekundar je od alu flahova, pa sam samo zašrafio kabel.
Na mestu je već bio spoj, ima tačno 13V prema jednoj strani.
Imam grec od 300A konstantno. Trafo može i više.
Slazem se da je mnogo lakse i prakticnije napraviti izvod nego se zezati sa diodama.
За стартовање и не треба да се смањује напон. Стартер-исправљачи се и праве да у празном ходу имају <18 Волта.
Човек негде написа да му 14,5 волти треба за пробу ауто-музика.
Вагати теже-лакше ? Најлакше је купити нову справу. Ал' је и најскупље
Imam ovaj punjac za akumulatore http://www.wobyhaus.co.rs/punjaci-akumulatora/9406-punjac-akumulatora-w-...
A neki vartin akumulator sa gelom od 82a
Drug mi je rekao da bi trebalo da se napuni za 17h
Kako sam ja nestrplljiv stoji vise od 8h nijedna skazaljkica se nije mrdnula na punjacu pade mi na pamet moze li uopste ovakav punjac da puni te gel akumulatore?
Која врста акумулатора је у питању - стартни или стационарни?
Klasicni akumulator za kola
https://www.winwin.rs/auto-moto-oprema/akumulatori/akumulatori-za-putnic...
Тај пуњач, што сте приказали има малу струју пуњења за тај акумулатор, тако да ће му требати времена, али пре пуњења је потребно испитати акумулатор да ли га уопште вреди пунити.
Bio je ispravan do pre neki dan i onog minusa(-15 kad je nocu bilo) a dva tri dana pre toga ga nisam vozio, te pretpostavljam da ga je zima iscrpela.
Ovo mu je(mesec dana fali od 6-te godine) tako da mozda je i do starosti...imao je garanciju 40 meseci, svakako planiram da kupim nov, ali sam mislio da cu uspeti da ga vozim do sledece zime.
Slabo se razumem oko te provere, jedino da ga odnesem u neki servis na ispitivanje, ali sutra oko 10-tke znacu da li ga je napunio, e sad hoce li drzati i koliko, ostaje mi da vidim.
То и не можете сами испитати без инструмента са шентом за тестирање. То углавном имају сервиси и боље опремељне продавнице акумулатора, једино на тај начин ћете знати у каквом је стању тај акумулатор, али пошто има већ 6 година стажа, мислим да је одрадио своје.
Pozdrav. To da li je sa gelom ili sa kiselinom, nema uticaja na punjenje i praznjenje. Gel je samo zamena za tecnu kiselinu i isto se ponasaju akumulatori.
Sa 5A MAX struje ces se nacekati malo duze da se napuni, ali ne vidjeh da li kazaljka stoji na 5A struje ili na 0. Ako stoji na 5a, napunice se on za nekih 20tak sati vise manje, i kod svih ovih automatskih punjaca kad se napuni struja punjenja treba da padne na vrijednost priblizno nuli. Tada je pun. Punjenje alternatorom nikako nije zdravo za akumulator, jer aletrnatori gruvaju 100-150 A struje i napune ga za 10 min, ali nekvalitetno. Akumulator se ponasa kao kondenzator samo sto se hemijska reakcija sporo desava i on sam vuce struje koliko mu treba ako je dobro podesen punjac. Ako imate unimer ili multimer, premerite voltazu, kako se akumulator puni, povecava se voltaza i pun akumulator na punjacu prikazuje 14,4v, kad se otkaci punjac, za nekih par minuta taj napon padne na 13,6 i tu bi trebalo da stoji, mada u praksi najcesce padne i do 12,5 za potpuno ispravan acu. i to je ono da kazem neki odokativni pokazatelj stanja akumulatora, pored viljuske za merenje pod opterecenjem ili bometrom za merenje koncentracije kiseline, sto je kod vas neizvodljivo.
Desava se da akumulator i zamrzne kad dodje do praznjenja i oslabi kiselina u njemu, i to se desava, amda kod vas je gel pa nemam iskustva sa njima po pitajnu mrznjenja. E sad vidjecete u narednom periodu kako se ponasa, ako se ponovo desi da pocne da zeza, to mu je to...odsluzio je svoje. Uzmite ubuduce banner, ne znam sta im rade, ali traju zaista mnogo duze od svih ostalih sa kojima sam se susretao.
posto nema nigdje teme za ovo moje pitanje , mislim da nije lose ovdje da ga postavim jer vidim da ima clanova koji se razumiju u akmulatore . Zanima me koliko sijalica od 12w (led bulb) trosi struje (u ovom slucaju od akumulatora 12v 7ah?) Kako se to racuna?
Snaga se računa množenjem struje i napona ( P=UxI ).
Prostom matematikom se dobija da kroz sijalicu od 12W pri naponu od 12V teče struja od 1A. To nema veze sa kapacitetom akumulatora.
Sa druge strane, kada se kaže da akumulator ima kapacitet od 7Ah, to znači da je u stanju da obezbedi 7 sati struju jačine 1A pre nego što se isprazni (podrazumeva se da je potrošač napravljen da radi na naponu akumulatora).
Kao zaključak izlazi da bi taj akumulator mogao u idealnom slučaju 7 sati da snabdeva tu vašu sijalicu, mada je u praksi taj period uvek nešto kraći.
Dobro rece Vukoje.B, i najbitnija stavka je kapacitet akumulatora, koji je vise teorijski pojam nego prakticno upotrebljiva vrijednost.
Jedna od jako bitnih stavki u trajanju kapaciteta akumulatora je njegova osnovna namjena. Vecina akumulatora sa kojima se mi susrecemo su startni akumulatori koji u kratkom spoju mogu da daju 200-900Ampera struje mada ima i manje i mnogo vise od toga, onako ugrubo sam napisao, i ti akumulatori nikad nemaju realan kapacitet ni priblizan nazivnom, jer nisu predvidjeni za dugotrajan rad sa malim opterecenjem. Opet sa druge strane imamo akumulatore za invertorske i stacionarne sisteme koji imaju malo drugacije koncipirane celije i mogu znatno duze da traju, ali naravno ne mogu da obezbijede visoke struje u mnogo pokusaja kao startni, ali svakako duze traju sa manjim potrosacima.
Zato vecina akumulatora ni kad ih iz fabrike izbace ne moze da obezbijedi ono sto pise na njemu, ali tu je to negdje blizu, manje vise.
Svojevremeno sam se nosio mislju da uvezem Corsu iz inostranstva i da mi sluzi kao rudnik rezervnih delova, ali bez uspeha. Mogao sam da nadjem Corse A i B, ali C ni od korova :nono
Polovni delovi za Corsu C su prakticno retkost i tesko se nalaze jer na otpadima, kako vec rekoh, ih nema. Zato se odlucujem za delove iz servisa sto je opet bolja varijanta od macke u dzaku sa otpada.