Mislio sam nesto ovako da uradim.
Pozdrav ljudi, drugar ima sledeci problem.
Ima grejanje na struju od 12 kW, (oko 17A po fazi)
U kupatilu je protocni bojler od 12 kW.
Pojedinacno rade bez problema ali kada se kojim slucajem ukljuce oba iskace limitator (sto je normalno, a i struja bi bila prevelika da izdrzi instalacija)
E sad, nije ni planirano da struja bude glavno grejanje ali bi mozda po nekad ukljucili da se dogreje.
Pitanje je,
Na koji nacin bih mogao da napravim sklop koji bi gasio strujni kotao kada se ukljuci protocni bojler?
Postoji mogucnost da se provuce kabl ali bi bio veoma vidljiv jer treba da prodje sa potkrovlja do podwruma,pa pokusavamo to nekako uradimo bezicno.
-Kada bi bilo uz pomoc kablova moja ideja je sledeca.
Fazni provodnik za pobudu kontaktora na EL. kotlu bi isao preko jednog NC (normalno zatvoren) kontaktora.
-Prilikom ukljucivanja protocnog bojlera faza koja ide na prvi grejac (koji uvek radi kada se ukljuci bojler) bi aktivirala NC kontaktor, on bi razdvojio svoje radne kontakte i iskljucio kontaktor na kotlu jer bi se prekinula faza za pobudu.
Kada se bojler iskljuci NC posto vise nema pobudu, on bi se vratio u svoje normalno zatvoreno stanje i propustio fazu i ponovo aktivirao kotao.
Da li neko ima ideju kako bih mogao problem da resim ali da bude bez zica?
Arduino?
Modifikacija bezzicnog termostata...
Modifikacija bezzicnog zvonceta koji radi u RF opsegu i ima domet 30ak metara. (to je najjeftinije jer moze da se kupi za 300-400 dinara)
Mislio sam nesto ovako da uradim.
Ja nisam do sada nikada izmerio napon na zvučniku nadam se da je oko 3v
Sigurno će pogurati tranzistor ili promena R1.
Ovako povezano garant radi. Ja bi umesto baterije stalno napajanje i to 12v a i rele 12v
Kako je rešen predajnik?
Zaboravio sam da sam pisao o ovome ovde.
Stvar je napravljena na sledeci nacin..
Sklop je napravljen uz pomoc bezicnog ding-dong zvonceta od 320 dinara.
Evo njegove elektronike. ovaj veliki ic je tc4069ubp i na 11-om pinu ako se dobro secam ima 3 V kada se drzi pritisnut taster na daljinskom.
Ovaj vertikalni panel cija se zadnja strana ne vidi je melodijski IC i njega sam uklonio, a na njegovo mesto mesto stavio tranzistor s9013 (taj sam imao)
On pobudjuje darlington TIP120 tranzistor. Nisam isao direktrno na TIP120 jer nije mogao da ga otvori .....struja na izlazu iz integralca jako mala.
Dalje je to vezano na kolo za vremensko odlaganje (thime delay circuit) detalje mozete pronaci ovde i sve funkcionise kako treba do odlaganja od 30 sekundi.
Odlaganje sam stavio jer nije imalo potrebe da se elektro-kotao iskljucuje iste sekunde kad se pusti voda, tj kada se ukljuci protocni bojler.
Podesio sam na nekih 20 sekundi, tj kad krene tusiranje ili neko duze pranje sudova...
https://www.electronicshub.org/time-delay-relay-circuit/ [9]
To sve na protobordu izgleda ovako...
Postavio sam i tri signalne diode, jedna oznacava da je napon sa ispravljaca prisutan, druga da je pritisnut taster zvona (tj da je bojler ukljucen) i treca zelena znaci da se relej aktivirao.
Ovako izgleda kada bojler radi i kada se kotao iskljucio.
Prekidaci za grejace su sa leve strane (tri komada), dva su ukljucena ali ne sijaju jer je napon na spulnama kontaktora prekinut.
Ovako izgleda kada je bojler iskljucen a kotao radi. Ne vide se prekidaci na kotlu ali sada sijaju i grejaje je aktivno. ))
E sad sto se prekidaca tice to sam resio veoma prosto jednostavno sam prespojio mikroprekidac koji je sluzio kao taster, i umesto baterije od 12V sam povezao ispravljac od 12 V koji sam direktno vezao na kontakt grejaca i na nulu.
Znaci kad se pusti voda, na grejace ode 230V , preko ispravljaca ode 12V na prekidac koji je vec pritisnut, on siglalizira bazi zvona da je bojler aktivan, pokrece se tajmer ceka 20ak sekundi i onda pusta napon na relej.
Napon za pobudu spulni na kontaktorima ide preko NC kontakta releja. Znaci kada se relej aktivira on prekida NC kontakt i samim tim gasi struju na kontaktorima koji prekidaju grejace.
Nadam se da vam je jasno, ako ima nekih spornih stvari slobodno pitajte, zato forum i sluzi
U glavnom resio sam veliki problem. Hvala svima koji su pomogli.
Links:
[1] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/elektronika/grejanje-na-struju-12kw-i-protoci-bojler-od-12kw-automatsko-naizmenicno#comment-438371
[2] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/dedadule
[3] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/elektronika/grejanje-na-struju-12kw-i-protoci-bojler-od-12kw-automatsko-naizmenicno#comment-438518
[4] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/ststeva
[5] http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files//sites/default/files/zvono_modifikacija.jpg
[6] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/elektronika/grejanje-na-struju-12kw-i-protoci-bojler-od-12kw-automatsko-naizmenicno#comment-438538
[7] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/elektronika/grejanje-na-struju-12kw-i-protoci-bojler-od-12kw-automatsko-naizmenicno#comment-449560
[8] https://ibb.co/bQDuSc
[9] https://www.electronicshub.org/time-delay-relay-circuit/
[10] https://ibb.co/eYEyLx
[11] https://ibb.co/dvUZSc
[12] https://ibb.co/juHM7c
[13] https://ibb.co/bEFV0x
[14] https://ibb.co/f7aKtH
[15] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/elektronika
Imate i drugih bežičnih modula skuplji su od zvonceta ali i pouzdaniji.
Probajte sa zvoncetom nije skupa proba,neka radi jedan mesec.
Mada će vas svako posavetovati sa kablom nema zbora pouzdanije je.
Arduino je skuplja varijanta. Nije to za to.Treba ga znati programirati.
Bezžični termostat takođe treba podešavati i eto moguće greške.
Neverujem da će jedna sklopka biti dovoljna (trebaće i samoodržanje)
Nacrtajte šemu kako je zamišljeno.
Inače zamisao je odlična nadam se da će to rditi.