Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

gorionik na preradjeno ulje

7 poruka / 0 new
Poslednja poruka
tomislav
tomislav's picture
Offline
Registrovan dana: 19/12/2010
Poruke:

Pozdrav svima,
imam gorionik za cg na loz ulje,kako ga prepraviti da radi na preradjeno motorno ulje?
Gorionik je italijanski neki,ima svoju pumpu ugradjenu,mislim da bi bilo dovoljno promeniti diznu,ali kakvu staviti i gde je nabaviti?

celode
celode's picture
Offline
Registrovan dana: 02/03/2011
Poruke:

Negdje sam čitao da prerađeno ulje ima kancerogena svojstva,pa ti ipak malo provjeri...pozz

tomislav
tomislav's picture
Offline
Registrovan dana: 19/12/2010
Poruke:

sta ja znam,u americi ih prave fabricki,ako je dobro sagorevanje ne bi trebalo da bude problema

DzigiBau
DzigiBau's picture
Offline
Registrovan dana: 21/02/2010
Poruke:

Ja sam koristio rabljeno ulje za grejanje sve dok sam imao odakle da ga nabavljam tj dok nisu pocele strozije kontrole i nisu pocele cene da divljaju.
Kao prvo da ti kazem je da zaboravis na taj nacin grejanja!!!
Po poslu koji ces obavljati oko grejanja prevazilazi i svu muku grejanja na ugalj.
Znaci nije uopste tako lako porediti loz ulje i otpadno ulje iz mnogo razloga.
Ne znam odakle da pocnem ali kao prvo gorionici nisu kompatibilni.
Moze se naci na netu kako izgledaju gorionici na rabljeno ulje i lako je uociti razliku a glavna je to sto nemaju rezervoar za grejanje ulja koji treba da zagreje ulje na preko 100C da bi ono bilo tecljivo i zapaljivo.Drugo mislim da je i pumpa daleko jaca nego kod gorionika na loz ulje kao i sam ventilator je glomazniji.
I tako jaca pumpa nije dovoljna da povlaci ulje iz rezervoara koji bi recimo stojao napolju sto je takodje losa ideja da stoji na hladnom.
Da ti opisem sistem koji sam koristio kod mene.
Ulje sam dobijao u buricima i to jedno 12 od 220l mi je bilo dovoljno za sezonu.Imao sam nekoliko kamionskih guma za istovaranje pa sa kamiona pravo na njih pa dalje do prozora od kotlarnice.
Tamo bi ih naslonio na drugu gumu i povezao sa crevom koje bi punilo drugo bure.
To bure je uspravno na podlozi od 20 cm sa slavinom i sluzilo je da se ulje prepumpa u njega i da se ocedi i slegne.Tada kada se zagreje na temp u kotlarnici a sto je oko 25C bude malo tecnije i tada se pusti kroz slavinicu voda koja se nakupi na dnu a ima je bogami dosta i do 10 litara po buretu kako kada.Da napomenem da se to bure bacalo svake sezone jer se toliko nekog katrana i bitumena hvatalo na njegovom dnu da je to bilo strasno i nemoguce ocistiti.
Kada se to odradi pomocu pumpe se pumpa u bure koje je na nogarima na visini od 170cm i lezi polozeno.Na njemu je i neki merac kolicine pa je moguce znati koliko ga ima.
Odatle je islo u mali rezervoar namenski uradjen sa grejacem i termometrom i ventilom za ispustanje necistoca.To burenece je zahvatalo 50 litara a nalazilo se izmedju ovog polozenog i drugog koje stajajlo uspravno uz njega je.Tu se ulje grejalo na 60 c i tek tako prolazilo kroz dva kamionska filtera za gorivo sa plasticnim kapama da bi moglo kroz njih da se proveri koliko vode ima ili djubreta koje kakvog.Zatim pravo u gorionik preko pancir fleksinbilnih creva.
I pored sve ove skalamerije ulje nikada nije moglo dovoljno da se ocedi i procisti ali apsolutno nikada!!!Najgore od svega nije bio ni spon niti metalni opiljci nego krpe i pucval kojim majstoribrisu ruke a pogadjajte gde zavrsi.To je znalo tako da se zavuce u svaki sklop kroz koji ide ulje da je neverovatno a narocito kada dodje do dizne na samomo kraju gorionika.Tu je znalo da se ispresuje i da npravi nesto sto je jako tesko ukloniiti.Otuda je bilo potrebe i do 20 puta dnevno sici do kotlarnice.!!! Nije se sastavio dan bez da se ne sidje u koltarnicu!Bez preterivanja.
Da ne pricam o trenutcima kada se dobije uzas neki od ulja iz nekih bagera ili koje kakvih masina koje je nemoguce upaliti pa je potrebno sipati i po 20 litara dizela ili benzina da se "razblazi" pa kada to zasmrdi po podrumu danima se ne provetri.
Takodje tu je opasnost od stalnog trovanaj isparenjima kao i opasnost od pozara i opekotina od vrelog ulja.Takodje o prljavim rukama da nepricam,o noktima koje je nemoguce oprati.
Uvek moras pri ruci imati kofe sa peskom ako se izlije ulje iz kotla kada gorionik dugo radi a ne upali se pa nadruka ulja po zidovima i po onom delu za pepeo pa se zapali i tako curi..Isao sam par puta u komsiluk po pepeo da bih skupljao ulje.O ekoloskim aspektima da ne govorim.Mada sam uspevao da odlicno podesim plameni sagorevanje tako da mi je loziste bilo belo.
Od svih tih muka smo odustali iako je bilo jedno vreme bas super grejanje kada smo izmali doborog dobavljaca ali ta shema je propala pa je postalo sve losije i losije.
Kada smo presli na ugalj svanulo nam je verujte mi.Koliko god da zvuci neverovatno!

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ovaj deo o skladištenju, predgrevanju ulja i prljavštini imao sam priluiku da viodim kod jednog mog poznanika, kao i stalno čačkanje i neko podešavanje oko gorionika.Tako, da mislim da vam je moj predhodik iskreno napisao koje su muke sa tom vrstom goriva.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

maksa
maksa's picture
Offline
Registrovan dana: 04/05/2011
Poruke:

Od sledece godine po zakonu o ekologiji svi koji koriste ulja za podmazivanje u idustriji,autoprevoznici,auto servisi...,morati da predaju na reciklazu tu kolicinu koju su kupili umanjenu za najvise 10% kolika je pretpostavka da se prospe ili masine potrose tokom eksplatacije.
Tako da ce ti biti tesko nabaviti kolicinu koja ti je potrebna za grejanje.

zoca
zoca's picture
Offline
Registrovan dana: 03/01/2012
Poruke:

Moj poznanik se upalio kad je dobio bure iz auto servisa u kojem su farbari praznili limenke sa prljavim nitro razredjivačem. Jednostavno mu se zalomilo sa ostalim buradima i kad ga je prikačio bilo je jedno solidno BUUUM.

Ko misli, zlo nemisli ! al oće da boli glava