Pozdrav,
Imam Metabo Powermaxx 12 (prva verzija) i slucajno mi je iscurelo fino ulje za podesavanje kroz rebarca za hladjenje, tamo gde su krilca. Sada kada pokrenem busilicu svaki put dimi, a umesto plavo bele svetlosti od struje pojavi se zuta. Ovo sto dimi jel dimi zbog tog ulja ili pravim neki kratki spoj? Kako mi se cini elektromotor ne moze da se otvori posto je hermeticki zatvoren.
Ušlo je ulje u aku bušilicu
Probacu prvo kompresorom.
Ovim Axel Sgrasso to da naprskam elektromotor gde su krilca pa ostavim da odstoji?
Posto cu rasklopiti, malu cu je dovesti i u red, prebrisati i podmazati. Cime je najbolje podmazati planetarne zubcanike? Tovat mascu, moze bilo koja ili odredjena?
Sem njih nema vise sta da se podmaze?
Ako se dogodi da prestane da radi elektromotor gde se moze nabaviti? Koju cenu da ocekujem? Verovatno nije jeftino.
Kompresor mi nije pomogao. I dalje isti problem.
minerallna i sintetička ulja obično ne prrovode struju pogotovo ne 12 ili 18 V DC jer je napon pre mali naj vjerovatnije dimi zbog zagrijavanja motora pri čemu dolazi do isparavanja ulja,
Hoces da kazes da je mogu koristiti i u nekom trenutku ce ulje sagoreti i bice normalno?
Malo sam pretrazivao. Ovde sam nasao isti simptom ali mu se nije dogodilo to sto i meni ali se tako ponasao kao na videu.
https://www.youtube.com/watch?v=qSvcpEdil08
On je potopio u razredjivac. Mozda da probam alkoholom da isperem i izduvam kompresorom?
I eletromotor se moze otvoriti, ako pazljivo svuces zupcanik sa osovine.
Kao sto smo otvarali elektromotore iz igracaka, u pocetnim razredima osnovne skole.
ili samo to samo ja radio.
Јеси ли размишљао о брејк клинеру/ спреју за чишћење кочионих дискова? Мислим да би он одрадио пос'о јер спира масноћу под притиском из боце.
Postoji rizik od upotrebe rastvaraca tipa aceton , nitro , pvc . Jer su namotaji unutar motora zasticeni lakom . I ne treba zaboraviti da sva motorna ulja pored uloge podmazivanja imaju ulogu da spiraju garez, cadj i naslage , pa isto tako deluju na lak pomenutih namotaja .
Јеси ли размишљао о брејк клинеру/ спреју за чишћење кочионих дискова? Мислим да би он одрадио пос'о јер спира масноћу под притиском из боце.
Bas je i sa YT klipa isto neko u komentaru spomenuo da je sa njim odradio. Sutra kupujem pa da probam pa da znam na cemu sam.
Ulje nije provodno, tako da neće praviti kratak spoj, ali će od varničenja sagorevati i ostavljati čađav sloj koji može i da provede struju.
Najbolje je bušilicu rasklopiti i nauljene delove naprskati Axel-om ili nekim drugim sredstvom za odmašćivanje.
Dovoljno je da deluje nekoliko minuta, a zatim se sredstvo ispere alkoholom ili toplom vodom i ostavi da se dobro osuši. Nije zgoreg upotrebiti i običan fen, ali i posle sušenja fenom trebalo bi ih ostaviti još nekoliko sati na nekoj toploj poršini radi svake sigurnosti.
Za Cul (lakiranu) žicu ne brini, taj lak je prilično žilav.
Jedino treba izbegavati nitro razređivače jer oni mogu da nagrizu ne samo lak, vać i neke plastične delove.
Kupio sam Virtov cistac kocnica, naprskao sam sa njim elektro motor gde je propeler, uzduvao kompresorom i opet isto. Zatim sam prao u alkoholu, uzeo spric i ubrizgavao izmedju, probao malo sa tankom cetkicom da ocistim, ostavio da se osusi i opet isto. Ostaje mi sa tim Axelom da probam.
Jel postoji mogucnost da na kraju pregori elektromotor?
Ocistio sam bio i sa Axelom. Bila je opet ista situacija ali sam resio da sklopim pa sta bude neka bude. Malo sam istiskao u prazno busilici, dimilo je i zutilo ali je posle nekog vremena se vratila srebrnasta boja varnice i prestalo da dimi. Radi normalno. Jedino ne znam da li sam usled tolikog ispriranja isprao i neki deo koji treba da je podmazan?
Žilavi su ti motorići, vrlo robusni i snažni.
Ljudi sa njima svašta prave, gledao sam čak i pogon za čamce (doduše sa nekoliko povezanih motorića)!?
Jedina dva mesta koja bi trebalo obavezno podmazati sa par kapi mašinskog ulja su dva ležaja na obe strane motora na kojima počiva rotor i to je to što se samog motora tiče.
Ostaje još sklop sa zupčanicima - menjač, ali mislim da su oni, ako ih nisi pokvasio uljem niti ispirao Axelom, ostali fabrički podmazani.
Dobro si prošao.
"Jedina dva mesta koja bi trebalo obavezno podmazati sa par kapi mašinskog ulja su dva ležaja na obe strane motora na kojima počiva rotor i to je to što se samog motora tiče."
To bi bilo ovo na drugoj slici po sredini i na suprotnoj strani gde se nalazi zupcanik? Ova strana na slici tu je verovatno sprano ulje.
Tako je.
Ne bi bilo na odmet još jednom, pre konačnog sklapanja, kompresorom dobro izduvati motor.
Time bi se izbacili poslednji ostaci čađi koji bi eventualno mogli da naprave problem.
Moguce je oboje . Za pocetak ne ukljucujte je vise pa izduvajte kopresorom . Moze da pomogne ispiranje nekim sredstvom tipa Axel Sgraso
https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw