Ma remontujem ih i ja mada ove sezone cini mi se nisam imao nijedan,ali hteo sam nesto drugo da kazem kakva je razlika u materijalu. Neki Gus se vari samo tako a neki zavarim pa obrusim skoro do nule pa ajd Jovo nanovo.Inace pre desetak dana sam zavarivao valjke od Zmajevog beraca kukuruza.Berac ostao na njivi, gazda kaze zuri da zavrsi parcelu da je nebi zavrsili drugi i ja zavarim na brzinu sa mojim CO2.Zavrsi on i tu parcelu i ode dalje a ono drzi .
Zavarivanje Gusa?
Dali neko zna dali se moze sa univerzalnom elektrodom 2.5 jadran(ona zelena kutija)variti gus.Ja sam pokusao malo i cini mi se da moze,jer je ostao var i drzi.Htjeo bi da zavarim skrip.
I jos nesto,ko ja preporuciva struja za gusanu elektrodu 2.5 i 3.25.
Dali neko zna dali se moze sa univerzalnom elektrodom 2.5 jadran(ona zelena kutija)variti gus.Ja sam pokusao malo i cini mi se da moze,jer je ostao var i drzi.Htjeo bi da zavarim skrip.
I jos nesto,ko ja preporuciva struja za gusanu elektrodu 2.5 i 3.25.
Otkud ti ideja da je JadranS univerzalna elektroda?
Nije preporucljivo sa njome zavarivati gus.... vec je pisano na tu temu...
Gus se zavaruje najbolje sa elektrodama na bazi nikla, one najbolje kostaju... oko 6000 din/kg.
Pise univerzalna elektroda,to znaci da je i rutilna i kisela i bazicna,znaci da ima osobine kao ove tri vrste i zadovoljava sve parametre. Nasao sam na netu i uporedio i priblizne su (+ -)
Ato za varnje gusa nisam siguran,samo sam probao.
Dali su iste struje kao i kod varenja celika?
Pise univerzalna elektroda,to znaci da je i rutilna i kisela i bazicna,znaci da ima osobine kao ove tri vrste i zadovoljava sve parametre. Nasao sam na netu i uporedio i priblizne su (+ -)
Ato za varnje gusa nisam siguran,samo sam probao.
Dali su iste struje kao i kod varenja celika?
To je problem, kako da te neko sada razuveri kada si tako siguran... Ali...
JadranS je rutilna elektroda tipa RC tj rutilno-celulozna. Univerzalna je za zavarivanje obicnog crnog celika, tipa kutije i profili i ni za sta drugo... Zbog tog malog sadrzaja celuloze moze da posluzi za zavarivanje vertikalno-nanize, da koliko-tol'ko dobro zavari preko rdje ili farbe, da premosti veliki zazor, moze da se savije a obloga da ne pukne... Nije to losa elektroda za amatere i hobiste i one koji uce zavarivanje...
Za zavarivanje gusa, prva recenica u knjigama za zavarivanje gusa je: gus je uslovno zavarljiv materijal. Prvi uslov je da znas sta je gus, pa onda da razumes strukturu zavara, pa onda da izaberes elektrodu. Mnogo je pisano o tome ali najkrace moguce: rutilna elektroda sadrzi mnogo vodonika i ne treba se koristiti kod materijala koji razvijajuzaklajene strukture i gde postoje velika ukrucenja sto je slucaj kod gusa. Drugo celik od elektrode pokupi veliki %C iz gusa i postaje zakaljiv i sklon pucanju. Zavar koji se dobije je jako tvrd, spoj je krt i ako ne pukne odmah puci ce u exploataciji...
Da sad mnogo ne sirimo pricu ali nesto sto je i kiselo i bazno (bazicno) tesko da moze uopste da postoji .
Sad mi je vec jasnije,ja da sam to znao ne bih ja pitao.A ove elektrode jadran ja mislim da su dobre za kucnu upotrebu,za kapije,vrata itd.
Hvala na objasnjenju.
Ma za kućnu varijantu je sve dobro.Ako se odvali zavariš ponovo pa teraš dalje.Nekad su ljudi spojeve radili nitnama, kad nije bilo zavarivačkih tehnika i aparata.
mo ze li mi neko tacno objasniti sta znaci na tig aparatu ovakva oznaka DC INVERTER WS WELDER WS 200C od pozadi aparata na plocici u kvadraticu koji je razdvojen po dijagonali u gornjem trouglu pise DCu donjem AC
Danas svako ima mobilni telefon sa kamerom, slikaj i postavi ovde
I zasto ti je bitno sta znaci oznaka, zar ti nisu bitne performanse i mogucnosti aparata?
Posto je tema Zavarivanje Gusa... da kazem da sam danas imao najneverovatniju reklamaciju ikada:
- dobio sam poziv da elektroda za zavarivanje gusa (inace jedna od najboljih na svetu) koju sam prodao jednoj fabrici "ne valja", prsti, ne vezuje lepo itd...
- odem tamo i doceka me generalni direktor sa jednim inzenjerom i posalju me kod majstora. Majstor vrlo neljubazan, drzak, psuje dok prica, cak i licno vredja itd. Objasni mi da radi 30 godina samo kao zavarivac i da zna sve o zavarivanju i ako on kaze da nesto ne valja onda to ne valja i gotovo....
- Pitam ga gde je aparat, pokaze mi aparat, stari ispravljac u jednom cosku, pokriven paucinom, nekim kutijama, ne moze mu se ni prici.
- Pitam ga na kom polu je radio sa elektrodom, on mi kaze da ne zna, i nije ga briga, nije on elektricar da se razume u polove... on sve elektrode radi tako kako je sada aparat povezan.
- Pitam ga na kojoj je amperazi radio, on mi kaze da na aparatu nema potenciometra, nema ni mogucnosti ocitavanja, vec on sa svim elektrodama radi sa jednom te istom strujom a koja je amperaza ne zna jer ne moze da se vidi, a i ne interesuje ga jer sve 3.2 mm i 4.0 mm elektrode rade dobro na toj struji...
- Pitam ga da li je cistio gus od masti i prljavstine, kaze da jeste koliko je mogao... Da li je cistio do metalnog sjaja, kaze nije, nije on cistac, on je zavarivac 30 godina...
- Vidim da kabl za masu nema klesta za masu vec samo bakarne licne. Pitam ga kako vezuje masu, kaze ugura kraj kabla negde u neku rupu na delu i tako se ostvari kontakt...
Epilog: jasno Vam je da sam odmah, bez reci protivljenja, prihvatio reklamaciju kao potpuno opravdanu, odao svu potrebnu pocast i pohvale zavarivacu, sazalio se kako ima malu platu a zivot je skup itd, rukovao se cvrsto sa njim... doduse direktoru i inzenjeru se nisam ni javio kada sam odlazio ...
Šteta da se takvi "zavarivači" i dalje nalaze na poslu, a sijaset mladih, i normalnih ljudi kuka za poslom.
E sto kaze nas narod tesko onome ko nezna da nezna.Dodje mu strucan covek ''na noge'' i on mesto da nauci nesto kad vec nije za tih trideset godina on pametuje.Ja jedva cekam neki novi post od inzinjera i slicnih ljudi od kojih mogu stosta da naucim al sta cete ima nas raznih
Znam Zorane takve likove ,na zalost upoznao sam njih vise . Imao sam reklamaciju CO2 aparata na primer ,i to tako sto se covek zali da prsti i nece da utapa var vec samo gomila i puca kao lud .Radilo se o tome da kada ga je kupio i odneo kuci pre ukljucenja je otisao kod komsije koji poseduje takodje CO2 i snimio parametre sto se tice brzine zice i prekidaca za odabir struje pa je isto to uradio na svom sto sam mu prodao i kada je poceo da varii kaze ne valja nista , histerise psuje hoce da polomi aparat.Posle dan dva odem do njega ,a on naostren ljut katastrofa , pogledam aparat ukljucim nastelujem ,a on veze samo tako bukvalno pisem po limu sa njim i on ce na to kroz psovke naravno ne znam kako radi kod tebe kod mene nece .Posle par pustenih vara uzme on da proba i prvo sto uradi stavlja debele rukavice ,kaze ne znam ja struja je to i krene da vraca parametre kao sto je snimio kod komsije , posle malo rasprave i ubedjivanja da ne moze to tako prihvati on sta sam mu objasnio i krene da vari sa caurom sigurno 2 cm iznad lima , drzi poli kabli obema rukama u vazduh i puca naravno , prsti, katastrofa .Na sve to ce mi reci na kraju kada sam vise poludeo oko rasprave sa njim i vracao mu pare da potovarim aparat nazad ,one ne pristaje i kaze da mu je neko rekao da tako stedi cauru i diznu ako je drzi u vazduh samo treba da ga nasteluje kako treba i to je to.Na kraju sam ponudio mu pare da uzmem aparat nazad , nije pristao, okrenuo sam se i otisao .Znam samo da je pricao i lajao svuda i svima kako sam ga zajebo , a platio mi posteno.
Znam post ne prilici temi al ajde, kada sam procitao Zoranovu poruku blago sam se iznervirao zbog takvih ljudi pa sam morao da nesto dodam Pozdrav
Ma nekuima je lakse uterati metar da nekazem gde nego milimetar u glavu.S takvima ja neraspravljam uopste vec se okrenem i odem.
Procitao sam post od pocetka.Dosta me zanima ova tema,oko varenja gusa.Ali pre toga moram i ja da prokomentarisem ovo zadnje.I ja,a vidim i mnogi,sam imao nazalost lose iskustvo sa izvesnim majstorima u mojoj okolini.Dal sto je selo u pitanju,il sta vec drugu,al ja to nazivam brljivoscu.Bas u mojoj neposrednoj okolini,kada bi neki psihijatar dosao,a koji proucava ljude,mogao bi da nadje od svih onih vrsta sto je ucio u skoli.A mesto malo.Meni to ide veoma na zivce,al sta ces,malo se tesim sto ima i onih normalnih.Ja imam jedan zakljucak ili vidjenje,nazovte ga kako hocete.Ako je neko vozio ladu 20 i kusur godina,a sretnes ga i pitas.Koji ti auto preporucuje da kupis,i naravno koji misli da je najbolji,on ce ti odgovoriti naravno, LADA.E takav je dobar deo populacije.Nego sto se tice gusa.Ja planiram neka kucista da preradim tj.da zavarim nozice na njih tako da mogu da iskoristim za neke masinice.Tako da sam s tom nadom,probao da zavarim parce gvozdja na jedno parce gusa.Da,obicnom elektrodom.Uz mnogo prstanja sam i uspeo,medjutim kada sam u nameri da vidim dal je spoj jak i kolko,povukao to gvozdeno parce,ono se lako odlomilo.A juce ,moj neki rodjak ,koji spada u onu grupu koji su za "LADU"napricao da se moze variti gus lako samo mora iz prekida da ne bi pregoreo i onda je sve ok.Tu je on jos stosta ispricao,takoreci bas me razgalio,kako cak i aliminijum moze da se vari,samo ga naime oblozis glinom,a moz i bez nje i opet uz vece prstanje ide.Aluminijum nemoze,posle malo guglanja na netu.Tako da mi je drago ovo sto ste napisali za varenje gusa jer malo mi je sada jasniji taj posao oko njega.Sledeci put cu da nabavim gusane elektrode,pa sanjima da probam.Ako bude kao sto ste vi ovde pisali bice ekstra.Pozdrav momci,samo tako nastavite,LADA nije jedina na svetu.
kako cak i aliminijum moze da se vari,.Aluminijum nemoze,posle malo guglanja na netu.
Kakvi sabani sve postoje nemogu da verujem, pogotovo oni koji nece da uce , nego misle da znaju sve . A sto se tice aluminijuma nisi lepo guglao , moze da se zavaruje trebaju Al elektrode i dobra DC struja
pozdrav
Kakva je to DCstruja?
DC je jednosmerna struja.
Da ne bude samo teoretske price oko varenja gusa (tuca ) evo malo slika
odlaskom u rusiju naucio sam dosta novog vezano za zavarivanje sivog liva. pa recimo za one koji zele da zavare blok ili neki deo gde zatezna cvrstoca nije naricito bitna; osnovni materijal zagrejati maksimalno koliko je to moguce idealno 500 stepeni. znaci slobodno moze i drenerom (acetilen i kiseonik gus se ne sece i nece se istopiti) ali ne preterati jer se time dobija staklasta struktura. umedjuvremenu pripremiti pikamer za uklanjanje troske i kiselu elektrodu (rutilen bilo koju na kojoj stoji slovo r u oznazi)kako da znate koliko elektrode treba za neki vat, jako lako ukoliko varite u V savu pa imate materijal od 5mm i ve sav od 30- 35 stepeni imacete zavrsni var oko 12mm u 1provaru i 2popune, elektroda od 2.5mm ima mogucnost setanja max 3 svoje debljine sto ce reci 7.5-8mm znaci ona moze ici u provar i popunu a zavrsni mora da bude 3.25. stim da zidni poprecni i nadgavni ugaoni nema setanje vec samo pravoliniski. 1 stap elektrode otprilike vari 1/3 svoje duzine. sto se gusa tice ja sam licno veliki protivnik slovenacke elektrode za reparaturu iz prostog razloga zato sto je krta i ima svega 300nJ/mm2 a po meni ni toliko al ajd. znaci uzmite 2.5 rutilen i otprilike dve duzine elektrode bakarne zice iz 1.5 preseka kabla. ravnomerno namotajte pocev od klesta prema vrhu elektrode. e sad ja nemam problem sa radom u izuzetno maloj struji ali pocetnicima savetujem struju do gornje granice na kutiji posto se to malo teze pali. nevariti vecu duzinu od 10-12mm a zarim siljatom stranom pikamra ucukavati nanetu elektrodu bok se ne slad pa ponovo navariti sledecu ruku itd itd.
sto se tice utp elektroda odlicna je nije za pocetnike. zahteva malo i poznavanje tehnologije da bi imala pun efekat zavarivanja i zateznu cvrstocu. inace imam izuzetno dobro iskustvo zamorenog nevarivog celika, konkretno parabolicne opruge i dan danas posle 4 godine mislim da se voze dve na kamionu i to kiperu. opste pravilo kod celika je sto manja struja bez i sto manje kaljenja ako nemate pec da ga ozarite ponovo. za sivi liv vazi opet malo drugacije pravilo mora da se ugori a opet nesme da se pregrije u sustini nije variv pogotovu gde se nalazi u ulju. zbog zrnaste strukture bude zasicen stranim supstancama i u nekim slucajevima nemoze se uopste zavariti. jednostavno puca. korozija i nije veliki problem lako se cisti cak i rupicasta. posto nije uvek moguce brusiti osnovni materijal se jako lepo cisti sonom kiselinom. onom za kupatila narandzasta flasa ona najjeftinija. netreba udisati isparenja on neradi na masnim povrsinama. masne povrsine ocistiti kamenom sodom , onom za sapun. da ubrzate postupak delovanja sode pre tretiranja iznaftirati povtsinu pa naneti sodu. zatim sacekati pola sata pa oprati vobom i ponovo naneti sodu drugi pur ceo postupak traje dosta krace. soda inace nagriza i boje aluminijum kozu . vodite racuna u rukovanju sa njom. sto se uopste nevarivih materijala tice idealan polozaj za kvalitetan var je zidni vertikalni, u tom polozaju zavarivac ima saveznika zemljinu tezu pa tako ima manji problem sljake (troske) inace utp elektrode nemogu da izguraju dugacak var kao i vecina manganskih elektroda. sa skracivanjem elektrode raste amperaza pa sa time i temperatura a sa temperaturom sagoreva ugljenik. pa je neki moj savet sto manja struja i kratki varovi i mala brusilica i dok nepodeli posle svakog prekida. znam sd ce neke kolege da kazu ja ugorim trosku i nastavim medjutim kad se radi o elektrodi od 25evra po kilogramu to se nikako neisplati pogotovu kod guca cija se troska tesko skida. inzinjer Puskic me odusevio. za njega sam vario prohrom sa 521 pod nadzorom rel postupkom. upitanju su zevi za hemisku industriju i covek drzi tehnologiju u malom ptstu. svi livci u srbiji znaju za njega. divno iskustvo.
da li se koristi DC struja za gus? ako da, koji pol na elektrodu?
Iščitajte ovo za početak https://var.rs/elektrode-za-zavarivanje/elektrode-za-gus-sivi-liv/carbow...
U livnicama sivog liva krpe lunkere gusanim elektrodama, da se ne baci odlivak od par kila zbog par rupica.
Код заваривање гуса није битна толико електрода колико пред загревање површине која се вари, лично изварио сам небројено издувних грана аутомобила са стандардним МИГ апаратом и CO2 гасом а да ни једна није пукла, једино што сам радио је константно загревање вара и материјала око њега, загревањем се постиже да се вар и зона вара хлади једнако са предметом који се вари и тиме се спречава да се јави пукотина у зони вара.
Nikada ne zaboravite da je gus uslovno zavarljiv . Istina je da MAG postupak daje rezultate i to odlične ali ni to nije pravilo . Za sad je rel postupak na hladno , sa namenskim elektrodama , najpouzdaniji .
Mirko,ako te varijatore vožnje(Klas,Dzondir,Zmaj...) treba još i remontovati(svesti luftove u toleranciju,piksnovati...)šalji za Mošorin :bye2
Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/