Dragi prijatelji - imam problem i izvesna resenja za njegovo resenje, pa bih hteo da vas pitam da li je to moguce.
Naime, imam monofazni Severov hidropak, sa rezervoarom od 25 l i vazdusnom sklopkom koja regulise pritiske ukljucenja i iskljucenja (fabricki nastelovano). Taj hidropak koristim za povlacenje vode iz vodovodne mreze i pravljenje pritiska u kucnoj vodovodnoj mrezi, jer je gradski vodovod vrlo cesto sa slabim pritiskom, pa imam problema sa tim. To sve radi kod mene savrseno sa hidropakom i nemam nikakvih problema sve dok ima imalo vode u vodovodnoj gradskoj mrezi.
Ali moj problem nastaje kad nestane vode u gradskoj mrezi. Tada pumpa ne moze vise da "nabije" pritisak i radi neprekidno "u mestu", sve dok ne pregori motor, a ja to ne cujem, jer je sve to u sahti ili nisam kod kuce ...
Dva puta do sada cuo sam taj neprekidni rad motora, ukapirao da nema vode i blagovremeno iskljucio hidropak iz elektricne mreze, ali zadnji put nisam bio kod kuce i motor mi je pregoreo. Sve u svemu opravka - vinklovanje motora sa zamenom lagera i semeringa iznela me je 40 evra i 2 dana sam bio bez vode u kuci. Katastrofa.
Pitanje - Da li mogu da postavim neku temperaturnu zastitu na motoru, koja ce da odreaguje u momentu kada motor pocne da se greje, jer radi neprekidno (nema vode i ne moze da nabije pritisak i iskljuci se)? Razmisljam o obicnom termostatu iz bojlera - onom kontrolnom (sigurnosnom), jer on ima jace kontakte, a davac da smestim izmedju rebara motora. Ako je to moguce - koja bi to temperatura rebara trebala da bude, na kojoj ce termostat odreagovati i iskljuciti motor?
Unapred hvala na odgovoru i ne zamerite mi na opsirnosti.
Ako su Vam potrebne tacne karakteritike motora i pritisci ukljucenja i iskljucenja, to mogu da Vam prenesem sutra ujutro, a sad samo znam da je to motor Sever 4, a pritisci 1,3 - 3 bara.
Pa to sa kapilarnim termostatom iz bojlera kod mene u selu preventivno stavljaju masovno kao zaštitu od "izgubljenog stuba" a to je isto to(rad pumpe na suvo,pojačano trenje koje dovodi do zakočenja pumpe i pregorevanja namotaja).To ti je definitivno najjevtinije rešenje mada ne i sto posto efikasno(motor će ponovo startovati kad se ohladi,bez obzira dal je voda stigla i tako u nedogled).Imaju sad neki"akva-stop"senzori...
Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/