Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Sve o mašinama EIDA

230 poruka / 0 new
Poslednja poruka
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Pozdrav ljudi,

za početak da pohvalim zajednicu... Jako zanimljiv forum.

Elem, imam problem sa veš mašinom Eida 18.6. Ne znam koliko je stara, ali kod mene je još od studentskih dana i od tada je bilo štošta za popraviti na njoj... Ležajevi, osovina na motoru, kondenzator, pumpa za vodu,... Voli da joj se poklanja pažnja Wink

Hteo bih da probamo da ustanovimo šta je sada problem kako bih odlučio vredi li je popravljati ili da menjamo dinosaurusa...

Problem je sledeći:
prilikom pranja veša vrti bubanj prvo u jednu stranu, pa pauza, pa u drugu, i tako dalje... Sve bi to bilo normalno da se ponekad ne "zbuni" pa kad zaustavi okretanje onda počinje ponovo i ponovo.... kao da zatrzava...
Teško je objasniti rečima, ali recimo da prilikom zaustavljanja rada motora on dobije još nekoliko impulsa dok se konačno ne zaustavi...
To se dešava prilično često i na svakom programu.

Ima li neko ideju?

  • 09.jpg
  • fotografija-0797.jpg
  • fotografija-0796.jpg
  • fotografija-0795.jpg
  • presostat.jpg

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

to ti je bate eida zahteva mnogo paznje ja sam pod mojom lezao cele prosle nedelje stavio nov grejac pa amortizere pa termostat a nece da pere na 60 c popizdio otisao i kupim whirpool za 25000 din a eida eno sad nek peva aidu na terasi dok ne naidju braca za staro gvozdje :hh :hh :hh :hh tako je i moja zezala pogledaj prvo stopice na grejacu od toga je i moja krenula 8-O

controller
controller's picture
Offline
Registrovan dana: 03/04/2009
Poruke:

Smile

Videćemo, nije još za bacanje... nadam se.
Imao sam naravno problema i sa buksnama na grejaču, a jednom je pregoreo i kabl baš na tom mestu. To je bio jedan od lakših kvarova Smile
Pogledaću, mada ne verujem da to ima ikakve veze u ovom slučaju.

peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

uglavnom je mojoj bila boljka oko stopica pa izgori zica kod stopice pa stavim silikonsku zicu da podnese toplotu ali uglavnom kad tako zeza nedobija neki impuls nazad programator :tup

Zlatan
Zlatan's picture
Offline
Registrovan dana: 13/05/2007
Poruke:

Pregledaj konektor motora da nije olabavio,zatim ispitaj kondenzator po onim uputama što sam objavio i ako je sve ok onda ti preostaje ispitivanje motora (omski),ako se tako ponaša na svakom programu nema potrebe da diraš programator ili nešto drugo.
Još jedna stvar može izazivati trokiranje a to je vrlo rijetko,brava na vratima,pravi kratkoročne prekide i ometa blok kondenzator.Ali da te ne bunim provjeri sve od početka kako sam rekao pa se čujemo

peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

e mene je brava na vratima zezala cim smo je kupili doso majstor posto je bila pod garancijom iskljucio nam bravu i rece to vam vise ne treba :nono :nono :nono :nono :nono :nono :nono iod onda radila do prosle nedelje celih 15 godina lepe godine za jednu masinu made in serbija e sad cu da vidnem ovaj whirpool doklen ce da bidne Laughing out loud

controller
controller's picture
Offline
Registrovan dana: 03/04/2009
Poruke:

Nisam neki majstor za veš mašine, a često neiskusni odmah pomisle da je programator. Kako se to trokiranje dešava na svim programima, bez nekog naročitog pravila, mislio sam da ovoga puta nije do njega.
Mada ono što me buni a na šta sam tek juče obratio pažnju jeste da se svaki put kada motor zatrzava čuje da programator "cakne".
No dobro, videćemo još...

Pogledaću sutra da nije do konektora motora, a što se kondenzatora tiče, čini mi se da u postu fali jedna strana iz časopisa gde verovatno piše o načinu ispitivanja ispravnosti. Ili možda grešim!?

Može li neki link?

peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

moju sto peva na terasi pogledao kolega majsto crko programator :roll: motor cu skinuti pa cu nesto smisliti za njega inace zena besna Evil kaze whirpool nije ni do clanaka eidi eida je bolja . sta reci na to :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh ima nesto i nase a dobro. kupujmo domace a ne strane proizvode :nono :nono :nono da pospesimo nasu privredu Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Zlatan
Zlatan's picture
Offline
Registrovan dana: 13/05/2007
Poruke:

Uzmi dvije žice sa stopicama i navuci ih na kondenzator,ogoli krajeve i na kratko utakni u utičnicu ionda izvuci i spoji ih,ne rukom već drži za izolaciju ,ako je ispravan kondenzator onda bi trebalo poprilično da pucne kad se prespoje.

controller
controller's picture
Offline
Registrovan dana: 03/04/2009
Poruke:

Proverio sam konektor na motoru, sve je u redu sa njim. Takođe i kondenzator je ok, kao i bravica.
Opet sam imao problema sa pumpom, pa sam je rastavio, očistio i podmazao (WD40).

Zlatan
Zlatan's picture
Offline
Registrovan dana: 13/05/2007
Poruke:

Koji je programator u njoj (piše na njemu) pa ćemo vidjeti nešto

controller
controller's picture
Offline
Registrovan dana: 03/04/2009
Poruke:

Programator je Rudi Čajavec 311.
Pomenuti problem se dešava na svim programima za pranje, ali samo pri okretanju motora (dok "mulja" veš) i to u oba smera.
Pretpostavljam da je problem do kontakata na programatoru.
Može li se to kako popraviti?

Zlatan
Zlatan's picture
Offline
Registrovan dana: 13/05/2007
Poruke:

Može biti do programatora ALI,prvo provjeri motor,konektor si pregledao,jesili ispitao motor kao motor jeli ispravan,jer sudeći po kvaru na kontakteru programataora se revizija motora vrši na različitim mjestima tako da bih ti preporučio provjeru pogonskog motora kao i pažljivi pregled svih stopica na programatoru.
Programator se ne isplati popravjati ako bude do njega već zamjena.Na
www.masine.sigma-com.net možeš pronaći šemu svog programatora pa ćeš visjeti o čemu govorim a isto tako savjete oko ispitivanja motora ako ti oni moji savjeti nisu pomogli

pajoprilep
pajoprilep's picture
Offline
Registrovan dana: 09/07/2009
Poruke:

Kako da promenim lagere na bubnju

ikac
ikac's picture
Offline
Registrovan dana: 25/06/2009
Poruke:

Sa eidu nisam radio do sada! Ali mora da bude ovako, skines zadnji poklopac, skines kais, izvadis ono "trkalo", na osovini trebalo bi da imas osigurac skines njega sa spicangle, stavis krpu na osovinu i cuknes je malo da upadne, e sada ne znam dal ova masina ima trokut iza, ako ima izvadis njega, otsrafis prvo ona tri srafa sta sa u celu onda ona tri od strane (nemoras paziti kako stoi), tu kes imati malo problema, nabujes malo jaci srafciger ispod trokuta i lupis nekoliko puta o one krakove i on ke ispasti. Lageri se nalaze u njega sa necim za izbijanje lagano ih iscukas (oni lako idu) i stavis drugi na isti nacin. Imas i semering i njega zameni. Ako nema trokut onda moras da skines taj zanji paprak na bubnju i oni su u njemu, isto tako izvadis i vratis. Mozda sam bar malo pomogo mozda ima neko ko je radio sa tom masinom pa neka napise!

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

pajoprilep
promenuti lezajeve na zamajcu bubnja ves masine je relativno prosta stvar .
No ima uvek ono ALI . Nije problem da ti objasnim kako se menjaju lezajevi a i semerinzi ,relativno je prosto . E sad dolazimo do onog ALI . Interesuje me kako si dosao do zakljucka da se lezaj mora zamenuti . Inace za skidanje zamajca ti treba poseban alat koji se zove kandzasti svlakac (radapciger ) . i naravno za ubacivanje lezaja ti treba opet poseban alat (drveni il bakarni ) Da bi lezaj bio pravilno zamenjen mora se utrditi dali je mozda osovina ostecena ili kuciste lezaja i naravno menja se i semering . A za sve to treba dosta iskustva i znanja
Moj najpriateljskiji savet je da ako nemas iskustva u tom poslu to prepustis majstoru . Jer ukoliko bi sam menjao lezaj mogao bi da napravis mnogo veliku stetu
Eto ja ti kazo a ti radi kako oces

pajoprilep
pajoprilep's picture
Offline
Registrovan dana: 09/07/2009
Poruke:

Evo i moj komentar, sve sma vas razumeo,medjutim skinuo sam zamajac i onda dolzi osovina gde su nataknuti lageri e sad nezam dali koda aide 18,5 postoi neki navoj sa druge strane koi ne dozvoljava da lageri izadzu iz osovine, a sto se tice promena semeringa kod ove masine potrebno je odvoiti oba bubnja tek onda postaviti semering, strah me da ne postoi neki saraf sa drge strane koi drzi lagere na osovini pa moram da rastavim komplet oba bubnja. potrebno mi je savet od nekoga koji vec ima iskustvo sa navedemom ves masinu. Puno hvala.

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

E sta sad da ti kazem
Navoji ne postoje ali kotrljajuci lezajevi se tesko skidaju bez radapcigera .
I sad ako je i doslo do ostecenja osovina tzv "okretanje " lezaja tesko ces ih skinuti radapcigerom .
Nikako nemoj lupati cekicem il nekim slicnim predmetom napravices samo stetu .

I za kraj da li si skinuo segerov presten sa osovine ,ako ga ima uopste

ikac
ikac's picture
Offline
Registrovan dana: 25/06/2009
Poruke:

ja se izvinjavam objasnio princip god gorenje!

v.madzar
v.madzar's picture
Offline
Registrovan dana: 10/07/2009
Poruke:

pajoprilep
Nadam se da nije kasno i da nisi,uhvacen u unakrsnu vatru pogresnih instrukcija i satro-dobronamernih saveta podlegao i kupio novu ves-masinu.Ali ako jos ponegde fercera WM EIDA18.5(osim kod moje zene),da pojasnim:
Postupak je relativno lak i ne trebaju nikakvi specijalni alati tipa radapcigeri,prese...
Bas iz razloga lakse zamene ,preklop izmedju lezaja i osovine je sveden na minimum,tako da osovina izlazi maltene klizno(za razliku od Gorenja)a kompaknost lezajeva sa osovinom je ostvarena ceonim stezanjem remenice.Zato i postoji distanc cev izmedju lezajeva koja se nikako ne sme zaboravitui u sklapanju.
Jos jedna stvar Pajo od Prilepa,ako je to WM EIDA18.5,kako stoji u naslovu onda ne stoji ona tvrdnja o semeringu unutar bubnja.To je bio slucaj kod starijih niskih masina ali na EIDI i na prethodnoj SANDRI,ulezistenje i dihtovanje je na radost majstora i servisera odradjeno u tzv krstaku,slicno kao kod Gorenja.Cak je i semering potpuno isti kao kod Gorenja(53.5-30-9.5)a lezajevi su 6205 2kom.(52-25-15)Za razliku od Gorenja krstak je aluminijumski i nije simetrican,gornji krak je kraci i na to se mora obratiti paznja.
Ako se lezajevi nisu definitivno raspali,posao bi Pajo trebalo da ide kao pesma(Biljana platno belese)ha-ha.
Dakle ovako:kljucem 17 odvrnes sraf koji steze remenicu,ona bi trebala da sidje rukom,zavrnes onaj sraf sto si malopre odvrno ponovo u osovinu do kraja al bez podloske,cuti nista ne pitaj,odvrnes 6 srafova koji drze aluminijumski krstak,uhvatis rukom u rukavici gornji krak krstaka i odvojis ga od bubnja a istovremeno blago kucnes cekicem po glavi srafa koji si malopre zavrno u osovinu i hteo da pitas zasto.Dakle nista bez cekica i glave.Krstak bi trebao daje vec sisao sa lezajnih mera i dalje ide lako.Dakle nema navoja,segera...U krstaku je sve jasno .Imas semering, dva lezaja ,distanc izmedju njih i poklopcic sa zadnje strane.Lezajeve montiras koristeci zlatno pravilo:u kuciste-kucas po vanjskoj kosuljici a na osovinu-po unutrasnjoj.Vracas sve obrnutim redosljedom i nemoj da zaboravis:limeni poklopcic lezaja,distanc cev izmedju lezajeva,gumeni solja dihtung izmedju krstaka i bubnja(namazi ga silikonom),gornji kraci-krak krstaka,platnu izmedju lezaja i remenice ako ima i pevaj!
Sve to sto ti treba od delova Pajo od Prilepa mozes da kupis ,koliko se secam u jednoj maloj dobro opremljenoj prodavnici u prelepom prilepskom zanatskom centru blizu Krivog sata.Pozdrav.

soljaaa
soljaaa's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2009
Poruke:

ves masina centrifugira sa pola bubnja vode kako je to moguce

ognjeni_zmaj
ognjeni_zmaj's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 13/09/2009
Poruke:

Moguce je i da greje bez vode ako je crevo hidrostata u donjoj zadebljanoj zoni zapuseno deterdzentom i kamencom!

Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/

ognjeni_zmaj
ognjeni_zmaj's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 13/09/2009
Poruke:

Sta bi?

Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/

kokica
kokica's picture
Offline
Registrovan dana: 16/12/2009
Poruke:

ko je ovde majstor za ves masine hitno mi je

shajaznam
shajaznam's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 06/02/2008
Poruke:

Mi smo ovde svi majstori ili se druzimo sa takvima, postavi problem i neko ce se vec javiti., Upisi i lokaciju da preporucimo majstora iz tvog kraja Smile

Ajd' ako ima neki majstor na vezi nek joj se javi, jer meni deluje da je polomila onaj plasticni deo programatora, ne znam moze li je pokrenuti bez toga nekim drvenim stapicem...carobnim stapicem...nechim...

Cekamo majstore, pitanje je ispod, kucale smo u isto vreme, samo sto sam ja kruzila ko kisa oko Kragujevca:)

Previše analize dovodi do paralize Smile

kokica
kokica's picture
Offline
Registrovan dana: 16/12/2009
Poruke:

Pokvarila sam ves masinu gorenje ps 80.48 tockic za namestanje i pokretanje pranja izgleda da sam ga polomila tjs plastiku koja se povezuje na motor, mooolim vas pomozite ima li nade hitno je . hvala novi sad

shajaznam
shajaznam's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 06/02/2008
Poruke:

Lokacija , koko Smile

http://www.limundo.com/kupovina/Tehnika/Bela-tehnika/Rezervni-delovi/Gor...

Servis Gorenje (Google rezultat)

http://www.gorenje.rs

KONTAKT TELEFON : 065/34 77 777
ELPOK 011/311 70 19

Previše analize dovodi do paralize Smile

ognjeni_zmaj
ognjeni_zmaj's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 13/09/2009
Poruke:

kokica wrote:
Pokvarila sam ves masinu gorenje ps 80.48 tockic za namestanje i pokretanje pranja izgleda da sam ga polomila tjs plastiku koja se povezuje na motor, mooolim vas pomozite ima li nade hitno je . hvala novi sad

Nisi polomila plastiku koja se povezuje na motor nego takozvanu"pusu",plastiku koja povezuje sipku i dugme programatora sa samim programatorom.
Ima da se kupi u bolje opremljenim radnjama sa delovima za belu tehniku i kosta stotinjak dinara.
Kad kupis okaci sliku a ja cu ti jednostavno objasniti kako da namestis.Pozdrav...

Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/

kokica
kokica's picture
Offline
Registrovan dana: 16/12/2009
Poruke:

ok, ako ima neke veze nije bele boje nego plave boje ide sa spke do motora nemam pojma ni kako to da skinem.

ognjeni_zmaj
ognjeni_zmaj's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 13/09/2009
Poruke:

Na sipki je selna a na programatoru(ne motoru)u tangencijalnoj rupici metalna rascepka kao osigurac.

Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/

kokica
kokica's picture
Offline
Registrovan dana: 16/12/2009
Poruke:

brate to je klasicni potencijometar koji regulise temperaturi.....pazi sad taj zadnji deo je plasticaan(predpodstavljam da je nazubljen)znaci on je taj zadnji mehanicki deo.