Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

fiat stilo 1,9 jtd egr ventil

7 poruka / 0 new
Poslednja poruka
sasa23
sasa23's picture
Offline
Registrovan dana: 09/01/2014
Poruke:

imam pitanje ko ima iskustva da li moze bez egr ventila?hoce li nesto da smeta motoru,auto je preso 165000 km,ili vredi li da se ocisti?

rizibizi
rizibizi's picture
Offline
Registrovan dana: 11/04/2011
Poruke:

napravi limenu brtvu i blindiraj ga,auto će ti bolje vući i raditi.

markus81
markus81's picture
Offline
Registrovan dana: 27/04/2011
Poruke:

Ako je JTD blindiraj ga slobodno plocicom od prohroma i miran si duze vrijeme. Bolje da vozis sa blindiranim nego sa zaglavljenim u poluotvorenom stanju. Ako je JTDM mislim da osim blindiranja treba i u softveru ugasiti gresku koju ce motor javljati jer je EGR blokiran. Kod oba modela blokiranje ne nanosi stetu motoru. Imas i kitove za blokadu EGR u Bg gotove da se uzmu ali su skupi.
Ako ti je do ciscenja imas na YT tutorijal bas za taj motor pa se zanimaj.

sasa23
sasa23's picture
Offline
Registrovan dana: 09/01/2014
Poruke:

hvala na odgovorima motor je 1,9 jtd,59 kw

Nitro
Nitro's picture
Offline
Registrovan dana: 07/05/2010
Poruke:

KAo polazna osnova, a pogledaj u pretrazi i slicne teme o EGR ventilu
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/32497-blokiranje-eg...

sasa23
sasa23's picture
Offline
Registrovan dana: 09/01/2014
Poruke:

resen problem.egr zatvoren,resio sam to kod majstora.za sad nikakvih problema i auto cini mi se da mnogo bolje vuce i ubrzava,a i ne dimi

dilema
dilema's picture
Offline
Registrovan dana: 24/11/2011
Poruke:

EGR - Electronic Gas Recirculation tj. elektornski recirkulator gasa.
U toku rada hladnog motora od paljenja do radne temperature (kod nekih motora i poslije), dolazi do nepotpunog sagorijevanja, svi euro 3 motori (poneki i euro 2) i noviji moraju da posijeduju EGR kako bi taj nepotpuno sagoreni vazduh vratili nazad u motor umijesto na vaš auspuh i time smanjili zagadjene okoline.
Ovim se takodje ubrzava zagrijevanje samog motora, primjera radi u toku hladnih zimskih dana auto za 2-5 min prije dostigne radnu.
Indirektno motor prije dostigne optimalnu temperaturu čime se smanjuje i habanje samog motora.

Ja vozim Fiat Stilo 1.9 JTD 85 KW, kod ovog motora može se zatvoriti EGR fizički bez softverskog isključivanja za razliku od 1.9 JTDm čini mi se sa 140 KS.
Poslije zatvaranja EGR-a primjetio sam malo grublji rad hladnog motora, ali motor ne dimi i ne guši se više.
EGR možete očistit sprejom za čišćenje kočnica, ali interval čišćenja će vremenom biti sve kraći.
Obzirom da kod nas još ne postoje tako striktne norme za kontorolu izduvnih gasova na tehničkom pregledu, moj savjet je da zatvorite EGR.
Jer zaprljan EGR pravi mnogo više problema, samo uzmite u obzir da se svi gasovi koji tinače treba da idu na auspuh vraćaju nazad u motor.

Sa zaprlajnim EGR-om imate mnogo manje snage jer se motor guši u izduvnim gasovima.
Može se desiti da motor neće da upali u potpunosti kao kod mene jednom prilikom.
U tom slučaju kod 1.9 JTD motora dovoljan vam je jedan inbus ključ da skinete metalnu cijev, kako bi ste rastavili cirkulaciju vazduha od EGR-a do motora i tako auto dovezli do majstora.

Samo zatvaranje EGR-a se vrši parčetom debljeg lima, najbolje prohroma zbog dugotrajnosti i ne bi trebalo da vas košta više od 5-10 evra.

Takodje treba dodati još jednu čestu boljku novih dizela MAF - Mass Air Flow sensor, tj. protokomijer ili senzor protoka vazduha.
On se nalazi obično odmah poslije filtera vazduha i detektuuje kvalitet i zasićenost vazduha.
Vremenom ovaj senzor se zaprlja i počne da daje pogrešna očitavaja, možete ga čistiti takodje sa sprejom za čišćenej kočnica nikako kontakt sprejom.
Takodje ima i specijalni MAF cleaner, ali kod nas ga je teže naći.
Samo sprejom čistite senzor jer čak i štapići sa vatom ga mogu oštetiti, plastično kućište možete čistiti krpom.
MAF takodje može biti uzrok postepenog gubljenja snage.
Zamijena original dijela (BOSH u mom slučaju) je približno 90-100 evra za 1.9 JTD motor sa 115 KS, kopije idu od 40 evra na više.
U slučaju da auto ne ide dobro i ne može da ubrzava, možete odraditi testnu vožnju sa isključenim MAF-om, ja sam ovako vozio nekih 500 km.
Auto tada troši neki 0.5l više ali nije preporučljivo ovako voziti duže.

Skoro sve radnje možete obaviti sami, ali i majstori ne uzimaju mnogo za navedene radove.
Takodje poželjno je i očistiti i komplet usisnu granu.

Toliko od mene, sve navedeno govorim iz vlastitog iskustva, navedeni dijelovi su za sve novije dizel motore u suštini slični, tako da vjerovatno mogu poslužiti i drugim ljudima koji ne voze "italijane". 1.9 JTD motori se ugradjuju u ALFE, Lanchia i Fiat modele.

Većini nisam otkrio toplu vodu, ali neki koji nisu znali možda su dobili korisne informacije.