Imam bicikl star 6 godina. U dobrom je stanju samo bih želeo da ga ofarbam. Na ramu ima tragova od originalnih nalepnica koje su počele pomalo da se ljušte. Pa me intresuje kako da skinem taj sloj a da ne izgrebem ram, pa da ga ofarbam da se sija? Koju farbu mi propručujete za tako nešto? Mislio sam da uzmem sprej što prodaju po prodavnicama za auto delove... Hvala na odgovorima...
Farbanje bicikla?
Ako je aluminijumski ram trebace ti i prajmer pre farbanja
Obavezno kad ofarbas bicikl u zeljenu boju nanesi minimum dva sloja laka da na taj nacin zastitis boju od sitnih ogrebotina posto su sve boje u sprejevima mnogo losije od fabrckih boja
Mozda da sve pripremis pa odneses bajs kod nekog auto lakirera pa da ti on ofarba kad bude farbao neki auto
Da,to za temeljnu sam zaboravio spomenuti.Ali da ne bi bilo zabune,temeljna za aluminij ili temeljna za željezo ako je željezni okvir u pitanju,treba samo u slučaju da je boja oštećena do metala.Ako na boji ima ogrebotina koje se osjećaju pod prstom,one će se vidjeti i nakon bojanja,pa ih je potrebno zagladiti brusnim papirom.
Ima dosta nalepnica.. Dugacke pa se ljuste.. Ne mogu celu da odlepim prstima jer je bas zalepljeno, ispuckalo.. Cuvao sam ga ali opet ima bas dosta ogrebotinice i na farbi, neke se osete pod prstom.. Mislio sam ceo ram da ofarbam sa nekoliiko boja (crna,bela i plava) posto je sad u crnoj boji sa nekom nijansom crvene.. Dobro videcu kako bude islo.. A sprej da uzmem sjajan ili mat? Posto sa cetkicom ne bi ravnomerno naneo boje...
Znaci treba mi:
Farba (sprej)
Auto lak
Vodobrusni papir 400-500
Nitro razredjivac
Krep traka
Ram je od gvozdja tako da mi prajmer ne treba
Hvala ljudi na odgovorima nista bez vas..
A možeš i da ga ispeskarš pa odneseš na plastifikaciju
Naljepnice griješ fenom za kosu i sastružeš ih žiletom,komadom plastike ili tvrdog drva.Sitni komadići će ići i s nitrom.Sitne ogrebotine će nestati pod brusnim papirom.Ako su duboke do metala,treba ih očistiti od hrđe i napuniti nekom temeljnom bojom,pa ih nakon koji dan sušenja izbrusiti u ravninu s ostalom bojom.Ako preko ide prozirni lak,svejedno je da li je boja mat ili sjajna,samo između bojanja i lakiranja ne smije proći previše vremena,jer ako se boja nakon nekoliko dana previše osuši,lak će se slabo vezati na nju(pogledaj uputstvo o vremenu sušenja između slojeva i koristi boju i lak istog proizvođača).Ne preporučujem ti bojanje iste površine u više različitih boja,jer ako je nanos boje na spojevima previše debeo lak to neće moći izjednačiti,pa će se vidjeti prijelaz.U tom slučaju pomaže jedino jako debeo sloj laka ili lagano brušenje,a za brušenje ćeš morati čekati da se boja potpuno osuši(mjesec i više).
Plastifikacija je još bolja zaštita,samo trebaš dobro očistiti sve dijelove do metala.Možeš plastificirati dijelove bicikla u različitim bojama,ali isti dio(koliko znam) ne može biti u dvije boje.
Ajde ovako
Ne znam da li je dozvoljeno ali ajde da probam ukoliko nije po pravilima slobodno obrisite
http://cikloberza.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=5802&st=0&sk=t&sd=a&hili...
To je profesionalno... Probacu kako ste rekli pa sta bude, ako ispadne lepo bice super ipak radim kod kuce amaterski.. malo igre.. kad zavrsim stavljam slike sta sam uradio.. pozdrav
Najjednostavniji nacin farbqanja je da vezes parce sundjera za neki stapic i koristis kao cetkicu stim sto neces mazati boju vec packati odnosno lupkati sundjerom polako o predmet . Boja se namosi vrlo ravnomerno i ne curi a lako se i popravlja, ja sam tako ofarbao moj stari bicikl ...
Naljepnice odlijepi pomoću fena,tragove ljepila i masnoću skini nitro razrjeđivačem i zatim vodobrusnim papirom(s njim se radi tako da se povremeno umače u vodu da ga boja ne bi začepila) granulacije 400 ili 500 pobrusi boju tek toliko da joj skineš sjaj da se nova boja može primiti za nju.Bicikl zatim opereš vodom i deterdžentom i izbjegavaj dalje dirati prstima(masni su) dijelove koje ćeš bojati.Ono što ne želiš obojati zaštitiš krep trakom i papirom.Koristi auto lak,ali ako je boja bicikla još uvijek dobra ne preporučujem ti da ga uopće bojaš.Tvornička boja je daleko kvalitetnija.Boja se postepeno,u više prolaza da se boja ne razlije.