Pre par meseci sam kupio Hyundai Elantru 2.0 CRDI 2003god, sa ugrađenim Mikrostarovim radiom kome CD uopšte neučitava , FM samo prima Radio S , pa sam nabavio Sony sa euro konektorima. Kad asm izvadio stari aparat iz ležišta imao sam šta da vidim , original Hjundaiev konektor je raščupan i sve žice na radu su direktno spajane sa izolir trakom.
Moje ptanje je pošto novi radio ima original Euro konektore(valjda ženske), dali bi ja sad mogao uz pomoć neke šeme da stavim Euro konektore (muške ), da ne pravim prvo onaj Hjundaiev konektor pa onda još jedan prelaz na Euro konektor, i dali su boje žica standard za sve tipove vozila.
Hvala unapred
Povezivanje Autoradia Euro konektorom
Evo ti jedan vrlo jasan i koristan tekst na ovu temu
http://pedja.supurovic.net/iso-10487-euro-konektor-za-auto-radio
Ne, boje provodnika nisu standardne za boje provodnika koje imaju ISO konektori kupljeni ovde, pogotovo nisu za japanska i korejanska vozila.
Ne znam da li Vam slika nešto pomaže, ali sigurno pomaže da se shvati da je tu puno provodnika koje treba povezati tačno kako treba. Konektor B ima 8 provodnika i svi oni su za zvučnike. Dakle, 4 zvučnika x 2 provodnika, od kojih je jedan - , a drugi +. Boje su standardo bele, sive, zelene i ljubičaste na konektoru, ali često su boje izolacije provodnika za zvučnike u vozilu drugih boja. Tada se ispituju provodnici, par po par, da se odredi koji parovi pripadaju kom zvučniku. I, to nije sve jer je polaritet bitan. Na svakom zvučniku imate oznaku za + i -, a negde i crvenu tačku za +.
Konektor A je konektor za napajanje, i on ima takođe 8 provodnika, od kojih se uglavnom koriste samo 3 ili 4, mada to nije pravilo jer zavisi od instalacije na vozilu i od mogućnosti samog auto radio uređaja. Minimum su dva + provodnika i jedan - . Plavi provodnik je za električnu antenu, ali imajte u vidu da postoje dva plava u ISO konektoru: jedan za el. antenu, a drugi za pojačalo, odnosno " remote " ako ga vozilo ima. Ne smeju da se pomešaju jer na izlazu ne " trpe " istu jačinu struje. Inače, standarne boje su žuta i crvena ACC za plus, i crna za masu, odnosno minus pol.
Jedino pod uslovom da su boje provodnika koje su sada " umotane" izolir trakom identične bojama koje ima ISO, (znam da nisu) možete da mislite da bi to uspeli sami da uradite. Ipak, moj iskren savet je da to uradi neko ko to radi svakodnevno, odnosno autoelektričar, ali ne i svaki autoelektričar, ili neko ko se bavi elektronikom a ima iskustvo u tome. Jedna greška i možete da napravite problem o kome radije ne bih da govorim.
Olakšavajuća okolnost je da je radio već ugrađen i da je bio funkcionalan, tako da bar znate koji su provodnici za napajanje, a koji za zvučnike. Naravno, pod pretpostavkom da je sve povezano propisno, ali kako pomenuste izolir traku..?
Genijalac je samo nik, nije karakterna osobina!