Sve ovo kako reče Gile je OK uz dopunu: Radna temperatura dizel motora je veoma osetljiva na spoljne temperature - u zimskom periodu se motor znatno sporije greje a često bez ozbiljnijeg napora (npr. neka uzbrdica ili rad na višim obrtajima) neće uopšte da postigne radnu temperaturu; ponekad i kada dostigne radnu temperaturu a vozi se neko vreme kako ja kažem 'bez napora' tj. na otvorenom putu i ravnom a svakako na nizbrdici u 5-6 stepenu prenosa ume i da obori radnu temperaturu. Svega toga leti nema, tako da dizel nije ni malo pogodan za kratke i česte relacije ali većina ljudi to i ne uzima u razmatranje.
U konkretnom slučaju proverio bih stanje termostata (njegov rad i eventualno onu zaptivnu gumu oko njega) a i svakako rad senzora/termodavača za uključenje ventilatora ... ne znam da li konkretni motor ima visko-ventilator (ventilator sa koji stalno rad sa promenljivim brojem obrtaja).
nije normalmo ni jedno ni drugo. dizel motori rade na temperaturi od probližno 90 stepeni a to im obezbeđuju termostat i ventilator. prvi ne pušta vodu prema hladnjaku dok ne dostigne radnu temperaturu a drugi se uključuje termoprekidačem, nalzi se dole na hladnjaku, ventilator kad temperatura pređe recimo 95 stepeni, u zavisnosti koji je termoprekidač u pitanju. ono što ti možeš kao ssm da uradi jeste da upališ motor u mestu i držiš ga upaljenog pipajuči gornje i donje crevo u blizini hladnjaka. jedno od ta dva ne sme da se greje sve dok termostat ne otvori, ako počnu jednako da se greju termostat je neispravan isto je i ako ne otvori na radnoj temperaturi, kada oba creva progreju čekaš da se uključi termoprekidač i okine ventilator, on treba da spusti temp motora na radnu i da se isključi. pošto je to zatvoreni sistem ne kuva on sve do 130 stepeni, sudovi pod pritiskom, ali nije dobro da ima tolike oscilacije, sa 80 stepeni ti voziš pothlađen motor koji lošije sagoreva, dimi i više troši i više se haba.