Pozdrav svima. . . Muka me je velika snasla. . .hehe Naime na monofaznom elektromotoru, italijaske proizvodnje, ne znam tacan naziv, snage 1.5 kw mi je crkao centrifugalni prekidac. . . Motor ima startni i radni kondezator, . . . Majstor nece da se prihvati posla stelovanja i popravke tog prekidaca, nego mi je rekao da kupim novi starti kondezator, 120 - 160 mF , 320 V, koji je inace odmah po crkavanju prekidaca crkao i rekao da ga gasim odmah po pokretanju motora.. . Kupio sam novi kondezator, montirao prekidac na jednu zicu, upalio motor, odmah izgasio starti kondezator, motor radio 10 sekundi i crkao radni kondezator. . . . Zvao sam majstora, kaze da probam da gasim obje zice startnog kondezatora pa ce mozda tako motor raditi. . . Skinuo sam radni kondezator, on je 16 mF i 420 V, da ga kupim , kao i da kupim dupli prekidac da gasim obje one zice startnog kondezatora.. . . Sad ja pitam, dal ovo pije vodu, bojim se da ne pokvarim cio motor koji sam platio 200 eura.. . . Dal treba da se montira jaci radni kondezator, koliki. . .? Pomagajte. . , hvala
Kod viklera pitati za nabavku novog centrifugalnog prekidača. Dotle ništa ne raditi. Zatim nabaviti ispravne kondenzatore fabričkih vrenosti i prveriti da li je SVE uredu. Tek tada početi sa korišćenjem motora, da ne bi bila još veća šteta.
( a uz zamenu svega navedenog ja bih i majstora zamenio, jer saveti: "da probamo i možda" već previše govore)
Toliko,
pozdrav