Nekad sam negdje vidio starter a i aparat za varenje čini mi se da je bio u pitanju Varstroj do 180ampera originalni sklop.Kako već imam par aparata viška za zavarivanje a i varstroj int. da li se može od njega nabudjiti starter .Zimi kamiončić zašteka ponekad pa bi bilo dobro imati tako nešto.Akumulator je 145amperčasova.Pomoć savjete sve prihvatam......
Starter od aparata za varenje
Mislim da ima diode koje se prikljuce na taj aparat koriste se valjda 1 ili 2 diode , tako sam video kod jednog drugara ali nisam video koje diode su u pitanju , uglavnom su one velike sto imaju vijak dole
pozdrav
Upravo me to interesuje :koje diode naziv model gdje se mogu nabaviti cjena šema spajanja itd
Nije presudan deo za ispravljanje naizmeničnog napona, mada bez toga neće raditi, bitan je i dobijeni jednosmerni napon, koji ne sme biti veći od max. 14 V.Aparat za varenje se zbog svojih karakteristika ne može jednostavno koristiti kao strter, ni kad se doda ispravljački deo, bilo da je grec ili nešto drugo.
Nije presudan deo za ispravljanje naizmeničnog napona, mada bez toga neće raditi, bitan je i dobijeni jednosmerni napon, koji ne sme biti veći od max. 14 V.Aparat za varenje se zbog svojih karakteristika ne može se jednostavno koristiti kao strter ni kad se doda ispravljački deo bilo da je grec ili nešto drugo.
Da bi se aparat za varenje mogao koristiti kao ispravljač za napajanje elektropokretača na kolima, mora imati ili odgovarajući izvod ili poseban namotaj za napajanje ispravljačkog mosta (dioda). Jednosmerni napon na izlazu ne bi smeo da pređe 14 V.
Ovo je veoma teško ostvariti jer čak ni aparati koji lako vare elektrodama od 6 mm nemaju dovoljnu snagu za pokretanje.
Fabrički aparati za startovanje uvek imaju napomenu da se ne smeju koristiti duže od nekoliko sekundi jer daju previsok napon koji bi oštetio akumulator, instalaciju na kolima pa i sam aparat za startovanje!
Ma jednostavno, brate, na postojeće jezgro se ne može namotati dodatni sekundar, a praviti izvod na postojećem je još veća nemogućnost.Ako se namota novi sekundar, umesto postojećeg, onda to više neće biti aparat za varenje.
Mislim da ima diode koje se prikljuce na taj aparat koriste se valjda 1 ili 2 diode , tako sam video kod jednog drugara ali nisam video koje diode su u pitanju , uglavnom su one velike sto imaju vijak dole
pozdrav
.... Ili tiristor
A kad bi se premotao koja cjena bi bila premotavanja
Za startovanje automobila treba prilično velika struja, tako da nisam siguran da se može namotati postojeće jezgro da obezbedi stuju od 200A, jer anlaser povuće preko 100A u letnjem periodu, a zimi kad je ulje zgusnuto i više od 100 A.To je podatak za putničke automobile, za traktore i veće motore, kombija itd, struja je i veća od pomenute.
Ne mora da se pravi starter koji ce da pali auto sa mrtvim akumulatorom nego da sluzi za pomoc akumulatoru pri startovanju u hladnim danima.Tada moze da se ide i na manju snagu startera.Ako ima jedan sekundarni namotaj,oko 14 volti,koristi se jedna,sto je lose resenje,ili 4 diode u grecovom spoju.Ako se mota dupli sekundar onda mogu samo 2 diode.Naravno diode moraju biti odgovarajuce snage i montirane na dobar hladnjak.Starter se mora vezati preko sklopke i tastera kojim ce se aktivirati tek kad alnaser povuce struju da ne bi doslo do pucanja akumulatora.Sve u svemu ako nisi vican poslu,bolje se ne petljaj sa tim.
Kada se ispravlja preko Grecovog spoja ili sa dva sekundara i dve diode, dobija se oko 10% viši jednosmerni napon nego što je naizmenični.
Napon u instalaciji kola ne bi smeo da pređe 16 V, a normalno je oko 14.
Ako napon ispravljača ne prelazi pomenute vrednosti, ispravljač se može priključiti bez obzira na startovanje i ostati priključen.
Ukoliko je u pitanju još, koliko - toliko, upotrebljiv akumulator, preporučujem umesto ovako glomaznih skalamerija dugotrajno punjenje malom strujom. Neverovatno je koliko se na taj način akumulator regeneriše!
Za tu svrhu su odlični mali i jeftini univerzalni ispravljači koji se na buvljacima prodaju za oko 200 do 300 din.
Ranije sam imao takav ugrađen u kolima i kada se vratim u garažu, samo izvučem gajtan ispod haube i uključim. Nikada nisam imao problem sa startovanjem ma kako hladno bilo!
pozz jel neko zna kako prepraviti aparat za zavarivanje da bi sluzio kao starter?jesu li potrebni neki namotaji ili nesto unutra prespojiti hvala svima na odg
Kao što već bezbroj puta rekoh, ne treba odmah otvarati novu temeu, treba malo pretražiti forum.Mislim, da nema teme koja nije bila na forumu.
sorry nece se ponoviti
Transformator od aparata i nije bas pogodan za starter, ima veliki razmak stupova sto utice na napon kuse veze, pravi veliki pad napona sto je dobro za zavarivanje ali za startovanje nije!
Najbolje je trofazni trafo i 6 diodi ali neisplati se ta investicija!
Kao druga opcija je dobro EI jezgro, sa izvuceni izlazi u primarni namotaj za strujne regulacije!
Ljudi su pokusali da prerade aparat u starter, ali nije se to pokazalo kao dobro, marketinski trik je i kad se kupuje aparat koi ima i starter, ljudi se zaletaju i uzmu, ali nije to to, sigurno da pomogne akumulatru, ali koliko, to je diskutabilno...
Imam homemade startera sto pali i bez akumulatora!
Ja se izvinjavam sto ovako upadam u temu,ali nov sam ovde.Samo me interesuje gde mogu kupiti starter za einhelov zavarivac 150 ampera
Jel misliš na prekidač ili šta?Nerazumem kakav starter?
Već je pisano o toj temi i običan aparat se ne može koristiti za tu namenu, jer napon ne odgovara.Treba premotati trafo da bi se koristio kao starter.Sem toga potreban je i ispravljački deo da bi se dobio jednosmerni napon, jer obični, REL aparati za varenje koriste naizmenični napon.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..