Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Pregradjivanje prostorije...
Izrada trema za auto od m...
Problem sa samohodnom kos...
Kako najlakše pronaći ven...

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Gradjevinarstvo » Instalacije grejanja i klimatizacije

Izrada Akumulacione posude

557 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Mon, 18/08/2014 - 11:59
Malo kasnim sa komentarom,
#362
MBane
MBane's picture
Offline
Registrovan dana: 29/07/2012
Poruke:

Malo kasnim sa komentarom, nije me dugo bilo na forumu:(
Koristio sam cisternu za naftu izolovanu kamenom vunom kao akumulator toplote dve zime do sada. Nadam se da ce raditi i dalje.Kod mene je u okviru otvorenog sistema, prizemna je kuca. Za zatvoren sistem je neupotrebljiva. Mislim da je deklarisana na 0.2 bara. Nadula bi se kao zaba vec na 1 bar pritiska. Gubici ne znam koliki su ali ih kompenzuje jeftina struja i 2 brojila kola koristim. Ranije sam se grejao na propan uz sezonsku potrosnju propana u razmeri od oko 13-15000 kwh(oko 2000 litara). Struje trosim oko 18-20000kwh ali ne stedim posto je neuporedivo jeftinije u odnosu na propan. Udvoristu mi i dalje stoji cisterna za propan od 2700 litara koja je deklarisana na cini mi se 15 bara pritisak. To mi je alternativa za iduci akumulator ako ovaj postojeci procuri.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 25/10/2014 - 17:07
Pozdrav drugari ! Odlučio sam
#363
sbranislavd
sbranislavd's picture
Offline
Registrovan dana: 22/12/2009
Poruke:

Pozdrav drugari !

Odlučio sam da postavim akumulator toplote, kako bih izbegao kondezovanje kotla jer imam podno grejanje. U medjuvremenu sam nabavio pločasti izmenjivač Danffos 50kw i cisternu za naftu od 2500l. Čitajući vaše postove i iskustva uglavnom mi je sve jasno. Pokušaću da vam objasnim kako sam to zamislio, a vi me ispravite ako sam negde pogrešio ili nesto zaboravio.
I deo: Kotlovi- cisterna
Cilj mi je da na cisternu paralelno vezem kotao na čvrsto gorivo i elektro-kotao kojim bi povremeno noću dogrevao vodu. Pumpe bih postavo na povratne vodove kotlova kako bih izbegao kavitaciju, kod kotla na cvrso gorivo bih stavio trokraki mešajući ventil i naravno po jedan ventil na svim cevima kako bih mogao da odvajam kotlove.
Pitanja: Da li bih mogao da postavim samo jednu pumpu koja bi bila izmedju cisterne i T-racve za razvod ka kotlovima?
Koliku bih posudu morao da postavim na cisternu koja bi prihvatila "višak" vode, koji bi se javio pri zagrevanju?

II deo: Cisterna-izmenjivač toplote
Vruću vodu bih izvlačio pri vrhu cisterne, pre izmenjivača bi se postavila pumpa pa filter, a povratni vod bi bio 200-300mm iznad polovine cisterne sa nepovratnim ventilom.
Pitanje: Kako da izbegnem kavitaciju, pošto pumpa mora da bude na toplom vodu, a cisterna nije pod pritiskom ?

III deo: Izmenjivač-sistem grejanja
Iz izmenjivača bi stavili nepovratni ventil pa pumpu, a na povratnom vodu pre izmenjivača filter.Takodje, moram da postavim i termostatski mešajuci ventil, koji bi regulisao temeraturu vode.

IV deo: Sobni termostat
Tu takodje imam dilemu ,na koju pumpu treba vezati termostat. Ako ga vezem na pumpu posle izmenjivača, nastavlja da radi pumpa pre izmenjivača i mozda dodje do manjih gubitaka.
Mozda je bolje vezati ga na pumpu pre izmenjivača, a ova druga neka radi uvek.

To je uglavnom to, slike su tu i nadam se da vam je crtez jasan.

Hvala

  • image_3.jpeg
  • image.jpeg
  • image_1.jpeg
  • image_4.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Sat, 25/10/2014 - 19:45
ako je cisterna ovalna nadam
#364
boree
boree's picture
Offline
Registrovan dana: 12/11/2012
Poruke:

ako je cisterna ovalna nadam se da ti je sistem otvoren u protivnom NE priključuj na pritisak !!!

Parametri raznih korisnika toby kotlova : https://goo.gl/Qphrli by: koyote®

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 25/10/2014 - 23:17
Cisterna i oko nje
#365
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

1. deo. na cisternu se ne stavlja posuda. Dovoljno je da se cisterna ne napuni do vrha tj oko 10% kapaciteta.
2. deo. povratni vod staviti što niže. Ako je visinska razlika veća od 1m onda nema kavitacije. Ne treba nepovratni ventil.
3.deo. nepovratni ventil ne treba - nema kontra smera vode.
4. deo. kad treba da greje onda treba da rade obe pumpe. Zašto ne paliti obe termostatom?

Ona šema za kotlove može samo ako su oba kotla ISPOD vrha cisterne.
Veliko je pitanje šta ti ulazi i šta ti izlazi iz izmenjivača. Pošto na ulazu nema pritiska ne zna se koliki će protok na ulazu biti. Izlaz je pod pritiskom i veliko je pitanje koja temperatura vode će se dobiti. Ako pogledaš ulazne i izlazne temperature, ti nemaš 120/75 već u najboljem slučaju 60/50 a to bi verovatno dalo 35/40 u optimističkoj varijanti na izlazu. Dosta za podno, verovatno.
Prvo i osnovno pitanje je koja tebi temperatura polaznog voda treba?

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 26/10/2014 - 13:03
OK, hvala na
#366
sbranislavd
sbranislavd's picture
Offline
Registrovan dana: 22/12/2009
Poruke:

OK, hvala na odgovoru.

Potrebna temperatura polaznog voda trebala bi da bude izmedju 45/50, cisterna je vislja od kotla nekih 40 cm, povratni vod iz izmenjivaca mogu da spustim ispod 1m i dobiću neki pritisak u pumpi preko povratnog voda
Da li je to dovoljno da pumpa vuče toplu vodu i dali će uopšte da vuče vodu ?
Koji je uopšte minimalni radni pritisak pume ?

Na danfoss sajtu nigde ne piše koliki je minimalni rani pritisak izmenjivača.Takodje, nigde ne mogu da nadjem objašnjenje temperaturnih režima primara i sekundara, to mi nikako nije jasno.
Šta znači temp. režim primara 120/75, a sekundara (sad obrnute vrednosti) 70/90 ?

Na nekom sajtu sam našao da se tu uzme srednja temperaturna vrednost primara, recimo 100 na strani izmenjivaca koji predaje energiju, da bi se na drugoj strani koja preuzima tu toplotu dobila temeratura od 80, što znači da se preko izmenjivača iskoristi 80% energije.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 26/10/2014 - 13:11
OK, hvala na
#367
sbranislavd
sbranislavd's picture
Offline
Registrovan dana: 22/12/2009
Poruke:

...
znači, da ako mi treba temperatura od 50, morao bih da grejem vodu na 65/70 i to verovatno zavisi od pritiska na primarnom vodu.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 26/10/2014 - 14:27
Pumpa mora biti pod
#368
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Pumpa mora biti pod pritiskom. Ako je staviš na vrh onda je u njoj pritisak onoliki koliko ima od nje do vrha vode tj ništa. Dakle pumpa mora doći što niže.
Režim primara kaže, uguraš 120*C i na izlazu dobijaš hladniju vodu od 75*C. Ta energija je potrošena da se voda od 70*C zagrej na 90*C.
To što si našao važi za sistem pod istim pritiskom. Ti na jednoj strani nemaš pritisak i to je druga matematika. Fluidi se proučavaju godinama na fakultetu i nije ni blizu tako jednostavno.
Rekao bih da ćeš teško dobiti 50*C.
Mislim da je izmenjivač suviše male površine.
Imam neko rešenje ako se javiš na pp ili Email.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 26/10/2014 - 15:45
OK, pretpostavio sam da će
#369
sbranislavd
sbranislavd's picture
Offline
Registrovan dana: 22/12/2009
Poruke:

OK,
pretpostavio sam da će pritisak biti problem.
Medjutim, moj najveći problem je u stvari kondenzat koji se javlja u kotlu zbog odrzavanja niske temperature u kotlu.

Razmišljao sam o još jednom sistemu, gde je kotao direktno vezan na izmenjivač(zatvoren sistem-pod pritiskom), a onda izmenjivač vezan na sistem grejanja(opet zatvoren sistem).
Ako sam dobro shvatio rezime primara i sekundara to bi izgledalo ovako:
u kotlu zagrevam vodu na temperaturu od 80c, ta voda ide u izmenjivač i vraća se 50c,
da bih na drugoj strani dobio zagrevanje vode sa 45c na 60c.

Onda bih dobio veću temperaturu u na povratu u kota i možda izbegao kondenzat, s tim da bih ga ložio non-stop.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 29/11/2014 - 00:15
Za početak pozdrav za
#370
AcaFaca
AcaFaca's picture
Offline
Registrovan dana: 28/11/2014
Poruke:

Za početak pozdrav za forumaše,

nov sam ovde što se tiče pisanja ali sam dosta čitao ovu temu i ovde i na ostalim forumima sličnog tipa. Odlučio sam da napišem svoja iskustva nakon što sam sam izradio i povezao akumulator toplote. Kuća koja se greje je 11x8m sa prizemljem i potkrovljem, prosečno izolovana i sa drvenom stolarijom. Nalazi se u predglađu Bgd-a Sve to grejem sa Centrometalovom peći na čvrsto gorivo Eko CKP 20kW. S obzirom na naše zime koje dugo traju ali nisu jako hladne najveći mi je problem bio održavanje temperature u prelaznom periodu i onda kada je temperatura spolja iznad 0°C. Tu su se javljali standardni problemi kod grejanja na drva, vatra više tinja nego što gori, peć je non stop ulepljena i morao sam je čistiti skoro jednom nedeljno. Često se javljao kondenz iz čunka ili dimnjaka. Istovremeno u kući je bio haos od vrućine bez ikakve mogućnosti da se reguliše temperatura u prostoru. Vatra skoro nikada nije gorela u peći i prosto sam želeo da vidim moj kotao kada se skroz razgori. Zbog svega toga sam odlučio nakon dosta čitanja i upoznavanja sa ovom oblasti da sam napravim akumulator u skladu sa mogućnostima, i finansijskim i prostornim. Gotove posude su dosta skupe a i nisu mi odgovarale po gabaritima.
Kotlarnica je smeštena u podrumu visine 2m i na njoj su vrata širine 85cm. Zbog toga sam napravio posudu prečnika 84cm i visine oko 170cm. Kada se na to doda i postolje dobija se maksimalna visina koju sam mogao da uspravim nakon unošenja. Posudu sam pravio od toplovaljanog lima debljine 3mm sa sferičnim dancima za posude pod pritiskom. Materijal za samu posudu me je koštao oko 20.000din (11.000din za danca i ostatak za tablu lima od 3x1.5m). Nakon unošenja na posudu sam fiksirao obruče koji nose izolaciju i izlepio je armafleksom od 19mm. Nakon armafleksa sam stavio kamenu vunu 50mm sa alu folijom predviđenu za visoke temperature (do 850°C ako se ne varam). Opet preko toga sam stavio klasičnu mineralnu vunu koja se koristi u građevinarstvu i to tako što sam je razdvojio na dva sloja od po 50mm. Ona je taman došla kao super podloga za plastificirani lim koji sam stavio okolo i lepo ga drži napetim da se ne bi ulubljivao. Inače lim sam uzeo po meri i izvučen je iz beskonačne rolne na meru koja je meni odgovarala. Pritom je i blago orebren što mu daje pristojnu čvrstinu a pritom ne otežava njegovu montažu na ovalnoj površini. Sa izolacijom sam sigurno preterao i može se proći i jeftinije sigurno ali zbog ne iskustva nisam želeo da rizikujem. U svakom slučaju posuda je spolja uvek hladna tako da je to najvažnije.
U prilogu je par fotografija na kojima se vidi sve ovo što sam napisao da bi ste me lakše razumeli.

http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/2014-10-10_19.2...
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/2014-10-10_21.1...
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/2014-10-10_21.1...
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/2014-10-19_20.4...

Posudu sam završio i povezao na sistem pre oko 3 nedelje zahvaljujući mom dragom kumu. Vezu sa kotlom sam uradio sa crnim cevima i pocinkovanim fitingom od 5/4". Na toj liniji je ugrađena cirkulaciona pumpa i bimetalni trokraki ventil za zaštitu povratnog voda. Vezu od posude prema kući sam prilagodio postojećoj instalaciji od bakarnih cevi 28mm. Tu sam ugradio još jednu pumpu i trokraki mešni ventil sa termostatskom glavom koja ima kapilaru koja se stavlja oko izlazne cevi. Za sada sam prezadovoljan kako radi ali treba biti obazriv kod izbora veličine. Tipični majstori iz mog iskustva obično dupliraju kotao (ili bar ostave 50% viška) a samim tim i ostale komponente. Ranije sam imao mešni ventil 5/4" sa kojim nisam mogao da rukujem jer je milimetarsko pomeranje pravilo razliku od 10 ili više stepeni na vodi. To je zato što većina majstora zna da drži hilti u ruci i da vari bakar a od teorije znaju jako malo ili skoro ništa. Pomenuti ventil je predviđen za protoke od 16m3 vode dok standardne cirkulacione pumpe imaju protok 2-3 m3/h. Ugrađen je toliki jer su jelte priključci na kotlu toliki i ne smeju se redukovati a to što iz ventila izlazi cev od 28mm nije bilo bitno. Zbog svega toga a i zbog toga što sam se debelo opekao prilikom zamene prethodnog kotla odlučio sam da malo proučim teoriju i da sve sam izaberem. Ovog puta sam trokraki mešni ventil uzeo DN20 ili 3/4". Kada sem ga kupio delovao je mali ali u praksi radi savršeno za sada.
Neću da navodim proizvođače opreme jer ne znam da li je dozvoljeno ali ću rado podeliti svoja iskustva sa svima kojima to bude potrebno.
Na posudi sam ostavio 4 mesta za termometre i to na vrhu, na dnu i ostala dva pravilno raspoređena između. Na zavarene mufove od 1/2" sam uvrnuo priključke napravljene od MS prelaza na koje je zavarena Cu cevčica od 15mm dužine oko 20-25cm.
Što se tiče ekspanzione posude teorija pominje 3-4% od zapremine vode u sistemu. Moja posuda je oko 900l + kotao + radijatori, ja cenim da nema više od 1100-1200l. Posudu sam uzeo novu od 100l a zadržao sam i staru od 35l. I pored toga dolazi do male oscilaciije pritiska zavisno od temperature vode u posudi i kreće se od 1.3-1.8bara ako se ne varam. Mogu i na to obratiti više pažnje ako nekome bude od koristi.

  • 2014-10-10_21.17.27.jpg
  • 2014-10-10_21.17.49.jpg
  • 2014-10-19_20.40.13.jpg
  • 2014-10-10_19.21.34.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Sat, 29/11/2014 - 00:36
Mislim da sam u prethodnoj
#371
AcaFaca
AcaFaca's picture
Offline
Registrovan dana: 28/11/2014
Poruke:

Mislim da sam u prethodnoj poruci dovoljno opisao izradu tako da ću se sada malo pozabaviti dosadašnjim iskustvima u eksploataciji. Kada sam je povezao spoljna temp. je bila od 5-10°C i u tim uslovima sam ja održavao 45°C vodu prema kući za udobnih 23°C ili više u dnevnom boravku. Sa 900l rezerve od maksimalno 75-80°C sam uspevao da se grejem više od pola dana i to tako što naložimo popodne ili predveče i posle dve dobre vatre ugrejemo vodu koju kasnije koristimo do 22h. Tada gasim pumpu i ne trošimo akumulaciju do ujutu u 6:30h. Pumpu iz posude prema kući kotrolišem preko wi-fi programabilnog termostata. Moram da napomenem da nakon gašenja pumpe i dalje ima jako malo gravitacione cirkulacije. Čitao sam da ljudi sa njom imaju problema noću ali meni za sada ne predstalja problem s obzirom da su mi u tom delu kuće spavaće sobe i taman bude mlako preko noći. Nisam siguran da li cirkulaciju onemogućava pomenuti mešni ventil ili instalacija na kojoj sam silom prilika morao da napravim jedan sifon na izlazu iz posude. Kada postavim sliku biće vam jasnije.
Ovih dana temperatura polako opada i ide prema nuli tako da se i vreme pražnjenja polako skraćuje. Vodu prema kući sam podigao na 50-55°C tako da i to ima svog uticaja. Ovako loženje prekidamo oko 20-21h a grejemo se do 22:30h iz akumulacije. Ujutru se pumpa pali u 6:10h i potraje topla voda oko 2-3h. Prvo loženje traje od 9h do 13 ili 14h kada se prekida do uveče kada opet ciklus ide iz početka. Možda bi ove periode mogao da produžim ako bi vodu grejao na 85 ili 90°C ali mislim da za sada nije potrebno dok ne zahladi ispoh nule. Činjenica da se vatra loži dva puta dnevno mi ne pada teško jer ne živim sam u kući a i pogled na čist kotao posle 3 nedelje loženja po toplom vremenu je NEPROCENJIV! Još ne mogu da procenim potrošnju drva ali meni izgleda dosta manja nego ranije jer kada naložimo uveče sa dva do tri panja se grjemo celo veče i ostane za ujutru.
Kada bude minus napolju videću kako se ponaša pa ćete dobiti dodatne informacije. Inače mi po niskim temperaturama posuda i nije od velikog značaja jer tada kotao radi na većim temperaturama pa se i problem kondenzacije manje javlja ali je znao da bude prisutan.
Samo da napomenem da sam posudu pre svega pravio zbog prelaznog perioda i mislim da je pun pogodak zbog trajnosti kotla a i zbog mnogo većeg komfora. Inače mi samo loženje nije nikada bio problem tako da na ovaj način nisam hteo da pobegnem od njega.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 29/11/2014 - 09:45
Sve je urađeno savršeno. Malo
#372
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Sve je urađeno savršeno. Malo si preterao sa izolacijom, što i sam znaš, dovollno je 10cm izolacije, možda čak i samo armaflex (sem ako si ga jako jefino nabavio).
Ukazaću samo na dve stvari:
1. gašenje kotla treba da bude kada temperatura izlaza iz kotla bude manja od temeperature ulazne vode (ja sam stavljao 3*C). Kad se ugasi ta pumpa, temperatura u kotlu brzo poraste za nekoliko stepeni (čak i desetak) pa treba pumpa ponovo da provrti nekoliko minuta. Tako gašenje kotla zapravo zahteva paljenje pumpe nekoliko puta što se najlakše rešava diferencijalno termostatom koji kontroliše pumpu.
2. treba proveriti koliko je topao kotao kad se ne loži. Gravitaciona cirkulacija svakako postoji i treba je ukinuti. Zašto da kotao uzima energiju iz akomulatora? Ja sam to rešio termostatslim ventilom sa on-off motorom vezanim paraleno sa pumpom.
Uživaj, lepo urađen posao. Tako se to radi.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 29/11/2014 - 23:13
Hvala za pohvale Tihi, trudio
#373
AcaFaca
AcaFaca's picture
Offline
Registrovan dana: 28/11/2014
Poruke:

Hvala za pohvale Tihi, trudio sam se da sve bude Ok.
Za izolaciju sam se konsultovao na Knauf sajtu u delu za podršku i oni su mi preporučili D70Alu R kamenu vunu od 50mm sa preporukom da gore stavim dva sloja. Armaflex mi je iskrsao prilikom izrade posude pa sam ga zalepio kao osnovnu izolaciju i mislim da je odlična stvar. Poslednji sloj vune je tu samo koliko da nategne lim. U svakom slučaju bolje ovake nego da dodajem naknadno a i nije neka razlika u konačnoj ceni.
Kada sam radio instalaciju predvideo sa priključke na povratu iz akumulatora i na izlazu sa kotla. Tu sam predvideo senzore temperature koje ću povezati kako bi napravio diferencijalni termostat. Za početak zbog nedostatka vremena pumpa na kotlu mi je ostala povezana preko kotlovskog termostata koji se aktivira na oko 70°C. Sa njim na red ću povezati i razliku temperatura na ulazu i izlazu iz kotla i onda će to biti prava stvar. Inače kada se vatra ugasi nisam primetio da se zadržava visoka temperatura u kotlu i preko noći se peć ohladi na 20-30°C tako da mislim da nema velike cirkulacije usled gravitacije. Cevi iz peći prema akumulatoru su nagnute i penju se prema akumulatoru tako da verovatno to sprečava veću cirkulaciju. To sam inače uradio za svaki slučaj ukoliko dođe do nestanka struje kada je peć naložena da bi imao koliko toliko cirkulaciju bez pumpe.
Kako si ti izveo diferencijalni termostat, da li je to neki fabrički model ili kućna varijanta?

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 30/11/2014 - 21:54
Ja akomulator grejem
#374
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Ja akomulator grejem toplotnom pumpom i nisam prošle godine zapalio kotao a nadam se da neću ni ove.
Zime pre toga sam ložio i posle gašenja kotla ručno zatvarao ventile. Kada pumpa radi, razlika između temperature vode na ulazu i izlazu iz kotla nije veća od 5*C i kad je kotao ugašen. Jedino da ugasiš kotao i ručno zatvoriš ventil na ulazu u kotao pa vidiš koliko se ohladio do ujutru. Kad to uporediš sa noći kad taj ventil nije zatvoren - znaćeš šta činiti. Posle 2 sata bez cirkulacije cevi treba da su hladne.
Armaflex jeste odlična stvar ali mu je prodajna cena vrlo velika. Stavlja se gde je problem nedostatka prostora i potreba za čvrstinom. Ti si ga stavio i stvar je gotova. Od viška ne boli glava. samo džep, ali to je prošlo.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 23/12/2014 - 08:55
pozdrav
#375
Kv74
Kv74's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2009
Poruke:

pozdrav svima!pratim ovu i još nekoliko tema već duže vreme,tako da sam se zahvaljujući nesebičnim informacijama ovdašnjih članova i ja bacio na samogradnju akumulatora toplote.dugo sam se razmišljao od kog materijala,plastike ili metala,i na kraju,posle puno listanja foruma i razgovora sa ljudima raznih profila,ipak prelomio u korist čeličnog akumulatora.duga je priča i koliko sam tražio neku prikladnu posudu za akumulator ali sasvim slučajno sam našao kod mene,u kraljevu.od čeličnih posuda me je najviše odbijala korozija tokom rada jer ja imam podno grejanje sa razdelnikom i sabirnikom sa elektro aktuatorima,i to je razlog mog javljanja.dali da pravim izmenjivač ili da ide direktno voda iz akumulatora,preko mešnog ventila, u krugove podnog grejanja?bojim se da rdja ne pravi problem.razmišljam se da unutrašnjost posude premažem nekim premazom,konkretno poliazbitolom.i još jedno pitanje,kada se koristi tzv"pametna pumpa" dali je na razdelniku i sabirniku potreban bypass?inače,rezervoar je prečnika 1m,visina 2,1m,janko lisjak beograd,za pritisak 6bara,debljina zida 5mm,revizioni otvor ø700mm,bez izolacije

  • 22122014511.jpg
  • 22122014509.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Thu, 25/12/2014 - 00:30
Nešto ne razumem ono tvoje
#376
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Nešto ne razumem ono tvoje povezivanje... kako si ti to zamislio?
Čelični rezervoar ne rđa previše jer nema nove vode koja donosi kiseonik. Dakle ako je stalno pod pritiskom nema problema.
Profi proizvođači rezervoara unutrašnjost peskare pa onda premažu zaštitnom bojom. Možda su i ovi to uradili. Kažu da takvi rezervoari traju oko 5 godina ako se koriste kao bojleri (stalno nova voda dolazi koja se greje što nije ni blizu isto).

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 25/12/2014 - 18:09
akumulator
#377
Kv74
Kv74's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2009
Poruke:

koje povezivanje ti nije jasno?na sta misliš kako sam zamislio?posuda je bila rezervoar nafte,nije farbana zaštitnom bojom ali je lim unutra kao da je juče napravljen,ispitni pritisak je 9bara,radni pritisak 6bara,plaćena je 300€.znam za to,kad nema dotoka sveže vode da je mnogo manji proces korozije,ali se ipak bojim za cevi u podnim krugovima,da se nataloži mulj od korozije.razmišljam kako bi mogle,eventualno,da se isperu?pozdrav

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 25/12/2014 - 19:17
Bilo je priče na forumu kako
#378
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Bilo je priče na forumu kako se peru cisterne za nafru (mislim nekom hemijom).
Nije mi jasno ono račvanje veze koja ide sa gornje strane mešnog ventila. Spaja se na 2 visine u rezervoar. Ili mi se samo čini.

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 26/12/2014 - 00:37
da,da,prvi spoj je na
#379
Kv74
Kv74's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2009
Poruke:

da,da,prvi spoj je na otprilike 1/4 zapremine od vrha a drugi spoj je na otprilike 1/4 zapremine od dna.to sam uradio,iz nekog svog rezonovanja,za slučaj da postavim izmenjivačku spiralu unutar akumulatora i da mi zatreba nekad da brže zagrejem vodu u krugu podnog grejanja.drugi spoj bi ručno otvorio(prvi bi zatvorio) kada bi se pod u kući već zagrejao,ustvari on bi tek imao efekat akumulacije.ja sam planirao,za slučaj da se odlučim za izmenjivačku spiralu za krug ka podu,da spiralu radim u obliku više horizontalnih spiralnih diskova(80m alpex ø20 bi stalo u 3-4 diska)koje bi spakovao u sam vrh akumulatora(u nekih 35cm od vrha,gde je i voda najtoplija).ovo sve mogu da uradim zato što imam revizioni otvor ø700 i kroz njega mogu da udjem u akumulator(dok je prazan:-))).i sad se lomim,dali ići sa izmenjivačem ili direktno iz akumulatora(preko 4krakog mešnog) u podno?

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 26/12/2014 - 00:49
Sa izmenjivačem samo imaš
#380
AcaFaca
AcaFaca's picture
Offline
Registrovan dana: 28/11/2014
Poruke:

Sa izmenjivačem samo imaš gubitak, i u toploti i finansijski. Meni odlično radi bez izmenjivača i jako brzo zagreva akumulaciju. Ja sam predvideo by-pass ventile ako nekada grejem bez akumulatora ili da bi brže zagrejao alil mislim da mi neće pasti na pamet da grejem bez akumulacije. Ulaz iz kotla mi je 10-15cm ispod izlaza iz akumulatora i voda se zagreje posle 5-10 min od loženja. Uzmi u obzir da voda unutra nikada ne pada ispod 30-40°C i da se brzo greje posle toga.
Mislim da sa četvorokrakim ventilom nećeš moći da regulišeš izlaznu temperaturu jer on ne može da stoji stalno u istom položaju već konstantno mora da se reguliše a automatika za njega je prilično skupa. Ja koristim 3-kraki mešni sa termo glavom i odlično mi se pokazao. Jedino što ne mogu iz kuće da mu zadam temperaturu vode ali i nema potrebe za tim. Poslednjih 15-20 dana je uvek na istoj temperaturi i korigovaću ga tek kada spoljna ode u minus.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 27/12/2014 - 09:05
gubitak je samo ako
#381
Kv74
Kv74's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2009
Poruke:

gubitak je samo ako izmenjivač nije pravilno dimenzionisan.samo se bojim taloženja produkata korozije u cevima podnog grejanja.i ja sam planirao bypass od kotla ka kući.4kraki će biti kompletan(ventil,pogon,elektronika) i zato što je manji otpor za pumpu.dali neko zna da mi odgovori-dali je potreban bypass izmedju sabirnika i razdelnika u podnom grejanju sa tzv"pametnom pumpom" wilo yonos para 25/6,snage 3-45w?

  • 26122014526.jpg
  • 26122014528.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Sat, 27/12/2014 - 09:46
šta mislite o prohronskom
#382
Kv74
Kv74's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2009
Poruke:

šta mislite o prohronskom kazanu od bojlera 80l za ekspanzionu posudu,bez gumene membrane izmedju vazduha i vode,kao kod hidrofora?na ovo razmišljanje me navodi sve lošiji kvalitet originalnih eks.posuda,komsiji je elbi posuda otišla posle 4god.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 27/12/2014 - 11:21
@Kv74 Jedino ako zelis da non
#383
Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

@Kv74 Jedino ako zelis da non stop ozracujes sistem.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 27/12/2014 - 14:15
nerazumem,zašto bi non stop
#384
Kv74
Kv74's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2009
Poruke:

nerazumem,zašto bi non stop odzračivao sistem?vazduh bi bio u gornjoj zoni,nebi dolazilo do mešanja vode i vazduha,u smislu stvaranja mehurića vazduha u vodi,da bi voda raznosila kroz sistem.može li objašnjenje?

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 27/12/2014 - 14:19
Prosto, vazduh dolazi u
#385
Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Prosto, vazduh dolazi u kontakt sa vodom i dolazi do stvaranja mikro mehurica vazduha u sistemu. Sami tim i kseonik koji s alazi u vazduhu, deluje korozivno. Verovatno zato zato nije dobro koristiti takav sistem ekspanzione posude pod pritiskom.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 29/01/2015 - 23:41
Pozdrav
#386
komshija_kv
komshija_kv's picture
Offline
Registrovan dana: 02/03/2014
Poruke:

Pozdrav svim dragim forumašima. Naročito @tihi2, koji je "stari vuk" na ovom forumu i u ovoj temi, takođe za @Grejač, @AcaFaca kao i za mog sugrađanina @kv74.
Već neko duže vreme pratim ovaj forum, ali sada se tek javljam.

Sistem grejanja još uvek nemam tj u fazi je prikupljanja delova i opreme kako bi isti bio završen do početka sledeće grejne sezone. Što se tiče akumulatora toplote, kao i moj sugrađanin, posedujem sličan sud od kog bih isti napravio. još uvek se lomim da li da se upustim u samogradnju tj prepravku ili da kupim gotov po nekoj povoljnoj ceni, ali o tome bih kasnije.

Imam kotao Radijator Zrenjanin, namenjen za korišćenje u sprezi sa gorionikom. Snaga kotla je oko 25kw u zavisnosti od vrste goriva koje se koristi. Skoro sam jako povoljno kupio na ebay.de kontroler kotla Theta N 23 B, koji vodi grejanje po spoljnoj temperaturi i upravlja radom mešnog ventila i još brdom funkcija, da ne zamaram sa tim, ako nekog zanima mogu okačiti pdf sa upustvom. U setu se nalazila cirkulaciona pumpa wilo 15/6, trokraki mešni ventil sa pogonom i kontroler. Predpostavljam da je i mešni ventil takođe istog promera kao i pumpa. Sve te stvarčice su još uvek u Nemačkoj i stižu mi tek oko Uskrsa kako će ih doneti moj prijatelj.

Ja ću izneti neko svoje razmišljanje, kako sam to sve mislio povezati, a vi dragi forumaši me ispravite i dajte neke svoje sugestije.

Kotao bih povezao sa akumulatorom toplote ne manjim od 1000l, između kotla i akumulatora toplote bih postavio cirkulacionu pumpi i trokraki termostatski mešni ventil, koji bi bio podešen na nekih 60 stepeni celzijusa, Nešto poput Laddomat-a u kućnoj izvedbi. Automatika bi kontrolisala rad kotla i pumpe, s tim što bi senzor temperature bio u akumulatoru toplote. Kontroler poseduje i logiku za uključenje pumpe, kako navode u upustvu. Takođe sam pribavio i dve tzv. pametne pumpe GRUNDFOS ALPHA2 25-60 i 32-60. Ovu drugu sam planirao da stavim u krug između kotla i akumulatora toplote. Negde sam pročitao da one nisu baš pogodne za start-stop sistem rada već za kontinuirani rad. Zanima me vaše mišljenje po tom pitanju i da li sam pogrešio sa kupovinom istih za planirani sistem grejanja?

Takođe zanima me mišljenje člana @AcaFaca, koji promer mešnog ventila preporučuje za ovaj sistem?

Izvinjavam se na ovako dugom postu.

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 30/01/2015 - 00:11
Lepo, hvala i imam 2-3
#387
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Lepo, hvala i imam 2-3 pitanja.
Ako imaš kotao namenjen za rad sa gorionikom tj za naftu, gas ili pelet šta će tu raditi akomulator? Kod peleta može da se nešto uštedi ako se ima akomulator ali da li je to dovoljno da se isplati ne verujem.
Akomulator je dobro rešenje za struju (noćna tarifa) i loženje (posebno u prelaznom periodu kad je uvek pretoplo u kući ili kotao piški).
Ono što sam pročitao za Alfa2 je da su se dobro pokazale u sistemu sa termostatskim ventilima na radijatorima gde smanjuje protok kad su svi (ili većina) pritvoreni/zatvoreni. Kako rade u drugim sistemima gde je pritisak uvek isti ne znam. Ja imam kotao na loženje i kada on radi znam da mora da radi pumpa i ne bi da rizikujem da pumpa zaključi da ne treba tako brzo da radi i da smanji protok ili se ugasi.
Jedan senzor je malo. Treba jedan na kotlu i jedan u rezervoaru da bi palio pumpu kad je temperatura kotla veća od temperature akomulatora.

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 30/01/2015 - 09:01
@tihi2 kotao jeste namenjen
#388
komshija_kv
komshija_kv's picture
Offline
Registrovan dana: 02/03/2014
Poruke:

@tihi2

kotao jeste namenjen za rad sa gorionikom, konkretno na rabljeno ulje, a cilj mi je da smanjim broj paljenja i gašenja gorionika. Takođe planiram da ubacim i kotao na čvrsto gorivo, pa kad šta imam to i da gorim. Razmišljam o pirolitičkom kotlu, a za njega je akumulator obavezan. Ima ih u Mađarskoj povoljno, naročito turski Caldera. Jedno pitanje još, u jednom postu na prethodnoj strani rekoste da ste prevezli akumulator u svom autu, ja imam pežo 307 koji je slicnih gabarita kao vaš Picasso, kako ste ga upakovali u auto i da li sama boca dolazi odvojeno od izolacije?

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 30/01/2015 - 21:39
Picasso ima ravan pod i 95cm
#389
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Picasso ima ravan pod i 95cm od poda do otvora od 5. vrata (treba 80cm koliko je prečnik akomulatora). Dužina je oko 2m i falilo mi je 20cm prostora u autu pa da mogu da zatvorim 5. vrata (problem je kutija koja se nalazi između sedišta koja je fiksirana).
Svakako, premeri dimenzije auta. Ja sad imam Cmax i tu ne može da stane a spoljnjih gabarita je potpuno identičan kao Picasso (razlika je u dimenzijama 2-3cm ali je otvor 5. vrata za preko 10cm manji).
Izolacija se navlači posebno kao kaput. Ima cibzar i kad se postavi na mesto samo se ogrne, povuče cibzar i gotovo. Od gore se stavlja sunđer i poklopac i poso završen. Moj je Sunsystem, mislim da je bugarski, bio na akciji oko 100000FT=330eur kad se skine porez (njihova AFA).
Ja sam izolaciju stavio iznad i pored (imao sam mesta) a može možda i na krov jer je lako ali treba dobro uvezati da ga vetar ne odnese. I to može biti dosta kabasto jer je plašt 2x3m debljine 10cm (može se malo smanjiti pod pritiskom ali ne puno).

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 30/01/2015 - 23:19
Na onom sajtu koji ste
#390
komshija_kv
komshija_kv's picture
Offline
Registrovan dana: 02/03/2014
Poruke:

@tihi2

Na onom sajtu koji ste ostavili na prethodnoj strani sam našao neku ponudu pri dnu strane od 148000 forinti sa porezom, što mi se čini kao ok cena prema ovim našim ovde što se nude. Jeste daq mi je Mađarska dalje nego vama, ali opet se isplati u svakom slučaju. Baš ću sutra da premerim auto iznutra da vidim kakva je situacija.

Čak su i domaći proizvođači za 30 do 50 posto skuplji, a navodno mi smo jeftina radna snaga, da stvar bude gora i u Nemačkoj ima novih od 1000l za 510 eura sa dostavom na teritoriji Nemačke. Izgleda da samo mi u Srbiji imamo tu privilegiju da plaćamo skuplje Sad

Verovatno da ste u pravu da ne postoji velika ušteda sa kotlom koji radi sa gorionikom i akumulacionim rezervarom, ali logika mi govori da je bolji kontnuirani rad nego start stop sistem. Kao i kod auta vožnja na otvorenom putu je ekonomičnija nego u gradu baš zbog čestih promena režima rada motora. Možda ovo opažanje ne može da se prenese na sistem grejanja, ali zdrava logika mi govori da bi trebalo biti slično. Ispravite me ako grešim.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 31/01/2015 - 09:23
Mađarski porez je 27% i to
#391
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Mađarski porez je 27% i to vraćaju do poslednje forinte u toj prodavnici. Put je oko 40 evra sa sve paprikašem za dvojicu u Segedinu.
Za uštede možemo samo nagađati. Dok se ne izmeri ništa ne vredi. Ideja je da se zagreje akomulator i da se gorionik ugasi. To bi bio kao start-stop sistem gde uspeju da smanje potrošnju u gradu za litru.
Inače, računar na Cmax-u kaže da troši 0.4llitre na sat kad stoji na semaforu. Isto kaže da je prosečna brzina oko 30km/h i, na brzinu računato da imam start-stop sistem potrošio bi u gradu umesto sadašnjih 5.2l/100km dosta manje 4l/100km. Nije zanemarljivo.
Svojevremeno sam izmerio da mi kotao na gas troši oko 1m3 gasa/dan na pilotu. Dakle potpuno uludo potrošenih 30x55=1650din.

Top
  • Login or register to post comments
  • « početna
  • prethodna
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • …
  • sledeća ›
  • poslednja »