taj prohromski moze biti visok i 5 metara, a moze i 15, radijatori kojekakvi, prostor koji grejes i dalje nam je nepoznat..
Pa covece ti kao da pitas hocu da stignem negde a gde nemam pojma, u stvari imam pojma a ne znam gde se nalazim, ne znam kuda sam krenuo i da li cu stici..pomozite mi da stignem.
Konkrentno.
Taj tvoj viadrus da stavis kod mene u kotlarnicu bi pevao i bio cist kao suza.
Zasto ti to kazem.- Imam viadrus 8 rebara i grejem 160 kvadrata nikako izolovanog prostora. Da je kotao predimenzionisan- jeste. Da kondezuje-ne kondezuje.
Zasto ne kondezuje. Lozim iskljucivo suv ogrev-drvo, ugalj svakojaki..(kad lozim na tu vrstu ogreva-uglavnom lozim piljevinu)
Mesni ventil i cug, odnosno regulator promaje.
Mesni ventil podesavam (nazalost rucno) vise puta u toku dana, Uvek gledam da mi povrat (ne temperatura kotla koju ocitavas na onom termometru ugradjenom u kotao) bude sto je vise moguca.
Regulator promaje- podesim ga toliko da uvek imam dobar protok vazduha a da kotao ne ode u kuvanje. Ne boj se ako ti temp. kotla ode na 90 stepeni. Moraces malo vise vremena da provodis u kotlarnici i to je to.
Ne mozes natrpati pun kotao i dovidjenja do uvece.
Zasto- zato sto ce taj ugalj da se razgori, kotao nabije temperaturu, regulator spusti klapnu i prigusio si vatru. Prigusena vatra=mnogo dima+pothladjen kotao =smole koliko hoces, a pare samo izlaze kroz odzak.
Problem sa smolom viadrus
dimnjak je visok oko 10 metara, grejem oko 90m2 a cela kuca ima oko 140m2, sprat ima izolaciju a prizemlje nema, radijatori koji su nemam pojma ali mislim da su neki koji su se proizvodili u srbiji
Dimnjak je sudeci po dimenzijama ok, a kvadratura..malo za tu snagu kotla (pogotovo za ovo doba godine) , no ajd da izvucemo sta se moze.
Pokusaj ovako:
Klapnu na izlazu iz dimnjaka otvori, odnosno postavi u horizontalan polozaj. To radis tako da onu rucicu koja sluzi za stelovanje klapne gurnes prema kotlu. Kad to uradis proveri kako stoji klapna da se ne desi da je serviser pogresno zakacio poluge koje to povezuju.
Regulator plamena nastelujj da lancic zakacis tako da vratasca budu otvorena 3-4cm kad je kotao ugasen, odnosno kasnije kad bude nabio temperaturu gledaj da kad temp kotla dostigne 90 stepeni lancic spusti vrata na 2-3 milimetra od zatvorenog polozaja.
Mesni ventil podesi tako da maltene svu vodu vraca u kotao i kako bude rasla temperatura vode u kotlu tako podesavaj mesni ventil da ti vise vode pusta prema jradijatorima. gledaj da na ovaj nacin postignes sto vecu temperaturu vode u kotlu.
OVO RADI VEOMA PAZLJIVO I OBAZRIVO zato sto je efektivno dejstvo mesnog ventila u veoma malom opsegu i da ti se ne desi da ti naglo velika kolicina hladne vode pristigne u vreo kotao. GUS NE VOLI TEMPERATURNE SOKOVE
Kolicinu ogreva koju ubacujes gledaj da dodas iz vise puta kako bi omogucio gorenje bez prigusivanja vatre, odnosno da regulator promaje drzi otvorena vratasca.
Inace su ovi dani jako nezgodni za lozenje ugljem i drvima tako da ces imati malo muke. ali to je neizbezno. Bolje provedi malo vise vremena u kotlarnici da upoznas kotao nego da citis kanale na viadrusi koji su nocna mora ako se zacepe.
Kasnije, kad budes malo skapirao kako sve to funkcionise ces bez problema uspeti da uskladis temperature u kotlu kao i temp polaznog i povratnog voda.
Inace moja preporuka na osnovu iskustava drugih korisnika je ugradnja akumulatora toplote i automatike koja bi sve to regulisala i dovela u red da bi izbegao ove probleme kao i da bi sacuvao novac koji ce losim gorenjem, odnosno prigusivanjem vatre bacati kroz odzak.
sada su pocela i donja vrata da se tesko otvaraju... inace tovatna mast kojom sam namazao vrata se naravno istopila - isparila za nekih 6 sati pa se time nista ne dobija...
i zaboravio sam da kazem da covek koji mi je prodao kotao kao i serviser i jedan i drugi su mi rekli kako i oni imaju takve kotlove samo malo vece i da i njima se to isto desava da ima smole kada je vreme ovakvo (prelazno - prolece - jesen) i da se i njima teze otvaraju vrata... da li me lazu i mazu ili ima ljudi ovde na forumu kojima se to isto desava ili ne?
'Ajde da ponovim> smola se hvata tamo gde je 'ladno. Dakle, oko vrata je iz nekog razloga hladno. Utvrdi taj razlog. Nema drugog resenja.
A da nije takva konstrukciija kotla, da je tu sloj gusa bez unutrasnjih kanala za prolazak vode i zato je gus tu hladan? Ako je to tako onda nece bas biti mnogo pomoci ... Za pocetak, obidji nekoliko drugih vlasnika istog modela kotla i vidi kakva je situacija kod njih - ako je slicno onda je takva konstrukcija i tu se prica zavrsava. Barem renesi iskustvo da bi drugi znali da li ili ne kupovati takve kotlove.
...mesni ventil, klapna na dimnjaci i regulator promaje. Ganjaj prvo temperaturu kotla pa tek onda polazni vod kako bi smola obgorela, a kasnije kad dostigne zadatu temperaturu i ostane uglavnom zar nece toliko smetati prigusenje primarnog vazduha sa regulatorom promaje. Suv ogrev i pusti kotao neka gori.
Inace sve ovo je daleko lakse i ugodnije uz elektropogon mesnog ventila upravljanog autoamtikom. Jos ako na sve to dodas akumulator toplote od 1000 litara onda si na konju.
Ne znam da li Zmajdin prati ovaj deo foruma da nam objasni kako bi na neki elektropogon legao njegov "balkan specijal" u ovom slucaju kad se radi o grejanju na drva i ugalj
Astrea jeste da kroz taj okvir oko vrata ne prolazi voda i isturen je malo napolje pa je taj deo i hladniji. Sale nemoj toliko pridavati znacaja tome, isto me je mucilo u pocetku i posle je proslo... Mislim da je bar meni vlazan ogrev najveci problem pravio ,a moze biti i da mi je bio mali cug ili niska temperatura na regulatoru promaje... Uglavnom taj problem je nestao nakon mozda dvadesetak dana od pocetka lozenja dok se nisam usemio malo... Malo cisti tu smolu koja se tu kao i bilo gde nakuplja i nemoj brinuti previse nacices uzrok i resenje
Nemaš ti problem sa vratima. Na slikama se jasno vidi da je ceo kotao prepun smole. Ti imaš problem sa loženjem i ako ga uskoro ne rešiš imaćeš i sa dimnjakom, bez obzira što je prohromski.
Pozdrav
Iscitavajuci problem i komentare,na osnovu moga iskustva sa kotlovima za manja etazna grijanja od 1982 go do danas.za to vrijeme dva kotla su bila Stadlet maribor i jedan koji i sada radi Cetrometal,mislim da se negdje u HR.proizvodi,instalacija je nesto slozenija od uobicajene otvorenoga tipa klasika, jedan objekat je potopljeni i napaja se podzemnim toplovodom dugackim 25 metara drugi objekat je nesto veci i nije potopljen grije se po potrebi odvojeni su slavinama sa jednom pumpom , kotlovi su 85 KV.najcesce se lozilo banovickim ugljem nekada i loz uljem .za svo vrijeme koristenja bilo je vazno obezbijediti uslove kvalitetnoga gorenja energenata koji se koriste a to je dovod zraka u loziste, dimnjak , gorivo i nacin lozenja,dosta ovoga je napisano u upustvima za koristenje kotla kako bi proizveo projektovanu snagu preporuceno od proizvodaca ,naj cesci razlog za slabo gorenje je dimnjak koji mora zadovoljavati minimum fizicki zakonitosti koje cesto na nasim prostorima zanemaruju izvodaci i investitori, mora biti cist ,obezbijeden da nema fals zraka,(kod slaboga gorenja i slinjenja kotla brzo se zacepi nalijepi i smanji mu kapacitet cuga)i onda nema kvalitetnoga gorenja i u najboljim kotlovima i sa najboljim gorivima,dovod zraka u kotao mora biti samo preko regulatora promaje nikako preko vrata koja dobro nezaptivaju, najcesci razlozi su slabo nalijeganje vrata na rub usta( nisu podesena) ili nevalja azbestani zaptivac zna biti i ostatci uglja ili pepela u kanalima za zaptivanje,zaslinjen kotao vrlo brzo zacepi ili smanji protok dimni gasova kroz sam kotao dimnjacu dimnjak posebno na izlazu dimnjaka, za sve kotlove na cvrsta goriva pa i najkvalitetnije je zajednicko da nemogu raditi na niskim rezimima nikako ispod 60 c.bilo koji od ovih nepravilnosti onemoguca kvalitetno gorenje i korisnika vrti u krug a problem ostaje isti sto dovodi do izludivanja.jako je vazno u prelaznim perijodima kada treba malo dogrijavanja treba zaboraviti( idem malo zaloziti) to nisu fleksibilne peci i nepodnose kratkotrajna lozenja,regulaciju grijanja vrsiti iskljucivo preko mjesackog ventila ili preko ventila na radijatorima a kotao drzati na rezimu vecem od od 60 c.i iz njega grejna tijela uzimaju koliko kom prostoru treba energije ,za ovo vrijeme koristenja najizrazitiji problemi su bili kada su se mijenjali ljudi koji opslutuju kotao dok nesvate gore nabrojanoga jutarnje lozenje je jako vazno i njega treba izvesti kvalitetnim ciscenjem lozista dimni kanala dimnjace podizanje temperature do 60 c. i tako rzgorijo kotao se napuni gorivom koje je dovoljno za grijanje do vecernjeg lozenja sa ovakvim nacinom lozenja loziste je bijelo i nema nikakvih nesagorjeli smola i talozenja na zidovima kotla. bice mi zadovoljstvo ako ovo sto sam iskustveno izlozijo nekome pomogne. Lijepi pozdrav.
samo da napomenem sto se tice livenih kotlova na cvrsto gorivo dok su novi i nepustani u rad premazite ih bronzinom.ja sam sa svojim tako uradio i znam jos neke ljude takodje,mnogo dobro stiti od naslaga smole(manje se lepi) i rdje usled kondezacije.sa celicnim je to maltene nemoguca misija jer su nepristupacni ali zato svako ko ima liveni moze svoj da ocisti posle grejne sezone i premaze bronzinom.
juce sam video da izmedju rebara skroz ispod kotla ispada pepeo i vidi se zar unutra u kotlu, samo na jednom mestu, rupica je mala... kotao mi stoji na od celika je napravljeno kao postolje i na tom postolju je postavljen da stoji kotao, to postolje ima cetiri kratke noge, tako da sam video da ispod kotla ispada pepeo. da li to mozda moze da bude problem sto pravi kondenzaciju?
Druze imam isti kotao i prvih par lozenja sam imao slican problem. I sam si napisao da kad ogrev izgori naspes kantu uglja. Taj ugalj sto istreses je hladan i sipas ga na vrelu zar. Kao prvo tu dolazi do hladnih gasova u startu. Kao drugo, taj ugalj istresas kod vrata (logicno) i delimicno zatvaras dotok vreline do tih vrata i zato se stvara ta smola na vratima najvise. Kod vrata je inace najhladnije jer tu i ne prolazi vrela voda i plus jos kad to odradis sto odradis rezultat je smola.
Probaj ovako. Kad vatra skoro izgori, ostane samo zar, uzi lopatu i privuci zar do vrata koliko god mozes. Na zar baci jedno-dva drveta, i onda naspi sto dalje do zadnjeg zida kotla ugalj. Mislim da posle toga neces vise imati taj problem.
Mozda sam to malo prosto objasnio, ali mislim da ces uhvatiti poentu..
Jos bih dodao jednu stvar, a tice se prvog lozenja, znaci kad podpaljujes vatru. Moj nacin lozenja je: Naspem jednu kantu od jupola ili nekih 7 lopata uglja, na to stavim jedno 2-3 cepanice drva pa na to sapurike ili cuke (kako ko vec zove) i neke grancice ili bilo sta sitno za podpalu. I onda to podpalim i vatra je stalno gore i sve gori na dole i na taj nacin ne dolazi do hladnih gasova, smole, zagusenja i sl.
Od kad tako lozim, nemam problem sa smolom.
Da se nadovežem na prethodna dva posta Dansiland-a. Ja potpuno isto to radim i što se tiče prvog loženja i kasnijeg naknadnog dodavanja ogreva. I sve pozitivne strane Dansilend-ovog načina loženja potvrđujem.
hvala svima na savetima
da pitam jos nesto da li cug treba da stoji skroz otvoren ili da se drzi na pola , neko kaze da treba da se drzi skroz otvoren jer tako najbolje izvlaci dim, a neko mi kaze da treba da se drzi na pola... u uputstvu ne pise nista o tome.
Po nekoj mojoj logici, sto ne znaci da sam u pravu, cug treba da se drzi skroz otvoren dok se ne postigne teperatura u kotlu i lepo razgori vatra, a zatim treba da se pritvori kako bi tu postignutu temperaturu odrzavao, a ne pustio da izadje napolje kroz dimnjak. Ja licno kad postignem ravnomernu vatru i temperaturu pritvorim cug 3/4.
Ako dobro razumijem stanje je nepromijenjeno ili ima nekih pomaka ka boljem gorenju?kao sto rece Dansiland upravo tako se postupa sa cugom samo treba dodati dvije jako vazne stvari prvo ako je los dimnjak i njegova vuca onda se cugom malo postize ,(treba stalno biti otvoren) los dimnjak moze biti mali precnik za kapacitet kotla i vrstu goriva, zacepljen od naslaga smola (treba ga otpaliti ako se nece samozapaliti)mala visina dimnjaka i niz drugi stvari (dimnjak se cini kao jednostavan uredaj)uopste nije pogledaj svremene dimnjake,drugo postupanje sa cugom kada je sve uredu dimnjak, dobro sagorijevanje, tada se regulise cugom zavisno od vremenski uslova zavisi stepen zatvaranja cuga ako je vedra i hladna noc onda se cug zatvori 3/4 ako je tmurno kisno onda se zatvori manje to su primijetili svi koji loze (ovo zavisi od barometarskog pritiska)
moje misljenje
Ovo je moje iskustveno misljenje
... zacepljen od naslaga smola (treba ga otpaliti ako se nece samozapaliti)mala visina dimnjaka i niz drugi stvari (dimnjak se cini kao jednostavan uredaj)uopste nije pogledaj svremene dimnjake ... /quote]
Samozapaljenje smole u dimnjaku treba spreciti na svaki moguci nacin a ti predlazes da se to ucini namerno !?!?!? Paljenje smole u dimnjaku je toliko opasna stvar da pojedinci to uopste ne shvataju ... verovatno im to prevazilazi njihove sposobnosti shvatanja koliko je to opasna stvar, 'ajde sto je to opasno za njih licno ali ko im daje za pravo da izlazu opasnosti i druge ljude?!
Zaboravio slike prikacit...eto kako to izgleda npr. nece na unutarnja vratica nego samo okolo njih i unutra svugdje ima pa cak i na vanjskim vratima sa unutarnje strane
Pozdrav, u lozistu nove Viadrus Hercules peci sve mi je zasmolilo, znaci svaka tacka unutar peci kao da se prelila sa katranom i sjaji se kao katran....
Zna li mozda neko do cega je i kako je je ukloniti? Vec par dana lozim na preko 100 stepeni unutar peci a voda bude 90 i skinem dosta ali opet se sve povrati drugi dan kao da nisam nista...
Drva su suha i ugalj sto imam je star 2 godine isto suh i dobar.
Okacite slike kotlarnice, razvoda. Ljudi moraju pre svega da nauce da loze, nepravilnim lozenjem i lose uradjenom instalacijom pogotovo kod livenix kotlova problemi su neizbezni, cak i cetvorokraki ventil nije uvek u stanju da zastiti podhladjivanje kotla.
Dimnjak je prohromski od 160, napisao sam vec kotao je viadrus u22s, ima 9 radijatora ugradjenih 85 godine ne znam koji tacno, kotao je od 20kw pre toga sam imao od 24kw dakon i pre njega slovenacki neki...