Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Trajno gasenje naloga
Gde da kupim prekidač rer...
MONO ETHYLENE GLYCOL (MEG...
Problem sa toplom vodom

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Gradjevinarstvo » Instalacije grejanja i klimatizacije

viadrus u24

297 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Tue, 04/01/2011 - 00:15
viadrus u24
#1
kovac
kovac's picture
Offline
Registrovan dana: 11/11/2008
Poruke:

Posle vise od dvadeset godina stadler je prosupljio pa sam ga zamenio viadrusom u24 od 40kw.Interesuje me kako pravilno da podesim klapne sekundarnog i tercijajnog vazduha.Lozim suva bukova drva.Dimnjak nije bas ekstra ali ovu zimu mora izdrzati a za dogodine planiram rekonstrukciju.

Pozdrav ihvala

  • dsc00226.jpg
  • dsc00242.jpg
Top
  • Login or register to post comments
  • 56012 prikaza
  • Za printanjeZa printanje
Tags:
  • Instalacije grejanja i klimatizacije
Tue, 04/01/2011 - 02:53
Re: viadrus u24
#2
RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

kovac wrote:
Posle vise od dvadeset godina stadler je prosupljio pa sam ga zamenio viadrusom u24 od 40kw.Interesuje me kako pravilno da podesim klapne sekundarnog i tercijajnog vazduha.Lozim suva bukova drva.Dimnjak nije bas ekstra ali ovu zimu mora izdrzati a za dogodine planiram rekonstrukciju.

Pozdrav ihvala
Viadrus U24 je trajnožareći kotao koji je prvenstveno namenjen za ugalj. Primarni dotok vazduha je ispod rešetke (iz pepeljare). Sekundarni je na vratima nasipnog okna, dok je tercijalni u plamenoj komori.
Raspored otvora je isti kao i kod svih ostalih trajnožarećih kotlova pa predpostavljam da je i podešavanje isto.
Ono što me brine je dimnjak za koji kažeš da nije dobar. Kotao koji imaš ima normu EN303-5/3 koja se dodeljuje kotlovima sa maksimalnim iskorišćenjem (čak nisam siguran da ovu normu ima Junkers Superclass).
Napiši kako se kotao ponaša to je jako bitno za podešavanje pomenutih otvora.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 04/01/2011 - 15:58
Re: viadrus u24
#3
kovac
kovac's picture
Offline
Registrovan dana: 11/11/2008
Poruke:

Dok ne postigne radnu temperaturu (oko 70 stepeni) iz otvora za sekundarni vazduh ide dim.Pri tome je klapna primarnog vazduha podignuta.Kada postigne temperaturu regulator promaje spusta klapnu dim prestaje i kotao radi normalno.Prilikom lozenja dopunjavanja) ima dima i ako je klapna u polozaju potpaljivanja.
Sto se dimnjaka tice on je sidelov 200mm i visine oko 7m ali su cevi ispucale prilikom samopaljenja garezi pa planiram rekonstrukciju ali je neizvodljiva za ovu sezonu.
Negde sam procitao da kod loseg dimnjaka treba vise otvoriti otvor trecijalnog vazduha.Ja probao ali ne vivim neku razliku ni sa vise mi sa manje otvorenim otvorom.Sekundarni otvor je 2-3 mm otvoren
Prethodni stadler(takodje trajnozareci) nije imao otvor tercijalnog vazduha a sekundarni je bio otvoren 2-3mm jednom podesen i nikada vie diran.Dima je bilo ponekad kada je napolju tmurno ili vetrovito vreme.
Poznato mi je da je viadrus u24 prvenstveno namenjen za ugalj ali ja sam za ovu sezonu nabavio drva.Za dogodine cu kupovati ugalj.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 04/01/2011 - 23:12
Re: viadrus u24
#4
RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

kovac wrote:
Dok ne postigne radnu temperaturu (oko 70 stepeni) iz otvora za sekundarni vazduh ide dim.Pri tome je klapna primarnog vazduha podignuta.Kada postigne temperaturu regulator promaje spusta klapnu dim prestaje i kotao radi normalno.Prilikom lozenja dopunjavanja) ima dima i ako je klapna u polozaju potpaljivanja.

Sve dok imaš takav dimnjak zaboravi na sekundarni i tercijalni otvor. Zatvori ih u potpunosti.
Ako imaš kapu na vrhu dimnjaka odmah je skini, izdihtuj spojeve kotao-dimnjača-dimnjak, nasipno okno puni što više i na spuštaj radnu temperaturu ispod 70*C.
Problem koji imaš nastaje iz razloga što dimnjak ne može da sačuva toplotu. Pukotine koje ima na keramičkom delu stalno propuštaju vazduh i hlade ga. Ako ih ima previše i ako ti dimnjak prolazi kroz kuću može da se desi da smola prodre kroz zidanu oblogu i napravi štetu.
U slućaju da ne možeš da ga savladaš razmotri varjantu privremene ili stalne sanacije. Za relativno malo para možeš da nabaviš al-savitljive cevi (na nekim mestima su izdržale i nekoliko sezona) za malo više para ta savitljiva cev može da bude od prohroma (rok trajanja joj je duži zbog lima 316l). Na kraju tu su prohromske cevi, pristojne debljine zida, namenjene za sanaciju. Sve ove varjante su jeftinije od zidanja novog dimnjaka i možeš da završiš posao bez obzira na to kakvi su vremenski uslovi.
Savitljive, tankozidne cevi http://www.tehnoexport.co.rs/cevizadimnjake.htm
Cevi za trajniju sanaciju http://portal-doo.eu/portalwps/ponuda/dimnjaci/vilpra
http://www.etazgrejanje.com/katalog.php?catID=1131

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 08/01/2011 - 13:47
Re: viadrus u24
#5
DzigiBau
DzigiBau's picture
Offline
Registrovan dana: 21/02/2010
Poruke:

Da ne otvaram novu temu a u planu mi je kupovina Viadrusa U24.
Mene brine,onako razmisljajuci o prakticnosti kotla, da li nastaje problem prilikom dzaranja i resetanja pepela kroz resetku posto mi se cini da otvor i resetka na donjim vratima je bas bas mali i ne vidim nacin kako uz pomoc nekog alata za ciscenje moze da se ocisti pepeo kako bi nova kolicina goriva pala na resetku i sagorevala ili zahteva redovno dzaranje a desava mi se da sam poslom i 12 sati van kuce.Da napomenem da oduvek imam toplovodni kotao sa ravnim lozistem i nikada nisam imao kotao sa donjim sagorevanjem a pri tome dosta godina lozim ugalj banovici a oni koji ga koriste znaju sta znaci pepeo.Jel ima neko iskustva?

  • dsc00226.jpg
  • dsc00242.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Sat, 08/01/2011 - 19:44
Re: viadrus u24
#6
RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

Mislim da nemaš razloga za brigu ložište ovog kotla je idealno za sagorevanje uglja. Otvori za plamen koji se nalaze između nasipnog okna i plamene komore su dovoljno visoki da mogu da podnesu određenu količinu nataloženog pepela na rostovima. Razmak između rešetke koju čini sklop članaka nije mali pa je teško da se formiraju naslage pepela. Kotao je sa donjim sagorevanjem pa teže dolazi do pojave nesagorele šljake (naravno ako je sagorevanje dobro, radna temperatura, vlaga goriva i dimnjačka promaja). Pepeo koji promaja ponese u plamenu komoru ima svoje mesto na dnu komore pa čak postoji i pepeljara za lakše čišćenja.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 08/01/2011 - 22:43
Re: viadrus u24
#7
RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

Astrea wrote:
Sto li ne prihvati sliku u prvom postu???? Ajde da nekom posaljem sliku kante za ciscenje pepela na mail pa neka je on nakaci ako moze...

Prodaješ kante za čišćenje pepela? Super, koliko koštaju?

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 09/01/2011 - 00:37
Re: viadrus u24
#8
Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Ovde sam hteo da dam ideju ostalima kako da je naprave

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 09/01/2011 - 11:56
Re: viadrus u24
#9
DzigiBau
DzigiBau's picture
Offline
Registrovan dana: 21/02/2010
Poruke:

@RnRolla

Hvala na odgovoru!
Zadovoljavam sve uslove za ovaj kotao sto se tice potrebne snage (4 clanaka (19-25 kw)i kakarakterisitka dimnjaka a i svidja mi se sto su veliki periodi izmedju lozenja.Cak sam pricao sa jednim kupcem u radnji u kojoj sam bio i covek poseduje ovakav kotao.Tvrdi da ga ne gasi od pocetka sezone i ako to radi je samo da bi ga ocistio og garezi.
Ja bih ipak presao na ruski kameni ugalj jer daje vecu snagu i dosta manje pepela a i po specifikaciji ovog kotla je da je za visoko kaloricne ugljeve.Takodje mislim da navode granulaciju uglja od 20-60 mm sto mu dodje na granulaciju "orah".Sa tom granulacijom ne bi trebalo da bude problema jer ne stvara velike komade pepela i sljake.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 10/01/2011 - 03:38
Re: viadrus u24
#10
RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

DzigiBau wrote:
@RnRolla

Hvala na odgovoru!
Zadovoljavam sve uslove za ovaj kotao sto se tice potrebne snage (4 clanaka (19-25 kw)i kakarakterisitka dimnjaka a i svidja mi se sto su veliki periodi izmedju lozenja.Cak sam pricao sa jednim kupcem u radnji u kojoj sam bio i covek poseduje ovakav kotao.Tvrdi da ga ne gasi od pocetka sezone i ako to radi je samo da bi ga ocistio og garezi.
Ja bih ipak presao na ruski kameni ugalj jer daje vecu snagu i dosta manje pepela a i po specifikaciji ovog kotla je da je za visoko kaloricne ugljeve.Takodje mislim da navode granulaciju uglja od 20-60 mm sto mu dodje na granulaciju "orah".Sa tom granulacijom ne bi trebalo da bude problema jer ne stvara velike komade pepela i sljake.
Prelazak na ruski kameni će sigurno produžiti period između dva loženja i umanjiti ostatke pepela. Pažljivo biraj, ovaj ugalj na našem tržištu ima dosta kopija ili se meša sa jeftinijim vrstama.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 25/10/2011 - 11:41
e kakva je viadrus pec za
#11
darkodarko
darkodarko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2010
Poruke:

e kakva je viadrus pec za drva, jel ima iskorceje, video sam da je loziste suzeno malo na dnu, je se zaglavljuju drva, kakva je potrosnja u odnosu na stadler...

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 09/01/2012 - 03:37
ljudi kako vama radi ovaj
#12
Nikola1981
Nikola1981's picture
Offline
Registrovan dana: 09/01/2012
Poruke:

ljudi kako vama radi ovaj viadrus u 24, meni mnogo lose , mozda negde gresim, prvo jedva nabije neku temperaturu od 70 stepeni, cunak je non stop vreo znaci mnogo toplote ode u dimnjak, lozim i drva i ugalj ako koristim samo drvo smesno je kako radi, dimnjak je fi210 visine oko 7 metara, one glupe promaje odvijas zavijas i nista, dal postoji jos neka zajebancija koju treba namestiti ili je to to, UNAPRED HVALA

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 09/01/2012 - 11:44
Da te pitam ono banalno.Da li
#13
DzigiBau
DzigiBau's picture
Offline
Registrovan dana: 21/02/2010
Poruke:

Da te pitam ono banalno.Da li si zatvorio klapnu koja sluzi da kratko spoji nasipno okno sa dimnjacom?Nalazi se odmah iza gornjih vrata i sluzi da ti ne dimi kada otvoris gornja vrata da ubacus gorivo.
Druga stvar da li si ubacio i onu plocicu u izmenjivace kako po uputstvu predvidjaju?
Treca stvar je i ogrev sam.U24 je predvidjen za sagorevanje prvenstveno visoko kaloricnih ugljeva ,tipa Resavice,Djurdjevika i ruskog kamenog uglja.O drvima da ne pricamo, a i bitno je da li je ogrev vlazan kaoa bitno je i koje je granulacije.
Sto se tice dimnjaka ne znam da li je ok i kakav cug ima , to je najbitnija stvar jer U24 je vrlo zahtevan na tu temu.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 10/01/2012 - 04:49
Da te pitam ono banalno.Da li
#14
Nikola1981
Nikola1981's picture
Offline
Registrovan dana: 09/01/2012
Poruke:

Da te pitam ono banalno.Da li si zatvorio klapnu koja sluzi da kratko spoji nasipno okno sa dimnjacom?Nalazi se odmah iza gornjih vrata i sluzi da ti ne dimi kada otvoris gornja vrata da ubacus gorivo.
Druga stvar da li si ubacio i onu plocicu u izmenjivace kako po uputstvu predvidjaju?
Treca stvar je i ogrev sam.U24 je predvidjen za sagorevanje prvenstveno visoko kaloricnih ugljeva ,tipa Resavice,Djurdjevika i ruskog kamenog uglja.O drvima da ne pricamo, a i bitno je da li je ogrev vlazan kaoa bitno je i koje je granulacije.
Sto se tice dimnjaka ne znam da li je ok i kakav cug ima , to je najbitnija stvar jer U24 je vrlo zahtevan na tu temu.

da da obavezno vratim klapnu, a gde tacno ide ta plocica jer mozes da mi objasnis kako se tacno postavlja, a ugalj je Banovic orah, a i kako da izmerim kakav cug ima dimnjak.
stvarno neznam gde gresim, ali ne mogu da verujem da trebaju toliko da mu se titraju jajca da bi goreo znaci neverovatno sobzirom da kosta 130 000 mogao sam za te pare da kupim dva kotla a ne da se cimam sa ovim sranjem.
Stari kotao koji sam imao je TVT Slovenacki iz 1989 god koji me je perfektno sluzio, tako da ovaj VIADRUS ne moze ni da mu prismrdi, u ovaj stari sam ubacivao ogromna drva jos sa snegom (kada su mi drva stajala napolje) gori kao lud, a ovom moras da pezis te suva drva te sitna drva te nece na drva nego na ugalj, ja ustvari neznam jel moze na drva ili ne?
da li i ti imas ovaj kotao i kako tebe sluzi koliko ti trosi otprilike...
ZNACI ODLEPIO SAM VISE

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 10/01/2012 - 17:35
Ja ne posedujem ovakav kotao
#15
DzigiBau
DzigiBau's picture
Offline
Registrovan dana: 21/02/2010
Poruke:

Ja ne posedujem ovakav kotao ali sam se zapalio za njega jer smatram da je najbolje od kotlova namenjeno za ugalj kod nas!
Moje misljenje je takvo.
Dosta sam citao i po ceskim i poljskim forumima uz google translate pa koliko je tu moglo da se protumaci ali generalno ljudi imaju istu muku prve godine dok ga ne upoznaju.Ako te ne mrzi progooglaj malo.
Sve stoji onako kako sam ti rekao sto se tice goriva i cuga dimnjaka.E sada ako me pitas da li je dovoljno jak dimnjak moraces da sam vidis po tabelama na Schiedelovom sajtu dijagram zavisnosti visine dimnjaka,jacine kotla i svetlog preseka dimnjaka,odnosno njegovog precnika.Ali pazi to je za izolovane keramicke schiedel elemente.Ne znma kakav je tvoj dimnjak!
Druga stvar je kaloricnost uglja.
U uputstvu imas tacno koliko snage daje za odredjenu vrstu uglja u zavisnosti od broja clanaka.Okacicu ti tu tabelu pa ces videti da za banovic uglaj orah U24 od 4 clanka daje 19Kw a za RUski kameni 25 Kw i tako dalje...
A sto se tice plocice ,oni to nazivaju separatorom komore za sagorevanje,meni se cini da dodje odmah iznad kosine nasipnog okna tj odmah iznad prvih izmenjivaca.Videces na slici!Poz br.5
Sta da ti kazem sem dosta strpljena i eksperimentisanja!Javi sta si uradio!Pozdrav

  • dsc00236.jpg
  • u24.jpg
  • u24tabela.png
Top
  • Login or register to post comments
Sat, 21/04/2012 - 22:10
Jel ova plocica treba da bude
#16
sniko22
sniko22's picture
Offline
Registrovan dana: 20/07/2011
Poruke:

Jel ova plocica treba da bude na ovom mestu, gde se vidi na slici, ili treba da se gurne skroz unutra?
Ja imam ovakav kotao i lozio sam ga ove zime, ali kao sto si rekao DzigiBau treba tu godinu dana uigravanja sa njim Smile

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 12/10/2012 - 01:09
Pozdrav svima, evo na pomolu
#17
nikolajev
nikolajev's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2012
Poruke:

Pozdrav svima, evo na pomolu nove grejne sezone pa se nadam da će još neko iz iskustva dati po koji koristan savet vezan za spomenuti model kotla. Ja od kraja prethodne sezone posedujem ovaj kotao i iz mog skromnog iskustva sa kraja sezone (par loženja na 9 stepeni c) mogu reći da mi izgleda jako dobro u radu. Čekam pravu zimu da bih mogao da ga ozbiljnije opišem. Što se tiče razmaka izmedju punjenja, oni zavise pre svega od kvaliteta uglja i nazivne snage kotla. Teoretski moj kotao od 24 kw troši u maksimalnom režimu rada ugalj u protivvrednosti 24 kw. Tu sada dolazi kvalitet i energetska vrednost uglja koja se obično izražava u julima kilo julima mega julima, koju bi trebalo da prevedemo u kilovate. Na primer ugalj koji ja trenutno koristim je djurdjevik i njegova vrednost je oko 6,2 kw po kilogramu, što znači da bi moja potrošnja trebala da ide maksimalno do 4 kg na sat, a obzirom da u kotao može da stane oko 40 kg uglja, autonomija sa jednim punjenjem je 10 sati (što opet zavisi od specifične mase uglja pošto je kapacitet-zapremina nasipnog okna izražen u ltrima i mislim da je kod mene 49l).

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 13/10/2012 - 02:22
konačno neko da se javio :)
#18
sniko22
sniko22's picture
Offline
Registrovan dana: 20/07/2011
Poruke:

E kad bi se još neko priključio ovde ko ima kotao u24 to bi bilo onda super. Ja sam ložio prošle sezone i nisam još uvek siguran da sam ovladao kotlom. Bilo je problema sa kondezom, a ove godine stavljen glanc nov dimnjak. Kotao još uvek nije u radu, trenutno se grejemo na gas, ali od 1. novembra palimo pećku Smile Očekujem da će ove sezone loženje i grejanje na u24 ići bolje. Mora ponovo eksperimentisati sa tercijalnim dotokom vazduha i ovim pločicama koje me izluđuju he he he

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 15/10/2012 - 09:17
Nadam se da će još neko ko je
#19
nikolajev
nikolajev's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2012
Poruke:

Nadam se da će još neko ko je zaista ložio ovaj kotao da se pojavi. Ja sam obavio probno loženje i mogu reći da sam zadovoljan elementima koje sam u ovim uslovima ( relativno toplo vreme) mogao da zapazim. Kao prvo kotao se potpaljuje lakše nego što sam očekivao, naredjaju se drvca papir i tome slično do vrha nasipa ali tako da ne budu sabijeni već retko i sa rešetke se potpali brenerom ili novinom. Temperaturu je podigao brzo s obzirom da je u mom sistemu velika količina vode, zato što imam još jednu peć kamin prikačenu na sistem. Što se tiče promaja ja sam regulator stavio na 70 c, promaja na vratima i ona na leđima kotla su mi otvorene nekih 2,3 milimetra ali mislim onako logički da je podešavanje sekundarnog i tercijarnog dovoda vazduha individualno i da zavisi od dimnjaka tj. od promaje koju on pravi. Što se tiče dimnjaka on je visine nekih 7 m s tim što je peć priključena na visini od oko 1,7 m od zemlje, tako da je iznad nje manje od 6m dimnjaka promera 200mm. Na vrhu se dimnjak odlomio pa je tu stavljen tzv. pevac istog promera. Dimnjak do sada dobro vuče, peć ponekad zadimi u toku punjenja ali to je uobičajeno, a ja sam i to predupredio na taj način što sam na samu peć montirao improvizovani aspirator koji uključujem prilikom otvaranja peći. Nakon raspaljivanja i formiranja sloja žara klapnom sam direktno spojio peć na dimnjak i napunio je do vrha nasipnog okna ugljem Djurdjevik. Punjenje sam obavio u 22.30 h, ostavio regulator promaje na 70c i očekivao da će se ugasiti oko 8h ujutro. Međutim kada sam došao sa posla oko 16.30 u pokušaju da je očistim zatekao sam još dosta žara, a radijatori su bili mlaki. Doduše ugalj se delimično zaglavio u oknu tj. bunkeru tako da je praktično visio iznad dela gde se vrši sagorevanje, i samo delimično padaona rešetku. Verujem da bi mnogo brže sagoreo da se nije desilo to što sam opisao. Što se tiče razdžaravanja pokušao sam da ga obavim kukom koja se dobije uz kotao, sa donje strane rešetke, ali nisam mogao da dohvatim žar koji je kao što sam opisao visio iznad rešetke, pa sam sa nekom tanjom šipkom rastresao žar sa desne strane zatvarača ložišta (mala rešetka-vratanca koja padaju na dole).
Taj postupak je lakši nego što sam očekivao. Sada sam na poslu a potrudiću se da okačim fotke kotla i instalacije.
Postavio bih jošjedno pitanje, ukoliko ima nekoga sa iskustvom tog tipa, a tiče se problema smrzavanja kotla, zato što se moj kotao nalazi u nivou kuće u kotlarnici koja je od osb tabli pokrivena lexanom (to je bilo jedino moguće rešenje da ne širimo temu oko kotlarnice). Ovo me tišti zato što sam ja do ovog kotla i došao tako što sam ga havarisanog tj napuklog od leda kupio od gospodje koja ga je držala u garaži bez ikakve izolacije. Ona je imala paralelno vezan i elektro kotao na sistem, pa je tokom prošlogodišnjih minusa uključila isti a kotao na čvrsto gorivo je ostao van sistema pa se smrzao. Kad sam već počeo o istorijatu svog kotla ajde da dam i neki savet, nakon pokušaja da zavarim kotao (komšija koji je varioc ali nema mnogo iskustva sa gusom i ja) odustao sam od zavarivanja i prešao na unapred razrađenu kombinaciju remonta zamenom segmenata od strane ovlašćenog uvoznika za viadrus. Nakon par dana komunikacije i dogovora sa ljudima iz ove firme oni su mi ponudili celo telo kotla po prihvatljivoj ceni i tako sam došao do kompletno novog kotla za 30% manje para. Ovom prilikom bih pohvalio poslovnost i brzinu ljudi iz ove Zaječarske firme, što uopšte nije uobičajeno za naše podneblje.Poenta je da ne bih preporučio nikome neko ozbiljnije zavarivanje gusanih kotlova. Što se smrzavanja tiče interesuje me na kojoj temperaturi smrzava voda u zatvorenom sistemu napunjenom vodom, u kome se pumpa ne gasi. Da naglasim znam da treba sipati antifriz odnosno etilen glikol ali trenutno nisam u mogućnosti da ga kupim pošto mi je preči inverter.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 15/10/2012 - 10:41
@nikolajev. Mene zanima bas
#20
DzigiBau
DzigiBau's picture
Offline
Registrovan dana: 21/02/2010
Poruke:

@nikolajev.
Mene zanima bas taj model U24 i merkam ga neko vreme a nikako da nadjem nekog ko bi mi dao neke konkretne utiske i informacije.
Meni kotao deluje robusno,nesto mi se ne cini da je efikasan koliko navode u prospektu a upravo zbog visoke temeperature izduvnih gasova koja cini mi se iznosi 300C!
Takodje nedostatak klapne na dimnjaci me brine takodje.Jasno mi je da zbog konstrukcije zahteva da ima dobru promaju pa zato nema ili jednostavno nije potrebna?To mi nije jasno!Jek moze neka rec o tome?Kapiram da je rano jos uvek da se da neki utisak...

Takodje,ne bi bilo lose da se okaci i neka slika pa da vidimo kako izgleda u radu a i tokom sezone neka recenica u vezi rada i opsluzivanaj istog ne bi bila na odmet.

Hvala

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 16/10/2012 - 11:22
DzigiBauDrago mi je da se
#21
nikolajev
nikolajev's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2012
Poruke:

DzigiBau
Drago mi je da se još neko interesuje za ovu temu. Naime ja sam ove postove čitao pre kupovine kotla pa evo rešio sad nakon kupovine da koliko mi to vreme dozvoli podelim utiske sa ostalima.
Naravno da ću komentarisati i potruditi se da koliko mogu pomognem u tvojoj budućoj odluci. Što se zadnje klapne tiče nje definitivno nema, ali kao što si konstatovao u poruci, ona nije neophodna zbog specifične konstrukcije kotla. Naime kada se kotao prebaci u radni režim plamen kreće na dole pri čemu dolazi do odgorevanja prema komori u kojoj su izmenjivači toplote. Da bi plamen išao na dole i prolazio kroz kosinu rešetke potrebnim intenzitetom potreban je jak cug-promaja, ( što u mnogome zavisi od dimnjaka a pretpostavljam i od dihtovanja dimnih vodova) kada bi se stavila klapna na dimnom izlazu mislim da bi to ugušilo ovakvu peć, i da bi ona kondenzovala i u prvoj komori gde se u bunkeru delimično suši gorivo (naročito drvo)i gde se kod rada punim cugom dešava i delimična piroliza, (pa bi trebalo voditi računa prilikom otvaranja vrata da ne dođe do zapaljenja oslobođenih gasova). Da rezimiram, pošto je za rad ove peći neophodan jak cug dimnjaka, dimnjak izvlači izduvne gasove a peć uvlači vazduh kroz klapnu primarnog vazduha, kada regulator spusti klapnu ona ne dozvoljava da u peć udje dovoljna količina vazduha i tako vrlo precizno reguliše intenzitet sagorevanja.
Ja sam isto malo sumnjao u ovo ali veruj da lepo reguliše. Da napomenem ovo vam iznosim iz dugogodišnjeg iskustva sa pećima magma 10 koje rade na istom principu samo nisu za cg., a koje imam kod roditelja. Mogu samo da kažem da je veliki broj ovih peći zbog neznanja korisnika završio u starom gvožđu, a tako je i ćale došao do druge, pošto imamo 2 koje već 30 tak godina rade bez ikakvog ozbiljnog remonta, a rade tako što se cele zime ne gase. Ovo pišem da neiskusni korisnici ne bi lako odustali ukoliko na početku naiđu na prepreke.
Dimni gasovi nisu tako vreli kada radi u radnom režimu, nisam merio ali sam rukom pažljivo dodirnuo čunak, i mislim da demperatura ne prelazi 100 c ali to dok ne izmerim ne mogu da tvrdim. Što se tiče korisnog dejstva verovatno da su podatci iz specifikacije dobijeni u laboratorijskim uslovima sa ugljevima kakvih nema kod nas a to su gasni polukameni i kameni ugljevi, koji sagorevaju kao gas pa odgovaraju ovakvim pećima.
Kada sam već spomenuo ugalj podeliću još jedno zapažanje koje se odnosi na sitan ugalj i prašinu. Hoću da vam posavetujem da izbegavate sipanje prašine, ne zato što će ugušiti vatru već zato što je rešetka kotla prilično retka pa dosta uglja koji ne sagori upada u pepeljaru a dešava se i da po koje parčence ispadne kroz klapnu primarnog vazduha pa ukoliko je užareno može da napravi štetu. Zato bi bilo poželjno da se u tom delu drži nešto kao pleh za rernu.
Slike ću možda postaviti večeas ali ne u radu pošto je prilično toplo.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 16/10/2012 - 20:27
Kao što rekoh evo nekoliko
#22
nikolajev
nikolajev's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2012
Poruke:

Kao što rekoh evo nekoliko sličica.
Kao što vidite ja sam se malo zaneo prilikom pravljenja kotlarnice, ali mislim da makar što se tiče ventilacije nisam pogrešio, osim što bih umesto ovih cevi trebalo da stavim oluke ili nešto slično.
Da se ne bi zavlačio iza kotla izvukao sam alu flah, od koga sam napravo ručku, na prednjoj stranu kotla, a sa zadnje sam na flahu izbušio rupu i montirao ga maticom i oprugom na mesto bakelitske kugle. Čunak je iako je dobro plaćen krvavo prerađivan i varen, zato što nikako nije mogao da se upasuje jedan u drugi (upljeni su u Expontu). Na poslednjoj fotki idi se stara peć tj.njena yadnja strana sa delom instalacije koja je ostala na njoj. Od instalacije je na staroj peći ostao ventil za dopunu, ispustni ventil, termozaštitni ventil, čiju sam sondu izvukao iz peći i napravio joj ležište između cevi koja dovodi toplu vodu i zida, i sve to dobro izolovao. Toliko za sada.

  • front kotla sa haubom na sebi
  • cev ventilacije
  • nova ručka klapne
  • skupo plaćen čunak koji je sr...
  • razvod cevi sa pumpom
  • ostatak instalacije na staroj peći
Top
  • Login or register to post comments
Tue, 16/10/2012 - 11:36
Svaka cast na iscrpnom postu
#23
DzigiBau
DzigiBau's picture
Offline
Registrovan dana: 21/02/2010
Poruke:

Svaka cast na iscrpnom postu a i na slikama.
Zbog ovakvog truda clanova na ovom forumu on je sjajno mesto.

U principu sam razumeo princip rada ovog kotla i mogu reci da mi se dopada.Svakako mi je u samom vrhu kada budem kupovao tj.mislim da je najbolje sto se tice kotlova za ugalj.
Zaista u prospektu postoje podaci za posebne vrste uglja kojih nema kod nas a jaci su i od cuvenog Ruskog koji ima da se uzme kod nas.Takodje ima i podataka za slabije ugljeve nivoa Banovica i koliko se kw dobija koriscenjem njih.Isto sto se tice granulacije uglja pise da je najbolje da bude granulacije od 20-60 mm,tj "orah" bas zbog toga da se ne bi zaglavljivao i da bi bolje slegao.
Imam i je dno pitanje u pogledu sigurnosti.Sta sa sigurnosnim ventilom?Video sam da je preporucen u katalogu neki,ne mogu da se setim imena koji nisam video nigde kod nas!Sta se ugradjuej a da moze da se nabavi kod nas.Znam da ne sme da mu se dovede direktno hladna voda u clanke a vidim da nema ocpiju da se ugradi izmenjivac!Sta mislite o tome?

Stvarno si se potrudio da improvizujes kotlarnicu,nema sta!Ja imam dovoljno prostora pa mi je kotlarnica po PS.

Hvala na slikama pa nadam se da ce biti i utisaka kada udari debeli minus!

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 16/10/2012 - 21:28
Što se tiče granulacije
#24
nikolajev
nikolajev's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2012
Poruke:

Što se tiče granulacije uglja, u pravu si kada kažeš da je preporučena granulacija orah, ja trenutno imam djurdjevik kocku ali iskreno mislim da će do zaglavljivanja dolaziti i sa orahom. Ovo kažem iz razloga što stranice bunkera za ugalj nikada nisu glatke i čiste zato što prilikom procesa delimične pirolize- sagorevanja jednog dela uglja bez ili u prisustvu male količine kiseonika dolazi do oslobađanja frakcija uglja kako gasovitih tako i tečnih koje se lepe za gusane zidove. Ovo se čak dešava i kod peći tipa magma 10 iako je bunker od lima i veoma je gladak.
Druga napomena koja se tiče ugljeva, kod istih nije bitna samo kalorijsaka vrednost već i procenat sumpora i drugih nesagorivih delova. Takođe kameni ugljevi koji su najkvalitetniji otkada je zatvoren rudnik Vrška čuka, kod nas se ne proizvode a ruski kameni se uvozi iz bugarske preko jedne firme iz Sofije na čijem sajtu je on po karakteristikama u stvari mrki ugalj odnosno prelazni. Kada sam rekao gasni kameni ugljevi mislio sam na posebnu vrstu kamenih ugljeva od kojih se za razliku od djurdjevika (koji je mislim trenutno najkaloričniji ugalj kod nas) koji je bitumenozni ugalj i od koga se destilacijom- pirolizom dobija veliki procenat bitumena a odredjenim tehnološkim procesom i nafte, destilacijom dobije u najvećoj meri gas koji se još zove i sin gas ili industrijski gas. Nekada su se njime pokretale mašine i ulična rasveta pa i automobili.
Što se tiče specifičnog ventila koji si zapazio u prospektu, to je u stvari termozaštitni ventil koji je preporučen od strane proizvođača, koga nije bilo za kupiti kada sam ja ugrađivao kotao. Na starom kotlu kroz koji takođe cirkuliše voda imam kalefi koji obavlja istu funkciju, s tim što sam sondu pomerio na cev koja dovodi toplu vodu iz novog kotla. Sigurnosni ventil je takodje na starom kotlu. U prospektu postoji šema vezivanja ventila na kotao tako da ja koji nisam baš stručnjak, ne bih se upuštao u neku dublju polemiku o tome. Mogu samo da kažem da moj majstor nije našao rešenje da ugradi kalefi na ovaj kotao a mislim da to i nije neki veliki problem dodavanjem jednog bakarnog t komada na odlazni topli vod sa cevčicom u koju bi ušla sonda a sve ostalo vezati analogno preporukama za ugradnju originalnog ventila. Problem je što ovaj kotao nema ulaz za sondu kakvu ima kalefi ventil več uz njega ide ventil koji se montira na izlaznu cev slično kao radijatorski ventil i u sebi ima sondu i sve ostalo.
Stav većine ''majstora'' je ma koj če ti to .... kupi ti samo inverter ...
A kotlarnica je u stvari trebala da bude zastakljena zimska terasa ali pošto je iskrsao kotao sada je kotlarnica.
Sve u svemu možda su donekle i u pravu, smislu da kada dođe do potrebe da se ventil aktivira on često zakaže i to je to. Uglavno da batalimo statistiku i filozofiju nego da vidimo šta će da se dešava u praksi kad zagudi zima.
A čime se trenutno ti greješ. Čini mi se sudeći po tvojim postovima da prilično dugo raznmšljaš o kupovini kotla, pa pretpostavljam da ti nije frka već da onako temeljno, za u buduće merkaš.
Ja nisamm dugo razmišljao iako kao što vidiš imam još jedan kotao i dve inverter klime, kada sam ukapirao da je princip rada ovog kotla isti kao kod peći Magma 10. Rešio sam da moram da ga imam iako je u tom trenutku bio iznad mojih materijalnih mogućnosti. Što se tiče više puta spominjanih peći magma mogu samo reči hvale da vam iznesem, a mislim da je ovaj kotao veoma veoma sličan. Mislim da je dobar ali da njegovi efekti u mnogome zavise od instalacije grejanja i pratećih sistema, pa se može desiti da kod nekoga ne radi dobro.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 17/10/2012 - 09:11
Verujem da bi moglo da se
#25
DzigiBau
DzigiBau's picture
Offline
Registrovan dana: 21/02/2010
Poruke:

Verujem da bi moglo da se izvede sigurnosni ventil tipa Calefi na taj nacin ukoliko se ne nadje po prospektu preporuceni ventil.Nije losa ideja.Sve u svemu 100eur!

Ja se grejem na ugalj Banovic uz dodatak nekih 2m3 drva.Uglja potrosim 5t i tih drva oko 2m3.Grejem 120kvm fino izolovane kuce sa demit fasadom 5cm stiropor,alu stolarija vrhunskog kvaliteta i izolovanim tavanom 10cm stiropor.Mislim da potrosnja moze i niza da bude!

Ja imam problem sa kotlom koji je predimenzionisan za postojecu situaciju i ima 40KW ,pri tome je star ravno 32godine ,krpljen i jednom nogom u grobu.Inace marke Ferotherm sa ravnim lozistem,po licenci TamStadlera kupljen u Sloveniji.
Naime meni je vise nego dovoljno 20-25kw sa novo izolovanom kucom, tako da imam muke sa potrosnjom,losim sagorevanjem i podizanjem temeprature u sistemu.Delimicno sam resio taj problem time sto sam loziste pregradio samotnim ciglama i plocama i sveo ga na 50-60% povrsine.Na taj nacin ne mogu da ubacujem vece kolicine goriva a na taj nacin postizem da mi regulator promaje ne drzi zatvorenu klapnu primarnog vazduha pa imam bolje sagorevanje.E sada to punjenje ne moze da izdrzi vise od 5 sati , a kako sam na poslu tj van kuce i po 12 sati predstavlja mi problem kratak period lozenja.Zato gledam trajnozarece kotlove sa donjim sagorevanjem zbog vece autonomije.a razlog sto ne kupujem kotao je valjda jasan!Finansije!Uvek je nesto prece pa dok nam ovaj stari ne rikne skroz,procuri i ne potopi podrum i svi ukucani ne pocnu da vriste nista od zamene cini mi se!Jbg

Hvala na informacijama i samo napred sa probanjem i eksperimentisanjem.Vidim da ti improvizacija nije losa strana!
Ocekujemo dalje obavestavanje kako bude odmicala sezona.
Pozdrav

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 17/10/2012 - 10:53
Hvala na podršci, ja sam
#26
nikolajev
nikolajev's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2012
Poruke:

Hvala na podršci, ja sam spreman da podelim i dobra i loša iskustva, dakle ne želim da hvalim nešto iz razloga što sam se ja zeznuo, pa na taj način dovedem u zabludu veliki broj ljudi. Kotlovi tog tipa koji ti imaš bili su vrhunskog kvaliteta, sličan kotao sa sličnim problemom imaju i moji roditelji, pa su iz tog razloga pre mnogo godina i kupili peći o kojima sam pisao. Njihov kotao je ogroman kao i kuća, u kojoj je razvod bio urađen u nekih 300kvadrata sa alu radijatorima i konvektorima, Ćale je zbog predimenzionisanog kotla koji je tražio konstantno opsluživanje i odustao od cg. Što se tiče autonomije napisao sam ti moje iskustvo ali pod specifičnim okolnostima. Mislim da ukoliko se smawi temperatura kotla na nekih 60 c i ukoliko na radijatorima imaš termo glave, i kao što kažeš dobro izolovanu kuću, možeš da napraviš priličnu autonomiju rada ovakvog kotla. Naime ukoliko želiš samo da održiš vatru tebi u suštini nije mnogo bitna temperatura u kući, tako da bez obzira na spljašnju temperaturu tvoj kotao će izdržati. Uskoro ću okačiti neku exscel tabelu za izračunavanje troškova grejanja obzirom na jačinu kotla i vrednost uglja, dakle zanemareni su gubitci i uzeto je da kotao radi punom snagom, a dužina rada na nivou godine je neki prosek radnih sati za svaki mesec ponaosob. Obuhvaćena je većina ugljeva kojih ima kod nas.
Moja kuića je slična tvojoj ima 150 kvadrata od kojih se greje nekih 110-120, izolacija nije završena, na jednom zidu je 8 cm sa demit fasadom a na suprotnoj strani je 5cm sa privremeno nanesenom fasadom koju sam sam improvzovao da bih konzervirao stiropor, dok ne završim celu kuću. Sam sam napravio ramovsku skelu u vidu 6m visoke platforme i planirao lagano da završavam najpre izolaciju a zatim za fasadu da zovem majstore. Tako sam i radio ali ove godine sam imao izdatke oko grejanja i dr. Stolarija je kombinovana, kako smo adaptirali i dograđivali tako sam se trudio da bude solidna, tako da imam malo alu prozora malo pvc a i nešto drvenih slovenačkih sa termo vakum staklom. Tavanica nema ploču već sam spustio plafon gips karton pločama iznad kojih je stiropor od 2 cm pa iznad njega vazdušni prostor preko greda je zatim sa tavana razapeta fasadna mreža i pričvršćena klamericom a preko najlon iznad koga je činimi se 10 cm vune pa opet najlon. U delu gde mi se vide kosine princip je isti samo što sam natrpao 25 cm vune. Potrošnja sa starom peći bila je negde oko 4 t resavice ili banovića 300-400 kila briketa i oko 6-7 -8 metara drva. Da napomenem da na donjem spratu imam psa koji non stop otvara vrata i pravi gubitke.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 17/10/2012 - 21:25
E baš mi je drago da vidim da
#27
sniko22
sniko22's picture
Offline
Registrovan dana: 20/07/2011
Poruke:

E baš mi je drago da vidim da je tema u vezi ovog kotla krenula da se razrađuje Smile

Što se tiče mog iskustva loženja prošle sezone, mogu reći da je bilo vrlo trnovito i naporno, a evo i zašto. Ja inače živim kod tasta, koji je eto koliko-toliko proteklih decenija uspeo da uvede i napravi centralno grejanje u dvospratnoj kući. Prethodno je grejanje radilo sa starom TAM Stadlerovom pećkom (Slovenačka) dok nije procurila i došao na red da se kupuje novi kotao. Pre toga sam puno čitao i odlučili se za Viadrus U24. Kada je kotao montiran i krenula sezona, sve je radilo, da kažem, na zadovoljavajućem nivou. Ali, kada je temperatura počela da pada, problemi sa kotlom su se počeli sve više ispoljavati, da bi na kraju, čitajući desetine foruma (i Čeških i Poljskih) skontao da dimnjak koji imamo je prava katastrofa.
Tast je napravio dimnjak koji je bio visine oko 5 m (od rupe za dimnjaču), fi 200, koji je naravno bio niži od vrha krova. Dim je padao kod komšije u dvorište i od dima se nije mogao videti ni komšija, a ni mi. Tast je zatim uzeo najobičniju aluminijumsku neizolovanu cev od 2 m i nabio je odgore na završetak dimnjaka. Pored toga, sa strane u kotlarnici je probio otvor i na postojeći dimnjak nakačio i čunak od gasne peći. Verovatno već zamišljate na šta je to sve ličilo i šta se dešavalo u odžaku he he he

E sad, to je nekako funkcionisalo sa TAM pećkom, ali kada je došao U24, pokazala se prava katastrofa. Drva nikako nisu gorela, smola se stvarala i lepila po pećki toliko da sam je strugao u kilogramima. Ugalj je bio Banović. Dok je bilo uglja išlo je nekako i grejanje, a na drva, drvene brikete, ma to se ljudi znojila peć kao da je procurela na sto mesta. Ove godine sam lično isfinansirao kompletno rušenje starog odžaka i napravio dva odvojena. Jedan za gas, oko kojeg se nisam nešto potrudio, a za Viadrus U24 sam iscolovao baš Shidelov dimnjak sa keramičkim elementima, izolovan celom visinom. Visina od dimnjače do završetka je celih 7,5 m i dimnjak je konačno izašao izvan vrha krova.

Ja se sad ne bih usuđivao da dajem neke savete u vezi Viadrusa u24, jer sam zbog lošeg, ne lošeg već katastrofalnog dimnjaka, imao jako loša iskustva. Pored toga je i prošla zima bila nezapamćena (barem za mene), pa se nekako sve loše skupilo na jednom mestu. Od ove sezone je sada sve spremno po svim pravilima, preporukama. I čunak je izolovan, zadihtovan (naravno i on je nov), pa ćemo videti.

Ko je ovo sve pročitao, verovatno se već i umorio, pa ću u sledećem postu istaći nešto što je jako važno, a što bi svako ko koristi Viadrus u24 morao da ima u vidu!

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 17/10/2012 - 22:06
- Dakle, ako ste pročitali
#28
sniko22
sniko22's picture
Offline
Registrovan dana: 20/07/2011
Poruke:

- Dakle, ako ste pročitali prethodno, shvatate da je za Viadrus U24 neophodno da imate jako dobar dimnjak. U okviru uputstva za upotrebu imate tabelu sa potrebnom promajom, pa bi bilo dobro da u zavisnosti od snage kotla izaberete i adekvatan dimnjak.

- Za loženje je najbolje koristiti ugalj i to granulaciju orah. Ja sam ložio Banović orah i sasvim je lepo propadao. Naravno, mora se povremeno protresti rešetka, jer hoće Banović da napravi dosta pepela. Ne bih preporučio da ovaj kotao ložite samo na drva ili drvene brikete, jer on nije pravljen za tu vrstu goriva. Pogotovo drva hoće da zaglave, ostanu visoko u ložištu i ugljenišu se, a da ne padnu na rešetku i izgoru. Kombinacija drva i uglja može, ali drvo morate iscepati tako da mogu da prođu kroz uzani deo ložišta, kroz deo gde se kotao sužava kao levak.

- E sad, na ovo dobro obratite pažnju! Kada ložite ugalj, hoće da u njemu budu i grumenčići raznih veličina. Kad ubacujete ugalj u prostoriju gde ga držite i u kotao, on se normalno kruni. Banović pogotovo. Dogodi se da dok ugalj propada prema rešetki ti grumenčići padnu na donja vrata ložišta i zaglave donju klapnu. Npr. dok je donja klapna za vazduh otvorena npr. 0,4 cm, grumen veličine nešto veće od 0,4 cm upadne u među prostor i zadrži klapnu. Znači, pošto je nešto veći one ne prođe i ispadne napolje, već se zadrži baš u prostoru koliko je donja klapna otvorena. Klapna se naravno više ne zatvara i vatra u kotlu kreće da gori nekontrolisano. Meni se lično ovo desilo, pa sigurno jedno četiri puta prošle sezone. Temperatura kotla je otišla na 110 - 115 stepeni. Srećom bio sam kući svaki put i na vreme reagovao, jer sam po mirisu radijatora odmah skontao šta se dešava. Sa kotlom srećom nije bilo ništa. Zamislite situaciju da je došlo i do nestanka struje i da je pumpa prestala da radi. Ko zna šta bi se desilo.
Ako pogledate komentar DzigiBau (Sat, 08/01/2011 - 13:47) videćete dve slike koje je ostavio u tom postu. Pogledajte onu levo, gde se vidi rešetka i gde su donja vrata ložišta, na kojima je glavni dotok vazduha (ili donja klapna). Ako primetite, na vratima je namaknut neki običan lim. E upravo to vam savetujem, da to OBAVEZNO namestite i nešto sami improvizujete, kako bi sprečili da vam grumenje upada u taj prostor na donjim vratima. Očigledno to što se desilo meni više puta, dešava se i drugima. Kuću nikako ne ostavljajte samu, pogotovo ako koristite visoko kaloričan ugalj, a ovo niste obezbedili!
Za ovu sezonu, pored novog dimnjaka i čunka sa sve izolacijom, obezbedio sam i improvizovao zaštitu za donju klapnu (okačiću vam slike da vidite kako sam to uradio). Naravno, morate ostaviti da peć na tom delu ima dotok vazduha. Kupio sam i pretvarač napona na koji se kači akumulator i u slučaju nestanka struje, automatski nastavlja da gura pumpu koristeći struju iz akumulatora. Ovaj pretvarač pravi moj komšija i prodaje ga na Najlonu u Novom Sadu, a košta 100e. Video sam po marketima da postoje i neke Kineske varijante. Mislim, da vam onda onaj sigurnosni ventil, koji ubacuje hladnu vodu u sistem i štiti od pregrevanja, neće ni biti potreban. Ovaj sistem zaštite je samo opcija, a uz peć vam ne stiže taj potreban ventil, već morate sami da sve dodatno kupujete. Ionako već imate sigurnosni ventil koji će izbaciti vodu iz sistema, kada dođe do kritične tačke pritiska. Ali, ako baš hoćete da i ovo stavite, neće da smeta Smile – ako ne smeta, onda sigurno koristi he he he

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 18/10/2012 - 11:01
Svaka cast za post
#29
DzigiBau
DzigiBau's picture
Offline
Registrovan dana: 21/02/2010
Poruke:

Svaka cast za post sniko22!

Prave konkretne cinjenice!Ne bih nista doda ni oduzeo sem da se slozim.

1.Prva stavr jeste dimnjak i o tome se pise na mnogo ceskih i poljskih sajtova!Apsolutno mora da bude preporucena promaja zbog specificne konstrukcije kotla.Amin!

2.Ja planiram da koristim ugalj Banovic orah,zbog cene a i zbog toga sto ne mozes da budes siguran u Ruski ugalj jer se krsti ovde sa domacim vrstama koje su po izgledu slicne.Meni je potrebno oko 25KW za planiranih oko 200kvm dobor izolovanog prostora i jedno 5Kw za izmenjivac u bojleru od 120l.
Jedino se lomim koliko clanaka da bude kota.Naime po prospektu 4.clanaka prave 19kw za ugalj jacine Banovici a sa 5 cl. stvara 25Kw nominalne snage.Podaci dati u tablei koje sam okacio u attachmentu dati su za ugalj jacine od 26-28 MJ/kg,sto je jace od Ruskog uglja za jedno 20%.Jel moze neko da neki savet.

3.Sto se tice limene plocice koja se stavlja da ne bi upadali komadici i zaglavljivali je takodje obavezna stvar.Ja je imam na svom kotlu odavno i spaslo me je kljucanja kotla puno puta.
One slike koje sam kacio su sa pljskog sajta o grejanju.I tamo je bila tema o takvom problemu.Sto se tice sigurnosti od pregrevanaj je stvarno pod moranjem da se ima tako nesto.Posla oko montiranja posla sata!I naravno ko nema mogucnost gravitacionog cirkulisanja vode u sistemu neka obavezno stavi i pretvarac.

  • capture.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Thu, 18/10/2012 - 13:49
sniko22 Veliko mi je
#30
nikolajev
nikolajev's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2012
Poruke:

sniko22 Veliko mi je zadovoljstvo da se tema polako zahuktava. Malo nam vreme ne ide na ruku ali bar će ogrev da nam pretekne za sledeću sezonu. Drago mi je da si se uključio pošto očigledno da ti imaš najviše iskustva u loženju ovog kotla. Baš to što si rekao za ispadanje sitnih parčića sam i ja primetio pa sam i napisao u nekoj od gornjih poruka s tim što sam samo mogao da pretpostavim da može doći i do zaglavljivanja klapne.
Inače ja sam baš iz straha od toga kako će se ponašati dimnjak i opisao isti pa mi mnogo znači ovo tvoje iskustvo. Za sada vuče dobro i nije se uopšte znojio ali kao što si ti rekao treba sačekati zimu. Ja sam čak stavljao ruku na ulazu primarnog vazduha i mogu reći da se baš oseća kako peć uvlači vazduh, e sad neznam kako bih mogao da izmerim jačinu promaje dimnjaka.
Kao što rekoh evo tabele za izračunavanje potrebne količine određene vrste ogreva, sa formulama. Možete ubacivati trenutne cene i tako naći najjeftinije grejanje za sezonu. Nadam se da će koristiti i izvinjavam se ako ima nekih grešaka.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/10/2012 - 12:57
Šta je ovo ljudi, al upravo
#31
sniko22
sniko22's picture
Offline
Registrovan dana: 20/07/2011
Poruke:

Šta je ovo ljudi, al upravo sam ušao unutra oznojen kao da je leto Smile Ne ide nam vreme na ruku, pa to ti je. Čitao sam neka predviđanja vremenske prognoze i kažu da nas očekuje nezapamćena zima. Ako je tako, onda bi bilo dobro da ovo sad i potraje. Smile

@DzigiBau ne znam šta da ti kažem u vezi snage kotla. Ti si nekako baš na granici. Možeš da uzmeš peć i sa pet i sa šest članaka. Najbolje znaš kakva ti je izolacija na kući, koliko efektivno greješ sve prostorije u njoj, koliko možda u budućnosti planiraš da proširiš kvadraturu kuće, pa onda sam proceni da li ćeš ići kotao sa 5 ili 6 članaka. Ja imam sa šest članaka i grejem nešto preko 200 kvadrata. Al opet, iskustvo sa lošim dimnjakom ne daje mi neku mogućnost da sigurno mogu da ti preporučim nešto sigurno dobro. Ove godine su kod mene na spratu svi prozori promenjeni, ali sam dogradio još 30 kvadrata prostora gde je izolacija maksimalno urađena. Znači i ove godine tek treba da vidim šta će biti, a takođe imam i nov dimnjak, pa nekako moje iskustvo tek počinje od naredne godine he he he

@nikolajev ja sam razgledao po internetu formule kako se računa promaja dimnjaka i mogu ti reći da je to toliko složen proračun da stvarno moraš biti stručnjak da bi dao neki konkretan odgovor. Koliko sam uspeo da shvatim promaja se stalno menja i zavisi od x-faktora, ali valjda postoji nešto što je minimalno i ispod kojeg dimnjak neće ići. E koliko to iznosi ne znam stvarno, jer tu sad treba poznavati granice faktora koji ulaze u proračun. Kada sam zidao Schidelov dimnjak, zidanju je prisustvovao stručnjak iz njihove firme, neki gradjevinski inženjer. Pogledao je kotao, pogledao njegove karakteristike iz prospekta, pogledao krov i okolinu i rekao prečnik fi200, najmanja aktivna visina 7 m i da dimnjak izađe izvan najviše tačke krova za 0,5 m. Kod mene to izašlo 7,5 m aktivne visine. Na završetku dimnjaka ide i konusni nastavak od prohroma. Dimnjak je stvarno, što bi se reklo "svetski" Smile Ima tu za njega i nekih dekorativnih nastavaka, al se to kod mene nije uklapalo, jer sam uz njega išao još jedan dimnjak za gasni kotao.
Što se tiče tvog dimnjaka moje ti je mišljenje da ako on dobro vuče, nemaš dima u kotlarnici, nemaš kondeza ni smole u dimnjaku i peći, onda ne bi trebalo tu ništa da diraš. Mada ova tvoja dimnjača nekako mimo svih pravila. Umotala se ko piton Smile Ali ako to vuče, onda je OK, a ne vidim ni kako bi mogao drugačije da je napraviš, osim da rotiraš peć i proširuješ kotlarnicu.

Bilo bi dobro da još malo razmenimo iskustva sa onim pločama koje idu u komoru za dogorevanje. Kako bi bilo najbolje da one stoje? Kod mene ih ima dve. Jedna kraća i jedna duža.

  • dsc00236_1.jpg
Top
  • Login or register to post comments
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • sledeća ›
  • poslednja »