Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Masine za mlevenje mesa
Hidroizolacija poda do te...
Kalup za stubni temelj?
Dekorativne kreda boje

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Gradjevinarstvo » Instalacije grejanja i klimatizacije

Za kucu od oko 150m2 ?

27 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Sun, 30/06/2013 - 09:45
Za kucu od oko 150m2 ?
#1
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

U toku je renoviranje kuce

90 m2 prizemlje i 58m2 sprat, spoljne stepenice dve odvojene celine ali jedno grejanje.

grejanje dole kombinacija podnog hodnik, kupatilo, dnevna, kuninja trpezarija, oko 65m2, spavace sobe radijatori.
Gore 5 radijatora.

Koji kotao kondenzacioni ili obican bi mi preporucili i koje snage?

Ljudi koji mi rade grejanje rekose 24kw ( jos je u projektu), da li dovoljno i ima li svrhe malo jaci recimo 28-30kw?

Sanitarna voda ce biti izvedena za kupatilo dole.

Vaillant ili Wisman?

Top
  • Login or register to post comments
  • 4659 prikaza
  • Za printanjeZa printanje
Tags:
  • Instalacije grejanja i klimatizacije
Sun, 30/06/2013 - 11:37
24 Kw zadovoljava potrebnu
#2
Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

24 Kw zadovoljava potrebnu snagu za ovaj objekat. Jos imas mogucnost i modulacione snage. Viessmann Vitodens je odlican kotao...ali cena mu je malo visa u odnosu na Vaillant. Beretta nije isto lose resenje.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 30/06/2013 - 14:31
Kondenzacioni ili obicni? Al
#3
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

Kondenzacioni ili obicni? Al bi imao neku ustedu gasa sa kondenzacionim kotlom?
Kuci se sada menja stolarija i ide izolacija od 8 ili 10 cm. Inace debljina zida je sad 50cm sa fugovanom ciglom. Na gornju plocu cu da stavim kamenu vunu ili stiropor i to da zalijem..

Daj te neke preporuke za modele bas, koji termostat onaj mobilni, i koje termo glave za te radijatore ako idu uopste i ako je to dobro.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 30/06/2013 - 17:47
Da bi od kondenzacionog kotla
#4
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Da bi od kondenzacionog kotla imao ekonomske koristi potrebno je da je grejanje projektovano kao niskotemperaturno tj da je polazna voda najviše 40-45*C.
Ako je postojalo grejanje pre renoviranja i radilo dobro, onda sa dodatnom izolacijom sigurno kuća upada u niskotemperaturno grejanje.
Tu više nije potreban kotao od 24kw već je dovoljan i od 12kw jer su gubici kuće oko 2-2.5 puta manji.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 30/06/2013 - 18:11
Nije postojalo grejanje, sad
#5
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

Nije postojalo grejanje, sad se prvi put uvodi.

Znassi moze kondenzacioni?

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 30/06/2013 - 20:41
Proveri koja je potrebna
#6
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Proveri koja je potrebna temperatura za radijatore. Morala bi biti kao i za podno što znači oko duplo veću površinu radijatora nego u klasičnom sistemu sa mešanim podnim i radijatorskim grejanjem.
Obično se podno pravi za 45*C a radijatorsko za 70*C. U tom slučaju kondenzacioni kotao su bačene pare. Sve zavisi kako ti je majstor projektovao, a ti traži da ti projektuje za istu temperaturu, pa onda odluči koliko je to skuplje (oko duplo skuplje za radijatore jer treba da su oko duplo veći, a podno je već projektovano kao niskotemperaturno i tu nema izmene).

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 30/06/2013 - 21:10
Sto rece tihi, dovoljna
#7
Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Sto rece tihi, dovoljna kolicina radijatora za temperaturni rezim 40-30 i kondezacioni kotao, i tada ces jedino imati pravi efekat i iskoriscenje kotla, Isto i sa podniom grejanjem. Sad mozes da biras kotao sa pripremom tople sanitarne vode, ili onaj sto ima akumulacioni bojler u sebi. Imaj na umu da oni sto rade kao protocni, mogu da zagreju vodu za najvise 2 do 3 potrosaca u isto vreme. Najosnovnija verzija ti je Vitodens 200 a ako razmisljas o akumulaciji mislim da je 333. Oni su ja mislim do 26kw ali svi oni mogu da rade modulaciono, pa samim tim i da greje i sa 9KW npr, Oba kotla su fasadnog tipa, tako da znas.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 09/07/2013 - 06:54
Danas treba da se vidim sa
#8
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

Danas treba da se vidim sa projektantom, juce smo se culi i on mi rece da se kondenzacioni kotao ne isplati za moju povrsinu dve etaze od 90+58m2.

Ima li istine u tome da sad kad kupujem ne promasim.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 09/07/2013 - 10:36
Kao sto smo vec govorili,
#9
Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Kao sto smo vec govorili, kondezacioni kotao se isplati samo kada radi u niskotemperaturnom rezimu. Sto zavisi od proracuna grejnih tela i nacinja grejanja. Normalno, period isplativosti je za manje objekte duzi, ali nadasve se isplati. Da ti je objekat 1000 m2, isplatilo bi se brze, jer je potrosnja energenta veca, ali i ovako nije zanemarljivo. Znaci, neces pogresiti, za tih par stotina eura, za 4-5 grejnih sezona ce se isplatiti. Ali napominjem, moraju dobro da se radijatori proracunaju, da ti temperatura u polaznomvodu (F) ne prelazi 40 au povratnom (R) 30 C. Tada je njegov nominalni stepen iskoriscenja preko 100%.. A u svakom slucaju, konstrukcijski su bolje uradjeni od standardnih kotlova na gas..
Raspitaj se i vidi sta ti je najbolje resenje. Imas i Beretine kond kotlove sa ugradjenim akumulatorom za toplu vodu. Servisna mreza im je odlicna, i imas mogucnost produzenja garancije uz minimalnu investiciju. Znaci uz standardnu garanciju, kada istekne, doplatis...i produzis garantni rok na na primer jos 2 - 3 godine,
Viessmann kotlovi su ipak za klasu vise, ali i cena im je isto toliko veca. Sad ima par akcija na nasem trzistu...pa setaj malo po internetu...obidji neku prodavnicu grejne tehnike....

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 14/07/2013 - 21:59
Svaka cast Grejač na iscrpnom
#10
PanonTherm
PanonTherm's picture
Offline
Registrovan dana: 14/07/2013
Poruke:

Svaka cast Grejač na iscrpnom odgovoru, ali Vaillant je Vaillant.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 18/07/2013 - 17:54
Debljina storopora posle
#11
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

Debljina storopora posle betonske ploce 5 ili 10cm?

ide betoniranje, pa stiropor pa ravnjajuci sloj,

5 cm storopora iili 3 cm stirodura?

Dajte savet.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 18/07/2013 - 22:24
Ako se po ploči gazi svakako
#12
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Ako se po ploči gazi svakako stirodur. Kao bolji je izolator od stiropora, ali svakako ne toliko koliko je skuplji.
Glavni razlog je što trpi mnogo veće pritiske.
Ako je ploča između zemlje ili podruma i prostorija koje se greju, onda ne manje od 5cm. Ali 10cm je već teško ekonomski isplativ. Gubici kroz pod se računaju na polovinu spoljnje temperature pa je 5cm na podu istog efekta kao 10cm na zidu. 10cm na podu je isto kao 20cm na zidu što već retko ko stavlja...

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 18/07/2013 - 22:31
ide betonska ploca 10 cm pa
#13
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

ide betonska ploca 10 cm pa su mi majstori rekli stiropor 5cm, pa na stiropor idu cevi za podno koje se zalevaju u kosuljicu, pa na to ide keramika i tarket.

Znaci stiropor ili stirodur? Nije mi jaso ovo oko ako se gazi preko gazice se posto je to pod.

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 19/07/2013 - 07:31
mislis beton ,aluminijumska
#14
VelibrorM
VelibrorM's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2013
Poruke:

mislis beton ,aluminijumska folija,stirodur,armaturna mreza,cevi za podnopricvrscenu za nju i onda kosuljica sa dodatim aditivom po lepak za podno i parket sa max 3% vlage(tj lamenarni parket) to bi trebalo da bude redoslet radova

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 19/07/2013 - 19:17
a hidro izolacija za
#15
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

a hidro izolacija za kupatilo?

A video sam danas i neki stiropor sa vec postavljenim vodjicama plave boje, ide umesto folije, tj sprecava da ode
energija u zemlju, cena oko 6e za o,78m2.

Valja li to ili je jeftinija varijanta sa stiroporom ili mora stiropor?

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/07/2013 - 10:38
zavisi koliko placas majstore
#16
VelibrorM
VelibrorM's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2013
Poruke:

zavisi koliko placas majstore jeftinija je varijanta sa stiroporom ali duze traje montaza i ako cevi vezujes paljenom zicom jer su zabice skupe ali ako vec pitas ja bih pre ugradio original izolaciju jer to se radi samo jednom pa trebalo bi uraditi sto kvalitetnije

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/07/2013 - 12:38
a folija
#17
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

VelibrorM wrote:
zavisi koliko placas majstore jeftinija je varijanta sa stiroporom ali duze traje montaza i ako cevi vezujes paljenom zicom jer su zabice skupe ali ako vec pitas ja bih pre ugradio original izolaciju jer to se radi samo jednom pa trebalo bi uraditi sto kvalitetnije

U tom slucaju ne treba onda folija, a ona traka aluminijumska sto ide uz zid treba li ona?

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/07/2013 - 20:17
ne aluminijumska vec
#18
VelibrorM
VelibrorM's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2013
Poruke:

ne aluminijumska vec sundjerasta ona se zove diletaciona traka i lepi se uza zid jesi dobio uputstvo koje sam ti poslao

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/07/2013 - 20:19
evo ti opet
#19
VelibrorM
VelibrorM's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2013
Poruke:

evo ti opet

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 21/07/2013 - 00:04
podno
#20
VelibrorM
VelibrorM's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2013
Poruke:

PODNO GREJANJE
Prilikom ugradnje sistema podnog grejanja neophodno je da se izvođač pridržava osnovnih pravila koji
važe za ovaj sistem, kako ne bi došlo do nepredviđenih teškoća, bilo pri montaži bilo pri kasnijoj
eksploataciji.
Montaža sistema za podno grejanje počinje nakon završetka grubih građevinskih radova (izgrađeni
zidovi sa ugrađenim prozorima, izlivena podna betonska ploča i postavljena tavanica koja sprečava
prodor atmosferskih padavina u prostor u koji se postavlja podno grejanje).
Sledeći korak je postavljanje toplotne i zvučne izolacije na pripremljenu podlogu koja mora da bude
čista i ravna. Debljina izolacije proističe iz izvršenog termičkog proračuna. Izolacija je od
ekspandiranog polistirena sa vođicama za cevi. Potrebno je obratiti pažnju na pravolinijsko slaganje
vođica na susednim pločama, kako bi se omogućilo nesmetano vođenje cevi po pravcu.
Uporedo sa ovim, postavlja se ugaona izolaciona traka koja ima za cilj da primi na sebe sva
pomeranja mase estriha tokom sušenja i kasnije grejanja. Ivična izolacija mora da bude od elastične
izolaciona masa debljine oko 10 mm. Osnovni uslov je da je neosetljiva na vlagu, otporna na moguća
oštećenja prilikom ugradnje i mora da ide kontinualno celom dužinom, bez prekida, oko celog polja.
Ne sme da bude slobodnog prostora između dve ivične izolacione trake ako se postavljaju iz komada
a ne iz kotura. Visina ove trake je oko 15 cm i ona ide od poda naviše. Nakon postavljanja estriha i
završnog sloja, pre postavljanja ivičnih lajsni, višak ivične trake, koji viri, seče se u ravni poda.
Nakon završetka opisanih radova pristupa se postavljanju elemenata sistema podnog grejanja. Prvo
se postavljaju sabirnici i razdelnici na zidovima koji su određeni za to. Pre postavljanja formiraju se
sabirnici/razdelnici od pripadajućih elemenata, sa svim dihtunzima i zaptivnim prstenovima koji su
priloženi uz njih. Označe se mesta na zidu za distributivni orman sa držačima i nakon njihove montaže
postave se i kolektori. Visina postavljanja od poda iznosi za sabirnik oko 20-30 cm.
Polaganje cevi se izvodi po prethodno izrađenom projektu sa ucrtanim strujnim krugovima. Sa kotura
namotanih višeslojnih cevi dimenzije f16x2,0 mm, odmotamo približno 2 m cevi i pomoću
kompresionog fitinga odmotani kraj cevi spojimo sa postavljenim razdelnikom ili sabirnikom.
Ako iz bilo kog razloga sabirnik ili razdelnik nisu montirani na svoje mesto, potrebno je ostaviti
slobodnom onoliku dužinu cevi koliko će da iznosi rastojanje od poda do mesta sabirnika/razdelnika i
oko 0,5 m rezerve. Cevi se dalje razmotavaju i polažu prema crtežima, uz pažljivo postavljanje cevi
između ispupčenja na podnoj izolaciji koja služe za fiksiranje cevi i držanje njihovog konstantnog
osnog rastojanja. Izuzetno je važno da se kotur odmotava pažljivo da ne bi došlo do ukrštanja ili
“lomljenja” cevi. Posebnu pažnju treba posvetiti izvođenju krivina, jer pri tome može da dođe do
krivljenja ili “preloma” cevi. Rastojanje između ivične cevi i zida trebalo bi da bude oko 10 cm. Nakon
vraćanja cevi do sabirnika vrši se njeno odsecanje i povezivanje kompresionim fitingom.
Nakon postavljanja svih cevi i njihovog povezivanja sa sabirnicima i razdelnicima završena je montaža
elemenata podnog grejanja. Sada se pristupa ispitivanju ovog dela instalacije na nepropusnost i
hermetičnost. Preko priključka na završnoj kapi na kolektorima ili preko ventila (ako su sabirnici i
razdelnici već povezani sa podstanicom i izvorom toplote) vrši se punjenje vodom instalacije koja će
da bude smeštena u podu i nakon toga potpuno odstranjivanje vazduha iz cevi. Ovo treba raditi
pažljivo i uporno, jer cevi u podu nemaju nagib pa je eliminisanje vazduha otežano. Najpovoljnije je da
se svi regulacioni ventili na sabirniku i razdelniku zatvore, pa da se otvaraju jedan po jedan, i na taj
način najbrže će doći do izbacivanja vazduha iz cevi.
Kada je ovo završeno, pristupa se postepenom povećanju pritiska do vrednosti radnog pritiska
uvećanog za napor pumpe, statičku visinu objekta i još 2 bara kao sigurnost.
U slučaju da u toku 24 časa ne dođe do smanjenja pritiska, može se smatrati da je zaptivenost
instalacije u redu i može da se pristupi građevinskim radovima.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 21/07/2013 - 00:33
Velibore hvala na
#21
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

Velibore hvala na svemu..........

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 21/07/2013 - 09:01
Ostadoše majstori bez
#22
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Ostadoše majstori bez posla.
Ovaj opis je kao video.
Svaka čast za VelibrorM.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 21/07/2013 - 14:55
E sad me jos nesto
#23
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

E sad me jos nesto interesuje, da li ima razlike u ceni neke velike izmedju radijatora i opreme za podno?

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 21/07/2013 - 16:05
Radijatorsko je bar 3-4 puta
#24
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Radijatorsko je bar 3-5 puta jeftinije. Za niskotemperaturno grejanje radijatorima, za sobu od 20m2, sa srednjom izolacijom, potreban je panelni radijator od najviše 100evra. Gotovo za pre podne.
Podne cevi za tu sobu su oko 100m + izolacija + rad + vreme +pločice ...
Treba pročitati o prednostima i manama svakog i radijatorskog i podnog grejanja. Pa odlučiti.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 22/07/2013 - 15:18
u startu je podno skuplje
#25
VelibrorM
VelibrorM's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2013
Poruke:

u startu je podno skuplje ali dugorocno gledano podno je mnogo ekonomicnije
ulazne temperature podno 20/35 stepeni
radijatorsko 55./65
strujanje vazduha(citaj dizanje prasine) kod radijatora mnogo vece
razlika u temp od poda do plafona
podno do 4 stepena
rdijatorsko 10 pa navise
gubici kada se otvore vrata su kod podnog svedeni na minimum

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 22/07/2013 - 18:43
znam ali meni ce biti mesano,
#26
lobster6117
lobster6117's picture
Offline
Registrovan dana: 25/08/2010
Poruke:

znam ali meni ce biti mesano, hodnik, kupatilo, dnevna + trpezarija sa kuhinjom podno + dve sobe radijatorsko jednako 90 m2

sprat sve radijatorsko 5 radijatora jednako 55m2

Da li tu ima neke ustede u podnom ili da sve idem na radijatorsko?

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 22/07/2013 - 22:27
Potrošnja goriva tj cena
#27
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Potrošnja goriva tj cena grejanja (ekonomičnost mada to nije baš to) ne zavisi od toga da li je grejanje podno ili radijatorsko već koliki su gubici kuće. Za jednu kuću račun će biti isti imala ona podno ili radijatorsko grejanje. Ušteda se može postići kupovinom efikasnije peći, efikasnijeg kotla, izborom goriva (loženje drvima će još dugo biti najjeftinije sa svim svojim manama) itd.
Nije nikakav problem da se radijatorsko projektuje na 40/35 *C (na to sam i mislio kad sam rekao da je radijatorsko grejanje u startu jeftinije 3-5 puta od podnog). Ako se greje na toplotnu pumpu ili gasni kondenzacioni kotao onda se tako i radi.
Ako se greje na čvrsto ili klasičnim gasnim kotlom onda nema previše potrebe snižavati polaznu temperaturu vode pa se projektuje na npr 55/45 ili 60/50. Nekada se obavezno projektovalo na 90/70, ali danas to niko ne radi.

Top
  • Login or register to post comments