Prijatelj88,
napisao sam, da se kolikor je imaš može upotrebiti.
To su plošče izolacije; u primerima za upotrebu na strijehama se v večini primerov upotrebljava izolacija v rolah ili u razsutom stanju (upihane izolacije - celuloza, lesena vlakna). Sa izolacijo u rolah se može bolje zadihtati stikove med izolacijo, koji su potencialni toplotni mostovi. Tu imaš samo vzdolžni stik za prekrivat, a kod plošča imaš dva stika.
Po izkušnjah je cena/rok/energenat podlaga , da se izabere u+izolacija; nekako se za takav način najbolje izkaže izolacija u rolah sa lambdbom 0,038 ; to " Lahki izolacijski filcevi"; izradiš podkonstrukciju ( križno 2 x 16 cm) in ugradiš izolaciju; na vrhu staviš vrteks in daske da se može hodat ako je potrebno.
Izolacija, karatavana
Da li je bolje uzeti stiropor ploce debljine 10sm gustine 20 do 25gr., ili postaviti staklenu odnosno mineralnu vunu debljine 10 do 15sm?
Kako table stiropora poređati a da nema zazora između tabli. Stiropor nije jednostavno poređati ni po betonskoj ploči a da su table priljubljene međusobno a kamoli po karatavanu koji nije baš najravniji. Šta teoretski dobijate ako primenite jedan ili drugi materijal probajte simulacijom u nekoj od aplikacija ili ce vam neko od članova dati preporuku.
Slazem se sa takvom konstatacijom, ali ako stiropor ima bolja termicka svojstva po pitanju izolacije sa pur penom se moze resiti taj problem praznina na spojevima...
Prekontrolišite i temperaturno kašnjenje za planiranu debljinu obe varijante i uporedite sa kamenom vunom. Da vam se ne javi problem kao u temi reflektujući krov.
Obično se lakše sve neravnine ušuškaju vunom.
Prijatelj88,
stiropor nima bolja svojstva. Stiropor je primeran za ugradnju gdje ga životinje ne dosežu. Na tavanima / strehama ga ne priporučam zbog požane nevarnosti - plinovi in gori tudi.
Upotrebi staklenu vunu, je moj predlog.
Upravu ste, stiropor se lakse i brze postavlja ( jos ako je ista osoba radila sa stiroporom ) ali, staklena ili kamena vuna imaju svoje prednosti. Jedna od bitnih je ta sto se nemogu lako zapaliti, odnosno u normalnim uslovima ako bi doslo do pozara mineralana i staklena vuna su nezapaljive. Videcu od nedelje kakve su ponude i cene na nasem trzistu, dobro je sto imam mogucnost da kupim po VP ceni bez maloprodajne marze ( pod uslovom da nadjem takvu ponudu ).
Pmozite mi samo jos u jednom problemu, gledano od gore prema dole kakav je redosled postavke izolacije sa postavkom folija - najlona za kondez ili vec cega. Da li je preko vune potrebno nesto staviti zbog prasine ( da se vremenom ne smanji kvalitet izolacije ), ili nije potrebno?
Prijatelj88,
kolikor se setim, sam napisao, i drugi forumaši, da moraš ugraditi parnu zaporo ( PP ili PF folju) na toploj strani . To pomeni da ispod v bivalnim prostorijama. Iznad nje se začnije polagat toplotna izolacija.
Ako imaš prostora ( možeš ugraditit) iznad položi vrteks ili filc (politlak). Slično tome : https://www.google.si/search?q=vrteks+folija&tbm=isch&tbo=u&source=univ&...
Dobijo sam ponudu za mineralnu staklenu vunu: SF 34 (100) sa Parnom branom Seco Pro 100 od URSA proizvodjaca. Mozete li mi objasniti zasto se preporucuju postavka dva sloja mineralne staklene vune po 100 mm debljine ( koja ima koeficijenat 0,034 ), zar se nece postici dobar efekat sa postavkom jednog sloja vune ?
10 cm je solidno za zimu, ali je premalo za leto. 20 cm je odlicno za zimu a solidno za leto. 30 cm je odlicno i za leto.
Uh drugari, m2 izolacije sa folijama je oko 550,00 - 600,00 dinara. Pa puta dva sloja i jos puta 80 - 90 m2 je bogami dobra cifra. Ove godine cu ici sa jednim slojem od 10 sm a iduce godine cu postaviti i drugi sloj od 10 sm. Po Vama da li je na vunu obavezno postaviti gornju foliju jer cu iduce godine postavljati drugi sloj vune?
Prijatelj88,
ugradnja izolacije v dveh plasteh je bolja, jer se izniči mogučnost toplinskog mosta; ta nastane ili može nastati kod stikovanja dveh rola izolacije. Tako drugi sloj po polovici počinješ ugrađivati i tako prekriješ donji stik dveh rola.
Ako samo staviš vrteks sada, ga sledeče godine samo saviješ (odstraniš) in narednu godino opet ugradiš. Dali budeš izradio i pohodno tavano?
30 cm je nekako primerno tako za zimo in lijeto.
Molio bih za savjet kako i s cim izolirati tavan,kuca je stara cca 35 god,prizemlje i sprat,tavan je daska i trstika i grede razmaka 70-80 cm,klasicna stara gradnja,krov je na 4 strane,izolaciju bi radio po gredama,tavan nesluzi kao ostava ili slicno,radio bih iz dva razloga jedan sto zimi nemoze se ugrijati jer ode toplota van a ljeti vrucina prolazi u sobe,sta mi savjetujete,sto vise pregledam po int.vise se otvara raznih opcija,krov sam uradio ove godine i to podaskano,folija,letva,kontra letva i lim,hvala na strpljivosti
amkos,
pa v toj temi imaš odgovora na tvoje pitanje odnosno teškoču.
Najprije moraš napisati jeli sploh imaš kakvu parnu zaporo v sestavi tvoga tavana (stropa); jer za ugradnji izolacije jo moraš imat in to na toploj strani.
Priljepi sliku tvoga tavana.
Najjeftinije ti je staklena vuna , nekih 25-35 cm u dva slika , križno položena. Kako pišeš imaš grede , koje se vide, bi predložio, da izradiš lesenu podkonstrukciju ( 2 x 15 fosne križem) i tako možeš izraditi pohodnu površinu za slučaj intervencije servisa. Po staklenu vuni ne možeš slobodno hodat.
Tenzore, molio bih te za savet za moj karo tavan. Pročitao sam sve sa ovog foruma što se tiče karo tavana i vidim da odlično poznaješ tematiku.
Tvoj komentar na koji sada odgovaram rešava mi 50% dileme. Delu tavana ispod greda (malter, trska i letve) desilo upravo to što si opisao u komentaru. Taj čitav sloj planiram da skinem i da postavim staklenu vunu, parnu branu, konsktruciju za GK i GK ploce.
Ono što me brine je sloj tavana iznad greda. U prethodnom komentaru spomenuo si da može doći do problema sa tim slojem: "Ali sad dali je tavan patosiran odozgo daskom pa nasipana sljaka . ili je radjen na viklove bez daske . Tu uvek ima zackoljica , koje kasnije naprave velike probleme". Moj tavan odozgo nije patosiran daskama, već ima nekakve pritke, koje su poređane tesno jedna do druge, i odozgo "blato". Malo sam načeo donji sloj, da vidim kako će da ide, i čini mi se da onaj gornji stoji prilično čvrsto.
Koje je tvoje mišljenje, da li će taj gornji sloj da mi pravi problem? Svaki savet je dobrodošao.
Hvala ti u napred na odgovoru.
Te pritke su viklovi . Treba proveriti kako su oslonjenji na grede , odozgo , ili bočno na letve , ili je u svakoj gredi utesan žljeb ?
Mislim da su oslonjeni odozgo na grede. Letve za koje je vezana žica su ukucane odozdo u gredu. Žljebove nisam primetio. Iskreno, juče sam tek načeo plafon pa nisam siguran. Sutra ću da odvalim veću površinu i sve da fotografišem, pa da se posavetujem sa tobom. OK?
Nikakav problem
Hvala ti puno. Prva si liga!
Tenzor, šaljem fotografije plafona i nadam se da donekle možeš sa njih da se sagledaš stanje.
Plafon se u dve prostorije spustio i dobio pravilan stomak koji je najdeblji u sredini prostorije. Dok nisam obio plafon i video da su letvice dobro ukucane za gredu i da se ekseri nisu izvukli, mislio sam da se samo taj deo (letvice, trska, malter) spustio. Ipak su se u tim prostorijama grede iskrivile. Međutim, grede izgledaju odlično. Rečeno mi je da je u izgradnji plafona korišćena sirova građa i da je moguće da su se grede iz tog razloga iskrivile. Niko se više dobro ne seća, ali misle da se plafon u tim prostorijama spustio ubrzo nakon izgradnje kuće i da se posle toga nije više spuštao. Deda nije više među živima, a on bi jedini znao da mi kaže prave informacije. Inače, dimenzije tih dveju prostorija su cca 4m x 4m. Preko ostalih prostorija grede prelaze dužinom od 3,5m i 2,5m i u njima plafon nije dobio stomak.
Viklovi leže na gredama i prilično su stabilni. Dok sam obijao donji sloj gore se ništa nije mrdnulo. Probao sam rukom da guram i iznenadio sam se da takva struktura tako čvrsto stoji.
Meni se kao laiku čini da tom plafonu ništa ne fali i da bi mogao tako da stoji još dugo vremena. Ipak, mislim da skinem donji sloj, jer ću svakako da stavim GK ploče sa izolacijom, a u tom slučaju, trska sa malterom je samo višak (?). Sem toga, ako taj sloj zamenim GK pločama, neću izgubiti na visini prostorija. Na gredama koje su se iskrivile mislim da po dužini na bočnim stranama ušrafim flahove za svaki slučaj. Jedino sam mislio da u hodniku, koji je širine cca 2m, i u kupatilu iste širine ne diram plafon, jer tamo zaista nema potrebe. Da li bi odsustvo izolacije (staklene vune npr.) u kupatilu i hodniku pravilo problem? Hodnik i kupatilo se pružaju celom dužinom kuće po sredini.
Kada budeš imao vremena i strpljenja, molim te da mi kažeš šta je najbolje da se radi. Nadam se da nisam konfuzno ovo opisao, kako inače umem.
Nema slika
Ne može onda pdf. Ubacio sam više fotografija u jedan fajl.. Evo ovako onda.
Dali je bolji efekat izolacije plafona kada se radi izolacija sa tavanske strane ili kad se radi ( sa stiroporom ) sa unutrasnje strane plafona u prostoriji? Kakva su iskustva po tom pitanju?
Kao i uvek izolacija se radi sa spoljne strane objekta .
Znači ipak ne bih trebao da stavljam kamenu/staklenu vunu iznad GK ploča, već preko viklova? Da li si video fotografije? Šta misliš o pčafonu?
Onda mi negine sa jurnjavom sta naci i za koju cenu, sta kazete za staklenu mineralnu vunu TP 435 B sa ECOSE® Technology? ima solidan koeficijenat toplotne propustljivosti - 0,034 W/mK
TP 435 B staklena vuna, koristi se u sistemu ventilisanih i sendvič fasada.....
@ivanko .
Pitanje je šta vi želitte .
Sa druge strane karatavani se termiči i konstrukciono razliku od npr betonskih ili LMT tavanica .
Koliko sam te ja razuemo , ideja je da se "ispeglaju " plafoni a onda kad se već to radi , da se odradi i termoizolacija ?
Baš tako. Hoću da ispeglam plafon i zidove, pa da usput uradim i nešto korisno - termoizolaciju.
Hvala na odgovoru od aktivnih clanova, zasto mislis da TP 435 B sa ECOSE® staklena vuna nije za pstavku izolacije na karatavan i koju bi mi predlozio sa sto manjim koeficijentom propustanja toplote?