Planiram da postavim gipsane ploče preko zida i da okrečim gotovim bojama, pa me interesuje, kada postavim gipsane ploče i spojim ih onom mrežicom i lepkom, dali bih trebao da gletujem kompletno ceo zid ili samo one delove gde se spajaju gispane ploče?
Krečenje gipsanih ploča
Pricrstis dobro gipsanu plocu na najbolji nacin, zavisno od podloge. Ploce obicno imaju falc gdje se obicno zavrnu za podlogu sarafima za gipsane ploc. Naravno se ploce mogu i lijepiti za podlogu. Spojevi ploca se prvo gletuju tankim slojem gleta, u njega se pritisne papirna traka (ili mrezica) i preko toga se jos jednom pregletuje. Ostavis da se osusi, osmirglas pa jos jednom pregletujes spoj ovaj put malo zire. Poslije ovoga osusis i opet smirglas da ti spoj bude u nivou sa plocom. Osjeti rukom da li si dobro osmirglo. Poslije toga farbas. Nema potrebe gletovati cjele zidove. To se obicno nikada ne radi preko ploca osim ako zelis da dobijes neku drugu strukturu (grublju). Ako volis gletovati onda pregletuj zidove bez gipsanih ploca.
Ovako to ja radim. Mozes isto tako pogledsti na web stranici proizvodjaca ploca.
Према препорукама произвођача Q3 i Q4 глетовање гипсаниг плоча је обавезно, а и због боље расподеле боје као и равномерног упијања површине.Сад како ће ко да ради то је његова ствар.За своје новце може како му се прохте.
što se tiče podloge na tom zidu je sada lamperija, a ispod lamperije staklena vuna, tako da imam gotov roštilj od štafni na koje je zakovana lamperija, tako da planiram da samo skinem lamperiju i ušrafim gipsane ploče
samo me je ovo bunilo oko gletovanja, jer planiram da krečim gotovom akrilnom bojom, pa nisam siguran hoće li se raspodeliti ravnomerno i hoće li biti ista nijansa na gletovanom i negletovanom delu ploče
Дрво се не препоручује као подлога за гк плоче, јер дрво "ради" што може изазвати пуцање спојева.
Te štafne su stavljane pre 25 godina, do sad su se valjda dovoljno osušile, jel i dalje rade i tako osušene?
I još nešto, da li bi možda bilo bolje da ne skidam lamperiju, nego da šrafim ploče na lamperiju?
Ako ste gledali ranije emisije na Travelu ili Discovery o preprodavcima kuća ,možda ste primetili da majstori u americi sve zidove rade od rigips ploči i nikada ih negletuju komplet već samo spojeve.Ako posle toga krečiš disperzijom sigurno će boja da bude svuda ravnomerna
Наравно, ако се ради о препродаји онда је принцип уложити што мање, а зарадити што више.Међутим, ако човек ради за себе онда треба да се потруди да постигне најбољи квалитет у коме ће живети и уживати.
Ako ces da radis akrilnom bojom, moraces dobro da izgletujes zidove, najmanje u dve ruke bez ikakvih fleka, inace ce se boja razlikovati. Svetle nijanse akrilnih boja su bas komplikovane i teske za rad. Po meni, za amaterski rad, najbolja je disperzija. Inace spojevi se popunjavaju rigips ispunom i mrezicom.
I ja sam se svojevremeno pitao da li gletovati zidove posto sam na ytong direktno lijepio rigips,,,imao sam teorija svakakvih te treba ovo te treba ono, i ja probao po svome...i uspio
Naime, zid od rigipsa ukoliko se uradi kako treba je idealno ravan, gletovanjem se samo moze pokvariti idealno ravna ploca te zaista za tim nema potrebe. Tecnost za impregnaciju tj podloga, i udri, nema razlike u boji niti bilo kakvih tragova. Gletovao sam samo spojeve koje sam punio puniocem i mrezicom, i svaka ploca ima oko 6cm falca koji se gletuje.
Evo par godina je proslo 2 krecenja do sada i pokazalo se kao odlicna varijanta.
Oni koji su gletovali zidove od rigipsa, vidim da su se ubili od posla,,,a dobili su povrsinu koja je znatno talasastija od ove kod mene gledano pod lampom...
To je opet moje iskustvo, i ja tako primjenjujem,,,a svako sto bi rekli za svoje pare radi kako mu volja
"e:Te štafne su stavljane pre 25 godina, do sad su se valjda dovoljno osušile, jel i dalje rade i tako osušene?I još nešto, da li bi možda bilo bolje da ne skidam lamperiju, nego da šrafim ploče na lamperiju?"
Kao sto ranije napisah: ja bih u spoj izmedju ploca koristijo papirne trake (ili kako se to vec zove) i redosled:glet za papirne trake, papirna traka, glet (traka je utopljena u glet) smirglanje i oper glet i opet smirglanje i t.d.
Ja bih ostavio lamperiju jer u tom slucaju mozes zavrcati stvari na zid.
Ovdje (citaj svedska) se nikada nestavlja samo jedan gips, obicno dvije ploce (na mrezi od drveta u zadnje vrijeme i kod novogradnje od metala). Ako se nestavlja dupli gips onda se stavi neka druga "drvena" ploca ispod; osb ili plywood (spera). Drugi razlog dva gipsa je bolja zastita od pozara. Kod renoviranja slabo ko stavlja dupli gips.
Naravno da drvo radi i vise drvrta naravno veci rizik pucanja. Moje iskustvo je da drvo nikada ne prestane da radi to sto utice na njega je temperarura i vlaga (kolko ja znam).
Eh sad sjedi i presaberi se koliko veliki posao radis i kolika bi bila katastrofa ako bi ev. mogao primjetiti razliku u farbi ili ako bi ti nekada doslo do pucanja. Ovo kontra sta mozes uraditi u datoj situaciji.
Eh sad postoje i druge stvari koje se trebaju uzeti u obzir kada se koriste gipsane ploce. Izmedju ostalog da li je vlazna podloga. Ploce su oblozene kartonom koji pocne da budja ako je vlazno. Drvo ima bolju sposobnost primopredaje pare i vlage.
Ovako ja razmisljan i ovo su sve amaterska razmisljana.
Dobro popuniti i ošmirglati spojeve i rupe od šrafova. Nakon toga je dovoljno da se premaže Podloga za Gips Ploče
http://www.farbara.co.rs/products/view/791
Nakon toga farbanje.
Ovo je u velikom broju slučajeva dovoljno kao završni rad.
Ukoliko je priprema za neku tehniku, ili se zahteva idealna površina, onda kompletno gletovanje.
По правилу се цео зид премазује подлогом, а затим се цео глетује, па после шмирглања и две руке глетовања приступа се бојењу.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..