Nisam pitao jos da li treba da radim betonske stubove na coskovima, objekat ce biti oko 5x4 spolja
Garaža
Obavezno.Pa šta će držati zidove od siporeksa?
Ukoliko se radi betonska ploca iznad garaze, nije obavezno raditi stubove (vertikalne serklaze).
Staviti betnosku ploču samo na siporeks zidove :?: :?: :?: Ne bih voleo da se nadjem u takvoj garaži. :nono
Kad smo vec kod siporeksa da li da zidam garazu sa blokom sirine 15, 20 ili 25 cm. Jedino blok sirine 25 ima ima protiv potresni blok za izradu stubova i L profil koji mogu koristiti umesto drvene oplate za salovanje. L profil mislim da se moze skratiti testerom ili brusilicom na potrebnu dimenziju.
Vrati se na drugu stranicu i pogledaj simprolit, na primer.
Hvala! Ytong mi na prvi pogled po cenovnicima izgleda povoljniji, ne mora da se malteriše, a ja želim što manje da koristim mešalicu i majstore, ali staviću sve na papir pa ćemo videti
Nisam mislio na kupovinu tog sistema zbog cene nego kao ideju za način spajanja i betoniranje spojeva, pošto je to bila nedoumica koliko sam shvatio.Inače nemam ništa protiv Ytonga, samo pre zidanja tim materijalom mora se postaviti hidroizolacija, ne sme se Ytong stavljati direktno na temeljnu betonsku traku jer će povući vlagu vremenom.
Ma ok! Razumeo sam ja da moram da odradim stubove nego mi je bitna i širina zida da ne moram da kupujem blok širine 25 ako mogu 20 ili recimo 15 za dimenziju garaže 5x4
masjan
najmanju debljinu koju bih ti preporucio je 20 cm debljinu zida
Nikako se ne slazem da treba betonska ploca ukoliko ce covek da koristi garazu i kao radionicu.
Mozda je bolje raditi jednovodni krov, umesto crepa upotrebiti neki laksi krovnipokrivac, tegolu npr. Posto se tegola postavlja na podascanu podlogu, table sirove iverice ili slicno, a sve to se postavlja na rogove.
Ukoliko za rogove uzmemo dimenzije b/h=10/12 (sve zavisi od raspona, nagiba, opterecenja ...), imamo 12 cm "prostora" za postavljanje termoizolacije, pa posle ispod toga gips, lameriju, ili nesto po zelji.
Na taj nacin dobijamo:
- laksu konstrukcija krova, koja samim tim utice i na zidove, a preko njih na temelje
- mogucnost kasnijeg uredjenja termokrova, ukoliko je to uopste potrebno coveku
- vise "prostora" za varijantu "uradi sam", sa uredjenjem "termokrova" sa jedne strane, dok sa druge strane betoniranje ploce dimenzija axb=4x5 m nije neki Sizifov posao, ali nije ni jednostavan posao u poredjenju sa predlozenom alternativom
Ukoliko ima jos pitanja, tu sam da pomognem koliko mogu, pretpostalja da radovi nisu poceli.
Pozdrav
zasto treba da se prave betonski stubovi ako je objekat od siporeksa?moj punac ima mnogo vecu vikendicu od te garaze i jos ima sprat ali nisu postavljali betonske stubove,mislim da su dimenzije 6 x 6.mislim da je siporek 25 cm sirok,kada je pravio(ranih 80-tih)tada su mu rekli da ne mora da stavlja bet.stubove sem ako zid nije visi(ali se ne sjecam kolike visine),a posto je vikendica(sprat-240-250cm),nije morao da stavlja stubove,i onda je stavio plocu i ozidao jos i potkrovlje ,i sve to stoji vec 30-tak godina.
Betonski stubovi su obavezni sbog antiseizmičkih razloga.Da li će i kad zadrmati to niko ne zna, ali je bolje uraditi u startu kako treba nego se posle kajati.Pogotovu što nije veliki objekat i to ne poskupljuje punio.
ne znam sta da ti kazem na to,ok je,ali banja luka je trusno podrucje,stalno se kod nas trese ali eto vikendica izdrzava sve to vec trideset god.njemu su tada to neki inzenjeri savjetovali i on je tako napravio,cak i na sprat.samo sam pogresio,vikendica je 5x7 ne 6x6.
evo sta mogu reci o stubovima
ranije je po prospektu "siporex " tuzla bilo predlaganao da se objekti do drugog sprata visine mogu zidati bez betonskih stubova .
e sad postoji jedna varijanta kad se ne koriste protiv potresni blokovi .cosak se zida na preklop a u svaki treci red se zabijaju po dve sipke 12 armature
i varijanta 2 opet se zida na preklop ali se kroz dva reda blokova busi kronerom rupa fi 100 kasnije se ta rupa puni betonom sitne granulacije i ubacuje armatura . i kod obe varijante se tako radi do vrha . stim da se na zadnjem redu obavezno lije serklaz (venac ) oko celog obima zida
mislim da su zidani coskovi na preklop(prije dve god je nabacena fasada ,pa se ne vidi),ali nije mi poznato da je postavljana ta armatura na svaki treci red.
zaboravih napisati,
mada nije lose kao sto rekoste zbog ojacanja da se postave stubovi ili ta armatura,zelio sam samo da napisem kako je napravljena vikendica u planinskom kraju blizu banja luke.posto je na kosini,ispod vikendice na pola je podrum(znaci nekih 3,5x5),onda prizemlje(5x7),potkrovlje iste velicine(naravno)kao i prizemlje.i to sve bez stubova,mislim da je i bez ojacanja sa armaturom.
Nešto sam razmišljao na temu garaže pa da vas konsultujem za mišljenje. Ideja ''nova'' mi je da garažu radim tako što bi konstrukciju odradio od drvenih greda 10x10 (naravno sušenih) svaki stub na 1 m, sve to vezao uzduž i popreko gredama, digao krov sa crepom, zidove iznutra obložio rigips vodootpornim pločama, a spolja na njih zalepio tvrdi stiropor 3 i uradio fasadu. Naravno da bi grede obradio i zaštitio sadolinom pre montaže. Dimenzije garaže su 5,5x4. Stavljajući sve solucije na papir (cigla, blok, y tong, drvo) ova opcija mi ispada najeftija.
Cena materijala zida od Simprolit blokova, zajedno sa ispunom od betona i armaturom u svakom trećem redu iznosi oko 18 EURA/m2 fasadnog zida, odnosno, za spratnu visinu objekta od 3,0m cena materijala iznosi 3x18=54 EURA/m dužnom fasadnog zida.
Izvini, nisam pazio na casu.... Jel ovo kompletan zid za 54 eura po duznom metru? Nisam cuo ranije za ovaj Simprolit jel od njega mogu da se prave i stambeni objekti po ovoj ceni????
Predpostavljam da da, ja lično nemam iskustva sa tim materijalom, ali sam ih video na sajmu i na internetu sam upoznao njihovu prezentaciju.
e pa evo neke okvirne cene
iskop i livenje temelja 8e/dm
livenj podne ploce ploce 4 e/m2
zidanje od 6e/m2
izrada i livenje ploce od 10 e/m2
izrada i pokrivanje krova 10em2
e sad sto se tice materijala reci mi od cega bi zidao
pa da ti sracunam potrebne kolicine
inace se ovakvi polsovi uvek rade "u djuture"
e sad ostaje ti struja voda kanalizacija ,kapija ,vrata sve po zelji
Korisne informacije.
Nego interesuje me detaljnije sta ulazi u cenu- konkretno izrade krova.
Postojeci krov bi otkrio, postavio nove daske, postavio kondor, podletve, letve i naravno crep.
Da li i postavljanje kondora ulazi u cenu od 10 EU?
Moze da udje u tu cenu , mada se obicno cena dize za 1 evro kod izdrade hidroizolacije . To vazi za nov krov .
Za remonte krovova se cene krecu od 4-6 e /m2 , naravno tu ima i dodatnih limarskih i zidarskih radova
I mala napomena kondor i ter papir nisu materijale za upotrebu na krovnoj konstukciji , i nema razloga za podascavanje krova
Ja ti kazo a ti kako oces
Kasno sam se setio da se raspitujem za cene, posto su radovi pre neki dan zavrseni. Bio je neki Italijanski crep (mora da nije za nasu klimu) sav se izljuspao.Nije bilo para da se sav zameni pa je zamenjen samo na jednoj ravni - dvovodnog krova, a posto mi se smucilo da menjam crepove jer prokisnjava, palo je podascavanje i kondor -vidim da ima novih viseslojnih paropropusnih folija ali kako nemam iskustva sa tim folijama jer se sad svasta uvozi - odluzio sam se za kondor.
Hvala jos jednom na savetu i odgovoru.
Pozdrav
Da li je dovoljna dubina za temelj 60cm?
Da li ici sa rebrastim gvozdjem f10 ili je malo? Takodje me zanima i za vertikalne stubove da li koristiti f12 rebr armaturu ili moze i f10?
Da li je ok visina po vama 2.3, 2.4m?
Dimenzije bi bile 8x10.
Takodje me zanima da li je dovoljna armaturna mreza 8-ca ili mora jaca? Imace pregredne zidove
Posto je cena obicnog bloka izuzetno poskupela, da li ici na betonski blok da li je toliko losiji ili skupiti pare i ici na ove nove termo blokove?
Trebalo bi da bude barem 80cm zbog dubine smrzavanja. Nece biti velike štete i ako napravite 60cm ali napravite jastuk ispod temeljnih traka od krupnozrnog šljunka.
Za temelje je malo +/-2B10 za toliku osnovu garaže.
Za VS količina armature zavisi od dipozicije osnove i šta je planirano. Ne moze da se kaze odmah.
Ne moze da se kaze napaemet za mrežu jer je pitanje šta hoćete sa njom.
Moze da se zida i šljako blokovima.
Moze li malo dodatnog pojasnjenja?
Ovo +/-2b10 mislite na sipke f10?
Planirano je 8 stubova, a za mrezu bas nisam razumeo, plan je da je polozim u plocu, koja bi bila debela mozda 12-14cm??
B je oznaka za rebrastu armaturu prema: SRPS EN 10080.
Ranija oznaka za rebrastu armatur je bila RA ali to nisu iste armature
10 je prečnik u mm.
Ploču uradite kao "LMT" nemojte punu monolitnu. jer nećete znati da je uradite kako valja. Verovatnoća da nešto pogrešite je kod monolitne ploče daleko veća.
Da li mislimo na nultu plocu?
Posto izuzetno cenim Vase misljenje, znacilo bi mi ako bi me posavetovali da li je onda dobra opcija ici na rebr sipku f14 za temelj, a za stubove f12?
U nultu plocu armaturnu mrezu 8-cu ako nema potrebe za debljom?
Koristice se za parkiranje auta, skladistenje stvari i jedan deo kao letnja kuhinjica..
Isao bih na visinu 2.4 ne znam da nije malo, sta Vi mislite?
Ne moze napamet da se kaze koja šipka ili koliko šipki, a da se ne zna kako će to sve da izgleda.
Q335 je prejaka za podnu ploču. Nema potrebe za toliko amrature.
Za lak saobraćaj od ljudi dovoljno je Q131.
Za garaže je dovoljno Q188 ili Q221. Mnogo više dobijate na kvalitetu ako podnu ploču uradite od: kvalitetnijeg betona (kupljen iz fabrike betona), u većoj debljini, ako podtlo i šljunčani nasip ispod podne ploče adekvatno zbijete nego što ćete da dobijete povećanjem količine armature.
240cm nije mala svetla visina za pomoćni objekat.
-
Jeftinije je uraditi samo serklaž, ako će to biti samo garaža.Važno je da auto ne kisne, ali ako će to biti i neka vrsta radionice onda je plafon neophodan, zbog grejanja.Najjednostavnije je uraditi temlj zajedno sa donjom pločom, jer je to onda monolitno povezano.Ispod siporeksa obavezno staviti hidroizolaciju, kondor na primer ili nešto slično.Sad ima dosta tog materijala u ponudi.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..