Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Kako najlakše pronaći ven...
Podna betonska ploca i hi...
Proizvođači gusanih radij...
Sastavljanje ormara - poč...

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Gradjevinarstvo » Zidarski radovi

Na koji nacin resiti serklaz?

95 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Fri, 23/11/2012 - 23:29
U pravu si Rott! Danas sam
#62
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

U pravu si Rott! Danas sam nesto cackao mozgao i dosao do slicnog zakljucka, odnosno da bi ovakve nosace trebalo postavljati na 45 - 50 cm osovinskog razmaka, tako da to na kraju ispada skoro podjednako skupa zajebancija kao i sa celicnim nosacima! Ispada da je usteda na drvenim nosacima u odnosu na celicne max 30 eura, sto bi uveliko premasila cena prevoza jer u mojoj blizini nema firmi koje prodaju drvene nosace! Okreni obrni klasicne drvene grede su ocigledno i najjednostavnije i najjeftinije resenje! U nekom od ranijih postova mi je predlozeno da to budu grede 16x14 cm na osovinskom razmaku od 60 cm, ali mi pade na pamet sledece . . . Cena greda ovih dimenzija je 210 eura metar kubni, a cena gradje standardnih dimenzija je 180 eura po metru kubnom. Moje pitanje je da li bi grede preseka 20x10 cm postavljene na osovinskom razmaku od 50 cm zadovoljavale kriterijum dozvoljenog opterecenja i ugiba? Da li bi pilo vodu resenje da spajam po dve fosne dimenzija 20 x 4,8 cm (koje mogu nabaviti po ceni od 160 eura za metar kubni) cime bih dobio grede priblizno 20 x 10 cm i postavio ih na osovinskom razmaku od 50 cm ? Ovo mi pada na pamet samo iz razloga sto bi mi usteda bila oko 30% u odnosu na grede 16 x 14 cm.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 24/11/2012 - 02:42
re
#63
Rott
Rott's picture
Offline
Registrovan dana: 17/11/2012
Poruke:

cikapeki wrote:
Moje pitanje je da li bi grede preseka 20x10 cm postavljene na osovinskom razmaku od 50 cm zadovoljavale kriterijum dozvoljenog opterecenja i ugiba? Da li bi pilo vodu resenje da spajam po dve fosne dimenzija 20 x 4,8 cm (koje mogu nabaviti po ceni od 160 eura za metar kubni) cime bih dobio grede priblizno 20 x 10 cm i postavio ih na osovinskom razmaku od 50 cm ? Ovo mi pada na pamet samo iz razloga sto bi mi usteda bila oko 30% u odnosu na grede 16 x 14 cm.

Sa 20x10 na 50 cm nosivost je oko 50% iskorišćena, a ugib ti je 1cm
Sa 20x10 na 80 cm nosivost je oko 80% iskorišćena, dok je ugib1.7cm što je na granici za tvoj raspon, preko toga ne treba ići.

To su ti maksimalni ugibi pri punom opterećenju tavanice koje je uzeto iz propisa za stambene objekte.

Moja preporuka ti je da ideš na max 80cm. Možeš da spajaš daske tako da ti povaćava širinu grede ali ne smeš da spajaš daske tako da povećavaš visinu grede, ako me razumeš. Visina grede se može povećavati samo lameliranjem drveta, u fabričkim uslovima, samo tako se može postići ispravna homogenost poprečnih preseka. Kada povećavaš širinu grede dodavanjem sa strane sve je linearno i prosto, dakle jedna fosna u tvom slučaju može da ponese 40cm, a da ugib ne pređe 1.7cm pa tako možeš da stavljaš po jednu takvu fosnu 20x5 na svakih 40cm ili dve na svakih 80cm ili 3 na svakih 120cm itd... U americi se to često radi da se od dasaka pravi greda.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 24/11/2012 - 10:28
Àko se na takvim radovima
#64
branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Àko se na takvim radovima misli ustedeti, onda to ne treba ni raditi.Ne moze se stisnuti i prdnuti.
Mora se raditi kako bog(struka) nalaze.Kvalitetno odradjeno je i najjeftinije resenje.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 24/11/2012 - 16:45
Rott, hvala na korisnim
#65
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Rott, hvala na korisnim savetima. Inace ideja sa spajanjem dve fosne i jeste da se poveca njihova sirina, nisam ni mislio da ih spajam i oslanjam na vecu dimenziju kako bi im spajanjem povecao visinu Smile Gospodine Branimire, cini mi se da Vas krasi izuzetna mudrost, ali bojim se da je to samo delimicno . . . da ste se iole udubili u diskusiju shvatili biste da imam ponudu drvene gradje sa dve razlicite cene, s tim sto stovariste koje nudi camove grede 16 x 14 cm naplacuje po kubiku 210 eura, a na drugom mestu mi nude camove fosne dimenzija 20 x 5 cm i naplacuju 160 eura po metru kubnom. Dakle, nije mi namera da ustedim u kolicini i kvalitetu nabavljenog materijala, vec u nabavnoj ceni. Povrsina preseka drvene grede 14 x 16 cm je 224 cm kvadratnih, a povrsina preseka dve spojene fosne od po 20 x 5 cm jeste 200 cm kvadratnih, dakle nesto manje nego u prvom slucaju, ali bi ih u drugom slucaju postavljao u manjim razmacima i na taj nacin ugradio istu ili nesto vecu kolicinu gradje za znacajno manje pare. Nadam se da Vam je sada jasnije o cemu se ovde govori, tako da verujem da cete se uzdrzati od nesuvislih komentara!

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 24/11/2012 - 17:31
Molio bih da se uzdržite od
#66
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Molio bih da se uzdržite od "deljenja lekcija" svima koji napišu nešto što Vam se ne svidja, gospodine cikapeki.Ako može bez off topic diskusije da tema ne bi završila u Trash-u.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 24/11/2012 - 19:49
Prihvaticu Vasu primedbu, ali
#67
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Prihvaticu Vasu primedbu, ali zamenili ste teze gospodine Zvukoljube. Moj post je reakcija na "deljenje lekcija" gospodina Branimira! Moj post je savrseno uljudan i bez upotrebe grubih ili nepristojnih izraza, tako da ne bi trebalo da ima osnova da ova tema ode u Trash. Uputite slicnu poruku gospodinu Branimiru takodje ukoliko Vam je namera da na forumu odrzavate fer komunikaciju medju clanovima. Redovan sam clan foruma skoro tri godine i pritom sam procitao gotovo sve teme sa grupe foruma Gradjevinrstvo i grupe foruma Uredjenje zivotnog prostora, medju tim temama mnoge koje su pokrenute pre vise godina predstavljaju cista prepucavanja izmedju clanova foruma pa jos uvek nisu zavrsile u Trash-u. Posebno cinjenica da su ucesnici nekih prepucavanja pritom i moderatori, potvrdjuje sumnju da cak i na ovom forumu (koji izuzetno cenim!) vlada slicna situacija kao i u dragoj nam Srbiji. U tom smislu Vam se zahvaljujem na dobronamernoj sugestiji koju cu u potpunosti uvaziti jer ipak verujem da je osnovni cilj postojanja ovog foruma da podrzi razmenu iskustava clanova u potpuno fer i korektnom duhu komuniciranja.

Pozdravljam Vas,

mr Petar Vasic

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 25/11/2012 - 11:35
Slozio bih se da je razlika u
#68
branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Slozio bih se da je razlika u ceni istog materijala, istog kvaliteta ali to nije slucaj.Ostalo sto sam napisao, stojim iza
toga, to su cinjenice za koje nije potrebna velika pamet niti mudrost.U mom postu nikoga nisam prozivao niti vredjao , samo sam
napisao staru narodnu mudrost i izreku, valjda je to svima poznato.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 25/11/2012 - 23:40
Poštovani čikapeki Stiče se
#69
veteran
veteran's picture
Offline
Registrovan dana: 05/12/2010
Poruke:

Poštovani čikapeki
Stiče se utisak da ste vi već odlučili kako da rešite problem samo ovde tražite potvrdu toga. Vi očekujete da vam se javi čovek koji ima kuću 5x6,5 m sa karatavanom i koji je napravio sprat menjajući krovnu konstrukciju. To se teško nalazi. Da ga ima već bi se javio na početku teme. Ne sviđaju vam se komentari koji nisu po vašim zamislima. A očekujete konstruktivnu diskusiju. Ljudi su izneli svoja mišljenja , ali vama to nije dovoljno. A imate prijatelje arhitekte, građ. inženjere, majstore, a ovde govorite o "delimičnoj mudrosti ".
Pogledajte hronologiju vaših postova. Krenuli ste sa INP nosačima višljim pa nižim, pa onda sa drvenim nosačima pa i to nije nešto. Na kraju umesto greda hoćete da spajate fosne jer je jeftinije ( za vaš slučaj cca 50-tak evra- što je zanemarljivo u odnosu na celu investiciju ), a u ranijem postu kažete da vam nije problem da date par stotina ( ili par hiljada ) stručnom licu da vam to odradi. Prosto se čovek pita šta vi hoćete.
Takođe se vidi da ste se dobro upoznali ( za svaku pohvalu ) sa tehničkim karakteristikama materijala u smislu težine, opterećenja, nosivosti isl., što sa gore pomenutim prijateljima čini jako dobru informisanost.
Na kraju čemu potpis "mr Petar Vasić" u vašem poslednjem postu. Da li ste time želeli da date na težini vaših reči ? Što to niste uradili na početku teme?

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 26/11/2012 - 00:54
Veteran, jako korektna
#70
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Veteran, jako korektna poruka,kad malo bolje razmislim i stice se utisak da ili sam vec resio da uradim na jedan nacin po svaku cenu, ili ni ja sam ne znam sta bih hteo. Mozda se cak i stice utisak da mi je konfrontacija sa ostalim clanovima foruma cilj, ali to nije istina. Samo zelim da sto detaljnije sa ostalim clanovima foruma razmotrim svaku varijantu resenja ovakvog problema. U tom smislu u diskusiji nikako nisu od koristi komentari tipa "ako zelis da ustedis nemoj ni da radis". Da bilo ko ima para za bacanje ne bi ni cackao po forumu Sam svoj majstor. Usteda je sama po sebi dobra stvar, ali smisao u kome ja pominjem ustedu je da se iznadje najoptimalnije resenje . . . npr. kao sto rece Rott, HOP profili su skuplji od IPE profila, ali ih je potrebno manje tako da bi ukupna cena bila niza . . . to je konstruktivna razmena informacija. Inace, rad na konstruktivnim elementima stambenog objekta je suvise ozbiljna stvar da bih se ja sam bilo sta usudio da radim, u tom smislu vredi angazovati strucna lica, ali iz iskustva znam da ce svako strucno lice predloziti resenje koje je njemu po pravilu najlakse za izvedbu, a pritom ne mora nuzno da bude ni najbolje ni najjeftinije, iz tog razloga ne skodi da se unapred informisem o svim mogucim varijantama resenja ovakvog zahvata. A sto se potpisa tice, jedina namera mi je bila da (s obzirom da se diskusija spustila na licni nivo, ili se bar meni tako ucinilo) time sto cu se potpisati imenom i prezimenom, ne izgleda da se krijem iza nickname-a cikapeki. Ovim bi bilo lepo da stavimo tacku na ovakav vid diskusije i da se vratimo na temu sto bi, slozicete se, bilo daleko interesantnije Smile Izvinjavam se svima na, mozda, neprikladnoj komunikaciji.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 26/11/2012 - 01:04
A da, do sada se i nije javio
#71
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

A da, do sada se i nije javio niko ko je na bilo koji nacin imao iskustva sa izgradnjom medjuspratne konstrukcije na objektu koji u pocetnoj fazi nije imao AB serklaz. Siguran sam da ima takvih na ovom forumu, tako da bi bilo korisno da se ukljuce u diskusiju na ovu temu Smile Da se vratimo na temu, bez obzira da li bi nosive grede bile 16 x 14 cm ili 20 x 10 cm, one ce se na krajevima oslanjati na postojecu vencanicu (14 x 14 cm), na koji nacin je najbolje vezati nove grede sa postojecom vencanicom, ekserima, srafovima, pocinkovanim ugaonim elementima, ili na neki drugi nacin? Kako spreciti bocno izvijanje ovakvih greda, da li je dovoljno sto ce na gornjoj strani biti vezane sa buducim patosom (fosne 48mm postavljene popreko u odnosu na grede) ?

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 26/11/2012 - 01:22
Evo jedne slike koja
#72
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Evo jedne slike koja prikazuje medjuspratnu kontrukciju uradjenu fosnama. Dakle, koliko se meni cini sa slike ovo su fosne debljine 48mm ili neke jos tanje daske, postavljene na razmaku ne manjem od 40 - 50 cm. U tom smislu mi se ideja o spajanju dve fosne cime bi se pravile grede 20 x 9,6 cm i postavljale na razmaku od otprilike 50 cm, cini kao staticki potpuno sigurno resenje mog problema. S obzirom da se kod mene radi o rasponu od oko 4,5 metara, pada mi na pamet da je moguce po postavljanju drvene MSK taj raspon podeliti na dva dela (2,5 m i 2 m) time sto bi odozdole poprecno u odnosu na grede MSK mogla da se postavi masivna drvena greda (ili IPE profil) sa jednim stubom na polovini razmaka, sto bi smanjilo ugib i ojacalo konstrukciju.

  • konstruksija-300x225.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Mon, 26/11/2012 - 04:44
Da se vratimo na temu
#73
lookic
lookic's picture
Offline
Registrovan dana: 07/10/2011
Poruke:

Da se vratimo na temu zaobilaznim putem.
Prilikom određivanja dimenzije preseka grede, pored površine su važni i moment inercije "I" koji se računa kao I=b*h^3/12 i otporni moment W=b*h^2/6. Prvi je važan za ugib i što je veći, greda će imati manji ugib (podrazumeva se da se gleda isti raspon, isto opterećenje i isti materijak). Drugi je važan za nosivost i važi isto kao za moment inercije. Prema ovome, dve spojene fosne imaju I=6400cm^4 i W=640cm^3 a gredica 14/16 I=4779cm^4 i W=597cm^3. To znači da bi dve fosne imale 25% manji ugibi odnosno 10% veću nosivost i po tome su bolje rešenje. Ono što im ne ide u prilog je činjenica to i nije baš 100% tako jer fosne moraš dobro da povežeš, što znači ili mnogo eksera ili zavrtnjevi ili mnogo lepka (u svakom slučaju se patiš) i opet na kraju imaš užu gredu pa je postavljanje poda preko njih malo teže.

Čini mi se da sam u jednom od ranijih postova predlagao da skineš postojeću konstrukciju, izliješ horizontalni serklaž i izvučeš jednu gredu po sredini u kraćem pravcu (pa bi betonska greda bila 4.4m, i tako smanjiš raspon tavanjača na oko 3m. u tom slučaju, tavanjače 14/16 na 60-70cm ne bi mogle da se mrdnu, kakav god nameštaj da imaš Smile A kao dodatak, mogao bi lepo da povežeš serklaž i onog novog zida sa ovim i tako povežeš sve zidove.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 26/11/2012 - 04:56
iskustvo
#74
lookic
lookic's picture
Offline
Registrovan dana: 07/10/2011
Poruke:

cikapeki wrote:
A da, do sada se i nije javio niko ko je na bilo koji nacin imao iskustva sa izgradnjom medjuspratne konstrukcije na objektu koji u pocetnoj fazi nije imao AB serklaz

Mislim da sam rekao da imam iskustva sa takvim stvarima

cikapeki wrote:
Kako spreciti bocno izvijanje ovakvih greda, da li je dovoljno sto ce na gornjoj strani biti vezane sa buducim patosom (fosne 48mm postavljene popreko u odnosu na grede) ?

Nema potrebe da brineš za bočno izvijanje, to kod ovakvih konstrukcija ne postoji. Fosne koje zakucaš ogore su sasvim dovoljnje da spreče da se greda preturi (mada ni to ne može da se dogodi ako je korektno osloniš na krajevima)

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 26/11/2012 - 09:56
E bas to su informacije koje
#75
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

E bas to su informacije koje su mi bile potrebne! A ako bih isao na resenje sa dve spojene fosne, na kolikom razmaku bi trebalo da ih postavljam s obzirom na njihovu 25% vecu nosivost i 10% manji ugib u odnosu na grede 16 x 14 cm ?

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 26/11/2012 - 18:25
I i W
#76
Rott
Rott's picture
Offline
Registrovan dana: 17/11/2012
Poruke:

cikapeki wrote:
E bas to su informacije koje su mi bile potrebne! A ako bih isao na resenje sa dve spojene fosne, na kolikom razmaku bi trebalo da ih postavljam s obzirom na njihovu 25% vecu nosivost i 10% manji ugib u odnosu na grede 16 x 14 cm ?

Napisao sam ti u predhodnom postu na kojem rastojanju. Jedino ako hoces da cujes jos nekog. I moje mišljenje je da ne moraš da ih spajaš kao sto kolega lookic kaze, jer kao što je on napisao u momentu inercije "I" i i otpornom momentu "W" širina b figuriše kao linerna funkcija, dok je h (visina grede) ide na treći stepen odnosno na kvadrat.

Matemarički gledano 2^3 +2^3 = 16 nije isto što i (2+2)^3 = 64 pa tako visina ne može da se poveća ali širina učestvuje linearno u momentu inercije pa je tako svejedno da li neko opterećenje stavimo da stoji na jednoj gredi h/b=20/10 ili na dve razmaknute grede h/b=20/5... Naravno važi pretpostavka o raspodeljenom opterećenju koja je za soptsvenu težinu apsolutno tačna a i za korisno opterećenje dovoljno tačna kada govorimo o opterećenjima u stambenim zgradama.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 27/11/2012 - 00:20
Izvinjavam se Rott, od silne
#77
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Izvinjavam se Rott, od silne prepiske sam zaboravio da si to u prethodnom postu vec napisao. Nego mi nesto dodatno sada pada na pamet . . . ukoliko se grede 20 x 10 cm postavljaju na razmaku od 80 cm, znaci da je prostor izmedju dve grede 70 cm, a s obzirom da preko tih greda idu fosne 48 mm kao osnova buduceg patosa, hoce li se one znacajno ugibati zbog velikog razmaka izmedju nosecih greda? Da pokusam da preformulisem pitanje . . . koja bi bila najoptimalnija kombinacija (misleci na razmak izmedju greda) koja bi obezbedila dovoljnu ili vise nego dovoljnu nosivost i sto manji ugib nosecih greda, a da pritom ne dolazi do znacajnog ugibanja fosni patosa, i da sve to ima neku racionalnu osnovu u smislu dimenzionisanja konstrukcije (sto se tice njene sopstvene tezine i nosivosti) i ekonomske isplativosti? Ako bih preporuceni razmak smanjio sa 80 cm na 50 do 60 cm, time sto bih dodao jos dve grede (cena oko 40 eura), da li bi to znacajno smanjilo ugib nosece konstrukcije i fosni buduceg patosa, ili bi promena bila neprimetna, a dodavanje jos dve grede nepotrebno?

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 27/11/2012 - 01:16
ugim
#78
lookic
lookic's picture
Offline
Registrovan dana: 07/10/2011
Poruke:

Veličina ugiba grede (pod pretpostavkom da je opterećenje raspodeljeno, a u suštini jeste) linearno zavisi od razmaka između greda , a od raspona zavisi tako što se u izrazu za ugib raspon diže na 4-ti stepen. Što se fosni tiče, što bi značilo da uz sve ostale uslove iste, smanjenjem raspona sa 0,8 na 0,5m, smanjuješ ugib fosne za 5x.

Po meni je 80cm gornja granica za razmak tavanjača zbog fosni uz pretpostavku da preko njih ide npr. OSB ploča. U tom slučaju sigurno nećeš osetiti ugibanje poda (provereno)

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 27/11/2012 - 23:17
Sad mi je vec mnogo jasnije
#79
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Sad mi je vec mnogo jasnije kako ide to sa ugibom Smile Ukoliko razmak izmedju tavanjaca smanjim sa 80 cm na nesto manje od 60 cm (57 cm) ispada da treba da ugradim svega dve grede vise, sto za tih dodatnih 40ak eura za te dve grede ispada vise nego isplatljiv dodatni trosak ako ce se ugib fosni buduceg patosa smanjiti za 5 puta! Inace, svakako planiram da preko fosni ide OSB debljine oko 10mm popreko u odnosu na fosne. Da sumiram, trosak za tavanjace bi bio oko 200 eura, za fosne buduceg patosa oko 170 eura i za OSB poce oko 100 eura + 30ak eura za eksere i srafove, sto ukupno cini oklo 500 eura. Unutrasnja povrsina korisnog prostora je nesto preko 25 kvadrata, sto ispada oko 20 eura po kvadratu MSK. S obzirom da smo ovu fazu radova skoro iscrpli, dodao bih sledece. Interesuje me kako da na najbolji, najjednostavniji i po mogucstvu sto jeftiniji nacin smanjim prenosenje buke (resim zvucnu izolaciju) kroz MSK. Ideja mi je da koliko toliko tavanjace odvojim od fosni (kako ne bi bilo direktnog kontakta dve cvrste drvene povrsine) koje ce ici preko njih tako sto bih tavanjace oblozio debelim filcom, ili onim cevastim sundjerom za toplotnu izolaciju cevi velikog precnika (tako sto bi ih rasekao uzduz i nabacio na gornju stranu tavanjaca). U prvom slucaju bi to bila investicija od 40ak eura, a u drugom od oko 60ak eura. Postoji li neka bolja varijanta? Kad se preko toga postave fosne preko njih bi postavio celom povrsinom debeli filc za laminat (5mm) u duplom sloju, sto kosta oko 30 eura. Preko svega toga OSB ploce, pa preko njih opet isti taj filc u jednom sloju, cena oko 15 eura, i tek onda laminat. Vidim da se na forumu poprilicno hvali materijal za zvucnu izolaciju podova pod nazivom azmafon, pretpostavljam da lici na neki itison, znate li koja je njegova cena po metru kvadratnom i koje su dimenzije jedne rolne?

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 27/11/2012 - 23:36
Za akustičku izolaciju poda
#80
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Za akustičku izolaciju poda može se koristiti kamena vuna (istovremeno je i toplotna i protivpožarna izolacija), zatim stirodur,termosajlent folije i industrijska pluta.Naravno, ima još materijala ali za početak će ovo biti dovoljno, kao informacija.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 28/11/2012 - 17:29
Vidim da se na forumu
#81
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Vidim da se na forumu poprilicno hvali materijal za zvucnu izolaciju podova pod nazivom azmafon, pretpostavljam da lici na neki itison, znate li koja je njegova cena po metru kvadratnom i koje su dimenzije jedne rolne?

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 28/11/2012 - 17:54
Jedna i veoma bitna stvar kod
#82
branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Jedna i veoma bitna stvar kod tavanjaca je ta da materijal mora biti bez cvora odnosno CPC, mora biti suv, tako
da je cena takvog materijala veca.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 28/11/2012 - 23:58
A kolika je cena m3 CPC fosne
#83
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

A kolika je cena m3 CPC fosne 48mm?

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 29/11/2012 - 23:37
Da li je 380 eura za m3 CPC
#84
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Da li je 380 eura za m3 CPC fosne 48mm mnogo?

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 30/11/2012 - 09:22
Kod mene u mestu je oko 420.
#85
branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Kod mene u mestu je oko 420 susena.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 02/12/2012 - 00:39
Evo jutros sam obisao neka
#86
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Evo jutros sam obisao neka stovarista, cene su sledece:

grede 16 x14 x 6 metara, 200 eura m3,

susena fosna 48mm (sirina 20/25/30 cm), duzine 5 metara, 285 eura m3,

CPC fosna 48mm, duzine 5 metara, 350 eura m3

Da li postoje CPC grede?

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 02/12/2012 - 01:39
ČPČ
#87
Rott
Rott's picture
Offline
Registrovan dana: 17/11/2012
Poruke:

Cikapeki,

Šta će ti ČPČ daska? To koriste stolari, greota je takvo drvo ugrađivati u konstukciju koja se ne vidi. Ne samo da je šteta drveta nego je bacanje para.
U građevinarstvu se koristi u 90% slučajeva drvo II. klase (klasa normalne nosivosti), eventualno ako postoji neophodna potreba onda drvo I. klase (30% veća nosivost). ČPČ drvo ili "Čista Polu-Čista" građa je iznad prve kategorije, ali samo po izgledu, dopušteni naponi ostaju isti kao za I klasu, čak šta više, ČPČ se uopšte se ne pominje u važećem pravilniku jer apsolutno nema potreba ugrađivati to u noseću konstrukciju.

Vlažnost drveta je varijabla koja je vrlo bitna i prema pravilniku (nevezano od klase) ograničava se na max 18% za elemente krovne konstrukcije u toku eksploatacije, a dok se ugrađuje, dopušteno je i do max 22%. Vlažnost se može proveriti vrlo lako, postoje uređaji za to koji kostaju od 15-30€ a ima ih i na svakom stovaristu.

A koja klasa tebi treba? Za tvoj raspon greda neće doživeti maksimalne napone pre maksimalnih ugiba (to se dešava kod dužih greda), takoreći uslov po ugibu je merodavan. I ove dimenzije koje sam ti ja rekao se odnose na to da pri maksimalnom opterećenju tavanica ne pređe maksimalan ugib. A ugib ne zavisi od klase građe već od vrste drveta i od vlažnosti. Kod nekih drugih dužina i opterećenja se dešava da drvo doživi prekoračenje dozvoljenog napona pre nego što dostigne maksimalni ugib i tada je opravdano koristiti I. klasu ali samo ako je cenovna razlika takva da je jeftinije uzeti prvu klasu nego što je povećati poprečni presek grede II klase.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 02/12/2012 - 08:58
Rott, sa nosecim
#88
branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Rott, sa nosecim konstrukcijama se ne igra.Ocekujem da si radio takve stvari, kada dajes predlog da se koristi
cvornovat materijal.Takav materijal je samo za lozenje.Drvo za bilo koje radove mora biti prvoklasno, mora biti suvo,
a sto se kod nas svasta koristi, to je vec problem I rizik na koji ne bih pristao ni kad bih ga dzabe dobio.
Za grede je dozvoljeno po koji sitni cvor.
I na kraju jedan savet investitoru, saslusaj sve, ali radi po svome jer je na kraju odluka a i rizik ipak tvoj.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 02/12/2012 - 12:41
Branimire,apsolutno, sa
#89
Rott
Rott's picture
Offline
Registrovan dana: 17/11/2012
Poruke:

Branimire,
apsolutno, sa konstrukcijama se ne igra. Moja struka je projektovanje konstrukcija od betona, čelika i drveta i nisam stručan i ne znam da klasifikujem drvo, ali znam da to rade stručnjaci za drvo koji su završili fakultet (šumarski). Oni to rade vizuleno i masinski prema propisima i standardima a uzimaju u obzir sve: čvorovi (veličina i broj), pristunost greseka, trulež, greske u boji drveta, ostecenja od insekata, pukotine od sušenja, lisičavisost, zakrivljenost, širina godova...i još mnogo stvari. Sve se to uzima u obzir i uz pomoć mehaničkih ispitivanja određenih uzoraka (epruveta) drvo se razvrstava u 3 klase (prema nemačkom DIN-u i važećem pravilniku):

-Prva klasa, visoke nosivosti
-Druga klasa, normalne nosivosti
-Treća klasa, male nosivosti

-Najbolje daske iz prve klase se stavljaju u ČPČ klasu, koja je sadrži zanemarljiv broj grešaka, koje je idealno za stolare. A koje nema u pravilnicima jer se i ne predviđa ugradnja takvog drveta u noseće konstrukcije, puls mislim da ČPČ klasifikuje samo daske a ne i grede, kako god...

U prošlom postu sam objasnio koja je razlika između tih klasa u konstruktivnom i statičkom smislu. Nikada nisam rekao da treba da se uzima "čvornato drvo", već da mu je sasvim dovoljno drvo II klase iza koje stoji licenciran stručnjak koji je to drvo klasifikovao kao drvo normalne nosivosti i garantuje za kvalitet i specifikacije koja ta klasa u propisima zahteva da poseduje i da sve greške koje su se javile nisu opasne i nikako ne ugrožavaju nosivosti. Postoji cela nauka za to upravo da bi se sa sigurnošću odredile mehaničke karakteristike drveta.

Naravno investitor ima poslednju reč i ako on hoće može da ide i iznad preporuka i projekta. Cikapeki ti naravno, saslušaj koga hoces i uradi kako želiš.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 02/12/2012 - 15:25
Rott, slazemo se u
#90
branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Rott, slazemo se u potpunosti, ali je veoma bitno ukazati na problkeme koje moze uzrokovati neadekvatan materijal.
Kod nas se sve nudi, samo ne materijal koji bi odgovarao za odredjene namene. To sam imao prilike da se uverim, jer se
nudi sve i svasta.Sebi sam radio prozore koji su radjeni od tzv. gradjevinskog materijala, ali je taj materijal bio bez cvora
(gredice 10x10) i bio je prirodno suv i solidnog kvaliteta(gustina materijala, itd. ).
Cesto na satelitsko programu(Skay Home) imam priliku da gledam renoviranja kuca u Kanafdi i da vidim kako su resili
medjuspratnu konstrukciju i to sa materijalom 6x16 cm, hoblovanim, bez cvora i sa rastojanjem od 50cm.
Kod engleza je takav nacin konstrukcije porimenjivan u prizemlju, gde je konstrukcija odignuta 60 do 70 cm od zemlje.
A kod nas, je sasvim druga prica i ogrevno drvo bi se koristilo za konstrukcije, samo kad bi neko rekao da moze, a pritom je
jeftino.I kao sto sam bio rekao, ne moze sei s... i p.....
Ja sam napisao ono sto sam i kod samog sebe primenjivao u zadnjih 12 godina, a radjeni su objekti u duzini od 50m sa raznim
tavanskim konstrukcijama, u zavisnosti od namene prostora.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 02/12/2012 - 19:21
Klasifikovanje drveta prema
#91
cikapeki
cikapeki's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2010
Poruke:

Klasifikovanje drveta prema kvalitetu mi je potpuna nepoznanica, ali su mi vase sugestije i te kako od koristi. Na stovaristu cije cene materijala sam naveo u ranijem postu su mi rekli da kod susene gradje prve klase (cena 285 eura m3) mogu da biram svaki komad gradje, tako da ako je istinita pretpostavka da nema razlike u nosivosti izmdedju prve klase i CPC, vec samo u estetici, biranjem gradje sa sto manje cvorova (nepravilnosti) mogu postici sto visi kriterijum nosivosti izabrane gradje za znacajno nizu cenu. U svakom slucaju planiram da u nekom stepenu predimenzionisem konstrukciju time sto cu umesto preporucene maksimalne udaljenosti tavanjaca od 80 cm, taj razmak ubacivanjem dve dodatne grede smanjiti na 57 cm. Plus ako ugradim susenu gradju prve klase, trebalo bi da to vise nego zadovolji kriterijume nosivosti i ugiba.

Top
  • Login or register to post comments
  • « početna
  • prethodna
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • sledeća ›
  • poslednja »