Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Obrada nejednake gradje
Šta rastvara vosak ?
Fert i plafonske garnisne
Zidni radni sto

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Uradi sam » Alati

Koji kompresor i pištolj izabrati

27 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Wed, 05/05/2010 - 09:26
Koji kompresor i pištolj izabrati
#1
April
April's picture
Offline
Registrovan dana: 05/05/2010
Poruke:

Vec duze se lomim u izboru opcije za prskanje.

Napominjem da nisam ni lakirer, niti da cesto radim sa nitro bojama. Za svoje radove, najcesce koristim lak na vodenoj bazi i neke vrste laminatnih tecnosti.

Mislim, jasno mi je da bi kompresor od 100Eur i pistolj od 200Eur u kombinaciji zavrsili sve, ali da li je to nephodno za ovu vrstu radova. Tacnije, da li bi mi jedan dobar elektricni pistolj zavrsio posao?

Pojavio se na teleshopu neki paint zoom koji uopste nije jeftin, oko 60Eur(u odnosu na el. pistolje koji su manje od 20), ali kazu da je jako precizan, samo ima ogranicenje da ne radi sa lakovima na nitro bazi.

Hvala unapred...

Top
  • Login or register to post comments
  • 9778 prikaza
  • Za printanjeZa printanje
Tags:
  • Alati
Fri, 07/05/2010 - 21:12
Re: Lakiranje - koji kompresor i pištolj izabrati
#2
darko_bl
darko_bl's picture
Offline
Registrovan dana: 11/01/2009
Poruke:

nisam strucnjak za ovu temu ali isto sam tako mislio kupiti taj elekticni pistolj za boju,pa su mi rekli da sa njime mogu farbati samo sadolin jer razredjivaci koji se dosipaju u ostale boje skode diznama na tim elekticnim pistoljima.pa sam odustao.ali opet mozda neko ima iskustva sa tim pistoljima pa ce ti vise reci...

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 07/05/2010 - 23:18
Re: Lakiranje - koji kompresor i pištolj izabrati
#3
sllobam
sllobam's picture
Offline
Registrovan dana: 15/03/2009
Poruke:

Sa elektricnim pistoljima imam losa iskustva,vazduh je zakon.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 08/05/2010 - 00:55
Re: Lakiranje - koji kompresor i pištolj izabrati
#4
MisterTwister
MisterTwister's picture
Offline
Registrovan dana: 24/06/2009
Poruke:

uglavnom kvalitet rada odredjuje i cena masinerije koja se koristi. JEFTINO =GRUB FINIS(POMORANDZINA KORA) SKUPO= KVALITETAN FINIS

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 25/05/2010 - 12:53
Re: Lakiranje - koji kompresor i pištolj izabrati
#5
WoolF
WoolF's picture
Offline
Registrovan dana: 11/11/2009
Poruke:

April wrote:
Vec duze se lomim u izboru opcije za prskanje.

Napominjem da nisam ni lakirer, niti da cesto radim sa nitro bojama. Za svoje radove, najcesce koristim lak na vodenoj bazi i neke vrste laminatnih tecnosti.

Mislim, jasno mi je da bi kompresor od 100Eur i pistolj od 200Eur u kombinaciji zavrsili sve, ali da li je to nephodno za ovu vrstu radova. Tacnije, da li bi mi jedan dobar elektricni pistolj zavrsio posao? :nono

Pojavio se na teleshopu neki paint zoom koji uopste nije jeftin, oko 60Eur(u odnosu na el. pistolje koji su manje od 20), ali kazu da je jako precizan, samo ima ogranicenje da ne radi sa lakovima na nitro bazi.

Hvala unapred...
Ako vec radis cesce na vodenoj bazi a i uopste potreban ti je dvoklipni kompresor od barem 200-250 EUR sa 50lit i 10 bara eura, a pistojl od 50 Eur sa 1.8 diznom bi zavrsio posao, e tako rade pravi majstori... kakav bre paint zoom :hh :tup :tup :tup

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/05/2010 - 09:24
Re: Lakiranje - koji kompresor i pištolj izabrati
#6
April
April's picture
Offline
Registrovan dana: 05/05/2010
Poruke:

Koji bi to pistolj bio, gde mogu da ga nadjem i zašto dvoklipni kompresor? Ocigledno znas o cemu pricas i poslušacu te, prosto me zanima zašto...

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 23/12/2012 - 10:17
moze li mala pomoc
#7
bogdanovic
bogdanovic's picture
Offline
Registrovan dana: 04/12/2012
Poruke:

sta je ovo?!?

  • 13112012151.jpg
  • 13112012152.jpg

auto servis BOGDANOVIC

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 23/12/2012 - 19:50
To je kompresor.
#8
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

To je kompresor.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 23/12/2012 - 19:59
Шац методом реко бих да је то
#9
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Шац методом реко бих да је то двоклипна петолеткина глава ...

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 23/12/2012 - 21:24
kojeg protoka ,mozda malo
#10
bogdanovic
bogdanovic's picture
Offline
Registrovan dana: 04/12/2012
Poruke:

kojeg protoka ,mozda malo vise informacija?hvala unapred...

auto servis BOGDANOVIC

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/08/2020 - 12:27
Preporuka za kompresor i par saveta ako moze ?
#11
Megasp
Megasp's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2012
Poruke:

Pozdrav drustvo. Resio sam da kupim kompresor. Hobi varijanta. Najveći izazov bi bio ponekad farbanje delova karoserije. Znam da treb sve full ali kada mi majstor uradi i za vrata platim 60-70e a suza suzu stize,ja sam sa sprejem bolje odradio,tako da bilo kakav kompresor ce bolje spricati od konzerve. Posto mi nije posao znaci iskljucivo hobi ,branik na autu,neku stolicu i slicno za svoje potrebe. Ako neko ima iskustva sa 9vim enhelbi sl oko 15000 novi.
Pa sta da gledam?
Boca bar 50l
Pustolj neka kopija sate ,lonce gore ili dole?
Koliki protok vazduha da ima kompresor na izlazu?
Pozeljno dvoklipni motor
Za pistolj za farbu dizna 1,3 za lak 0,8?

Hvala.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/08/2020 - 17:33
Boca što veća to bolja, ali
#12
peca
peca's picture
Offline
Registrovan dana: 17/01/2008
Poruke:

Boca što veća to bolja, ali uvek možeš i naknadno da dodaš boce, odluči šta hoćeš da farbaš i kojim sistemom, izaberi pištolj i videćeš po njemu koji protok traži, pa gledaj da kupiš kompresor sa sličnim karakteristikama. U principu da ima barem 250 l/min na izlazu što je oko 400 na ulazu, to bi bio minimum motor od 2,2 kw, ali što jače to bolje, vazduha nikad dosta.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/08/2020 - 19:48
Za manje dijelove
#13
BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

Za manje dijelove autoreparaturnog farbanja 1.5 dizna je i previse, to bas trazi profi ruku da se ne bi slivalo. Aquarita ima jako dobre pistolje za farbanje sa diznama 1 i 1.2mm. Kostaju oko 40-50 e i za hobi varijantu su po meni najbolja opcija.
Sto se kompresora tice, bolje je izabrati maloturazne kompresore sa max 1400 obtraja motora jer sto vise obrtaja, to vreliji vazduh ulazi u bocu. Sto vreliji vazduh, to vise kondenza i vode u boci.
Dobra pripremna grupa je obavezna, tj odvajac vlage o na izlazu iz kompresora i odvajac mali na ulazu u pistolj.
Svi ti manji kompresori su bas kompresori vlage, kakp ih ja zovem, jer mnogo vode proizvode i ja ih izbjegavam. Bolje polovan naći od recimo fap ovog dvoklipnog kompresora koji radi na 800 obrtaja, nego ta nova cuda sa 2800rpm.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/08/2020 - 20:38
pa da Boske treba izbegavati
#14
peca
peca's picture
Offline
Registrovan dana: 17/01/2008
Poruke:

pa da Boske treba izbegavati kompresore kod kojih je motor i kompresorska glava jedna celina, treba birati kompresor koji ima odvojen el. motor i kompresorsku glavu. Takvi kompresori uglavnom rade na 800-1200 o/min, mnogo su tiši i dugovečniji od onih drugih, ali jesu i malo skuplji, mada vrede svaku paru razlike u ceni, a ako tj. kada dođe do nekog kvara mnogo ih je lakše (i jeftinije) popraviti.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/08/2020 - 21:20
Isto su i meni rekli svi serviseri
#15
Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

BOSSKE wrote:
Bolje polovan naći od recimo fap ovog dvoklipnog kompresora koji radi na 800 obrtaja, nego ta nova cuda sa 2800rpm.
Ovo isto je meni rekao svako ko se bavi servisiranjem kompresora.

  • kompresor_od_kamionske_glave.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/08/2020 - 21:33
Pa i nije baš bolje .... Ne
#16
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Pa i nije baš bolje .... Ne sporeći kvalitet !!

Trudbenik ili Petoletka glave su i polovne skupe , remont istih opet . Za hobiste je pitanje isplativosti svega toga .Pričam o glavama za stabilne kompresor Dosta tih kamionskih glava mora da se preradjuju zbog sistema podmazivanja , traže jače motore .

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/08/2020 - 21:41
Tačno
#17
Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

tenzor wrote:
Trudbenik ili Petoletka glave su i polovne skupe , remont istih opet . Za hobiste je pitanje isplativosti svega toga .
Tačno tako! Dobra i/ili remontovana glava kamionskog kompresora košta kao ceo mali novi kompresor. Trofazni motor 2.5-3kW i on skoro toliko... Tako da takav kompresor samo u delovima košta od 300evra pa na gore...

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 12/08/2020 - 09:12
Fap i dajc su imali
#18
BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

Fap i dajc su imali trudbenikove jednoklipne i dvoklipne glave, sa svojim karterom za ulje. Vecina starijih sanos i sl autobusa takodje je nosila te glave, ima ih po 50tak evra na oglasima da se nadje. Jednoklipni gura motor od 1.1 kw monofazni a dvoklipni 2.2kw,trofazni koji se mogu naci za stotinak evra.
Remont kod njih se svodi na zamjenu karika, koje se prave za 10tak evra po klipu,ventili su metalni u pokopcu glave i nema sta da ode kod njih, ako pustaju vazduh,ociste se dobro sprejem za ciscenje kocnica i eto ih kao novi. Mijenjati ulje u njima na nekih stotinak radnih sati i traju vjecno. Ja sam moj sklopio prije 15tak godina, od dijelova sa otpada i dan danas radi savrseno, dvoklipni trudbenik, 370lit/min fabricka specifikacija. Bas ako ga ostavis bez ulja pa da zariba skroz i iskida cilindar, radilicu i sl, to je vec druga prica. Za rad sa pneumatskim alatima je skoro pa dovoljan,peskarenje ne moze da izgura, ali farbanje, pneumatske udarne odvijace i sl, savrseno gruva. I jednoklipni od dajca koji sam sklopio prije 20tak godina sam poklonio i dan danas radi. Evo na poslu trudbenik dvostepena glava iz 69te godine, nasao ga skrkanog, pokrivljena remenica, motor zaribao i spaljen, i stotinak evra bilo vinkovanje motora, 20pripremna grupa, ispravio remenicu i evo ga radi samo tako

Za nov das 150e i on traje koliko traje, pogotovo ovi sa teflonskim klipovima bez ulja, tzv suvi, za sekund pregrije, skine gledj sa klipa i cilindra i mozes ga baciti, a ovako das 200-300 e i uz minimum odrzavanja ima da vas nadzivi.

Mada pravio sam par komada prijateljima, na.b potoku dolaze neki likovi dole iz aleksandrovca, brusa ili tako nesto i donose neke cini mi se cem italijanske glave po stotinak evra, i dobro su se pokazale, cak i za vulkanizere. Ozboljnije glave od 200-300e rade i peskarenje i ostalu pneumatiku, ali ja nemam potrebe za tim pa nisam sebi ni uzimao, ubacio sam dodatne 2 boce od pp aparata s100 i njih nagruvam kad ima sta da se peskari i izgura za toliko, za manje komade i slicno.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 12/08/2020 - 09:49
BOSSKE wrote:za sekund
#19
Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

BOSSKE wrote:
za sekund pregrije, skine gledj sa klipa i cilindra i mozes ga baciti, a ovako das 200-300 e i uz minimum odrzavanja ima da vas nadzivi.
Ja sam išao istom logikom. Mene je pravljeni jednoklipni kompresor od kamionske glase sve ukupno koštao 250evra.

  • viber_slika_2020-04-22_18-47-36.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Wed, 12/08/2020 - 21:08
I ja sam išao tom logikom ,
#20
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

I ja sam išao tom logikom , pa ih imam 5-6 komada Smile . Ali zadnji kompresor sam kupio Abac bio na nekoj akciji oko 350 e , to sam uzeo da vucaram po terenu ,za malo veće poslove . A imam troklipni sa trofaznimn motor u radionici al boca 200 l pa je nekretnina . No u zadnje vreme ima dosta tih glava pa sve više sumnjam da su braća kinezi umešali prste .

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 12/08/2020 - 21:30
Histerezis wrote:BOSSKE
#21
BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

Histerezis wrote:
BOSSKE wrote:
za sekund pregrije, skine gledj sa klipa i cilindra i mozes ga baciti, a ovako das 200-300 e i uz minimum odrzavanja ima da vas nadzivi.
Ja sam išao istom logikom. Mene je pravljeni jednoklipni kompresor od kamionske glase sve ukupno koštao 250evra.

Ovo je upravo ta glava od dajca, nepoderiva, Ima da sluzi dok je svijeta i vijeka. Prije jedno 15tak godina dok je jos bilo starih majstora kod nas koji su radili na dajcevima, pitao sam neke za kompresor, kakav je na dajcu, i od njih nekoliko niko nikad nije zamijenio u svom radnom vijeku neki kompresor. Oni su me i naucili da je bitno samo da ima ulja i ako prestane da puni, znaci da se nakupilo cadji na ventilima, oni su to rjesavali spaljivanjem brenerom, i pranjem u nafti., sklopis, malo tovatne masti na poklopac glave da bolje zaptije umjesto dihtunga i udri...on sam po sebi nije iao nikakvo hladjenje dodatno, doduse kod dajca je vazdusni ventilator kao eto prevlacio vazduh preko njega, ali to je diskutabilno, mada dodatno hladjenje mu ne skodi jer hladi glavu i manje kondenza pravi u boci.

Jedino prezaliti ne mogu sto mi prosle godine izmace neki mislim da je ABAC ili neki italijan isto, 600l boca i cetveroklipni, tj 2 dvostepene glave, sa 6kw motorom, 7oo ili 900l/min protok,, motor mu nesto bio zenut pa nisam mogao da ga probam, kad posle se ispostavilo da ima neku cudnu sklopku za koju ja nisam cuo uospte da postoji pa ima neku opciju starta sa trouglom pa onda prebacuje na zvezdu ili tako nesto, mada ja iskreno nisam cuo da takvi motori postoje...na direktno nije htio da krene, njucao je i izgledalo je da je motor gecvrkt, pa dok sam se ja premisljao ode na dobos, uzeo ga jedan poznanik, i za 50e rijesio tu sklopku...sad prezaliti ne mogu, jer bi za 400e dobio zvijer sa kojom moze i da se peskari i sve zivo.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 12/08/2020 - 22:49
Svi veliki trofazni motori
#22
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Svi veliki trofazni motori imaju takvu sklopku ,jer povlače veliku količinu struje za start . No svakakp je ograničenje za kućne priključke 40 A jer je sat tolike snage . Pa i tome treba povesti računa .

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 13/08/2020 - 21:09
NIsam to znao za start vecih
#23
BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

NIsam to znao za start vecih motora, bar sa onima sa kojima sam se ja susretao, a postavljali smo motore i od stotinak KW, za ljuljajuce platforme, mada nisam zalazio u nacin povezivanja jer su im dovodni kablovi bili preko 50kvadrata.

Kucni sat ima max struju od 40A po fazi, tako da je to 120A za sat, a to je nesto preko 26KW, tako da nije frka za sat. limiteri su mnogo manji, sem ako su budzeni, a povezivanje zvezda i trougao nemaju bas direktne veze sa amperazom, vec voltazom, kod trougla je 380v po namotaju a zvezda 220v po namotaju pa je samim tim i snaga manja, a motor sa 50% vecim naponom moze da ima max 50% vecu snagu

za monofazne motore znam za varijantu sa centrifugalnim prstenom za start ali kod trofaznih nisam znao za takav start, mada ne treba mi to u zivotu pa se i ne zanimam.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 13/08/2020 - 23:00
Vidiš da ti je trebalo izmače
#24
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Vidiš da ti je trebalo izmače ti kompresor Smile
Evo jednog lepog teksta o zvezda trougao
http://internet-laka-zarada.blogspot.com/2016/05/sema-zvezda-trougao-vez...

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 09/04/2022 - 11:18
Planirao da ofarbam haubu i
#25
dekilio
dekilio's picture
Offline
Registrovan dana: 08/03/2015
Poruke:

Planirao da ofarbam haubu i masku na autu pa što više čitam po internetu, shvatam veličinu filozofije lakirerskih radova.
I odlučim da nečitam mnogo jer nema svrhe, jer sa vajkom i sprejom sam već radio na autu. I meni je obavljalo posao.

Imam i neki mali kompresor na poslu od 24l, mislio da nabavim pištolj neki iz vobihausa od 20ak evrića, ili onaj paintzoom.
Da ste uslovljeni na gore pomenuti da kažem alat sa čim bi ste se vi odlučili da ofarbate haubu od auta.
Pozdrav

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 09/04/2022 - 18:52
За аутолакиреске послове
#26
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

За аутолакиреске послове једино у обзир долази компресор од најмање 100 литара, предгрупа за елиминацију воде из ваздуха и квалитетан пиштољ за фарбање, све испод тога је чиста играрија, тј. боље фарбати четком.
Комперсор од 24 литре је једино добар за пумпање гума и коришћење неких мањих пнеуматских алата.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 09/04/2022 - 19:28
Zvukoljube, zaboravio si i
#27
dekilio
dekilio's picture
Offline
Registrovan dana: 08/03/2015
Poruke:

Zvukoljube, zaboravio si i komoru zbog prašine.
Može li se delimično ispolirati ponorandžina kora.

Top
  • Login or register to post comments