Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Izbor plocica za kupatilo
izgradnja nadstresnice i...
Ravnanje poda
Problem sa Termostatom (P...

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Uradi sam » Elektronika

Spajanje Aku baterija

6 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Sat, 21/09/2013 - 12:56
Spajanje Aku baterija
#1
ikanovic
ikanovic's picture
Offline
Registrovan dana: 04/04/2009
Poruke:

Kako spojiti dvije baterije da se dobije napon 2,48 V i 0,7Ah. Da li serijski dvije po 1,2 V i 350 mAh ili paralelno. Takodje me interesuje sta se desi ako u potrosac stavim jacu bateriju npr. 3 V i vise mAh.

Top
  • Login or register to post comments
  • 5338 prikaza
  • Za printanjeZa printanje
Tags:
  • Elektronika
Sun, 22/09/2013 - 18:01
Rednom (serijskom) vezom
#2
Ivans023
Ivans023's picture
Offline
Registrovan dana: 23/02/2010
Poruke:

Rednom (serijskom) vezom povećavaš, tj. sabiraš napon. Paralelnom vezom samo povećavaš kapacitet (Ah). Kapacitet ti je proizvoljan. Možeš spojiti milion baterija paralelno, samo ćeš dobiti duži rad uređaja i ništa više.
Što se tiče maksimalnog napona, to ti zavisi od samog uređaja i njegove osetljivosti. Recimo, mobilni tel. neće izdržati povećanje napona od volt, dva.. Dok recimo, transformatori i termički potrošači mogu da izdrže i dosta veće napone ako se ne drže suviše dugo uključenim.

p.s. Moguće su i kombinacije redne i paralelne veze. Recimo, svaki auto akumulator ima u sebi i redno i paralelno povezane ploče. Tako se dobije odgovarajuć napon i potreban kapacitet.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 22/09/2013 - 20:54
Ivans023, molio bih te da mi
#3
ikanovic
ikanovic's picture
Offline
Registrovan dana: 04/04/2009
Poruke:

Ivans023, molio bih te da mi pojasnis samo ovo. Uredjaj je imao originalnu punjivu bateriju napona 2,48 V i kapaciteta 0,7 Ah. Interesuje me da li ce uredjaj raditi ako nabavim dvije baterije od 1,2 V i npr. kapaciteta 700 ili više mAh i spojim ih u serijsku vezu, tacnije dobio bih ako sam u pravu 2,4 V napona i 700 ili više mAh, ovaj napon bi bio slabiji za 0,08 V. Znam da ne bih smio staviti bateriju napona 3 V bez obzira na kapacitet. Volio bih kada bi mi pojasnio da li sam u pravu. Kod serijske veze povećavam napon a ostaje isti kapacitet, dok kod paralelne veze ostaje napon a povećava se kapacitet. Posto je kuciste okruglo najvjerovatnije cu morati potraziti dvije manje okrugle baterije i spojiti.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 23/09/2013 - 19:41
Koliko je meni poznato, ne
#4
Ivans023
Ivans023's picture
Offline
Registrovan dana: 23/02/2010
Poruke:

Koliko je meni poznato, ne postoji baterija koja daje tačno 2,48V. Najverovatnije su u pitanju spojene dve od 1,2V.
Inače, te baterije, kada su pune, imaju i po 1,4V bez opterećenja. Napon od 1,2V je samo nazivni napon i on se može malo menjati u zavisnosti od napunjenosti.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 18/02/2020 - 21:03
Potreban mi je savet oko
#5
Mušičar
Mušičar's picture
Offline
Registrovan dana: 05/02/2017
Poruke:

Potreban mi je savet oko paralelnog vezivanja litijumskih baterija putem
kineskog modula 4s.
Ako bih paral. vezom dodao jos cetiri baterije da li postoji mogucnost
ostecenja samih baterija. Davno sam u nekom clanku procitao
da postoji mogucnost od ostecenja baterija, navodno medjusobno se prazne i dopunjuju
u paralelnoj vezi

Hvala unapred

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 18/06/2020 - 00:48
BMS 4S
#6
razor_amd
razor_amd's picture
Offline
Registrovan dana: 02/06/2020
Poruke:

Za paralelno vezivanje baterija nije potreban BMS 4S modul. Samim vezivanjem baterijskih ćelija u paralelu se povećava kapacitet baterije, a pošto su vezane paralelno, same će sebi da izregulišu napon. Ako je jedna baterija pre vezivanja 4.2V a druga ima 3.7V i vežete ih paralelno, ova koja ima veću voltažu će napuniti ovu koja ima manju voltažu i međusobno će se napon dovesti na istu vrednost obe ćelije zato što su u paraleli.

BMS (battery management system) zapravo služi da izreguliše napon baterija u serijskoj vezi (otuda ono S u oznaci) tako da na svim redno vezanim ćelijama bude isti napon. U ovom slučaju BMS 4S se koristi da se dobije napon za redno vezane 4 ćelije u slučaju Li-Ion baterija 16,8V ali tako da napon između svake ćelije bude što je približnije isti.

Dakle, sada se vratimo na prethodni primer sa 2 baterije različitih napona. Ako ih samo vežete redno, bez ikakvog BMS-a, te 2 baterije (jedna od 4.2V i druga od 3.7V) će imati napon od 7,9V i ništa neće sprečiti drugu bateriju da se korišćenjem u nekom uređaju potpuno isprazni, tj. preprazni i nakon toga ona strada od prepražnjivanja. Napon na Li-Ion ćelijama bi trebalo da se kreće u granicama od 3.6V kada su prazne do 4.2V kada su pune.

Tada na scenu dolazi BMS uređaj iliti modul koji prati stanje svake ćelije na red da bi im doveo napone na što približnije vrednosti. BMS se može naći u svim uređajima koji koriste neku vrstu Litijumske baterije. Čak i kada se koristi samo 1 ćelija (u slučaju mobilnih telefona) BMS služi da spreči prepražnjivanje i prepunjavanje ćelije koje joj itekako šteti. BMS je spakovan sa samim baterijama tj. u istom kućištu u kome su ćelije. Laptop, mobilni, elektro prevozna sredstva kao što su elektro skuteri i bicikle, trotineti, segveji, hoverboardi, svi imaju BMS modul na baterijama.

Ima tu još stvari o kojima mora da se vodi računa kod BMS-a od koje je najbitnija struja ili amperaža. Ali o tom potom...

  • slika1
Top
  • Login or register to post comments