Postovani, pozdravlajm sve prisutne, nov sam na forumu a i u poslu iako sam zavrsio zanat elektricara nisam se bas nesto posebno bavio istim do sad, osnovu posjedujem. Zamolio bih vas za malo pomoci, naime imam sljedeci problem, radim oko jedne masine za sjecenje drveta koja je pogonjena sa dva trofazna motora. Jedan pokretni dio masine radi na jedan motor, dok drugi pokretni dio radi na drugom motoru. Napajanje je rijeseno na sljedeci nacin, trofazni kabal ide u glavnu sklopku s koje se preko te sklopke dijeli na dva ormara, jedan ormar napaja mali motor zaduzen za pokretanje jednog dijela masine, i taj motor radi bez problema, skopcan je direktno sa jedne sklopke ( te glavne na koju dolazi napon ) na drugu koja fakticki ukljucuje strujno kolo, struju u citavoj masini. Drugi dio je malo komplikovan, drugi dio masine, taj drugi motor, radi preko bimetala - elektromagnetne sklopke, bez obzira kako ja premjestim faze na glavnom dovodu, prvi motor, mali, koji je direktrno skopcan na ovu drugu sklopku samo mjenja smjer vrtnje, sto je normalno, no kad zelim da ukljucim drugi motor bimetal zalijepi samo na sekundu i onda izbaci osigurac na ormaru. Dakle i ako je smjer vrtnje pogresan na prvom malom motoru, i ako je tacan, drugi motor prilikom ukljucenja odmah izbija osigurac.
Nadam se da nije konfuzno.
Struja tece na sljedeci nacin, sa glavnog dovoda ( uticnice ) struja ide u glavnu sklopku, sa sklopke jedno kablo napaja drugu sklopku koja je direktno spojena na mali motor koji radi, drugo kablo napaja bimetal koji se uklapa preko prekidaca. Bimetal je normalno otvoren, prekidaci su normalno otvoreni. Prilikom zatvaranja prekidaca bimetal zatvori samo na sekundu, onda izbija osigurac i otvara se kolo.
Bimetal je ako se ne varam 40 Ampera, pored njega ima jos jedan mali bimetal te jedan automatski osigurac, nisam siguran koja je njegova svrha, vjerovatno za prekidanje struje u slucaju da motor izbije. Oznaka na bimetalu je LC1 D40 ( LC1 D4011 ) L1, L2, L3 su pod naponom sa glavne sklopke, a na T1, T2, i T3 je skopcan motor direktno. Drugi bimetal je LC1D38 I l1 L2 I L3 su pod naponom, te sa njih idu kablovi za prekidace koji pokrecu veliki motor, dok su T1, T2 I T3 spojedni na T1 T2 I T3 prvog veceg bimetala i to u redosljedu T1 na T3, T3 na T1, T2 na T2.
Svaka pomoc je dobrodosla.
Hvala unaprijed.
Није наведено које су снаге ти електро мотори, затим недостаје податак о том осигурачу који избија, да ли је то аутоматски осигурач или класичан ЕЗ или УЗ са спорим или брзим улошком. Грешка може бити и до саме склопке, јер се временом материјал биметала "замара" и на тај начин долази до промена карактериске склопке. Значи проблем може бити или у лошем димензионисању заштитних елемената, а може бити и да је дошло до оштећења намотаја у електро мотору па сад мотор повуче већу струју која је и иначе у старту већа од називне неколико пута.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..