poštovani
Imam jedan problem sa mojim starim Ford sierrom 1.6 benzin+gas(1984 god.)Problem je sledeći:
Strašno mnogo troši gas(oko 20L!!!).Tri god. ga imam i uvek me muči potrošnja.Instalacija je ok(atestirana).Govore mi da je problem el. saug,navodno ne dobija dovoljno vazduha pa nema dobar odnos Gas/vazduh i ´živ´gas mi izlazi na auspuh.Ali problem je što nisam nikoga našao da reši taj problem pa ako neko ima rešenje moliću ga najlepše da mi pomogne!
P.S.:Bnzina troši oko 13L ali nemogu da upalim auto na benzin.Palim na gas i onda mogu da prebacim na benzin.
Gasni pogon
S obzirom da je 1984 godište tu sem karburatora može da bude svašta, što će reći neophodan je pregled i defektaža od strane stručnog automehaničara.
реци одакле си па да помажемо..... :bye2
koji plin, lovatto,neki drugi,na svakom se drukčije podesava potrosnja.ali tu je vjerovatno i paljenje krivo ne moze da plin ide van a da nije sagorio kakva bi to smjesa morala da bude
Isparivač je lovatto.Podešavali smo sa ´šrafom´na isparivaču i na plastični ventil na izlazu isparivača ali se smanji potrošnja na nekih 17L. ali onda nemam snage(7okm/h plafon)Problem je u vazduhu ali neumemo da rešimo.Automatski saug zeza.Zna li neko kako takav karburator funkcioniše?Mislim,tamo gde voda ulazi na karburator ima neke recke,može da se pomera levo desno-za čega služi?Uz to ima neka električna dizna,ili šta je već,na karburatoru:za čega je to i kako se proverava dali je dobar?Nemože drugo biti ljudi.Karburator,kad je na plin,nema neku funkciju kao na benzin,pošto se direktno ubrizgava,znači,on služi samo za dodavanje(doziranje)vazduha.Dabi bilo što bolje sagorevanje,mora mešavina gas/vazduh biti što bolja!
Dajte mi neko rešenje ljudi,pred financijskom krahom sam,žena trudna pa trčimčas u Vrbas,čas u Novi Sad a ja sa 1000 din. ne pređem ni 100 km!
probaj prvo namjesti razvodnik pa onda stimaj smjesu na sarafu
a i pogledaj da ti slucajno nije pukla guma na grani od karburatora
moze bit da zato nemozes namjestiti smjesu
karburator sam skidao nekoliko puta i nigde nevuče falš vazduh.Što se tiče paljenja,mogu samo na´uvo´ da ga namestim jer je ler visok i autoelektričar nemože da proveri stroboskopom.Rekao mi je da prvo namestim ler pa onda da idem kod njega.A ako smanjim ler onda motor radi neravnomerno.I tako se vrtim u krug.Išao sam od jednog do drugog majstora. :tup
malo sam izasao iz tog fazona jer radim drugi posao ali koliko se sjecam kad se auto zagrije na radnu temperaturupaljenje i ugasi saug paljenje po zvuku nastimas gdje su najveci obrtaji i odatle se uvjek sasvim malo zaokrene u ljevu stranu
uostalom mozes da ga nestimas na oznake (zamajac bregastu i finger)pa da neznatno pomjeris razvodnik u ljevu stranu
ako i dalje neradi kako treba onda stimaj na sarafu smjesu da ga umiris i obavezno gledaj kakav ti izlazi dim na auspuh pod gasom
nebi smijelo da puno čadi a ni da izlazi zivo gorivo
sto se tice sauga on iako mozda nevalja na radnoj temperaturi nepravi nikakve smetnje
e sad moze da ti bude i prljav filter od gasa pa da nemozes da ga ustimas kako treba (otvoris i ocistis ga)
mogu svjecice da nisu dobre ili kablovi da probijaju
ali ipak opet provjeri da ti nije napukla guma na grani koja drzi karburator
jednostavno pritisni karburator odozgo ili ga gurni u stranu dok radi auto i ako se desavaju promjene u radu motora dok to radis negdje je napukla i vuce fals zrak
uh,uh,malo sam zaboravio neke stvari pa nisam siguran dal se razvodnik pomjera u ljevu ili desnu stranu (mislim da ide na desno) al osjetices jer ako ga budes pomjero u pogresnu stranu ugasice ti se
Hvala ti na savete.Probaću paljenje da naštimam jer drugo nemože da bude:Kablovi su glanc novi,pre mesec dana sam kupio njegove original,svećice su nove(prešle oko 400km),filter dosta često čistim ali ću ga zamenuti,a falš vazduha nema,probao sam ono što si opisao jer mi se to dogodilo prošle godine.danas mi jedan drugar rekao da možda mi jedan ventil ne zatvara dobro i onda nemogu da naštimam ler a i potrošnja je povećana.Neznam više.
usput pregledaj da li je na oznakama
more biti da ti je preskocio za zub pa nemozes da ga ustimas(auto i onda radi ali ne kako treba)
Simptomi koje pominjes mogu da imaju veliki broj razloga,ali pokusacu da navedem neke koje ostali clanovi nisu vec komentarisali.
Mogao bi isto da proveris ona tanka crevca za vakume. Trebalo bi da ih bude nekoliko. Proveri da li lepo nalezu na spojevima (po potrebi skrati 1-2cm) i na mestima gde se savijaju da nisu popucala (i to moze da bude izvor fals vazduha)
Sto se elektricne dizne na karburatoru tice, ona sluzi da olaksa hladan start na benzinu. Ako ona ne radi to moze vrlo lako da bude razlog sto nece da pali na benzinu. Da li si imao problema sa paljenjem na benzinu letos?
Sto se tice karburatora, ako sumnjas na njegovu zaprljanost, mozes da ga isprskas nekim od onih sprejeva za ciscenje usisnih delova (Abro Carb and Choke Cleaner kosta oko 300din). Pustis ga da radi na benzin, skines poklopac sa filtera za vazduh ili celo kuciste i isprskas unutrasnjost karburatora, pri tom dodajuci malo gas da se ne ugasi od spreja. Resenje nije toliko produktivno kao skidanje karburatora ili remont, ali moze relativno brzo i povoljno da se obavi, a ne moze da skodi.
Staf na samom isparivacu je, koliko je meni poznato za podesavanje ler gasa na plinu, pod predpostavkom da se predhodno podesi ler gas na benzinu na samom karburatoru. A sraf na crevu je za regulaciju potrosnje plina i to bi trebao da bude poslednji korak podesavanja.
Javi da li si nesto postigao
Pozdrav,
SaleB
Hvala svima.Javiću se u utorak jer danas sam druga smena a sutra prva (na poslu) pa neću moći da pogledam auto.
у најгорем случају скочи до сирига,чуо си за њих а од тебе су петнаестак минута колима.... :bye2
Prijatelju reduciraj dovod vazduha na crevu koje ga dovodi do filtera.Znači uzmi neku praznu plastičnu flašu prereži je i napravi od nje poklopac a sa donje strane istu izbuši ,orijentaciono četiri rupe od 8 mm i to mu stavi na crevo tj plastiku za dovod vazduha i ulepi izolir trakom pa mu onda smanji dodok plina na šarafu koji ide od isparivača do karburatora ,ovo važi za sve tipove motora.
Zdravo svima
odmah da se izvinem što nisam odgovorio.
Evo šta je bilo problem sa starim Fordom:(ja sam za to kriv,ali sam i ja našao kvar,sasvim slučajno,moram priznati,jer mi je grejanje jako loše radio!
Naime,creva za grejanje,kako kabine tako i isparivača,nisu bile dobro nameštene.Ja sam crpio vodu iz hladnjaka!Naravno da sam onda ubrizgavao gas više u tečnom stanju nego u gasovitom,otuda ogromna potrošnja.(Stvarno čovek ume da pravi takve gluposti da je to nezamislivo).
Druga stvar:Paljenje!još jedna glupost,koju sam slučajno saznao isto:Vrlo često i moj brat tera auto,i prilikom zadnje promene ulja on nije dobro zapamtio kakvo ulje je sipao i mi smo mešali različita ulja ali je najgore onaj motorup napravio,zgusnulo je jako ulje i na hladno nije bilo moguće upaliti auto sa anlaserom.Čim sam promenio ulje,auto pali bez problema(prilikom ispuštanja ulja sugerisano mi je da kupim neko sredstvo za ispiranje motora da nebi mi ostalo onog motorup-a,što sam uradio)
Zahvaljujem se još jednom na svaku pruženu pomoć!
ako je karburator,a vjerovatno jeste,onda bi trebalo lakse da pali na benzin,pogotovo ako je hladan motor,i vjerovatno imas prekidac kojim sam prebacujes sa benzina n aplin i obrnuto.kod mene jos na prekidacu ima jos jedan prekidac,kao brizgaljka da malo "naspricam" plina ako je motor hladan.
a na crijevu koje dovodi plin sa isparivasa do karburatora ima jedan saraf sa kojim se regulise kolicina plina,bar su meni tako rekli.