Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Popravka i nanošenje malt...
Koji kotao za centralno g...
Štelovanje fioke
Cudan problem sa novom PV...

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Uradi sam » Popravka automobila

pumpa visokog pritiska

11 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Sat, 20/11/2010 - 15:28
pumpa visokog pritiska
#1
mrakovic
mrakovic's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2010
Poruke:

Zna li neko da mi definise kako se pouzdano ispituje i podesava paljenje kod dizela (mislim na fino podesavanje),u slucaju kada ima rotacionu i kada ima linisku pumpu?
Ima li neko nekakvu litelaturu u vezi tih stvari?

Top
  • Login or register to post comments
  • 13877 prikaza
  • Za printanjeZa printanje
Tags:
  • Popravka automobila
Thu, 25/11/2010 - 23:52
Re: pumpa visokog pritiska
#2
BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

za linijske pumpe ne znam pouzdan nacin posto sam se do sada sretao sa dosta razlicitih nacina podesavanja, zavisno od proizvodjaca i same pumpe,
rotacione za putnicki program su maltene po slicnom kalupu radjene, a kod vecine je proizvodjac BOSCH, pa je to koliko toliko standardizovano.
naime sve se najfinije podesavaju komparaterom, ili ti mjernim uredjajem koji se lako moze napraviti od komparatera za strugove, i sl uredjaje. u pitanju je obican ako da kazem satic koji mjeri koliko je linearno rastojanje presao klip koji sluzi za mjerenje.
e sad samo podesavanje je stvar onoga o cemu se ne slazu mnogi,a to je da li podesavati na fabrickizadate vrijednosti, tj nulirati pumpu, ili ici u predpaljenje zavisno od karakteristika motora, istrosenosti dijelova i sl.
to u mnogome zavisi od pritiska koji sama pumpa obezbjedjuje, jer sto je manji, duze ce vremena trebati da se odredjena kolicina goriva rasprsi u pretkomori i izmijesa sa vazduhom pa samim tim treba vise ici na predpaljenje. nulovanje pumpe, tj trenutak kad je klip u GMT sa nulovanjem pumpe, kad je njen mjerni klip u krajnjem polozaju vjerovatno daje dobre karakteristike kod novih motora, mada se kod mene u praksi pokazalo da je predpaljenje od nekih -7 stotih neki hajde da kazem idealan polozaj.
zama pumpa se podesava rotiranjem oko svoje ose u jednu li drugu stranu zavisno od same izvedbe i polozaja zavisi i pravac okretanja pumpe da bi se dobio zelejni efekat.
polozajem u predpaljenju se dobija zivlji motor, sa malo boljim odzivom na gas, ali se i povecava nivo buke motora i sto se vise ide u predpaljenje buka postaje sve veca, ali se samo paljenje lakse, naravno ukoliko se ne pretjera.
iance kod vecine dizel motora sa tzv sauhom, tj polugom za hladan start, stvar je u tome da se potezanjem rucice ugao paljenja pomijera za oko 2,5 stepeni u predpaljenje, i zato motor drci kad se upali, i ta rucica se po pravilu vraca u osnovni polozaj posle 1-2 min rada motora..
kasnjenjem paljenja dobijamo motor koji se jako lijepo cuje, mekano radi, i prosto sapuce, ali je trom, vise cadi, i slabije vuce...
e sad o tom finom podesavanju ne znam sta da napisem, to zavisi od mnog faktora, i jediini po meni pouzdan nacin je pratiti parametre komparaterom, ali po licnom osjecaju naci ono sto nam ai motoru najvise odgovara, i tu karakteristiku koristiti za dalja podesavanaja kao osnovnu

toliko od mene, nadam se da sam bar naceo temu...

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 01/12/2010 - 16:02
Re: pumpa visokog pritiska
#3
dfast
dfast's picture
Offline
Registrovan dana: 08/11/2009
Poruke:

...ne da si naceo temo nego si prakticno sve objasnio.
Sve je kompromis izmedju trajnosti i zeljenih performansi. Jos kad se tu doda trenutno stanje motora kao promenljiva, onda se ide na odstupanje od fabricnih normi. Jos jedna stavka i stelovanje samih brizgaljki odnosno na kolikom pritisku ce da otvaraju, kada se radi o klasicnom dizelu.
Zato iskusan majstor zlata vredi, nije dovoljan samo manual.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 02/12/2010 - 12:25
Re: pumpa visokog pritiska
#4
mrakovic
mrakovic's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2010
Poruke:

Koliko sam shvatio kada je motor dotrajao i ima slabiju kompresiju treba podesiti ranije paljenje nego inace da bi olaksao hladan start.

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 24/12/2010 - 00:17
Re: pumpa visokog pritiska
#5
montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

mrakovic wrote:
Koliko sam shvatio kada je motor dotrajao i ima slabiju kompresiju treba podesiti ranije paljenje nego inace da bi olaksao hladan start.

Da, kad kompresija oslabi moze se poraniti palenje i time za nijansu olaksati palenje.Medjutim, posto je problem startovanja dizel motora sa slabijom kompresijom pri niskim temperaturama i usled pada kapaciteta baterije(akumulatora) kao i zbog stisnjavanja(gustine) tj. otpora maziva
u samom motoru ,broj obrtaja "verglanja"-okretanja alnasera znatno smanjena , te je nemoguce tako upaliti motor..Obicno kad se u tim uslovima
pogura(povuce) vozilo i upali jer je znatno veci broj obrtaja motora.
Iz licnog iskustva sa OPEL Ascona 1.6D sa slabijom kompresijom (dotrajalim motorom) bez problema startujem i na -7*..-9*, tako sto sam zamenio mot.ulje 15w/40 sa redjim 10w-30 i sipao "modifikator" upravo koji smanjuje trenje(otpore) i na taj nacin povecao broj obrtaja alnasera.
Naravno, grejaci su bili novi tj.ispravni

Ukoliko se porani znatno ugao palenja, moguce je da ce vozilo lakse upaliti ali, to nepovoljno utice na ostale sklopove u motoru jer se javlja lupanje, tj, detonacija znatno veca od dozvoljene-uobicajene.Proizvodjac
motora(vozila) je propisao ugao podesavanja predpalenja i tu netreba bitno odstupati.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 19/01/2012 - 23:51
stelovasnje palenja
#6
sasagedzo
sasagedzo's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2012
Poruke:

zanima me kako se seluje palenje na opel kadeta dizela ?posto mi se desava sledece kad ga palim na kljuc on vergla al nikako da upali a kad ga palim na guranje on posle pali na kljuc pa me zanima sta i kako da radim a stavijo sam nove grejace! unapred zahvalan

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 20/01/2012 - 00:39
Možda treba proveriti
#7
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Možda treba proveriti kompresiju.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 20/01/2012 - 09:50
lll
#8
sasagedzo
sasagedzo's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2012
Poruke:

a kolka kompresija treba da bude

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 20/01/2012 - 11:57
Ne znam tačno za taj model
#9
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ne znam tačno za taj model motora, ali dizeli imaju najmanje duplo veću kompresiju nego benzinski motori.Red veličina je preko 25 bara.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 21/01/2012 - 19:20
l
#10
sasagedzo
sasagedzo's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2012
Poruke:

a reci mi ocu li dobiti sta ako mu zamenim sipan redje ulje kao so je ovaj u askonu uradijo

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 27/01/2012 - 21:35
n
#11
sasagedzo
sasagedzo's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2012
Poruke:

mogu li dobiti odgovor od nekog

Top
  • Login or register to post comments