posto se zahuktalo ovo reatestiranje plinskih uredjaja, cenim da bi bilo dobro da se informacije nadju na jednom mestu
Reatest plinskog uredjaja na automobilu?
По новом се уграђује још један вентил на излазу из боце поред оног постојећег у моторском простору.Такође и црева се мењају у зависности од датума уградње.
Mislim da treba razlikovati troškove samog atestiranja (koji su reda 50-tak €) od troškova za obezbeđenje uslova da se isti dobije, što može da ide nebu pod oblake.
Koliko sam obavešten, poprilično su pooštreni propisi u pogledu bezbednosti, tako da se u nekim slučajevima mora vaditi čak i fabrički ugrađena instalacija, ako ne podleže pomenutim propisima. Čak sam čuo (neprovereno) da se, ako ne postoje, moraju praviti i otvori za ventilaciju prostora gde se nalazi boca bušenjem karoserije!!!
Konkretno, mom šuraku koji ima "Bravu" sa nekom starom, atestiranom plinskom instalacijom treba oko 200€ da bi uradio sve kako treba, plus pomenuti trošak za sam atest.
Увек се и правио одушак на каросерији.Мешавина пропана и бутана је је тежа од ваздуха и пада доле.Што се сигурности тиче, много је несигурнији резервоар за бензин од овога за гас, ал шта је ту је нашао се начин да и вожња на гас не буде јефтина.
Majstor koji mi je rekao da menjam samo creva kod isparivaca mi rece da imam neki multi-ventil na boci, koji se ne menja po novom odnosno zadovoljava kriterijum za atest. Bilo bi dobro ako neko ima proverene podatke u vezi sa tim. Verovatno mogu da se negde na netu nadju kriterijumi.
Ja sam nasao neke linkove http://www.amss-cmv.co.rs/atestitng.html i http://www.abs.gov.rs/ispitivanje_vozila.html, kao i pravilnik na http://www.abs.gov.rs/doc/propisi/Pravilnik%20o%20ispitivanju%20vozila%2... ali tumacenje laika moze ponekad biti pogresno.
Msm da bi neki strucnjak dobrodosao na ovu temu.
evo na sta sam juce naleteo pa sad ko razume - razume: http://vesti.mojauto.rs/Istrazujemo/384646/Preokret-Novi-atest-za-gasni-...
Vidim da niko već duže ne piše o ovome. I ja sam pokušao da nađem više informacija pre nego što sam otišao na reatest.
Podeliću s vama agoniju koju sam preživeo. Možda nekom posluži kao savet.
Naravno da nije ukinut pravilnik. Odgovorni će odgovarati, pljuštaće otkazi i tako dalje al u novinama. A narod će naravno plaćati jer para treba za budžet.
Tehnički nigde ne može da se uradi bez nove potvrde.
Za reatest sam išao u AMSS u Borči. Nema velike gužve ali valja biti već oko 7 sati ispred na parkingu, da zauzmeš red. Pravi se spisak ko je kad došao.
U 8 sati počinju da rade po spisku preliminarni pregled. Na parkingu pregledaju ispod haube, gepek, bocu, a ako ih ne mrzi da kleknu bace pogled i na instalaciju.
I onda sastave spisak šta treba da se zameni...
Važna napomena je da se na pregled ne uzimaju automobili koji: imaju zatamnjena stakla, polomljen far, maglenku, stop svetlo, ne daj bože šoferku ili imaju značajnija oštećenja. Takođe ko ima kuku bez atesta, kuku njemu. Nosači na krovu su takođe nedozvoljeni.
Kakve to veze ima sa atestom plina?! Nema, al može im se. Kaže rekli im iz MUP-a da vrate takve automobile. Auto se slika i slike idu u Agenciju za Bezbednost Saobraćaja, pa mora da bude lep. Sve po fabričkim specifikacijama.
Takođe, morate imati kopiju starog uverenja o atestu ako ga niste radili u AMS.
Novi atest važi najviše 5 godina i traje dokle traje atest boce. Na primer ako vam do isteka atesta boce od 10 godina ima još 3, atest dobijete na 3. Ako vam atest boce ističe sledeće godine, morate da promenite i bocu. Ili da sledeće godine opet radite atest kad kupite novu bocu.
Ja srećom ništa od zabranjenih elemenata nisam imao, a i zamerke na instalaciju su mi bile male.
U obližnjem servisu sam obavio prepravke. Obavezno uzmite izveštaj o izvršenoj intervenciji. Mora da ima pečat.
Kada sve završite i vratite se u AMS, onda kreće čekanje... Ja sam završio za 3,5 sata. To zadovoljstvo košta 6,000.
Pregled je vrlo detaljan. Predmet pregleda su i druge razne stvari osim plina. Tako su im rekli... Molim lepo.
Prilikom pregleda su napravili ceo foto sešn auta.
Na kraju, kada vam izdaju potvrdu, proverite kilažu automobila.
Po automatizmu vam dodaju 70 kila zbog boce. Ako su vam i prilikom prvog atesta dodali 70, vaš auto će se ugojiti za 140 kila što nije po propisima. Ne sme više od 75.
Pozdrav.
Da se nadovežem na prethodni post samo zbog redosleda poteza, da vas ne bi koštalo kao mene.
Naime ja sam prvo otišao kod plinadžije i rekao mu da spremi auto za reatest . Zamenio mi je creva i multiventil na boci ( greška!). Prvo je trebalo da se ode u AMSS, jeste da se načekaš, ali kad pregledaju auto oni ti napišu šta sve mora da se zameni. Sa tim spiskom odeš kod plinadžije i po izvršenoj zameni onog što su napisali dobiješ potvrdu od plinadžije. E onda odeš u AMSS i javiš se momcima da si bio recimo juče i da si zamenio sve što su napisali i sada uz mnogo manje čekanja pregledaju auto, slikaju i sačekaš potvrdu da je sve OK.
Kad je meni slikao ventil na boci ja ga pitam jel mogao i stari ventil na boci da prodje i pokažem mu ga ( bio mi u prtljažniku ). Kaže mogao je da prodje ? ( a ja platio 50 E novi plus ugradnja - nepotrebno ).
Takodje da kažem da ja nisam ( i neću ) zalepio nalepnicu ( koju na kraju dobiješ uz uverenje ) na stub kod vozača jer će ono prvo pranje auta da uništi istu, pa posle opet zezanje da dobiješ novu. I sam čovek iz AMSS mi je rekao da nalepnice nisu baš najbolje (valjda zbog brzine da uzmu pare ljudima ), ali da će se to kasnije ispraviti ? Ja original uverenja čuvam kod kuće a nosim sa sobom fotokopiju .
Inace i meni samom bi bile potrebne informacije posto sam dobio oprecne informacije o ceni reatestiranja. Naime majstor koji mi je ugradio plinski uredjaj 2007. god. mi je je u telefonskom razgovoru rekao da "skidamo bolji plovak na boci, a ugradjujemo losiji" i to ce da me kosta oko 8000 rsd, a majskor kod kog sam "usput" svratio i da uporedim misljenja kaze da moram samo da zamenim gumena creva kod isparivaca.