Zelim da kupim kultivator IMT 509 dizel(14ks).Interesuje me koliko iznosi generalna za motor i kakva je situacija sa delovima.
Motokultivatori
Mislio sam odprilike neku cifru,ako naletim na nesto povoljno sa kiperkom i ostalim prikljuccima da znam koliko bi me to kostalo.
na sta treba obratiti paznju pri kupovini?
Imam IMT 509 oko 8 godina kupio polovnu i mogu ti reci neunistiva masina. A za generalku motora ovde kod mene u R.Srpskoj u Doboju je bilo za kupiti TKZ polumotor dakle sve osim podizaca ventila i bos pumpe novi blok cilindar klip i radilica dakle sve novo samo sa starog uzmes podizace ventila i bos pumpu i to je to a kostalo je negdje koliko se sjecam oko 400 evra. Dali ima sad neznam ali moja preporuka svakako na ovo nego generalku mozda dodje malo skuplje al imas bukvalno nov motor
Кад се купује половна ствар онда је то увек куповина мачке у џаку ..
Пошто се ради о радној машини тешко да ћеш моћи да је пробаш под опетрећењем пре него што је купиш . Делова има свугде , али као и за све делове увек има шкарт или лоших делова , поготово се то односи на зупчанике трансмисије .
Кад сам рекао да цена "генералке " варира пре свега сам мислио на обим послова , јер за неког је генералка да промени карике и клип и прештелује дизну . а за неког је то комплетна машинска обрада " полусклопа " мотора и замена свих делова ...
Pitanje; Goldoni ili IMT?
Malo vise podataka koji model, koje snage motora, vrsta goriva i slicno i za sta bi prvenstveno bio namijenjen jer svaki ima svoje prednosti i mane. Mogu ti pomoci savjetom ako te interesuje jer duze vrijeme imam motokultivator i vise predjem sa njim kilometraze nego pojedinci sa autom, a i vise posla uradim sa njim nego neko sa traktorom.
Mislio sam konkretno na IMT 509 (14ks),ili goldoni u toj snazi,dizel naravno.Planiram da pocnem da se bavim vocarstvom pa bi mi taj kultivator uglavnom koristio za prevoz voca(sljive,maline,kajsije itd...),povremeno bih kultivirao sa njim(malo veca basta),i kosio bih sa njom.U pitanju je brdski kraj(u pravom smislu te reci),pa zato mislim da mi je prakticniji od traktora,a i mnogo vise prikljucaka moze da se koristi sa frezom.Za IMT nisam cuo nista lose,mada kazu za goldoni da je ekstra samo ima lako kvarljiv menjac.Pri kupovini,sta treba gledati?Nisam do sada imao iskustva sa frezama zato mi je svaki savet potreban.
Moj ti je savjet IMT-509,veoma dobra i zahvalna masina.Kod mene je vec nekih 10 god.i veoma puno radim sa njim,sto jesen-oranje,sto proljece- frezanje,znaci sebi i drugima.Od kvarova samo sto pucaju sajle od kvacila i blokade,za sad nista drugo,potrosnja mala sto je najbitnije
Znaci ovako: IMT je mnogo robusnija i konstrukcijski jaca masina sa jacom prikolicom te je samim tim a i zbog reduktora ispod prikolice bolja opcija za vuci teret. Goldoni je malo prefinjenija masinica koja je zgodnije za rad meksa je i udobnija za rukovanje al je samim tim i komplikovanija i vise podlozna kvarenju. Za razliku od IMT-a Goldoni ima diferencijal na prednjim tockovima te ima brze i spore dok IMT ima samo klasicnu blokadu prednjih tockova te je sa IMT-om kad je ukljucena prednja vuca skoro nemoguce motanje. Za kosevinu i prevoz tereta IMT je puno bolji izbor dok Goldoniju dajem prednost u frezanju (kultiviranju). Goldoni je osjetljivija masina zbog veceg broja zupcanika u mjenjacu na malom prostoru koji su malo podlozniji kvarenju dok je IMT stara provjerena klasika koja se nekvari skoro nikako ako je redovno odrzavas.Kod kupovine trebas obratiti paznju da radilica nema lufta( uzmes zamajac i pokusas ga cimati gore dole da vidis ima li lufta) takodje provjeriti dali rade obadvije blokade prednjih tockova dali lijepo ukljucuju i iskljucuju, te dali motor ima dima na auspuhu i koliko ( ako je motor dobar veoma malu kolicinu ili skoro nista dima ces primijetiti na izduvu kad motor normalno radi bez opterecenja). Medjutim najbolje da imas sa sobom nekog prilikom kupovine ko se bar susretao sa ovakvim masinama i na kraju koji god da uzmes neces pogrijesiti medjutim i ja bi prednost dao IMT-u zbog jednostavnosti i robusnosti same konstrukcije te manjoj kvarljivosti mehanike. Nadam se da nisam bio previse dosadan sa ovim postom.
Taman posla dosadan.Kompletan odgovor kakav sam trazio.Hvala ti,i ja sam vise za domacu varijantu.Mada,kad vec vidim da se razumes oko svega toga,koja je realna cena za kultivator sa prikolicom(kiperkom) 1989-1993godiste.
Pa sad neznam za cijenu jer sam ja iz R. Srpske a mogu ti reci da su ovde poprilicno skupi, puno skuplji nego kad sam ja svoj kupovao prije 8 godina. Naime ja sad mogu dobiti vise para za svoj nego sto sam ga kupio prije 8 godina sto je nelogicno al je tako. Posto oko cijeme nisam siguran samo da ti kazem da ova godista sto si naveo 1989-1993 moje skromno misljenje je da su masine proizvedene ovih godina ubjedljivo najkvalitetnije tako da ako mozes naci nesto ovih godina po povoljnoj cijeni nemoj puno razmisljati naravno ako je u dobrom stanju ako ga neko nije polomio i slicno. Kod mene ova godista sa prikolicama originalnim kostaju oko 2000-2500 eura bez bilo kakvog prikljucka.I jos da napomenem ako budes uzimao trazi njihovu originalnu prikolicu, dakle onu sa reduktorom ispod prikolice i sa 16-kama gumama jer je puno jaca.
Samo sa tom prikolicom sam i mislio.U svakom slucaju hvala ti.
Od nedavno sam postao vlasnik MTK IMT 509,sa originalnom kardanskom prikolicom.Kao novajlija u svemu ovome primetio sam nesto cudno na njemu.MTK je 1998 godiste,u odlicnom stanju,sa svim fabrickim na sebi.Kod bivseg vlasnika je freza stajala malo duze vreme u garazi I nije koriscena.Kako god,primetio sam kad ugasim frezu I dodjem ponovo da je upalim na filteru vazduha kao da je malo zamasceno.Kao da izbacuje malo ulja na tom mestu.Kada sam ga kupio covek mi je sipao malo loz ulja da imam da ga odvezem ,medjutim posto nafte I loz ulja vise nema,ja sam sipao euro dizel,dok ne nadjem loz ulje.Kada sam mu sipao euro dizel posle upotrebe freze ceo filter vazduha je bio preplavljen od ulja.Kada sam mu sipao loz ulje vratilo se na normalno mada I dalje mislim da vrlo malo zamascuje.Mozeli mi neko pomoci oko ovog,malo sam se uplasio jer tek sam uzeo frezu I nisam nikad cackao oko nje..Veliki pozdrav,i unapred hvala.
Imam Hondu 2ks.tj, dobio sam je.Može li neko da mi kaže šta mogu da radim sa njom tj koliko mogu da je opteretim sa prikolicom,koje ulje ide u menjač i u motor,pošto se ništa ne razumem
Ја имам Ходну Ф-400 и иде исто, тј. моторно уље и у мотор и у мењач.2 кс је јако мало за било шта, поготову ако је земљиште мало треже за обраду. То је више нека играчка за башту или нешто слично.
Znam da je mala,zato i pitam šta sa njom mogu da radim. Koje ulje ide u menjač a koje u motor?
Већ сам одговорио, иде исто моторно уље, бар за мој мотокултиватор.
Koliko kg. mogu da tovarim u prikolicu ?
Pozdrav!Imam motokultivator Honda F 600 i imam problem.Menjao sam vec dve klipnjace i oba puta mi se odpuste srafovi na klipnjaci,olabavi se buckalica i polomi se.Zna li neko sto je to tako i sta da uradim?Unapred zahvalan!
to se dešava kad se steže "ofrljoke" ali ako se stegne moment ključem na propisanu težinu (ja stežem na 1,8-2 kg navoj 6mm) neće, a pogotovu ako se stavi kap lepka za navoje tipa locktite na svaki šraf pa onda moment ključ. znam, problem je naći ključ koji meri tako male težine, jer svi majstori uglavnom poseduju moment ključeve koji ne mere ispod 5 kg, ali ih ima.
dobro je dok se lomi bućkalica ali kad pukne klipnjača hoće da probije blok.
evo ti link skenirane knjige uputstva za rukovanje i održavanje
http://www.microninc.rs/images/uputstva/honda_f600_uputstvo_za_rukovanje...
dopuna
to je sve pod uslovom da nije radilica potrošena pa joj ne treba egaliziranje, možda bi trebalo da odneseš u neku mašinsku radionicu da se premeri, mislim da je 26mm pa onda kupiš klipnjaču neku specijalu u zavisnosti koliko je portošena ili ovalna radilica i to se sve dovede u stanje koje je prihvatljivo i može da radi, jer i jaki udarci otpuštaju šrafove ko da nisu stegnuti.
Ok.Hvala puno na savetu!
Evo link sa nekoliko uputstava za motokultivatore - poljoinfo.com. Meni kod kuće već neko vreme stoji rastavljen isto Honda F 600 i nikako da sebe nateram da ga počnem sređivati.
ma frezi mio standard honda f 400 mi je skoro pukao kaiš i otišao sam kod majstora koji ga je promenio ali nisam siguran da to ovako treba da izgleda. Da li se varam ili je to možda i dobro, mada mi je nelogično da dok nije u pogonu remenice se okreću i taru kaiš koji stoji u mestu .
Nije dobro, remen je labav. Valjak ispod remena na sredini između remenica je zatezač koji treba da ga podiže uvis i drži optimalno zategnutog. Ovako labav ne radi ništa, samo će da se pohaba zbog proklizavanja, Treba da bude kao na ovoj slici.
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/img_2_2.jpg
tako sam i mislio, ali majstor meni kaze da kaiš treba da se vrti tek kada se pusti kvacilo i kada ga onaj srednji valjak podigne. Sve to stoji ali ovo je prelabavo. Moram tražiti drugog majstora.
Što se tiče rada tu je u pravu, ovde pogon sa motora dobija kad se remen zategne i to kako si ga slikao jeste u poziciji kad nije u pogonu ali mi svejedno deluje prelabavo. Bitni su i graničnici remena (dva kod pogonske i jedan kod remenice menjača) jer se bez njih remen ne pozicionira kako treba i brzo se haba. Tu posle zamene remena treba obavezno proveriti štelovanje kvačila ali to je majstor već trebalo da uradi. Ako lepo odvaja, a kad je u pogonu imaš punu snagu i ne proklizava onda je verovatno dobro.
Imam nov pogon za frezu/motokultivator IMT509 NOVI TIP -originalni deo. Interesuje me, koliko bi bila realna cena, da se proda?
Цена зависи .. Делова има где хоћеш ..
https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw