Pozdrav!
Planiram da napravim termoizolaciju za akumulator, jer navodno hladnoća šteti veku trajanja.
Zašto je to tako?
U Opel Vectri sam imao fabrički da kažem skafander u koji je bio umotan akumulator.
Pozdrav!
Planiram da napravim termoizolaciju za akumulator, jer navodno hladnoća šteti veku trajanja.
Zašto je to tako?
U Opel Vectri sam imao fabrički da kažem skafander u koji je bio umotan akumulator.
Hladnoća smeta akumulatoru ako je ispražnjen može da pukne kad se smrzne !
Mala ispravka.
Kapacitet akumulatora je nevazan za paljenje motora.
Vazna je udarna struja.
Akumulatore istog kapaciteta imate sa vise razlicitih udarnih struja. Ukoliko se ima novaca uvek je bolje uzeti sa najvecom strujom.
Kapacitet vam nece nista pomoci ni zimi niti bilo kada. Ukoliko fizicki mozete da stavite pod haubu akumulator mnogo veceg kapaciteta od fabricki preporucenog, mozete samo imati problem sa punjenjem, ako alternator nije dimenzionisan za takav akumulator.
Takav akumulator vam moze samo pomoci za prvi maj, da muzika duze svira
______________________________________________________________________________
Итекако је важан капацитет акумулатора, јер ако је мали капацитет одакле ће да извуче ту ударну или стартну струју што је карактеристика управо погонских акумулатора који се користе у возилима.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
U pravu ste i jedan i drugi.
Startna (udarna) snaga je ta koja daje brzinu verglanja, a kapacitet je taj koji daje dužinu verglanja (i slušanja muzike) ali su ove vrednosti povezane, ipak je veći akumulator i na zimi jači od manjeg... ovo sve se odnosi na standardne olovne akumulatore sa kiselinom.
Suvi akumulatori imaju manji pad snage na hladnoći, ali su mnogo skuplji pa se redje kupuju...
Pa nije vazan kapacitet u smislu onoga sto je fabrika odredila to i postuj i neces imati problema zimi sa paljenjem ukoliko je sve ispravno na automobilu.
Uzmimo za primer akumulator od 60Ah, on moze da ima udarnu struju od 480 do 600 ampera (nisam sto posto siguran da su to granice, ali nije ni bitno).
Isto tako mozes da uzmes i 72Ah od 600A, jer vrlo verovatno i on moze da stane u automobil pod haubu, ali vec 90Ah bi bio prevelik, zato sam uzeo 72Ah za primer.
Taj veceg kapaciteta ti nista nece znaciti u zivotu, jer je jedina namena akumulatora da upali auto, a oba ce ga upaliti kako treba.
Ali ako idemo iz krajnosti u krajnost, onda naravno da ce akumulator iz bagera od 140Ah imati vecu udarnu struju, nego neki iz automobila od 60Ah.
Opet ponavljam, ako je sve ispravno na automobilu, sasvim normalno ce auto da pali sa velicinom akumulatora koji je propisala fabrika. Sa tim istim akumulatorom ces ga ako je pun zaverglati 10 puta zaredom ako treba i ispod nule.
Ljudi cesto grese i uzimaju vece i jace akumulatore, bacaju novac, jer brkaju sta znaci kapacitet akumulatora, a sta snaga.
Nisam mislio da svoj fabricki 72Ah zamenis za neki od 35Ah, da ne bude zamene. U svakom upustvu stoji, kakve gume idu na auto i kakav akumulator ide u auto. Ukoliko neko nece da razmislja o tome, a po meni to je ono sto svaki vozac minimalno treba da zna, onda oteras auto i servis i ne razmisljas o tim stvarima.
______________________________________________________________________________
Ниска темепература утиче да се смањи називни капацитет акумулатора и то смањење је експоненцијално, тако да на ниским темепратурама, око минус 20 капацитет буде и испод 50%, с друге стране вискозитет уља у мотору се повећава на ниским температурама и ето додатни проблем за слабашни акумулатор што на крају резултира да акумулатор буде неупотребљив јер се плоче покриве од напрезања или дође до кратког споја.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..