Evo i jednog podsticaja izbliza. Gospodin Anton Peterka je i Yugića uvezao u istoriju kao eko vozilo i dokazao da i mali automobili slabe konstrukcije mogu sebi priuštiti ovakav pogon.
http://freeweb.deltha.hu/zastava.in.hu/wood-gas.htm [17]
Hteo bih da napomenem da je ovo naročito pogodno za poljoprivrednike i njihove traktore i teške mašine. Naročito ako se uzme u obzir da goriva imaju u izobilju.
Za one koji se prvi put susreću sa ovim, da pojasnim, zapravo automobil ne sagoreva drva niti ide na paru kao u ''Kamijondžijama'' već sagoreva drveni gas koji se dobija iz generatora montiranog negde na vozilu. U generatoru se vrši sagorevanje drveta odnosno peleta ili briketa bez prisustva kiseonika u postupku koji se zove piroliza. Piroliza otpočinje negde na oko 650 c i tom prilikom dolazi do suve destilacije drveta, prilikom čega se izdvajaju metan, vodonik azot ugljen monoksid, voda i još neki produkti nebitni za nas. Poenta je da je ova smeša gasova eksplozivna i da se pali u motoru uz smanjenje snage motora za oko 20% čini mi se.
Da ne pomislite da su ovo gluposti, ovako fabrički pogonjenih motora je u Nemačkoj i Švedskoj za vreme i posle rata kao i do 60 tih godina prošlog veka bilo zaista puno.
Danas se samo entuzijasti i ljudi sa ekološkom i finansijskom svešću koji su dovoljno uporni da se dokopaju detalja vezanih za samogradnju generatora bave ovom problematikom i voze se na gorivo koje mogu sami da uberu u svom zabranu šljivaru isl.
Evo jednog zanimljivog linka o velikom projektu http://www.vedbil.se/index.shtml [3] o momcima koji su sa ovakvim autom obišli švedsku.
Imam dosta materijala ali dosta sam i izgubio kada mi je pao sistem pa ću se potruditi da nadjem što više kako bih zainteresovao potencijalne učesnike u polemici. Evo bukvara http://www.soilandhealth.org/03sov/0302hsted/fema.woodgas.pdf [4] a evo i nešto novo
http://www.holzgas.ch/ [5]