Najverovatnije da je termostat zaglavio u otvorenom polozaju.
Sinoc mi se desila jedna jako cudna stvar, jos uvek mi nije jasno sta se i kako dogodilo 8-O
Vozio sam auto preko 20min (gradska voznja) skala za temperaturu motora se pomerila jedva par mm, samo sto je izasla iz plavog polja i tu je ostala (recimo 55 stepeni). Kad sam primetio, stanem da proverim ono sto mi je palo na pamet:
- upalim grejanje, duva hladno
- skinem kabl sa davaca na kucistu pumpe za vodu, stavim na masu, pomera se kazaljka, vratim ga nazad
- proverio sam nivo rashladne tecnosti u posud, ima dovoljno
Uopste mi nije jasno sta se i kako desava, inace cetiri sata ranije je sve normalno funkcionisalo. U normalno slucaju za 5-7min dogura temperatura na 89 stepeni.
Ako neko ima neku ideju, sta da proverim, probam, svi saveti su dobrodosli.
Pozdrav,
Sale
Najverovatnije da je termostat zaglavio u otvorenom polozaju.
definitivno....... stavi neki karton ispred hladnjaka pa nek ti to posluzi dok ne zamenis termostat , a mislim da na tom modelu cak i motor mora da se razupci da bi se isti zamenio.......
Da, i ja mislim da mora. Trenutno pokusavam da resim problem kartonom i da nadjem sta je jos zviznulo. Nesto mi pravi probleme vec evo cetiri dana.
Nego da ne otvaram novu temu, bmwclubserbia verujem da moze da mi pomogne.
Prvo sam mislio da se motor dovoljno ohladi da zeza na plin, posumnjao sam i u isparivac, ali sam ustanovio da imam isti problem i na beznin. Sporadicno tokom voznje krene da se gusi i pobada nos, na kraju se ugasi. Na nizim obrtajima je za nijansu bolje u simslu da ako dodam veci gas kad krene da se gusi gasi se odmah, ako mu dam mali gas uspem da predjem jos stotinak metara. Kada se ugasi jako se tesko pali 7-8s verglanja, bez razlike da li se pritiska gas ili ne tokom verglanja, u regularnom slucaju pali za manje od 1s, sto bi rekli na pola kljuca.
Posle 3-4m mirovanja na leru ili pod gasom, sve jedno ponovo ide narednih 5 min, pa ponovo. KKada sam stavio kartone, zakljucio sam da nema nikakve veze sa temperaturom motora. Desava se isto i kad je vruc motor. Posto je isto i na benzin i na plin, zakljucujem da je struja. Asocira me dosta na problem koji sam jimao na askoni sa komutatorom. Samo sto ovde nema komutatora kao posebne komponente, a ne znam koja komponenta vrsi ulogu komutatora.
Prepipao sam kablove, stavio nove svecice. Danasnja tema ce biti kapa, ruka i bobina. Iskreno se nadam da cu danas i resiti, ali ce za slucaj da se to ne dogodi svaki savet biti od koristi.
Wow ! Nije valjda da je toliko komplikovano zameniti termostat na ovom autu ?!?
Koji li je mudrijaš to smislio ? Zaboga, termostat je nešto što se kod ostalih menja na "dva šrafa".
Ni inženjeri nisu štio su nekad bili !
u pitanju je motor 2.0 NE sa 8 ventila ako se ne varam......
da si rekao da te muci samo na benzin odma bih posumnjao na pumpu ....ali ovako moze lako da bude do struje , nazalost moraces da se poigras sa tim sto si naveo pa da javis sta se desava.....bobinu ostavi za kraj , nije to kod njih slaba tacka......
Ja sam nekad imao slican problem sa katalizatorom i isto se tako manifestovalo. Cim nagura pritisak u izduvu on se ugasi a nakon par minuta kad se izduv rastereti on upali i i radi jedno 20 sek dok ne nagura opet pritisak. Interesantno da se zapusenje katalizatora manifestuje tako da se cuje zvuk kao da imas kliker u auspuhu.
Jeste 20NE, tj C20NE, ali su oni konstrukcijski isti.
Katalizator je odsecen davnih dana.
Kapa i ruka ne izgledaju problematicno. Ociscena unutrasnjost od prljavstina, malo tretirane dodirne povrsine na ruci smirglom, kontakti u kapi nemaju riseve na mestima gde dodiruje ruka. Vraceno sve nazad. Zabodena druga bobina, nije resila problem. Ostaje danas da nadjem negde drugi racunar, da zabodem njega i nadam se resim problem.
Ako ni to ne resi problem, ne znam sta bih mogao sledece da probam. Da se vratim na kapu i ruku, uzmem nove, probam s njima.
Ja sam sumnjao na senzor temp usisnog vazduha, ali smo ga prikljucili sinoc na skener, nije ni on, Napon dobar, ocitana temp se poklapa sa naponom. Potenciometar gasa prepoznaje polozaje ler i pun gas i menja vrednost u zavisnosti od pritiska papucice. Oscilogram protokomera dobar. Gorivo sam zanemario u kompetnom pregledu. Pritisak goriva nismo merili. Vakumska crevca ponovo pregledana, sve uredu.
Mehaniku jako slabo poznajem, da li postiji neki mehanicki problem u motoru koji bi mogao ovako da se manifestuje.
Cesto se desi da kad se ugasi, i kad uspem da ga upalim na leru hoce da radi i prima gas pri turiranju, ali da krece da se gasi kako krenem da otpustam kvacilo. Znam da smesa stvara vecu otpornost za varnicu u takvom trenutku, zato sam i sumnjao na bobinu, ali se ispostavi da nije.
Nista idem da jurim upravljacku jedinicu motora, ako se neko seti neceg sto moze da mi pomogne, pisite pa cu da procitam veceras
nemam vremena trnutno da kucam, potraži u starijim postovima kako se odzračuje sistem za hlađenje, sprovedi proceduru, ukoliko bude trebalo značajnije dolivanje, biće ti jasno šta se deŠava. ukoliko se nakon par dana posle toga ponovo javi isto, velika je verovatnoća da ti je produvao dihtung na glavi. iako vidiš na meraču pothlađen motor, on se zapravo pregreva, a davač temp je suv - nije u kontaktu sa vodom i ne može da pokaže pravu temp.
naravno, ovo ne mora da bude rešenje, već jedan od koraka ka traženju rešenja
Cekaj, jedno potpitanje, vezano za suv davac. Kada auto stoji u mestu i dogura na temperaturu za ukljucivanje ventilatora, skala u kabini pokazuje neku vrednosti i skener pokazuje tu istu vrednosti +2 stepena. Kako se obara temp na skali, opada i vrednost na skeneru skeneru tj na davacu za racunar. I kad se ugasi ventilator auto je ponovo na radnoj temp tj stepen-dva ispod, sto on brzo nadoknadi.
Iz toga zakljucujem da voda ipak protice pored svih senzora.
Jesam li u pravu? Da li mi je ispravn logika?
Probacu odzracivanje tj prepusticu to nekom ko se razume u mehaniku mnogo vise od mene, da proveri/zameni termostat i zameni antifriz, pa cu da pratim nivo antifriza posle toga.
Nabavio sam veceras racunar pa cu da ga zakacim sutra da vidim da li sam resio drugi problem. Neko mi danas rece da je cesta pojava kod Motronic-a 1.5 da crkne pojacavac paljenja u okviru te upravljacke jedinice i da je imao par takvih slucajeva, pa se nadam da ce to i kod mene biti.
prvo da se ograničim, moguće da sam u nedostatku vremena malo površno ispratio temu. ograničio sam se na ono što si napisao u prvoj poruci: čudno pokazivanje temperature.
temperatura koju vidiš na skeneru je praktično ista kao ona koju vidiš na tabli i to je sasvim ok i ne govori ti ama baš ništa više od toga da ti tabla ispravno pokazuje informaciju koju je dobila od kompa - ne govori baš ništa o tome kako je komp došao do te informacije.
Merenje napona na davaču temp i sravnjivanje sa krivom napona je ok ako i samo ako se pri tome nezavisno i tačno meri i temperatura. To bi praktično značilo sledeće: davač skinut sa motora, pogodno učvršćen u sud sa vodom koja se lagano zagreva, meri se napon/otpor/... u zavisnosti od tipa davača uz istpvremeno merenje temperature vode recimo digitalnim termometrom, ili bilo kojim dovoljno tačnim termometrom (tačnost +/- 1 stepen), beleženje podataka u tabelu za raspon od recimo 20 do 100 stepeni, sravnjenje sa dijagramom koji vrlo često imaš i u autodati. tek tada ako sve zadovoljava, znaš da ti davač daje korektnu informaciju iz svog svakodnevnog okruženja. Obično jednostavnije je probati da se stavi drugi davač, nov, ili sa drugog auta gde je sve ok, pa da se vidi da li se dobija ista informacija. ono što si probao sa kablom na masu i sl. ti govori da je informacija od davača do kompa korektno prosleđena, ako je davač poslao korektnu informaciju, opet i još uvek ništa ne govori o davaču.
ono što sam opisao kao mogućnost je jedna od neuobičajenih ali i ne toliko retka zaluđica. na to me navodi informacija da si izgubio i grejanje kabine. za to su obično moguća dva krivca: termostat koji je zaglavio otvoren (neko je to već pomenuo) ili ga čak nema uopšte i nedovoljna količina tečnosti/vode. termostat si čini mi se već eliminisao iz opticaja na korektan način, ostaje ovo drugo. rekao si da je nivo u posudi ok, međutim, ako je veća količina gasa/vazduha u sistemu, pogotovo ako je izvor puštanje duhtunga na glavi, često se dešava da kod hlađenja motora jednostavno ne nastane dovoljan podpritisak u sistemu koji bi povukao tečnost iz posude.
ponavljam, još uvek ti nisam dao rešenje problema, nego te samo navodim da isteraš sistematski nalaženje uzroka. pokuŠavanjem svega i svačega, uz adekvatno investiranje para i zamenu ovoga i onoga verovatno ćeš usputno eliminisati problem, a da i ne znaš šta je tačno bilo. međutim ako kreneš na taj način, zar nije odmah jednostavnije investirati dovoljnu količinu para i zameniti kompletan auto? sigurno će problem biti otklonjen šta god da je
dakle, strpljivo i jedno po jedno: na taj način ćeš najsigurnije i najjeftinije rešiti problem. imaj na umu onu čuvenu: radimo brzo, jeftino i pouzdano, ali vi možete da odaberete najviše dve opcije odjednom, nikako sve tri...
JJa sam bas zato i napisao da sam poredio demperaturu table i temperaturu racunara jer koriste razlicite termoelemente. Tabla dobija signal sa davaca koji ima samo jednu zicu, a masu vuce s kucista pumpe za vodu i nalazi se na toku od hladnjaka ka pumpi. Racunar dobija signal sa termoelementa sa plavim dzekom sa dva pina koji se nalazi na tom istom toku posle pumpe (iza motra, kak kabini). Tako da je test koji si nave u konkretnom slucaju ja mislim nepotreban.
Delovi su mi manje vise dzabe, vecinu delova mogu da nabavim probe radi dzabe, pa da zadrzim sta mi je potrebno (bobina, racunar, ..). Da treba da ih platim unapred verovatno ih ne bi menjao redom, ali testiranjem nista nisam postigao.
Stavio sam drugi racunar i perforamnse pri voznji su se poboljsale, ali se i dalje desava da zeza po neravnom terenu, pa je sledeca opcija da isroveravam zice sa rzunara na spoj s masom i ostecenu izolaciju.
Strator@cbc mi rece da proverim vss senzor pa cu to probati da proverim sutra, jer mi covek rece ono sto nisam znao da njegov signal dosta utice na ugao paljenja i vreme ubrizgavanja, a ugao paljenja bi mogao da bide probelm. I treba da proverim senzor radilice u trenutku kad nece da upali da li daje signal. Ako dobjem pozitivan odgovor sa oba, dalje njecu znati sta da proveravam.
Sto se kape i ruke tice ne znam nijedan dovoljno pouzdan nacin da ih eliminisem kao izvor problema osim da ih zamenim (s tim sto njih moram da kupim da bi ih zamenio).
Sto se vode i termostata tice, prepusticu taj detalj iskusnom mehanicaru.
Pa cu javiti rezultate za neki dan-dva
kapu i ruku možeš dosta solidno da proveriš na sledeći način: uporedi snagu varnice na svećici tako što ćeš prvo klasično da staviš svećicu na kabl i pogledaš kakva je varnica pri verglanju. nakon toga kabl ubodi direktno u bobinu, pa ponovo pogledaj snagu varnice. nemoj da te zavede što ćeš videti dva ili četiri puta više varnica (varnice će biti uočljivo češće) već obrati pažnju na snagu pojedinačnih varnica. ukoliko primećuješ iole značajniju razliku, menjaj kapu i ruku.
Ocigledno je da ti termostat pravi problem, duva hladno a temperatura ne ide gore u voznji. Menja se za 10 minuta, na strani je do menjaca.
Nakon toga osposobi auto da ti radi na benzin kako treba, pa teko onda idi na plin. Moguce je da zbog hladnog motora imas prebogatu smesu koja presisava motor. Jos jedna stvar , taj motor je osetljiv na prljavu klapnu u usisnoj grani. Lako se skine i kad se ocisti neces moci prepoznati motor.
Zelim da se zahvalim svima koji pomagali.
Problem sam resio zamenom termostata i racunara.
@dfast
Par dana pre nego sto su problemi poceli ocistili smo ceo sistem Wynn's aparatom, klapnu Carb sprejom i zamenili svecice.
Slucajno sus se poklopili trenutak stedjivanja navedenog, crkavanja racunara i zahladjivanja, a termostat je verovatno dosta ranije crkao, samo je zbog zahladjenja postalo tek tad primetno.
Links:
[1] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344880
[2] http://www.samsvojmajstor.com/portal/user/91882
[3] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344881
[4] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344882
[5] http://www.samsvojmajstor.com/portal/user/89516
[6] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344883
[7] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/saleb
[8] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344884
[9] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/peđ
[10] http://www.podsvojostreho.net/adserver/www/delivery/ck.php?n=a9b20567&cb=12354551126612312
[11] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344885
[12] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344886
[13] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/konfuzija
[14] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344887
[15] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344888
[16] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/foreigner
[17] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344889
[18] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344890
[19] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344891
[20] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344892
[21] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344893
[22] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/dfast
[23] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-20i-problem-sa-temperaturom-motora#comment-344894
[24] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila
Najverovatnije da je termostat zaglavio u otvorenom polozaju.