Pokusacu cim prodje sneg.
Hvala
Posedujem Vectru A 1993 C20NE 2000ccm 85KW i imam problem sa grejanjem od kako sam kupio auto. Logicki mi je neobjasnjiv problem te prirode, pa je svaka pomoc, savet i ideja dobrodosla. U narednim redovima cu detaljno objasniti sta se desava i u kojoj situaciji.
Za pocetak termoprekidac ventilatora hladnjaka pali ventilator na 100 i gasi na 95 stepeni. Kada je motor na radnoj temperaturi oko 90 stepeni grejanje kabine normalno funkcionise i u procesu zagrevanja motora grejanje kabine normalno funkcionise (vazduh se polako zagreva). Kada radna temperatura (po skali na instrument tabli) predje 93-94 vazduh postaje sve hladniji, da bi na na oko 97 bio potpuno hladan. Ventilator hladnjaka se ukljuci, odradi svoje, spusti temperaturu motora na 90 i kako temperatura opada ispod 93-94 tako vazduh postaje ponovo vruc. Ovo se desava svaki put kada temeratura ode na gore. Sto u prevodu znaci, u gadskom saobracaju ili kada auto stoji cas imam grejanje, cas ga nemam, a kad izadjem na otvorne put i temp motora je konstantna grejanje noramalno radi.
Na sistemimam vezanim za protok rashladne tecnosti je radjeno sledece u poslednjih 16 meseci koliko je auto kod mene: menjani su termostat, pumpa za vodu, termoprekidac, senzor temperature za racunar, zamenjen isparivac plina. Nijedan od ovih delova nije menjan zbog ovog problema, vec zato sto su prestali da funkcionisu normalno.
Mozda treba da napomenem da auto ima klimu, ali klima ne radi. Kako sam kasnije ustanovio auto je lupan, a klima je skarabudzena. Fali hladnjak klime, a posto kompresor i kondenzator dugo nisu radili ne verujem da bi i oni proradili. Kada sam menjao termoprekidac pronasao sam trozilni dzek sa koga su zice prepravljene da bi auto koristio dvozilni. Osigurac od klime je izvadjen, relej od kompresora takodje. Nije mi do detalja poznato kako klima na kolima radi, ali ne vidim zasto bi neki od senzora klime mogao da ima veze sa toplim vazduhom.
Takodje mozda treba da napomenem, mali hladnjak nisam vadio jos, to je ostalo za prolece. Jer teba bar jedno sediste, srednju konzolu i jos ponesto da bi se do njega stiglo. Ali u okolini njegove pozicije nema tragova curenja, niti postoji gubitak rashladne tecnosti.
Unapred zahvalan,
SaleB
Pokusacu cim prodje sneg.
Hvala
kad budes dosipao vodu vidi da na crjevima nema saraf za ozracivanje
ako ima odvrni ga i sipaj vodu u posudu dok ne pocne da curi iz rupice gdje se saraf nalazio
Da li ce tom postupku smetati cinjenica da je isparivac postavljen na vecoj visini od njega? Da ti time taj sraf (u konkretnom slucaju davac za kazaljku u kabini na ulazu u kuciste pumpe za rashladnu tecnost) gubi funkciju posto vise nije najvisa tacka?
Hvala,
SaleB
saraf za ozracivanje bi trebalo da bude na na najvisoj tacki
sipas vodu dok auto radi i dok propisa na rupu
e sad kolko se sjecam i kroz raspirivac prolazi voda koja ga hladi
u tom slucaju da je raspirivac visocije od sarafa za ozraku moguce je da ostaje zrak u crjevima ali probaj nekosta nista
da nebude zabune moja greska,,,,kroz raspirivac prolazi voda koja ga grije
Ima jos jedna stvar a to je plin tj isparivac, ne zbog zaostalog vazduha nego zbog precnika creva. Ista stvar se meni desavala na bmw-u, samo jos gore, prakticno sam imao grejanje samo u tragovima sto je veliki problem zimi. Radi se o tome da kako termostat otvara cirkulacija tecnocsti za hladjenje se uspori i samim tim manje antifriza stize do grejaca kabine. Kako termostat zatvori, kruzenje postane intezivnije pritisak veci i samim tim nekako se nagura nesto i u grejac kabine. Kako sam resio problem? Pa cevi koje idu do isparivaca plina moraju biti manjeg precnika od onih koje idu u grejac kabine ako je prioritet grejanje. Ja sam tako uradio i nista nisam izgubio sto se tice isparivaca, nikakvu promenu u radu plinskog uredjaja nisam primetio, a grejanje je konacno proradilo. Da stvar bude gora obicno se u grejacu kabine kod starijih automobila natalozi kamenca i kojekakvog otpada koje su dodatni restriktor strujanju fluida, a otpor strujanja treba da bude manji u malom hladnjaku nego i isparivacu i jedino tako ce grejanje raditi kako treba.
Nagadjam da je to verovatnija solucija, mada cu prvo pokusati onu prvu, jer mogu da je uradim na parkingu. Ako nista ne uradim ostaje mi na prolece kad otopli da rasklopim pola kabine i vidim na sta lici mali hladnjak.
Hvala,
javicu rezultate
na opel vektri 93. menjao sam radijator grejanja 2009 god. greje dobro izuzev na srednjem delu ( iznad radia ) ,maska deli jednu izlaznu rupu na 2 dela i gle cuda sa leve strane maske struji hladan a sa desne TOPAO u cemu je fazon ili kvar zivo me interesuje. MOLIM POOOMOOOCCC!!! NAPOMINJEM KAD SAM PROMENIO PROSLE GODINE RADIATOR SVUDA JE BILO TOPLOG VAZDUHA I NA SREDNJEM DELU IZ OBE PREGRADE JEDNE TE ISTE CEVI....
I kod mene je na sredini nema grejanja, ali ni na prethodne dve askone nisam imao topao vazduh u srednjem tunelu.
U nekom opelovom uputstvu sam nasao objasnjenje da je to tada tako radjeno da bi se izazvalo bolje mesanje vazduha. Koliko ja znam za sve askone, vektre a, kadete i astre f vazi da kroz srednji tunel ide iskljucivo hladan vazduh, a ka soferci, nogama, putnicima na zadnjoj klupi i kroz bocne izlaze na instrument tabli ide topao vazduh u fabrickoj izvedbi.
Pozdrav
Bice da ti te klapne ne rade kako treba, ili si prilikom skidanja pogresno povezao, ili negde vuce fals vazduh.
Edit: koliko se secam na spojevima cevi postoje sundjeri radi boljeg dihtovanja, i ako se sve to ne namesti kako treba onda se i vazduh mesa ili ne duva onoliko koliko bi trebalo.
Sale da li si rijesio problem. Vidim da je malo starija tema pa nisam siguran. Ako nisi na pisem o cemu se radi imao sam isti slucaj.
Pozdrav.
Ublazio sam problem, ali ga nisam resio potpuno. Nije mi trenutno na listi prioriteta, ali zeleo bih da znam sta je.
Ja sam to povezao sa polozajem ugradnje isprivaca, koji je sad najvisa tacka sistema, a posto nema gde nize da se stavi, prestao sam o tome da razmislja.
Napisi, procitacu u svakom slucaju,
Pozdrav
Sad tek vidim da ti je ovo prva poruka, dobrodosao na forum !
Hvala na dobrodoslici.
Naisao sam slucajno guglajuci na tvoj problem pa sam se zbog toga prijavio jer je i meni bila misterija grijanje koje sam na kraju rijesio. Htio sam da pomognem jer sam se prepoznao u problemu. A kako vidim ima zanimjivih stvari na sajtu pa cu se i zadrzati.
Evo o cemo se radi. Problem ces rijesiti vezivanjem isparivaca u sistem na drugi nacin.
Sada cu navesti hronologiju dogadjaja kod mene i bice ti jasnije.
Kada sam ugradio plinu vectru 92 godiste 1.8i, isparivac je vezan paralelno na grijac kabine pomocu dvije T racve. Onako kako i obicno bude. Medjutim odmah sam primjetio da mi slabije grije kabinu. Shvatio sam da vecina tople vode ide kroz isparivac jer je to linija manjeg otpora. Isti precnik cijevi a otpora kroz isparivac kao da nema. A jos povrat iz isparivaca negativno doprinosi toku povrata iz kabine zbog oblika T racve i razlike visine. U sutini vrlo malo vode je islo kroz kabinu. Inace meni je isparivac prilicno visoko, mozda blizu visine vrha hladnjaka motora.
S obzirom da vectra nema mehanicku blokadu toka vode kroz kabinu kada prebacis na hladno odlucim staviti sistem u seriju, dakle od pumpe dole na grijac kabine a povrat opet gore na donji ulaz isparivaca a izlaz iz isparivaca na veliko sabirno crijevo gdje je prije isao povrat od kabine.
Rezulta je bio odlicno grijanje ali sve dok auto ne predje 92 stepena i termostat ne pocne otvarati. Kao i kod tebe. Na kraju kada se ventilator pali dakle motor zagrijan, citav sisem je topao a kod mene u kabini ledara. Jednostavno tok vode je stao kroz moj isparivac i kabinu. Sva topla vode je otisla linijom manjeg otpora kroz hladnjak motora
Napominjem ni traga od vazduha.
Uz neke konsultacije sa masinskim inzenjerima koji su mnogo upuceniji u fluide, prinudne tokove pritiske i slicno zakljucio sam da se jednostavno desi neki fenomen izjednacavanj pritiska na odlaznoj cijevi ka kabini i povratu iz isparivaca.
To je slucaj koji zavisi od polozaja isparivaca, duzine crijeva, toka(kod mene je islo dole-gore-dole...). Nije generalno slucaj ali se desava. Imas na interentu dosta slucajeva.
I kako sam rjesio problem? Promjenio sam tok da bude prirodniji i da mi gravitacija bude saveznik. Izlaz iz pumpe(sto je prije isao na ulaz kabine) sam vezao na donji ulaz isparivaca a gornji izlaz isparivaca na ulaz kabine a povrat od kabine je ostao gdje fabricki bio.
Dakle kljucan je radoslijed i to sto mi sada nema nekih lavirinata od crijava tipa gore dole, ili paralelne veze.
Rezultat je da imam grijanje kao sto treba pod svim rezimima temeperature motora a isparivac uzima tako malo toplote da ne osjetim pad temperature u kabini.
Dakle problem rijesen i garantujem da ces ga i ti rijesiti na taj nacin. Ipak svako narusavanje fabrickog sistema moze da dovede do neobicnih efekata. Ovo sto se desilo meni i tebi je specifican slucaj, ali dosta ljudi ima problema sa slabijim grijanjem pa veze grijac kabine i isparivac u seriju a ne paralelno. Ovako ces imati grijanje a isparivac nece lediti jer je isti tok.
Probaj uspjeh garantovan. Malo je skuceno, treba ti nesto crijeva fi16, 2 L koljena i ravna spojnica da izbacis T racve.
Malo opsirnjije sam napisao da imas uvid jer sam isprobao razne varijante i nasao pravo.
Pozdrav.
Razumeo sam, hvala.
Ja sam predpostavio da isparivac pravi probleme. Ja sam delimicno problem resio tako sto sam sipao nesto vise vode u odnosu na max i stvorio nesto veci pritisak u sistemu, pa sam mu time malu podigao tacku kad prestaje da greje kabinu, a opet nisam smeo previse da sipam da ne doslo do pucanja creva kad skoci pritisak. Znaci, razmisljao sam u pravom smeru, ali ne bi se setio nikad da ih stavim na red. Uradicu to cim malcice otopli.
Hvala ti puno.
Super je forum i ja sam tako pre jedno dve godine svratio procitao jedno, drugo, prijavio se nekome nesto da odgovorim i postade ovo domaci forum na kome najcesce pisem.
Pozdrav
Ljudi pomagajte. Radi se kao i kod vecine a to je problem sa grejanjem kabine. Posedujem vectru A 90. godiste 2.0i 85kw sa ugradjenim plinom. Zamenio sam termodavac i termostat ali i dalje imam samo mlako uduvavanje toplog vazduha u kabinu. Kad izadjem na auto-put kazaljka temperature tik izadje iz plave zone. I jos jedna stvar: DA LI PRVA CRTA IZNAD PLAVE ZONE NA POKAZIVACU TEMPERATURE POKAZUJE 90 ILI 80 STEPENI??????????? NJuskajuci po sajtovima,procitao sam da ona kao pokazuje 90 stepeni a da bazdarenih 90 stepeni na tabli ustvari su 100 stepeni. Ventilator mi pali na toj prvoj crti posle plave zone,pa me zanima da li je to normalno. UNAPRED HVALAAA..
Links:
[1] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325365
[2] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/zviz
[3] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325366
[4] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/saleb
[5] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325367
[6] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/mick123
[7] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325368
[8] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325369
[9] http://www.podsvojostreho.net/adserver/www/delivery/ck.php?n=a9b20567&cb=12354551126612312
[10] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325370
[11] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325371
[12] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/dfast
[13] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325372
[14] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325373
[15] http://www.samsvojmajstor.com/portal/user/92318
[16] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325374
[17] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325375
[18] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325376
[19] http://www.samsvojmajstor.com/portal/user/93075
[20] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325377
[21] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325378
[22] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325379
[23] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-325380
[24] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-problem-sa-grejanjem-kabine#comment-384429
[25] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/nenad-vektra
[26] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila
Isti problem kao i kod mene prije tri godine: zrak u crijevima i radijatoru i nedostatak tečnosti. Lijepo upali motor neka radi i pod haubom polako isprovjeravaj sva crijeva dodirom koliko su vruća, a onda otvori ekspanzionu posudu i prvo vidi koji ti je nivo tečnosti za rashlađivanje pa pristupi "pumpanju" crijeva (malo ih rukom izgnjavi i istišći čisto da vidiš da li će se pojaviti mjehurići u posudi). Proces malo traje, ali je efikasan... :bye2