Avucnike mozes vezivati redno i paralelno, redna veza je kada minus ide od jednog zvucnika, a njegov plus se veze sa minusom drugog, dok plus drugog ide na pojacalo sa minusom od prvog zvucnika. time se dobija veci otpor, i manja snaga, posto se otpor zvucnika sabira...
drugi nacin je da se plusevi i minusi oba zvucnika spoje i tada se dobija paralelna veza...otpor se u tom slucaju smanjuje po formuli r=1/r1+1/r2
Prevedeno na srpski, dva zvucnika po 4 oma redno vezana prave 8 oma...paralelno vezani daju 2 oma...ako spojimo dvije paralelne grupe u red dobicemo opet 4 oma kao konacan ishod
Ono sto je bitno je na koliko oma je predvidjeno pojacalo da radi, i u skladu sa time treba postupati, obicno za pojacala ima minimalna omaza za koju se vodi da je "stabilno"sto ce reci da ako je pojacalo, obicno na 8oma, treba praviti veze da se dobije 8 oma u konacnom spoju,,, sto je pojacalo stabilnije na manjoj omazi, vise se moze izvuci iz njega,,,
veza zvucnika moze u isto vrijeme da bude i rednoparalelna, sto ce reci da ako ima dovoljno snage pojacalo mogu i 4 pa i vise zvucnika da se vezu na jedan izlaz...samo je bitno da je jacina izlaza uskladjena sa snagom zvucnika.
postoje takodje i zvucnici sa 2 ili vise spulni ili namotaja, obicno wooferi vece snage, i treba vidjeti da li ima na kucistu neki izvod za podesavanje njihove omaze...recimo dvije zavojnice po 2 oma daju 4 ili jedan om, zavisno od navina veezivanja...na 1 om ce mnogo jace da se cuje,,,ali ako pojacalo moze to da izgura...
Sto se tice pokrivenosti prostora dobro je zvukoljub rekao, tu bi trebalo angazovati nekoga ko se bakce sa proracunima, pogotovo ako je neko mjesto tipa kafica i slicno, jer nije bas u skladu sa poslovnom normom da muzika bude neravnomjerna na takvim mjestima makar bila i samo ambijentalna
uglavnom gledaj na svaki zvucnik kao na otpornik,,,i nema da omanes
Ispravno ozvučavanje javnog prostora ne može da se ostvari tako kako je nacrtano na skicama.Za tu namenu se planira drugačiji sistem ozvučavanja, najbolje bi bilo postaviti sistem centalnog ozvučenja ili eventualno sektorskog, a to znači sasvim drugačije kobinacije zvučnika i pojačivača i da bi se dobila ravnomerna zvučna slika u svakoj tački prostora.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..