Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Vertikalno REL zavarivanje

5 poruka / 0 new
Poslednja poruka
Millos
Millos's picture
Offline
Registrovan dana: 24/11/2014
Poruke:

Probao sam, ne ide. Ko se razume, a ima vas, neka mi kaze sta radim pogresno i kako da ispravim.

Pokusao 2 pozicijie, vertikalnu na vise i na nize na ravnoj povrsini bez zljeba i vertikalno navise unutrasnji ugaoni spoj. Prema ovoj slici http://sumitwaghmare.files.wordpress.com/2011/02/position.jpg to su pozicije 3F, PF i PG.

Unutrasnji ugaoni vertikalni spoj (3F)-parametri: materijal debljine 3mm, elektroda 3.25 tipa RR na - polu, struja (za 3 pokusaja) prvo 110 A, drugi put 100 A, treci 90 A. U odnosu na vertikalnu ravan elektrodu drzim uspravljenu za ~20 stepeni vrhom prema gore, sto se kaze guram var, umesto da vucem. Rezultat: izgleda gore od najgoreg vara koji sam ikad napravio (a pravio sam ih), dakle imam kapljicu metala koji ima loptast oblik, zatim 5mm praznog prostora, pa opet loptu koja se slila i tako dalje. Kad sam probao da ubrzam vodjenje - niti ima loptica, niti zavarim.

Vertikalno na vise na ravnoj povrsini (PF): materijal 3mm, elektroda 2.5 tipa R na + polu, I=70 A, drugi put I=60A. Rezultat = isti kao prethodni, dakle uzas.

Isti parametri sa elektrodom tipa RC = lici na dobar var. Nije toliko tecno kupatilo, dosta lakse se radi.

Sta promeniti u cilju postizanja optimalnog rezultata?

mladen79
mladen79's picture
Offline
Registrovan dana: 20/03/2013
Poruke:

Jedno pitanje,jesi ti nekad gledao kako se to vari,jer ako nisi tesko da ces da naucis sa crteza,moras da se usredsredis na istopinu materijala i da bukvalno punis var ,a to ces da postignes tek kad budes razlikovao sljaku od istopljenog metala,znaci kad curi na dole da neskaces mnogo napred misleci da je to metal a u stvari je sljaka! Inace sam profesionalni varioc elektro i argon!

Millos
Millos's picture
Offline
Registrovan dana: 24/11/2014
Poruke:

Svaki odgovor znaci, a pogotovo ako je od profesionalca!

Zelim da naucim, jer je daleko brze, lakse i jednostavnije, umesto da svaki put predmet okrecem tako da var bude u horizontali, a i mozda mi se nekad desi da treba da zavarim nesto sto ne moze da se okrene, pa drugog nacina, osim umeca i nema.
Pocetnik sam, te sljaku od istopine razaznajem slabo. U horizontali stvarno nemam taj problem, ali kad poteram vertikalu elektroda mi zaklanja polumesec koji sam navikao da vidim i onda nemam pojma sta radim. Metal i sljaka teku na sve strane, prsti i puca kao da vari Grunf! Nisam imao prilike da gledam kako se radi vertikala, to bi sigurno pomoglo i ne bih imao razloga da se raspitujem na forumu. Mogu da pretpostavim da ce veliki smeh izazvati to sto sam gledao na You Tube-u kako radi covek koji ume, ali kako to obicno biva - izleda lako, a kad probam nece. Verovatno i nije tesko kad se zna sta se gleda i koju struju podesiti da ne bi teko metal ko sa cesme. Izgleda da cu morati da pronadjem nekoga ko ima vremena i volje da mi pokaze kako se to radi valjano.

SavicZ
SavicZ's picture
Offline
Registrovan dana: 14/01/2013
Poruke:

POZDRAV SVIMA. intresuje me dali ko zna da mi pomogne oko programa oko ovog aparata

  • unnamed.jpg
lav102
lav102's picture
Offline
Registrovan dana: 07/05/2014
Poruke:

Pozdrav millose pokusaj kada varis vertikaliu da radis sa prekidima tj. kratke varove do 5 mm a ides od dole prema gore i elektrodu drži uspravno pa gledaj u gornji deo vara kada je lepo sastavljen odmakni maloelektodu da prekines luk i dozvoliš šljaci da se slije dole.Var nece lepo izgledati ali kada odbijes šljaku trebao bi biti dovar a amperažu podesi samo malo jacu nego za redovan var. Sljaku ces razlikovati tako sto ostane duže užarena sredina vara nego kada je var dobar.
Možda nisam mnogo pomogao ali sam imao volju Smile