Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Cevi za vodu kroz pod
Cevi za vodu kroz pod
Osnovno pitanje o prekida...
Masine za mlevenje mesa

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Gradjevinarstvo » Instalacije grejanja i klimatizacije

KONDENZACIJA, ljudi pomagajte

62 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Sun, 27/11/2011 - 12:03
KONDENZACIJA, ljudi pomagajte
#1
nolle
nolle's picture
Offline
Registrovan dana: 09/10/2011
Poruke:

Ovo je neverovatno. Ove godine sam uveo centralno grejanje. Kuca 90 kvadrata, Elma panelni radijatori, bakarne cevi, Vidrus U22 (4 clanka). Lozim drva i suvu kovubaru.
Sta se desava. Imao sam mali probledm sa smolom i odlucim da ugradim mesni ventil da bi resio problem. Medjutim, nakon ugradnje mesnog ventila ne mogu da izadjem na kraj sa kondenzacijom kod donjih vrata. Kada ih otvorim bukvalno curi voda iz onog dela iznad pepeljare. To se pre ugradnje mesnog ventila nikada nije desavalo.

Po mom laickom misljenju prilikom koriscenja mesnog ventila (bez obzira koliko ga otvorio) dolazi do brzeg dizanja temperature u kotlu i samim ti se vatra pre prigusi jer klapna za promaju odreaguje ranije posto se temperatura u kotlu brzo podigla. Onda dimni gasovi koji ostaju kod donjih vrata prave problem i stvaraju kondenzaciju.

Pomagajte ljudi, sta da radim?

Top
  • Login or register to post comments
  • 23693 prikaza
  • Za printanjeZa printanje
Tags:
  • Instalacije grejanja i klimatizacije
Mon, 28/11/2011 - 00:09
probaj manje da lozis PO STO
#2
darkodarko
darkodarko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2010
Poruke:

probaj cesce da lozis ali PO STO MANJE I SITNIJA DRVA , i otvori klapnu pozadi skroz ako je imas, da drzis skroz otvorenu, neka nabije PRVO- temperauru u peci preko 80 da sve sagori cim nalozis, pa vrati na 65 ali po termometru na cevi, ne na peci, taj obavezno laze i kasni neko vreme, i tada ako imas ubaci suva drva cisto da probas, bitno je da joj uhvatis foru, nemoj da se traumiras, polako, meni su kofe tekle, sada nema nista a drva secena pre pesec dana u sumi, i mokre kore.....
citao sam da ako su mokra drva da se lozi cece sitnije naseckano, i da odzak mora da bude full, da ima dobru promaju i otvorena klapna do odzaka, temperatura preko 65, ja sada lozim i krupna drva, panjeve da jedva udju u pecm, ali imam kameni ugalj, jak, koji ubacim lopatu ispod velikog panja, ugalj se usija, drvo daje otvoren plamen, i ne kondezuje, lepo sagori i daje odlicnu temperaturu, jako dugo gori sto je najbitnije, a ne kondezuje, u slucaju samo mokrog ogreva drzim temometar na 65 c, to ces posle da eksperimentises sam, ali prvo odradi prvi pasus pa eksperimentisi....

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 28/11/2011 - 10:28
Hvala na odgovoru. Probacu.
#3
nolle
nolle's picture
Offline
Registrovan dana: 09/10/2011
Poruke:

Hvala na odgovoru. Probacu. Jel i ti imas U22?
Na koliko drzis regulator promaje?

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 28/11/2011 - 13:12
Kolko stepeni je ulaz vode u
#4
MarkoEnter
MarkoEnter's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

Kolko stepeni je ulaz vode u kotao, ako je manji od 60c' hoce da kondezira, to su kotlovi za visokotemperaturni rezim rada , regulator promaje stavi na 85 c , sa tim rezimom rada mislim da nebi smeo da kondezira .

pozdrav

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 28/11/2011 - 20:13
I ja imam problem sa
#5
Robert88
Robert88's picture
Offline
Registrovan dana: 20/12/2010
Poruke:

I ja imam problem sa kondenzacijom ovih dana.Vec sam postovao u drugoj temi al vidim da tamo nema nikog pa cu ovde.Najime kad zatvorim zadnju klapnu prema dimnjaku stvara se kondenzacija unutra.Al to samo dok je na nizoj tempertauri i dok ima da sagoreva onako dok se jos nije razgoreo.A kad je vec zagrejan i ima dobar zar onda ne.Neznam dal tako treba ili ne.I iz kog razloga se od tresnje isto stvara ta kondenzacija i smola.Nesto neverovatno.Kotao je Biasi 3wood sa 6 clanaka.I da li neko zna da li ima tablica kalorija za drva????

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 29/11/2011 - 15:36
Nole skini ventil i rešio si
#6
ivoludilo
ivoludilo's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

Nole skini ventil i rešio si problem,smole se lako otarasiš naloži povremeno jače i smola sagori

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 29/11/2011 - 19:39
Mešni ventil služi pri
#7
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Mešni ventil služi pri potpali da se kotao zagreje i tada treba da je zatvoren (da sva voda cirkuliše u kotlu, a u kuću ništa). Kad se zagreje sva voda na preko 60*C mešni ventil treba da je otvoren (to je isto kao da ga nema) tj sva voda ide u kuću.
Koliko znam, većina mešni ventil namesti na neku poziciju i više ga ne dira. To se ne sme raditi. Dok se vatra ne razgori, mora se postepeno otvarati.
Ako je pretoplo u kući kada je u kotlu 60*C onda se mešni ventil pritvori (za npr 30%) i u kotlu bude istih 60*C (koje čuvaju kotao od korozije), a u kuću ide 40*C (i bude prijatnih 23*C, npr).
Mešni ventil traži dežuranje dok se vatra ne razgori, a to niko ne voli. Loše upravljanje mešnim ventilom je gore nego da ga nema (ili je stalno otvoren što je isto kao da ga nema).

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 29/11/2011 - 21:10
Kod kotla treba da stoji
#8
MarkoEnter
MarkoEnter's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

Kod kotla treba da stoji termostatski mesni ventil koji pocne polako da se otvara na zadatu temperaturu i kako temperatura raste tako se i ventil sve vise otvara , inace u kotao nesme uci hladnija voda od 55-60 stepeni .

pozdrav

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 29/11/2011 - 21:59
Kod mene kao da lije voda iz
#9
nolle
nolle's picture
Offline
Registrovan dana: 09/10/2011
Poruke:

Kod mene kao da lije voda iz donjih vrata kada lozim. To je moj problem.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 29/11/2011 - 22:26
nemam, u 22, imam megalovu i
#10
darkodarko
darkodarko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2010
Poruke:

nemam, u 22, imam megalovu i mogao sam kofama da izbacujem kada sam je prvi pud podlozio, pa sam prostudirao svaku mogucnost,
vrata lepo zatvori, samod a vuce vazduh na regulator klapni, regulator promaje mora da je lepo nastelovan, i da radi na preko 65 c, za pocetak dok neosusi sve stavi na 70, temperaturu u radiatorima mozes da smanjis preko mesnog ventila i na 30- 40 - 60, koliko ti treba( E ZATO SLUZI MESNI, KAO TEROSTAT DRZI U KOTLU IZNAD 65 A U RADIATORIMA RESTO, KOLIKO HLADNOCA NAPOLJU ZAHTEVA, NEMOZES DA LOZIS PREKO 65 U PRELANOM PERIODU U RADIATORIMA TEMPERATURU SIGURNO, BILO BI PRETOPLO U KUCI, TO JE SVRHA MESNOG), zadnja klapna za cug na ozdaku, skroz otvorena, da ima dobru promaju, manje i cesce po sitnija drva, prvi put kada podlozis mora da cepa preko 80 pa tek u radiatore ali ne u kotlu ispod 65 stepeni, PAZI TERMOMETAR NA PEcI JE NALEZAJUCI I LAZE, PROBAJ MALO DA PUSTI U CEV PA NA TO TERMOMETRU JE TACNO, KLAPNA SE STELUJE RECIMO NA 70 NA TERMOMOOERTU U CEVI KADA JE KLAPNA JE ZATVORENA A LANAC ZATEGNUT NA REGULATORU KADA JE ISTO 70 STEPENI, PRVO TO, regulatorom stelujes temperaturu u kotlu, nikako preko nalezajuceg ttermometra na kotlu, vrata lepo zatvori, skroz da dobro zadihtuju inace propas.....
prava pec kosta preko 2000 evra a ovo staro gvozdje sto nema kotlovski lim i livene su odavno izbacili u inostranstvu....
citao sam neki stranis sajt, kazu drva dve godine na promaji, najmanje jedan mraz da ih uhvati pa da se suse, ako nemas trenutno takve sulove, sto sitnije cepaj i po manje lozi a jaca vatra da izgori to, probaj za podleganje dok ne doteras prvi put do 80 da nabavis suve dascice, zatvoris ventil i tek kada nabije 80 pustaj pomalo u sistem, ti imas livenu, nemoj da te puno brine kondez, kod mene kada bi tako bilo pojela bi je kiselina za dve godine, amlo se uvezbas, jaca vatra i nema kondeza....
javi ima li promene bas me zanima....

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 30/11/2011 - 11:32
Nemam ja mnogo kondenza u
#11
nolle
nolle's picture
Offline
Registrovan dana: 09/10/2011
Poruke:

Nemam ja mnogo kondenza u samoj peci a i ono sto ima brzo izgori. Kod mene su problem donja vrata, tu se stvara pravi kondenz. Ona hladna pa kad se nalozi samo rose sa unutrasnje strane. Rose ona sa unutrasnje i rosi onaj deo koji zatvaraju ta donja vrata - deo oko vratancaza ciscenje. U samom lozistu skoro da nema kondenza. Bilo bi dobro da neko ko ima U22 doda neki komentar.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 30/11/2011 - 12:59
Nolle ja koristim istu peć
#12
ivoludilo
ivoludilo's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

Nolle ja koristim istu peć samo sa 5 članaka,već drugu sezonu i nemam problema sa kondezom.Uglavnom temperatura u kotlu je između 40 i 50 stepeni ,mešni ventil nekoristim i mislim da je za ovu vrstu kotla nepotreban tj bacanje para.Jedini problem je smola ali kao što rekoh jednom sedmično ga naložim dobro i očistim i to je to kotao kao nov.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 30/11/2011 - 17:56
ivoludilo kako resavas
#13
nolle
nolle's picture
Offline
Registrovan dana: 09/10/2011
Poruke:

ivoludilo kako resavas problem sa smolom kod donjih vrata?

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 30/11/2011 - 18:28
U međuvremenu ga stružem
#14
ivoludilo
ivoludilo's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2009
Poruke:

U međuvremenu ga stružem metalnim nožem a kada raspalim vatru sastružem ga četkom.Kupi jednu žičanu četku imaš je i kod kineza za 60 din sa metalnom drškom (izdržjivije su od onih sa drvenom) i kada spališ smolu samo zađeš sa fabričkom četkom očistiš dimne kanale i ovom kineskom ostatak i lepo ga očistiš.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 08/12/2011 - 18:27
i ja radim isto.
#15
sassa
sassa's picture
Offline
Registrovan dana: 14/06/2010
Poruke:

I ja koristim isti kotao i takođe imam problema sa smolom i katranom, ali samo onih dana kada je napolju nešto veća temperatura, pa kotao ne mora da radi " punom parom " Tu onda po mom skromnom mišljenju, nema neke velike pomoći. Probao sam razne kombinacije sa " promajom ", sa klapnom i sa oduškom za sekundarnu promaju na gornjim vratancima, to možeš i trebao bi sam da iskombinuješ, i nađeš optimalni položaj u odnosu na dimnjak. U tim kombinacijama možeš dobiti nešto manje katrana i smole.
E kad uhvati prava zima i kada kotao bude radio kako treba, na blizu 80 stepeni, biće veoma malo ovih problema, bez obzira koliko su ti suva drva, sve će to otići kroz dimnjak.
Onda ćeš, kao što je neko već rekao, svremena na vreme da " kontrolisano " otvoriš klapnu sa donjih vratanca, na maksimum ili ja otvorim cela vratanca, pojačam protok vode u sistemu ( pumpa na 3-ku ) i za par minuta kotao obgori i bude kao nov.
A do tad, kao što je rekao " ivoludilo " špaklu u ruke i jednom dnevno, struži.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 12/12/2011 - 21:08
kondezacija će nestati sa
#16
hamer
hamer's picture
Offline
Registrovan dana: 16/11/2009
Poruke:

kondezacija će nestati sa hladnim danima, sad niko ne loži dovoljno i kotao se guši, a verovatno i ogrev ima vlage u sebi

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 20/12/2011 - 18:23
Nolle,napisi koji ti je
#17
davorstanic
davorstanic's picture
Offline
Registrovan dana: 20/12/2011
Poruke:

Nolle,napisi koji ti je dimnjak(sidel ili neki drugi),koliko ti je cm udaljen kotao od zida tj.odzaka.Koliko je visok tvoj odzak metara.Samo me to interesuje.POZDRAV!!!

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 20/12/2011 - 23:53
I ja sam postovao u drugoj
#18
necamusic
necamusic's picture
Offline
Registrovan dana: 10/12/2011
Poruke:

I ja sam postovao u drugoj temi ali nema odgovora pa cu probati ovde.Imam problem sa kondenzacijom.Kad uvece stavim vise drva,skoro ga napunim,da bi mi drzao temperaturu do jutra,ujutru me zatekne bara od kondenzacije ispred kotla.Regulator vazduha mi je podesen na 75 stepeni a nekad je u kotlu i 80 stepeni.Pepeljara mi je slepljena od onog katrana a na zidovima kotla velike crne grudve.Ako ovako nastavi da mi kondenzuje bojim se da ce za koju godinu da protece kao kod mog komsije.Imam cetvorokraki mesni ventil.Stvarno neznam sta da radim Sad.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 21/12/2011 - 23:20
Imam dimnjak od elemenata
#19
nolle
nolle's picture
Offline
Registrovan dana: 09/10/2011
Poruke:

Imam dimnjak od elemenata (betonski delovi, staklena vuna i unutra onaj okrugli deo) kao sidel, ali je mislim keramika Mladenovac. Izlaz iz kotla je okrenut ka dimnjaku i spojen sa njim. Mislim da nema vise oz 20 cm. A odžak je oko 7,5 m.

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 23/12/2011 - 16:00
Pazi koliko ja vidim odzak ti
#20
davorstanic
davorstanic's picture
Offline
Registrovan dana: 20/12/2011
Poruke:

Pazi koliko ja vidim odzak ti je taman.Po pravilu Viadrus treba da bude odmaknut od zida 40cm ali dobro kod tebe je 20cm.E sad interesuje me da li imas vratanca na dnu odzaka zavisi neko stavlja metalna od gusa ali najcesce se stavljaju betonska.Znaci ima ram i na to ide muski poklopac.E, da li ti to cistis i da li ti to dihtuje dobro.Znaci ne sme fals vazduh da ulazi sa strane.Pazi zna i do odzaka da bude,na spojevima nije dobro zamazano samotnim brasnom.Tu ide istaklena voda znaju to majstori.Sve su to sitnice ali znaju da zezaju.POZDRAV!!!i

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 23/12/2011 - 19:41
Odžak je uradjen po PS-u i
#21
nolle
nolle's picture
Offline
Registrovan dana: 09/10/2011
Poruke:

Odžak je uradjen po PS-u i vuče kao lud, ali opet je problem sa kondenzacijom tu..

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 21/12/2012 - 22:17
kondez
#22
neutral
neutral's picture
Offline
Registrovan dana: 22/02/2011
Poruke:

necamusic wrote:
I ja sam postovao u drugoj temi ali nema odgovora pa cu probati ovde.Imam problem sa kondenzacijom.Kad uvece stavim vise drva,skoro ga napunim,da bi mi drzao temperaturu do jutra,ujutru me zatekne bara od kondenzacije ispred kotla.Regulator vazduha mi je podesen na 75 stepeni a nekad je u kotlu i 80 stepeni.Pepeljara mi je slepljena od onog katrana a na zidovima kotla velike crne grudve.Ako ovako nastavi da mi kondenzuje bojim se da ce za koju godinu da protece kao kod mog komsije.Imam cetvorokraki mesni ventil.Stvarno neznam sta da radim Sad.

Sto se tie kondeza... mogu samo da kazem moje iskustvo. Ja sam ugradio prekidac (termostat) koji pali pumpu za vodu na kotlu kada temperatura dodje na nekih 40-50 stepeni. Kada vatra pocne da se gasi i kada temperatura vode dodje na 30-40 stepeni pumpa se automatski gasi. Kondez se meni stvarao kada nisam imao termostat i kada ugasim pumpu nocu i ujutru imam vode ispod kotla. Ili da uvek radi pumpa ili da se ugradi termostat. Kondez se stvara kada hladna voda iz sistema pocne dolaziti u kotao.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 30/09/2013 - 19:30
Ej ljudi pomagajte!Vidim da
#23
ssr110
ssr110's picture
Offline
Registrovan dana: 29/09/2013
Poruke:

Ej ljudi pomagajte!Vidim da je tema odavno komentarisana ali da pokusam da je ozivim.Imam problem sa novim kotlom bosch solid 2000b koji sam kupio pre par nedelja i naravno ugradio jer je stari dotrajao.Imam mesni ventil i drzim kotao na 80 stepeni,a u kucu pustam 40-45 zavisi od dnevne temperature,ali i na tako visokoj temperaturi kotla u zadbjoj dimovodnoj komori kotla javlja se kondezacija i to bas dosta,koja kroz odredjeni otvor u podu odlazi u pepeljaru kotla.Pa ako ima neko ko je voljan ili ima isti problem da mi objasni sta i kako da radim,jer me taj kondez brine za trajnost kotla.Ako treba i odradicu fotografije i postavicu da vidite sta je i kako odradjeno da negde nije prosla neka greska!!!!!!!!!!

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 30/09/2013 - 19:51
Najverovatnije je problem u
#24
Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Najverovatnije je problem u odzaku. Reci kako je izradjen odzak. Da li je spoljni, izolovan...dimnovodni elementi ili nesto trece. A slike naravno da ne skode

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 30/09/2013 - 21:00
Pa vidite odzak jee zidan
#25
ssr110
ssr110's picture
Offline
Registrovan dana: 29/09/2013
Poruke:

Pa vidite odzak jee zidan elementima betonskim okolo i onaj zuckasti element unutra.Sad kako se to zove ne znam i postavljen je uz kotlarnicu i ima visinu od 7m precnika 200mm.Ima betonsku kapu na vrhu.Onaj da ga nazovem cunak ili dimnjaca sto ide od kotla do dimnjaka dolazi do ivice dimnjaka,ne ulazi unutra,i nije bas najbolje zadihtovana.Postavio sam kamenu vunu oko nje u krug.To je stanje pa evo i slike

  • ovo_je_dole_kondez.jpg
  • dsc_0172.jpg
  • dsc_0173.jpg
  • dsc_0174.jpg
  • dsc_0176.jpg
  • dsc_0177.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Mon, 30/09/2013 - 21:34
Ok, zadihtuj dobro oko ulaska
#26
Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Ok, zadihtuj dobro oko ulaska dimnovodne cevi u sam odzak. Ako se kondezacija javlja pri samoj potpali kotla, a mislim da je to slucaj, postavi mesni ventil na pola (i koji mm ispod). Regulator promaje nikad nemoj otvarati na max, nego dozvoli da se vatra malo razgori. Klapnu na dimnjaci otvori na maksimum, a klapnu za prolazak dimnih gasova kroz komore postavi u otvoren polozaj. Sto se tice samog odzaka, ako je spoljni, tj ide sa spoljne strane kuce..potrebno ga je dodatno izolovati sa spoljne strane.
Pojava kondenza u zadnjim komorama kotla je posledica niske temperature dimnih gasova. Ako ti kotao orosava u lozistu...to je onda posledica niske temperature povratnog voda.
Takodje moze biti i uzrok, vlazan ogrev. Sva vlaga iz ogreva isparava i pravi kondezaciju u dimnim kanalima kotla.
Znaci, ovaj leptir kod dimnjace, postavi u uspravan polozaj u odnosu na kotao, a ovu polugu sa kuglom na kraju gurni ka dimnjaku da bi otvorio leptir za strujanje dimnih gasova direktno u odzak. Kada temperatura u kotlu predje 40-50C vrati polugu u zatvoren polozaj.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 01/10/2013 - 18:09
Grejac druze hvala na brzom
#27
ssr110
ssr110's picture
Offline
Registrovan dana: 29/09/2013
Poruke:

Grejac druze hvala na brzom odgovoru,ali ja sve to tako uradim otvorim kad podlozim kotao i drzim otvoreno do 50-60 stepeni pa zatvorim i polugu sa kuglom i polugu na dimnjaci.Jasno mi je da kondezuje kada se ohladi pa se podlaze ponovo.Lozim sa susenom kolubarom koja je stigla u junu mesecu i odmah uneta u supu za ugalj.Izolovao sam vunom dobro ulaz dimnjace u dimnjak.Jedino nije odzak izolovan spolja,znaci ozidan betonskim elementima i izmalterisan.Dimnjaca je mlaka i kada je kotao na 85 stepeni i zatvorene obe klapne.Nema kondeza u pepeljari osim kada ne cistim zadnju komoru pa se toliko nakupi da pocne da sliva sam kroz rupu na patosu kotla.Interesuje me samo kako je moguce da se javlja kondez i kada je temperatura kotla 90 stepeni.Danas kada sam dosao sa posla nalozio sam na 90 stepeni,pumpu pustio na trojku,ocistio dimovodnu komoru i na toj temperaturi drzim kotao vec 4 sata i malo pre kada sam otvorio skroz gornja vrata opet kondez.Vise ne znam sta i kako,a pocinje da me jako nervira!

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 01/10/2013 - 18:54
To je samo kondezacija zbog
#28
Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

To je samo kondezacija zbog niske temperature dimnih gasova. Ako odzak ide sa spoljne strane kuce, takozvani spoljni minjak...moras ga dodatno izolovati tvrdim stiroporom 3-5 cm. Onaj snjur od mineralne vune, koju "majstori" zidari obmotaju samo oko sastava dva kiselootporna elementa (samot) nije dovoljan izolator. Mali prostor izmedju samota i betonskog bloka ne obezbedjuje dovoljnu izolaciju da bi se odzak propisno ugrejao i da ne kondezuije dimne gasove. Ako imas neki termometar koji meri do 200C stavi ga na dimnjacu na sredini prvog dimnog kolena.
Znaci ako je odzak spoljni i vecina njegove duzine ide sa spoljne strane objekta, obavezno ga izoluj.
Jos jedna stvar, kondezacija u ovom prelaznom periodu je skoro pa neizbezna i ako imas mesni ventil. Prvenstveno zato sto kotao lako postigne radnu temperaturu, a tebi je dovoljno i 40-50 stepeni u polazu ka radijatorima. Tada regulator promaje zatvori dovod primarnog vazduha i kotao se ugusi, padne temperatura dimnih gasova i eto problema.
To sa izolaciom odzaka dosta resava problem.
Jos jedna napomena. otvori vrata za ciscenje odzaka i ocisti svu kondezaciju koja se nakupila, jer ona isparava i ponovno se vraca u dimne kanale. Isto tako ocisti i kotao.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 01/10/2013 - 19:16
Pa otvarao sam otvor za
#29
ssr110
ssr110's picture
Offline
Registrovan dana: 29/09/2013
Poruke:

Pa otvarao sam otvor za ciscenje dimnjaka na dnu samog dimnjaka i tu nema kondeza sve suvo kao barut.Samo sitan garez koji je spao sa odzaka,a cistio sam ja to pre prvog lozenja i nje ni tada bilo puno gareza,a o kondezu ili bilo kakvoj vodi ili vlazi ni reci.Prethodni kotao koji sam imao je bio ABC uzice od 25kw i nikada nije imao kondezacije ni na plus 15 srepeni napolju,a sada manji kotao 24kw i unisti me kondezacija.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 01/10/2013 - 19:28
Pazi Solid 2000b je u sustini
#30
Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Pazi Solid 2000b je u sustini Junkers tj Ceski Dakon od pre 10 god. Oni su poznati po tome da zahtevaju dosta visok odzak. Potreban podpritisak od 30Pa ili ti 9-10m efektivne visine dimnjaka (od prikljucka kotla do vrha dimnjaka). Pokusaj da se igras sa otvorima tercijalnog vazduha. To su oni leptiri sa bocne strane kotla. Proveri da li je sesir ( cep na dnu kotla) postavljen dobro...
Ok, znaci odzak je sa soljne strane objekta, tj spoljni??

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 01/10/2013 - 19:57
Uh 9-10m je jako puno.Moj
#31
ssr110
ssr110's picture
Offline
Registrovan dana: 29/09/2013
Poruke:

Uh 9-10m je jako puno.Moj odzak je 7m i u prospektu ovog kotla pise od 6 do 8m.Da spoljni je odzak i ima kapu odozgo pa se razmisljam i da je skinem,i da dodam metar,metar i po prohroma na vrhu.Sto se tice cepa na dnu kotla valjda je dobro postavljen jer je nemoguce prici i videti taj deo izbliza,a ima dosta katrana tu pa mozda i ne leze bas sto posto na rupu.Jos jedno pitanje,posto vidim da poznajes ovu oblast odlicno,zasto su sve dimovodne komore oblozene katranom iako je danas radio jako dugo na visokoj temperaturi?Koji je razlog zasto nije isti izgoreo.Na starom kotlu kada se nakupi katrana na komori nalozim ga malo zesce pustim pumpu na trojku i posle nekog vremena kada ga ohladim maltene metlicom skinem svu onu garez sa njih!

Top
  • Login or register to post comments
  • 1
  • 2
  • 3
  • sledeća ›
  • poslednja »