Zdravo svima!
Postavio sam podno grejanje u kupatilu kao po instrukcijama sa početka ove teme. Grejni krug je dugačak oko 45m. U kići imam radijatorsko grejanje. Kotlarnica mi je odmah do kupatila i al-pex crevo sam odvukao do kotlarnice. Znam za mogućnost povezivanja podnog na radijatorsko grejanje preko multiboksa. Interesuje me kako mogu da povežem podno na radijatorsko grejanje samo preko RTL ventila. Da li se ventil montira na povratnom vodu?
Hvala svima!
Podno grejanje - Uradi Sam sa PRIJATELJIMA !!!
Moje poštovanje,
Imam u planu da u stanu podignem patos.Rostilj i brodski pod preko.
Razvukao bih podno grejanje ispod(cevi etažnog grejanja kotla na drva).
Shodno spoljnim vratima,visina podizanja je 4cm.Rostilj 2 i brodski pod 1,8.
Pitanje,
Kako bi cev kao grejno telo zimi uticalo na brodski pod?
Da li bi toplota isusila/izvotroperila brodski pod?
Mozda bi mogla da se cev ukopa 1 cm dobije prostor za neki vid samo zastite drveta.
Unapred zahvalan,
Aleksandar
Pozdrav, brodski pod nije namenjen za podno grejanje. Sto zbog toplotne provodljivosti i debljine, sto zbog nacina ugradnje. Ako zelite podno grejanje i "drvene" podne obloge, postoje parketi koji su namenjeni za podno. Kao i tarket parket.
Samo pločice rade poso. I mermer, ali mu je cena...
Radi i taj parket Al mu je cena kao plavi granit iz dubine mora
Pozdrav za sve, posebno za @Grejac - a , mnogo sam naucio od vasih postova, hvala!
Imam pitanje za vas, koliko je bafer neophodan u izvedbi podnog grejanja? Trebao bih uskoro da radim centralno i odlucio sam se na varijantu podnog u ssm izvedbi + kotao na pelet u kaminskoj varijanti. U toj varijanti nemam uslova za postavljanjem bafera. Kotao bi najverovatnije bio Biodom H25 ili TM Toby H21. Hvala unapred.
Pozdrav,
u slucaju kada je sistem samo sa podnim grejanjem, bafer nije neophodan ali je pozeljan. Sa kotlom na pelet, potrebno je makar uraditi sistem sa hidraulickom skretnicom, i sa dobrom regulacijom temperature ka instalaciji podnog. Kotao je potrebno dobro podesiti, tako da nema cestog paljenja i gasenja, da bi se temperatura izvora koliko toliko svela na konstantnu vrednost. Sto se tice samog sistema pognog, obratiti paznju na raster, barijere kao i na izbor materijala.
Po vasoj preporuci odavde sa foruma, opredelio bih se za Rehau resenja u postavljanju sistema podnog. Moze li molim te pojasnjenjeu vezi hidraulicne skretnice, laik sam pa mi je nepoznanica. Gde se ona montira i sta joj je uloga?
Rehau je dobar izbor. Vario ploca i Rautherm S 17mm. Uz obavezno rubnu traku i diletacione fuge i elemente kod vecih povrsina. Sto se tice hidraulickih skretnica bilo je razgovora u temama na forumu. Njena uloga je da se hidraulicki izbalansira sistem, jer sa jedne strane ces imati konstantan protok a sa potrosacke strane ne. Ujedno i resava problem podhladjivanja kotla , tj niske temperature povrata. Jer kotao mora da radi na visoj temperaturi, a podno grejanje do MAX 36C. Imas lepe fabricke skretnice MIK Marking. Eh sad , da li ces se odluciti za termostatski mesni ventil ili varijantu sa motornim pogonom i automatikom zavisi od tebe.
Cevi se prodaju i u koturu od 500m tako da ti je lakse zbog montaze, i imas manje otpada. Mogu i da se sastavljaju, bez bojazni od havarije na spoju, ali ti je potreban specijalni alat. Uz rehau cevi, potrebno ti je da uzmes i njihove razdelnike, i kolena za vodjenje cevi.
Zbog čega mora Rehau razvodnik?
Navoj prstena Rehau holendera (adaptera za cevi) odgovara navoju na npr. Tesinom razvodniku.
Da li je razlika u delu holendera gde dolazi konusni deo sa oring gumicom i dela razvodnika koji bi ta gumica trebalo da dihtuje?
Po pravilu mora. Adapter je drugaciji nego standardni sa eurokonusom. Iskreno, nisam ni probao nikada da stavljam rehau cevi sa adapterima na neciji drugi razdelnik. Jednostavno, ispostovao sam sto je zahtevao proizvodjac. A cenovno nije neka razlika. Dok kod TeSe moras da kupis i holenderske ventile, T komad, PIP slavinu i odzracno lonce...kod Rehau dobijes sve u kompletu. Razdelni ormar ne mora rehau, jeste kvalitetniji i lepsi, ali je zato papreno skup.
@Grejac Hvala od srca na savetima i dobroj volji!
Pozdrav svima,
Planiram da uradim podno grejanje u svojoj kući, dve etaže po 100m2. Dosta sam guglao o samom sistemu podnog grejanja, i koliko-toliko se informisao. Hteo sam da pitam za savet šta da stavim za izolaciju u prizemlju kao i za međuspratnu konstrukciju? Pošto je u pitanju trakasti temelj u prizemlju, pri izradi mršavog betona,ostavljeno je 3-5cm ispod nivoa samog temelja (za dodatnu toplotno izolaciju). Sličica u prilogu.
Za izolaciju u prizemlju bih stavio.
1. Bitulit
2. Kondolin 3 ili 4mm
3. PVC folija
4. Alu folija (da li staviti alu foliju u ovom nivou, da bi sprečio prodor hladnoće u plivajući pod?)
5. Stirodur (da ispunim prostorije, do nivoa trakastog temelja)
6. Sistemska ploča za podno grejanje (ona dolazi preko trakastog temelja i prethodno postavljenog stirodura po prostorijama)
7. Betonska košuljica (sa SIKA vlaknima)
8. Keramika
Da li je potrebno staviti podnu ivičnu traku i u prizemlju (ispod nema prostorija) zbog prigušenja zvukova ili ne?
Za izolaciju na međuspratnoj konstrukciji bih stavio
1. Termosilent folija (10mm). Ako postavim Termosilent foliju i 10cm uz zid, da li je potrebno staviti i podno ivičnu traku?
2. PVC folija
3. ALU folija
4. Sistemska ploča za podno grejanje 36mm
5. Betonska košuljica (planiram da stavim SIKA vlakna i možda armaturu). Košuljica će biti od 3-5cm. Zbog manje debljine košuljice bih stavio možda i Sika vlakna i armaturu, ili mi je to nepotrebno?
6. Keramika
Inače na kući je aluminijumska stolarija, i stiropor od 10cm. Grejanje će biti na gasni kondezacijski kotao, i svaka prostorija će imati svoj termostat sa aktuatorima. Na dve terase planiram da stavim stirodur zbog toplotnih mostova.
Svako iskustvo mi je dobrodošlo,
Hvala!
@predragkg
Koliko vidim, sadasnja visina vrata je oko 210 cm. Vodite racuna jer sa sistemskom plocom 50/30 zavrsni pod je vec na 10cm. Obavezna PVC folija preko izolacije na bazi bitumena. Ivicna traka POD OBAVEZNO.
Termo silent se moze koristiti kao rubna traka bez ikakvih problema.
Sto se tice temelja, potrebno je iznivelisati AB plocu a preko temelja stirodur 1cm pa sistemska ploca da bude u nivou. Obavezno raditi toplotne barijere. Znaci spoljni zidovi raster cevi neka ide od 8cm u sirinu od min 60cm
Ono što mene brine na ovoj fotografiji je što se ne vidi horizontalana hidroizolacija ispod zidova , a koja treba da bude spojena sa onom u podu . A grejač je već primetio razliku u visini temelja i podne ploče
Hvala Vam na pomoći,
Sva unutrašnja vrata sam premerio i visina je oko 215cm, 1-2cm gore-dole (krajnja visina mi je inače mnogo bitna jer sam i sam visok malo manje od 2m). Ako budem imao problema sa visinom, mogu da stavim tanju sistemsku ploču (kao na međuspratnoj konstrukciji). Da li aluminijumsku foliju da stavim ispod stirodura (koji ću da koristim za ravnanje) a preko PVC folije ili preko stirodura, a ispod sistemske ploče za podno grejanje? Onda ću za prizemlje koristiti ivičnu traku, a na sprat ću uspraviti termosilent uz zid za visinu košuljice. Koliko cm da preklapam termosilent foliju na spratu, ili je preklapanje nepotrebno? Ispod zidova u prizemlju je postojala hidroizolacija, ali je vremenom propala (buduću podnu hidroizolaciju ću podići uz zidove za visinu košiljice. Takođe oko cele kuće je školski urađena drenaža, sa svom pratećom hidroizolacijom temelja. Da li se stirodur koji budem koristio za ravnanje lepi sa nečim ili se samo postavlja po prostorijama? Da li na spratu zbog tanje debljine košuljice da ubacim i sika vlakna i armaturnu mrežu, ili jedno od ova dva? Na dve terase koje imam da stavim stirodur od 3 cm ili tanji, da li se on lepi ili se samo stavlja na terasu? U prizemlju da stavim sika vlakna ili armaturnu mrežu, šta je vaša preporuka?
Hvala vam još nednom!
Ne znam zasto se forsira alu-folija. To je nista. Super da leti napravi hladovinu i nista vise. Super je leti saviti na prozore da se zamraci i da ne ulazi toplota putem suncevih zraka. Ona reflektuje neke vrste zracenja ali ne reflektuje toplotu kod podnog grejanja i njena debljina je zanemarljivo mala da bi bila neki izolator. I onda jos kada vidim sa mehuricima... jos jedna glupost. Da bi alu-folija sa mehuricima imala neki uticaj sto se tice termoizolacija ti mehurici moraju biti postavljeni celom povrsinom u nekoj razumnoj debljini. To je kao da stavite svaki drugi prozor na kuci i onda kazete da vam kuca dihtuje i da je izolovana.
Sistemske ploce za podno grejanje su skupa stvar. Lakse je majstoru raditi na njima nego sa armaturom ali ti nece sniziti cenu rada,
Ivicna traka je skupa stvar (barem kada i gde sam ja gledao), Ja sam kupio table tankog stiropora i isekao i kada smo razvlacili kosuljicu samo smo staviti uz zid a visak kasnije isekli.
Prizemlje
4. Alu folija (da li staviti alu foliju u ovom nivou, da bi sprečio prodor hladnoće u plivajući pod?)
- Vec sam rekao o alufoliji.
Da li je potrebno staviti podnu ivičnu traku i u prizemlju (ispod nema prostorija) zbog prigušenja zvukova ili ne?
- Treba staviti ne zbog prigusenja zvukova vec zbog sirenja i skupljanja kosuljice.
Potkrovlje:
2. PVC folija
3. ALU folija
- ne treba nista od ovoga
PVC folija ide izmedju kondora i stirodura a ti nemas ovde kondor.
Ako imas vremena grejac ili neko drugi da pogleda instalicije kod mene i treba mi par saveta. Planirano je grejanje na pelet ali zbog finansija sam bio prinudjen da se grejem na struju bar za ovu sezonu. grejna povrsina je oko120m2, izolacija 10cm pvc 6komorni itd. kuca je pridzemje i sprat. imam podno grejanje, bafer 300l, 3 pumpe jedna gura iz kotla u bafer, jedna gura u pridzzemlje i jedna za sprat imam dva trokraka termostaska ventila sa termoglavom i sondom za podno grejanje, ono sto me zanima je kako podesiti temperature na kotlu, kad pumpe da se pale preko nalegajuceg, i termoglave kako podesiti? nekako ne vidim svrhu bafera kako on to stedi kad temp vode nikad nije presla 40stepeni, trenutno sam podesio na kotlu je oko40-45stepeni pumpu sam nastelovao da se pali na 40 a termoglave sam stavio na35stepeni ili gresim. koji mi preporucujete sobni termostat a da nije preskup ovaj sto imam trenutno nije tacan uopste. Kotao je 2*6kw, neznam kako da podesim grejanje a da me ne bije po djepu previse generalno mi nismo kuci do 16h, pa bih ato uzeo neki prograbilni termostat.
Za neku ozbiljniju uštedu akomulator je mali. Da je dodato još 200evra i kupljen od 1000l ne bi ni razmišlali o peletu.
Potrebno je uveče od 23h kad počinje niža tarifa pojačati kotao na 80*C a ujutru u 7h ga smanjiti na (dovoljnih) 40-45*C. tako se verovatno može povećati procenat niže tarife.
Ja sa mojih 1000l imam odnos niže: višoj tarifi pola:pola iako bi trebao da imam više tarife duplo više nego niže.
Ja sam moj termostat od kotla (tj TP) stavio na donju cev tako da se gasi kada je ceo akomulator dostigao zadatu temperaturu a ne samo vrh.
Da sam znao kupio bih od 1000l nije zapelo za 200e ako bi imao ustedu
sticem utisak da je premali mada jectrebao na pelet da radi ovo je privremeno resenje mozda i bude toplotna pumpa vazduh voda u kombinaciji sa el.kotlom. neznam sta je isplativije u eksploataciji.
Mislim da grejanje povrsine od 120m2 ulazis u crvenu zonu a onda vise nije nikako isplativo pa ni preko buffera.
Po nekoj mojoj racunici prosecno ti treba 1600kw/h mesecno a najhladniji mesec 2100. To je neki minimum.
Pllus tvoja potrosnja....
Pelet te kw/h kosta oko 5 dinara i danju i nocu. Mozda nocu do neke mere da koristis jeftinu struju a danju pelet ako vec imas ugradjen el kotao.
Ja imam 155m2 ali bolje izolovano i sa potkrovljem tako da imam manje poda i plafona pa mi je slicna potrosnja. (nije svegotovo)
I posle raznih racunica i ponuda el kotao je ispao zbog cene koriscenja i zato sto imam monofaznu struju a nisam finansijski spreman da ove sezone uvlacim trofaznu.
Pelet je bila opcija koja obecava ali posle ponuda o ceni kotla i ugradnje nije bilo neke razlike od ponude koju sam dobio za toplotnu pumpu vazduh-voda.
Znam da za TP opada COP kada je magla i sto je hladnije ali sam uzeo jacu pumpu tako da mi pokrije i -15 bez problema i bez akumulacije.
TP pumpa mi odprilike pola potrosnje kw/h potrosi nocu dok je jeftina struja (jednotarifno mi je brojilo ali bi tebi bila jeftina struja)
Znaci neces ulaziti u crvenu zonu. Nocu kw/h grejanje ce da te kosta u proseku 1 dinar a danju 3.5. U najgorem proseku 3 dinara. Pelet 5 dinara. i obaveza oko nabavke peleta, lozenje i ciscenje a vidim ovde cesto i problem oko podesavanja.
Elektricni kotao sa bufferom prosek recimo 7 dinara pod uslovom da ne ulazis u crvenu zonu gde je cena prosecna cena kw/h 13-14 dinara.
Ulaganja u elektricni kotao sa bufferom je najmanje ali je eksploatacija najskuplja. Mada redovan el kotao i buffet 1000 litara i nije bas mala investicija.
Pelet i TP je slicno ulaganje, TP jeftinije eksploatacija ali rizikujes sa ekstremno hladnim danima i dugim maglovitim i hladnim periodima pa moras da imas rezervno resenje.
Ja sam izabrao TP i racun za grejanje mi je bio 2000 din a za ovaj mesec kako stvari stoje ce biti 3500 a najveci ne bi trebao da mi predje 6-7000.
TP pumpa 10kw na +7 sa ugradnjom i svim materijalom me je kostala 3100e.
Zanimljiva diskusija, ja isto treba da radim podno grejanje (u kombinaciji sa zidnim), kojim redom za izolaciju poda sta ide mi je jasno, ali nisam siguran koje materijale da stavim:
1. hidro-izolacija, ispod zidova je stavljen kondor v4, po 10cm ostavljeno spolja i unutra da se spoji (slika). Planiram svakako da na pod stavim hidroizolaciju (nemam podrum), spojim sa ovom ispod zidova a spolja spojim sa hidroizolacijom temelja. Da li postoji alternativa kondoru, gledao sam draminov site, pretpostavljam da je skuplje - ali da li je i bolje, tj. da li biste preporucili da se koristi recimo Izolit Aqua Stop umesto kondora? Ili nesto slicno od Sike, mada iskreno ako je kvalitet priblizan isao bih sa domacim resenjem. Sam sistem postavljanja mi deluje jednostavnije, smanjujem rizik da se pogresi pri ugradnji...
2. Sve ukupno je projektovano 17 cm, 10 cm izolacija, 5-6 cm kosuljica + 1-2 cm obloge (plocice, parket). Znam da ako idem kombinaciju kondor + stirodur moram da ih odvojim sa nekom folijom da ne reaguju. E sad, stirodur ili kamena vuna (za pod naravno), mislim da je cena za tu debljinu priblizna? Dalje, da li uzeti debljinu od 5 cm, pa slagati duplo ili uzeti 10cm odmah (ako postoji, ima u prospektima ali ne znam koliko je lako nabaviti).
3. Ako sam dobro razumeo, u kupatilima hidro-izolacija ide iznad kosuljice? Da li moze da se stavi duplo, na pod se stavi kao i u drugim prostorijama a onda i ispod plocica?
4. Moracu nekako da ocistim ovaj kondor sto viri svakako, u medjuvremenu je izmalterisano tako da je jos gore, sem mehanickog ciscenja jel imate neki savet sa cime bih jos mogao?
Inace kod mene ce ici Variotherm sistem, slicne cevi kao i za zidno - malo deblje, 16 vs 20 mm.
Vlado, ne znam koju TP imaš ali ta potrošnja je prevelika.
Ja imam TP od 18kw, 270m2 i ne ulazim u crvenu zonu ni u januaru. Podatke za oktobar sam okačio na http://www.elitemadzone.org/t19098-167-Toplotna-pumpa
a ispred su i podaci za prethodnu zimu. izolacija mi je 5-10cm stiropora što je lošije od franceza. COP za celu zimu je bio oko 2.5
Cena struje je veća nego što pišeš.
Zelena zona je VT=7din a NT=1,75di,
Plava zona je VT=10.51 a NT=2,63
Crvena zona VT=21 a NT=5,26din/kwh
Uz sve elektronike koje imam uspevam da imam odnos više i niže tarife pola: pola što uopšte nije lako. Cela zima bila oko 52000din a prethodna 44000din.
Ni ja nisam pametan, sve ima svoje mane i prednosti. Ja sam zbog finansija prinudjen za varijantu sa el kotlom, u pocetku sam razmisljao da ce me akumulator toplote malo spasiti racuna ali kolko vidim nece bude. Logicno mi da dok god ne nabije neku visoku temperaturu a sto nije slucaj nema neke ustede, Na pr: kao sto je neko vec napisao napuni bafer do 80stepeni preko noci, odem ujutru na posao vratim se u 16h i tad krecem sa koriscenjem a posto je viska temperatura u baferu smanjim kotao na 45stepeni i krenem sa koriscenjem, samo je pitanje koliko ce trebati kw da se bafer zagreje. Supruga mi stalno govori kako nije podeseno grejanje da zovem majstora, jedino sto mogu je da povecam temp na nalegajuci term, pa da se malo toplija voda sjuri niz sistem... jedna pumpa sto gura iz kotla do bafera je slabija od 45 ina trecoj je brzini a ostale dve su 65 i one su u drugoj brzini dok rade. Interesuje me za termo glave sa sondom kako bi bilo najbolje ih podesiti kao i ostalo imate gore iznad slike mog sistema. Da ne zaboravim koji bi bio dobar odnos cene i kvaliteta za neki osrednji termostat digitalni sa programatorom..
Za oktobar sam potrosio ukupno struej 606kw/h a od toga oko 350kw/h standardno trosimo za 31 dan.
Znaci samo za grejanje je potroseno oko 256 kw/h.
Proracunati gubici kuce grejane na 23 stepena i sa prosecnom spoljasnjom temperaturom temperaturom od 9 stepeni su 1086kw/h.
Imam podno grejanje pa u proracun skidam 15% pa ispadne 923kw/h za taj mesec gubici.
COP na 9 stepeni mi je 4.38 ali ja taj COP ne uzimam u obzir vec uzimam prosecan COP +-5 stepeni u proporciji sa potrosnjom na svakih tih +-5 stepeni,
Znaci uzimam nesto kao COP na 4 je 3 ali su gubici 2kw/h, COP na 5 je 3,3 ali su gubici 1.9kw/h i tako to +14. Dzaba mi lep COP na +14 ako je mala potrosnja. Nize temperature zbog vecih gubitaka kuce uticu vise ne prosecan COP.
Tako da prosecan COP za 9 stepeni ispadne ne 4.38 vec 3.58.
923/3.58 je 258kw/h. Potrosio sam 2 manje nego sto sam napravio proracun.
E sada neko ce pomisliti da sam proracun pravio na osnovu rezultata ali nije tako. Ja sam pre nego sto sam kupio TP napravio mini program i na osnovu podataka iz tog programa kupio sam TP. Racun za oktobar je samo dokazao da mi je program 99% tacan.
To sto kazes cene struje nisu te i to je tacno. Ja sam uzeo neke prosecne cene racunajucu da ima dvotarifno brojilo. U tu cenu je ukljcena i skupa i jeftina struja.
I da napomenem da iako je moja kuca od Ytong 25 cm ona nije jos uvek izolovana. Potkrovlje nije zavrseno i po podu sam stavio 10cm izolacije.
Na 65m2 kojih grejem imam otvora 22m2. Kada uradim potkrovlje i iako cu grejati 150m2 potrosnja ce biti manja po proracunu nego sada. Tto ce biti vise nego duplo manje nego tvoj potrosnja a kvadratura je skoro duplo manja. Planiram 15cm na ytong i potrkovlje 30cm vune. Znaci po m2 imacu manju potrosnju nego ti ali bolje izolovanu kucu.
Tako da se sve to slaze i sa tvojom potrosnjom i tvojom racunicom. Mislim da nisi nesto dobro razumeo. Ja sam o crvenoj zoni govorio elektricni kotao a na TP.
Imam jednotarifno brojilo i zbog toga gubim mozda 500 dinara mesecno tako da bi racun za grejanje bio 1600-1700 din.
Da, ja imam posebno brojilo samo za grejanje jer sam ipak preveliki potršač (kuća+grejanje ukupno prelaze 1600kwh).
Tvoje očekivanje da sa potkrovljem manje trošiš je ispravno, meni se aktiviranjem potrkrovlja povećala grejna površina sa 200 na 270m2 a gubici smanjili za 20%).
Roditelji u prizemlju i mi na spratu trošimo do 1000kwh ukupno a u startu pri gradnji sam stavio dva brojila tako da sad prebacim grejanje na jedno a svu ostalu potrošnju na drugo brojilo.
E sad, sa jednim brojilom bi se možda moglo odvojiti 1000kwh za grejanje. Za TP je to sigurno dosta za kuću do 150m2 ali za klasičan grejač nije. Nisam baš lepo napisao.
Jednotarifno je napravljeno kao da se troši isto 24časa. Ja imam potošnju oko pol:pola a samo se vodi računa da se bojler pali uvek po nižoj tarifi. Nije to teško, samo malo samodiscipline.
Sa podnim grejanjem bez akomulatora skoro da nema uštede na dvotarifnom brojilu i to si lepo izračunao.
Inače i ja sam izračunao gubitke, sračunao snagu, sračunao kolika mi TP treba, sračunao koliko me košta mesečno i godišnje i odlučio. Za mene je to pravi put. Nisam bio siguran za COP ali sam odoka računao čak i sa manjim nego što imam.
Jedina razlika je što ja imam uslove da sve to izmerim (imam posebno brojilo i meteorološku stanicu) i svaki dan čitam brojilo, pa mogu da to prikažem i proverim.
Jel Ytong nije već izolacija? Gledao sam neke i ispada da je onaj od 35cm isto kao blok+10cm stiropora.
Ja mesecno trosim uvek isto +-10kw/h sto mi dodje maksimalno 200 dinara razlike pa mogu dosta tacno da znam koliko sam potrosio na grejanje od racuna za struju.
Prosecnu temeperaturu racunam odprilike. Pratim par puta u toku 24h. Mada moji calei dobije racun iz Toplane i na njemu pise kolika je bila prosecna temperatura tog meseca a oni imaju metereolosku stanicu. Sve su to male razlike. Za jeftinu struju i bojler mozes da postavis da ti se automatski pali samo na jeftinu struju. Ja cu imati 3 bojlera u kuci pa ce to biti usteda.
Takodje kod toplotne pumpe i podnog grejanje ipak postoji neka akumulacija. Ja sam podesio tako da mi posle 18h temperatura u kuci 20 stepeni umesto 23. Potrebno je vreme da temperatura opadne i cesto ne stigne da dodje do 20. Medjutim oko 3 ujutro podesis da krene da ti greje na 23 i da bi podigao temperaturu sa 20 na 23 potrebno je 4-5 sati i tu iskoristis jeftinu struju i tek posle podne se jos jednom ukljuci i na krace. Tako ces najvise koristiti jeftine struje. Minimm 50% Ali meni je to samo eksperiment jer sam na jednotarifnom brojilu.
Druga stvar je racunanje COP-a i to zavisi od kuce do kuce.
Evo kod mene slucaj ako je u toku 24 sata prosecna temperatura bila 7 stepeni.
Na 7 stepeni COP je 4.3 a gubici kuce su 1.74kw/h. Ali prosecna temperatura od 7 stepeni moze da znaci da je preko dana bila 12 stepni a nocu 3.
COP na 12 stepeni je 4.46 a gubici 1.19kw/h. COP na 3 je 3.14 a gubici su 2.17kw/h. To znaci da ne mogu uzeti (4.46+3.14)/2=3.8 kao srednji COP jer su potrebe za manjim COP-om bile duplo vece jer su bili duplo veci gubici. (4.46*1.19+3.14*2.17)/3.36=3.6. Ja uzimam ovaj COP od 3.6. Malo ga detaljnije racunam nego u ovom primeru.
COP na 7 stepeni u realnosti nije 4.3 vec je blizi 3.6.
U ovom primeru pretpostavljam da se temperatura ravnomerno kretala od 3 do 12 do 3 stepena i da je prosecna 7.
To sto prepostavljam nije idealno ali je mnogo preciznije nego generalni COP na konstantnoj temperaturi.
Ytong 25cm je vec kao cigla i 6.5cm izolacije. Planiram jos 15cm izolacije da stavim. Mada ako stavim fasadu za 5000e stedecu 70e godisnje jer mi je mali racun za grejanje. Nije neka usteda i ne isplati se nikako ali moram nesto staviti.
To sto ti se smanjio racun za grejanje kada su ukljucio i potkrovlje u grejanje je vrlo verovatno jer si verovatno kasnije izlovao potkrovlje i to dosta bolje nego sto ti je bio pod neizolovanog potkrovlja. S potkrovljem nemas puno vecu povrsinu gubitaka a ako si krov bolje izolovao nego sto ti je bio pod izolovan eto mesta da se smanje gubici.
Ja ih ne koristim, kupio sam ih kao rezervu. Probao, video da rade i isključio.
Ima baždarenje ali mi to nije značilo ništa. Dal piše 22.4 ili 23.6 svejedno je. Važno je da održava zadatu temperaturu.