E pozdrav ljudi javljam se posle nekoliko profesionalnih savjeta..
S obzirom da je kuca relativno stara - skoro pola vijeka pregorela, tigla je bila teret za kucu I ja sam bio svestan toga.. s jedne strane je radjen kamin od, 12 metara 32cm za 16ticu centralno + kotlarnica koja ima 900kg. a s druge strane je ogromna povrsina ploce koja nema poprecne grede pa je sva nekako bila kuca pod opterecenjem..
Ljudi su mi prestavljali panel-sendvic kao resenje svih problema, medjutim drugi su mi govorili da se osjecao znoj stiropola ljeti kada se redilo ovako panel direct na grede I cantinjele bez dodatne izolacije, ali kazu da nije bilo potrebe da se doradjuje dodatna izolacija..
Medjutim s druge strane profesionalci su mi savjetovali ovako:
Da ne bi podstanari ili ko god bude zivjeo u potkrovlje ne bi imali problema sa: vlagom, hladnocom, zvucnom izolacijom, hidro izolacijom predlozili su mi ovako..
1.Paropropustnu vodo- nepropusnu foliju,
2.Da ugradim lim mjesto tigli,
3.Da stavim kako ti rece Some16 kombinaciju staklene vune I kamene vune,
4.Opet paropropusnu foliju
5.Gipsane ploce
Trenutna tezina krova tj. samo tigli je 3000kom x 1.7kg = 5100kg - kad se skvasi tigla ima 2.6kg pa to dodje odprilike 7800kg
A lim bi tezio na citavu kucu svega 250kg 6 metara duzine po 12kom sa 2 strane..
Rekli su mi da je najbolja solucija I povoljnija od panel sendvica koji na citavu kucu bi tezio otprilike 600kg..
Pa evo jos malo da vidim sto ce biti pa polako da svedem sve racunice..
6.5eura je m2 lima + 5e m2 kamene vune + 2e m2 staklene vune pa 155 m2 ispada = 13.5eura po m2 tj. 2100 eura
Panel je 16eura 4cm stiropola = 2500 eura
To je to sad za sad, dobro je rekao Zvukoljub svaka inprovizacija je najskuplja. :/
A mislio sam da moze da se smandrlja to I top!
Sto vi mislite??
Kako izolovati potkrovlje
Ako citas forum i savete onda je ovaj predlog improvizacija i smandrljano.
3. Ovde se forsira iskljucivo kamena vuna ali ja sam u zavisnosti od debljine za do 15cm kamena, preko 15cm ide 15cm kamena a ostalo staklena i 30cm i vise izolacije moze samo staklena.
4. paronepropusnu foliju. To mora.
Lim ovde nikako ne savetuju za krov. Sto se mene tice nije neko resenje ali kako ko hoce. Nije trajno resenje jer nema kvalitetnog lima i pitanje je kada ce poceti da rdja i koliko ce farba da izdrzi.
Znas kako.
Za lim mi svaka firma garantuje zivotni vijek od, 30 do 38 godina, mada najvise forsiraju 35 godina garancije, pa I zivotni vijek..
Panel sendvic su mi garantovali dozivotno, tj. nadzivljece jednu generaciju jes kako da ne!! Nedje sam citao da su kinezi prodavali I uvozili u SRB I CG divce panele one sto grade kampove od njih koji jedva mogu 5 godina da izdrze.. Rdjaju brzo, krive se kad vremenom nalijezu na neravnu povrsinu itd.. Tako da sam cuo da ima dosta falsifikata sa malom gustinom stiropola.. Stvarno je efikasan ovaj panel, ljeti sam ulazio u prostorije koje su 100% uradjene od panela, I mogu vam reci da je znatno niza temperature nego u kucu.. Ali mi spominju navodno znojenje stiropola I da se prostorije moraju redovno vjetriti..
Sto se tice tigli, ove moje su stare 40 godina, zivotni vijek I'm je 50.. Gledali smo ih skoro, tacno se vidi da su prezivljele sve vrste atmosferskih uticaja.. Ali isto tako mislim da nece duze od 7-10 godina izdrzati.. Kad bolje pogledas tigla je I najskuplja. Kikinda classic pocinje od 1.20 eura pa sve do mediterana 2.20eura po jednoj tigli. od 3.500 do 6.500 hiljada eura za citav krov.. Jedini jeproblem tezina tigle, mediteran 222 je teska cak 2.3kg suva, 600 grama teza od kikinde a ko zna koliko je teska kad se smokri..
Dubina greda je 30cm tako da ce ici ili 50%-50% ili 75% staklena 25% kamena. Grede su 20cmx30cm..
Jos jedna stvar.. sve I sve da lim istraje I 20 godina, isplativo je sto se tice finansijskog aspekta jer 1000eura je faktura lima. a ovo 3.500 pa ispada za citav vijek tigle + 10-15 godina preko da se 3 puta mijenja lim.. A necu imati problema sa pucanjem ploce I zidova.. Sta znam evo sve svodim na jedan list..
Tigla je tigla tu nema govora o dilemiranju izmedju proizvoda, ali nije I estetski fina kad nalijeze na recimo neplanirano radjen krov, jer gledas 3 metra sirine normalno pa 3 metra udubljeno ili ispupceno.. A lim rekao bih da to sve ublazi jer je kao cjelina na oko.. Sad samo ne znam kakav je ljeti kad ugrije sunce.. Ja mislim da se ne smije ni pogledat a kamoli ruke primicat..
Za tegolu su mi rekli da nista ne valja, em je hrapava pa zadrzava vodu em se odljepljuje jer se lijepi na OSB ploce.. 7.5e je m2 tegole..
Pa isto I ovo u obzir uzimam: sto sad ne skinem tiglu, prodam je po 10centi, 300 eura ustedim + 100 eura dobijem popusta na lim te me lim ispadne 600eura I te 400 dam majstorima da namontiraju lim, I ujedno me caste postavljanje izolacije.. haha salim se..
Evo vidjecu sta ce biti..
Makar sam dobro rasirio i otvorio temu da ce I ostali moci da citaju I razmisljaju.. Mislio sam dosadicu I samom sebi a ne forum-cima..
Ne mozes gledati koliko je komadno tezi crep jer neki koji su tezi su i veci i ide ih samo 10 komada na m2 pa ces manje komada kupovati a neki idu i do 15-16 komada.
Gledaj cenu i tezinu po m2 a ne po komadu i gedaj cenu dodataka. Sigurno je da je crep vecan. To sto ti je negde ulegnut krov... kada vec pola krova skidas bolje je da odmah popravis nego da sakrivas. Ne verujem da ce to biti jako skuplje
U pravu si! Ima I tih karakteristika, mada kad sve svedes to na jedno teret je to velika.. :/
Pa lim na m2 iznosi 2kg tezine..
A crep od, 15 do 23 kg..
A sto se tice izolacije nasao sam nesto I po internet Tundach Srbijanski ima dobre krovne folije. Barem dobro predstavljene krovne folije, tako da mi se svidjela prezentacija poznatog glumca. https://www.youtube.com/watch?v=b4YVNVHJggQ
Nesto sam jos nasao I o izolaciji https://www.youtube.com/watch?v=RtwlQ6a6nDE
Mnogo je ovde nedorečenosti i nejasnoća..
U prvom postu je krov i gradja tip-top da bi se kasnije ispostavilo da ima problema sa statikom objekta jer je krov pretežak , pa je sve " nekako napeto " ????
Postavjene su slike krovišta i vidi se da je u pitanju klasična gradja , a zatim se govori o dimenzijama gradje 20 x 30 cm ????
Pa se spominju sendvič paneli sa " stiropolom " ???
Sumo sumarum meni ništa nije jasno . Ni šta je osnovna ideja investitora pa do načina izvedbe ????
Što se tiče neravnog korvišta tj udubljenja i ispupčenja svejedno je koji je pokrivač na krovu ti nedostatci se vide , a u slučaju sendvič panela ili lima može doći i do ozbiljnih deformacija ...
Pozdrav tenzore.. haha ni meni nista nije jasno moj Tenzore :D
Moja prvobitna namjena nije bila da predstavim krov, stanje, I eventualne nedostatke itd... Vec izolacija krova I to improvizacija stiropolom..
Medjutim poznavajuci predhone lose osobine 1vog tj. srednjeg sprata na kojem se nalazi kotlarnica I dimljak of 32-33cm blokova koji je visok 12metara za centralno grijanje I koji je s razlogom stavljen tu jer je bila neizvodljiva mreza grijanja od prizemlja I podzemlja, sva je kuca na cik- cak pa je tezina na jednu stranu kuce ogromna, a na drugu stranu kuce je na prizemlju odradjena ploca velike povrsine pa I na 1spratu je odradjena betonska ploca jos vece povrsine a da nije stavljana poprecna greda.. ploce su blago popucale da budem iskren ali isto ima bojaznosti od zemljotresa: ponavljam kuca je neplanski radjena pa se to na tome zavrsilo..
Drugo kuca u cjelini je stara 40 godina ali fakticki u cjelini, pa smo provjeravali tigu, koja je navodno izgubila svoju gledj svoju spoljasnju vizualnu cvrstocu I tvdocu.. A ja sam htio da postavim stiropol iznutra ili cime god za zapusim rupe I da izdam potkrovlje.. Medjutim kako kaze Zvukoljub svaka je inprovizacija najskuplja.. Pa kad sam malo bolje razmislio sto da se ne raspitam o karakterisikama svega.. Vjeruj mi da me je glava zaboljela kolko sam informacija samo pokupio ovih 2-3 nedelje unazad, do te mjere da umjesto krova doticane su teme od samog pocetka gradnje.. E sad, posto sam video da od improvizacije nema posla, a htio sam da rasirim temu pisao sam sve uporedo kako mi je koja informacija dolazila nisam birao ni text ni rijeci..
Predoceno mi je da cu za 7 do 10 godina morati da mijenjam postojece tigle, pa mi je predlozeno da umjesto improvizacije uradim lim ili panel kao resenje za narednih 30-35 godina.. I onda razmisljam zasto da dizem krov posle 10 godina, da se opet otvara posao zbog 600 eura lima, ili 1000 eura ukupno radova, kad cu biti miran na duzi period..
Predstavljen mi je panel sendvic kao najobolja solucija I konacno resenje krovo-pokrivosti medjutim sam dosao do zakljucka, skupljajuci informacije da taj panel ima svoje dobre strane ali I vise losih..
Nadovezivajuci se na panel spomenut mi je I lim I tegola kao jos 2 solucije izrade krova.. Privukao mi je lim paznju jer je nekako lagan I estetski je sva u milimetru..
Taj krov nije toliko neravan ali se vidi kad se malo bolje zagledas u njega.. Valjda nebi bilo deformacija lima, lagan je pa I savitljiv.. Sta znam - za ovo nisam jos siguran, dobro si me napomenuo.. Za panel sam siguran da se moze izdeformisati jer je tvrd fixiran sa obije strane, I gledao sam kakve sve deformacije nastaju na panelima.. :/
I sto se tice izolacije dakle preko kamene vune I staklene vune nema drugih izolatora, sve je improvizacija..
Naime ja sam spomenuo da se gradja I krov DRZE I DALJE TOP a ne da je konstrukcija tip top uradjena - drvena gradja koja podrazumijeva nosece grede I poprecne kantinjele, da one nisu groma cule I posle 40 godina, dakle gradja stoji top.. I da sam naglasio da je otac neplanski radio grede pa su razmaci izmedju greda odstupali jedan od, drugog od 85cm do 100cm.. pa sama pomisao na tu nepravilnost govori da je moglo doci do neravnina na krovnoj konstrukciji I nalijeganju tigli, a tek jos ako drvena gradja nije u vinklo kidana I obradjivana..
A ostalo su samo sugestije drugih ljudi..
Inace sam veliki esteta I sve stvari detaljno iskristalisem I prepacunam pa tek onda preuzimam kontrolu..
Nadam se da nisam bio upadan ovim postom..
Ta ulegnuca na krovu koji nije bas najbolje odradjen ce da popravi majstor kada bude stavljao novi krovni pokrivac.
Tu se sad javlja još pozicija koje nisu uzete u razmatranje ...
Bez obzira na trenutnu situaciju i sve ostalo , niko vam nije rekao jednu jako bitnu stvar , a to je da vas svakako čeka izrada sekundarne hidroizolacije krova , bilo sa postojećim crepom , bilo sa limom kao krovnim pokrivačem . Što znači da morate postaviti namensku krovnu foliju , podletvu i letvu pa onda krovni pokirvač .
Recimo ako bi ste sad uradili tako krov i vratili stari crep bili bi mirni i više od tih pomenutih 7-10 god . A kad bi došlo vreme za zamenu crepa , postoje crepovi sa kliznim letvanjem pa bi bilo relativno lako zamenuti crep .
Što se lima tiče , tu uvek prećutanih stvari počevši od problema sa kondenzacijom sa donje strane pa na dalje , problema sa prodorima ...
Hvala na utehu Vlado pomislio sam da ce biti sr***a oko neizravnjivanja ili ce ostati tako.. :/
Znam da ce morati da ide kako si rekao tenzore, nego majstor je bio predlozio pomedju greda da se stavi samo folija I nece bit problema.. O joj s kakvim jos ja imam posla
ali gledajuci ove klipove I slusajuci savete to mora da bude zadihtovanoo 1/1..
Zakljucak je: da je tigla pravljena od, gline I da je porozan material I da ima difuzivni efekat vode, vlage I pare u atmosferu i tako cirkularno ide u krug.. Dakle postoji ta ventilacija krova, i izolacija jednim dijelom..
Savrseno opisana tigla...
A lim samo sliva vodu, i jednostavno se grije ljeti i ledi zimi i kao problem ima kondez.. :/ Ne znam da li lim moze da cirkulise kada se stave druge kantinjele mislim ako bi bio drugi plan i izrada kantinjela, podletvu i letvu kako si spomenu, pa da bude ostavljena praznina izmedju kantinjela od po: sta znam, na koliko li se vec stavljaju razmaci 50cm.. i da bude ventilacije krova..
Raspitah se kod komsije koji ima trapezasti lim vec 20 godina, nema problema sa limom kaze, mada je on pasivan po tom pitanju.. Ali sam video da je zelena boja lima izblijedjela malo, i da je imao ulupine na lim od 'gradova' sta znam.. onaj trapezasti je bas ruzan..
Kako mislis problem sa prodorima tenzore??
Sole2016,
mnogo obširno dodan komentar.
Lim nije loša kritina, ako je ugrađena po svim detaljima; lim ima Sd vrijednost "neskončno", zato ne propušta vlage preko sebe, kjedino kad prorđa. U svim detaljima ugradnje je predvideva , da je izpod lima zračni sloj in paropropustna folija - ima vrijednost Sd = 0,01 do 2, dalje su parne ovire do Sd = 6. Priporučuje se i da ima protikondenčni obrizg sa donje strane;
Bilo kako bilo, najprije moraš izravnati drvenu konstrukciju, posebno ako budeš ugradio lim. I kod cigle neče biti lijepo, ako dibe drvena konstrukcija valovita.
Molim, da mi objasniš šta so to "" kantanjele""??
Pitaš , dali ima še kaj drugoga nego kamena i staklena vuna? Ima , to je celulozna vlakna ili lesna vlakna. Ali kot tebe bi bilo priporučljivo ugraditi kombinaciju.
Potrebno je , da imaš dorađen projekt in da ti majstor uradi/izradi kako se traži in je zapisano u projektu. Ako nije voljan tako raditi kako Ti zahtijevaš, potraži drugog majstora!
Zdravo Some16
Dopada mi se lim definitivno..
Cekaj zracni sloj mislis rastojanje izmedju folije I lima? Sta je Sd?
A to da, morace sve da se izravna pa makar da se ublazi ako ne bude moglo biti u libeli..
Kantinjela je naziv za kvadratne letve kod nas a to su najcesce 3x3cm, 4x4cm i 5x5cm.. preko toga su gredice, pa grede..
Evo novih izolatora joj majko moja dok sve istrazim glava ce mi doc m3..
Kakvi su celuloza I lesna? Vjerovatno su povoljniji posto vidim da su u trosni materijal?
Celulozna i drvena vlakna su materijali koji se koriste za izolaciju ... Imaju dobrih strana , ali su vrlo osetljivi na vlagu , trule i budjaju a usput su i vrlo zapaljivi . I koliko znam teško ih je nabaviti .
Što se lima tiče , to je materijal koji je sklon kondenzaciji , a gde ima kondenzacije ima i vode , pa kako vremenom taj kondenz kvasi letvu , eto problema ...
To sa kondezacijom je veliki problem čak i kod metalnih montažnih hala koje su poluotovorene ili kod nadstrešnica .
Psotoje limovi sa oblogom od filca i oni se prodaju kao "protivkondenzacioni " mada se tu radi o jednoj svojevrsnoj prevari , naime kod takvih obloženih limova dolazi do kondezacije kao i kod "običnih " samo što filc upije tu vodu , pa ne kaplje , ali onda cela površina tog filca bude uvek mokra ...
Kod trapetnih limova je recimo potrebno zatvoriti celom duzinom uvalu ako se poklapa sa dimnjakom , jer u suprotnom dolazi do prodora vode . Pozajmio sam sliku sa neta kao ilistraciju .
Pa sad kad se pogleda debljina lima od koga se rade profili za pokrivanje , količina cinka i plastifikacije po m2 ... e tek tu nastaje haos
Katastrofa, ja tek sad temeljito shvatam u stvari sta znaci kondez..
Ali u svakom smislu nebitno koji je pokrivac u pitanju. Voda + isparavanje unisti sve..
A tek ovo oko dimljaka sto ti kazes! Nikad zadihtovati da ne upada voda!
Nisam te pitao gde se taj objekat nalazi , mislim geografski ?
U Crnu Goru, u Podgoricu..
Tenzore reci mi ovo..
Da li se izemdju rogova stavlja prvo kamena ili staklena vuna??
Nedje sam gledao da se stavlja prvo kamena a nedje staklena..
I isto tako sam gledao da se stavljaju uporedo jedna ispod druge dodajuci se metalni drzaci,
a nedje sam gledao da ide vertikalno pa se postavljaju horizontalno kantinjele pa izemdju kantinjela isto vuna..
Ovaj system horizontalno vertikalno objasnjavaju kao zacepljivanje zazora izmedju prvog sloja vune I rogova I da se ne bi gubila toplota kroz rogove..
Mada je to drvo, drvo je izolator..
Ja nikada ne bih koristio staklenu vunu , samo kamenu .
Apropo Podgorice , tu je situacija klimatski vrlo specifična , sa velikim temperaturim oscilacijama , pa o tome treba povesti računa i prilikom izbora krovnih pokrivača , kao i načina izvdedbe krovišta .
Što se lima tiče ima objekata koji su pokriveni istim a stariji su od 100 god i sve stoji , ali niti je taj lim danas moguće naći , a vrlo teško je i naći majstore koji će lim postaviti sa sapajanjem duplim falcovanjem , i bez probijanja ekserom ili šrafom samog pokrivača .
Danas se sva tehnologija svela na što jeftinije i loše materijale , pa kroz to udri šraf , i to ne u "breg " nego u uvalu jer je tako lakše ...
Moj jedini savet bi bio da ukoliko renovirate krov , postavite crep tipa "marseljez " uradite vetreno krovište , i to potkrovlje izolujete valjano . Čak i ako planirate da taj prostor izdajete , ukoliko bude neuslovan menjaćete stanare svako malo ...
Na slici se se jasno vid tragovi kondezata/vode sa donje strane limenog krova iako se radi o nadtsrešnici gde je provetranje odlično ....
Ma u Podgoricu je prosle godine temperatura, u julu mjesecu dostizala 42 stepena c.
Koliko para, toliko muzike..
Hvala na postu tenzore! Pomaze mi!
U glavnom da krenemo redosledom:
1. Poplocaju se nosece grede daskama
2. Preko dasaka se stavi paropropusna - vodonepropusna folija, koja ne smije biti zategnuta nego relativno zategnuta, ne smije bit iscijepana ni ostecena vec kao cjelina, iscijepane povrsine se lijepe posebnom ljepljivom trakom,
3. Stave se podletve u redosledu rogova vertikalno sa trakom zalijepljenom ispod podletve I zasarafljeno za gredu a koje su podletve dimenzija 4x4cmx300cm ili 5x5cmx300cm
4. Stavljaju se kontra letve ili krajnje letve koje su dimenzija 2x4cmx600cm "mora se premjeriti svaka tigla tj. rastojanje izmedju zljebova tj. zakacki tigli
5.Stavlja se mreza na dnu krova jer je debljina 4 do 5cm da ne bi ptice ulazile unutra
6. Stavlja se krovni pokrivac
7. Na vrhovima tj. lastavici se spostavlja letva 4x4cm 5x5cm da bi se uzdigla lastavica da bi krov mogao da dise-cirkulise vazduh, a da se tigle stavljaju na zljebnjak I nikako ne treba ih malterisati da tigle
Izolacija iznuta se radi na sledeci nacin:
1. Stavi se kamena vuna svom duzinom izmedju rogova od pocetka do kraj preporucena izolacija je od 20 do 30cm debljina kamene vune " ODMAKNE SE KAMENA VUNA OD POPLOCANIH DASAKA 2-3cm zbog cirkulacije mineralne vune
2. Postavljajuse horizontalno letve 5x5cm svom duzinom rogova I izmedju tih letava se stavlja izolacija staklene vune
3. Na letve koje su stavljene izmedju staklene vune se lijepi dvoljepljiva traka tj. sa obije strane, mada moze I heftalicom zaheftati za grede
4. Na tu traku se razvlaci i relativno zateze PARO-NE-PROPUSNA folija
5. Montiraju se gipsane table tj. zasarafljuju se na horizontalne letve koje se nalaze izmedju staklene vune
6.Postavljanje bandaz trake izmedju gipsanih tabli sa gipsom I lijepkom
7. Gletovanje plafona I krecenje
Posto su stranice neomalterisane a razvuci ce se centralno I za potkrovlje omalterisacu ga masinskim malterom, previse je para da stavljam gipsane I da dodatno stavljam jos jednu izolaciju..
Posalji mi link sa gugla slike tog crepa marseljez..
Tenzore! Car si! Pomogao si mi puno, hvala ti prijatelju!
Nista bez tigle.. Donio sam odluku da ostaje postojeci crep, do daljneg..
Sa dodatnim konfiguracijama ventilacije I izolacije krova naravno
Medjutim ako budu ploce nastavile da pucaju, stavicu lim.. To nek ostane kao plan B za krajnju nuzdu..
Prosirio sam postojece vanjske stubove, bili su okrugli F14 sad sam ih izarmirao i isalovao na 28x50 od, prizemlja do krova..
Vidim da vec daju dobre rezultate, ne vibriraju terase, pa cak ni ploce u dnevnim prostorijama..
U donjim spratovima se ne cuju oscilacije unutar prostorija 3 metra od zidnih strana..
Nadam se da nece biti problema s tezinom
A ako bude, resavace se krovom
Izbaci bilo kakvo patosiranje krova bilo daskom bilo OSB pločama . !!! A ukoliko i patosiraš krov daskom , dasku prvo zaštiti i neka bude kucana sa 15 cm razmaka , a ako hoćeš OSB onda nek na svakoj tabli budu izbušenje rupe bar fi 10 ...
Sta znam to me nagovaraju majstori, mada sam I na youtub vidjeo..
Kao bice jos efikasnija izolacija I I voda nece unistavati kamenu vunu u koliko nekim slucajem bude dosla do nje..
Ja sam protiv jer bi trebalo 4 kubika daske za krov..
I je li ovo ostalo u redu? Sto sam napisao?
Daska nema nikakvu svrhu , a eventualni prodor vode sprečava namenska krovna folija . U slučaju da patositrate krovište dobićete jedan prostor koji nema gde da se vetri , a onda počinje plesan , vlaga , pojava štetnih insekata ... Jedino opravdanje za patosiranje krovišta se nalazi u tome , gledano iz ugla majstora je da se i to naplaćuje , a i lakše se radi .A vama to kasnije pravi potencijalno opasnu situaciju . Nameće se jedno logično pitanje zašto postavljate krovnu foliju koja je paropropusna na dasku ili osb koji su parozaptivni materijali .
Ukoliko baš i želite da patosirate krov , postupak sam vam već objasnio ...
Logicna predpostavka, hvala ti jos jednom tenzore, nevjerovatan si!
Nista daske!
Oprosti tenzore jesam te napucio, al me nece majstori zeznut.
Posto se spominjala purpena (polyurethane spray foam) .Nebih to savetovao nikom. Sadrzi hemiske (otrovne ) materije I postoji veliki rizik u pogresnom instaliranju sto moze dovesti do kompletnog reinstaliranja krova. Kamena vuna je zakon I najbolja je za krov . Pogledajte kakvi problemi se desavaju sa tim penama https://www.youtube.com/watch?v=0Hh5MYv7lWc
Mislim da bi po pravilu trebala kamena vuna da ide i između i preko greda pa onda tek gk ploče. Drvo jeste izolator ali mislim da bi ti se orošavalo, bilo bi kao hladni most.
Eo primer kako se postavlja na Knauf sajtu: http://www.knaufinsulation.rs/sr/kosi-krov
A ti mož staviti one stiropor gredena plafon posle ako oš.
Pozdrav svima,
znam da ima dosta tema oko izolacije potkrovlja ali me interesuje da li ce da valja ovo sto sam zamislio ili ne. Slika okacena dole, oznaceno na brzaka da bi bolje shvatili sta mi treba. Treba da sredim potkrovlje tj da se uradi krovna i bocna izolacija. Da li je moguce postaviti profile koji nose GK ploce kao na slici desno, sa unutrasnje strane svake grede malo uvuceno i da se table kače izmedju greda kako bi grede ostale vidljive? Koliko ce to da utice na izolaciju prostora od hladoce odnosno toplote koja dolazi od krova, da li se ostavljanjem greda pravi problem losije izolacije? Da li je bolje onda kao na slici levo redjati profile i ispod postaviti izolaciju po redosledu? Sa spoljne strane je crep ispod kojeg je paropropusna folija i daska. Sa unutrasnje strane bi isla kamena vuna (ne znam koja debljina je dovoljna?), folija paronepropusna i GK ploce.
hvala unapred svima.
Pazovan, hvala na odgovoru. Mislio sam da ne moram da stavljam staklenu vunu preko kamene pa da ostavim grede ali bolje onda da ide preko da ne bi bilo hladnih mostova.
Kako da znam da li je krov ventilisan ili ne? Jel treba da pravim razmak izmedju kamene vune i daske ili je to ispod crepa? Kad gledam spolja ide crep ispod kojeg je letva i paropropusna folija pa daska koju vidim sa unutrasnje strane. Sad bi stavljao kamenu vunu 10cm pa staklenu 5cm pa preko foliju ali koju posto vidim da ima vise vrsta u zavisnosti od ventilacije krova? Debljina grede je oko 12cm i kad ubacim kamenu vunu da li izmedju daske i vune treba da ostane 2cm prostora?
Pogledaj samo tu dasku kako se već ubudjala , prostor je otvoren , šta će tek biti kad se nabije vuna i sve heremtički zatvori . Rešite vetrenje krovišta pa tek onda sve ostalo !
Sole2016,
upotrebi paropropustnu folijo in pravilno izradi detalj na kraju sa žlijebom; upotrebi kombinaciju kamene vune i staklene vune. Kako češ prebivati , predlažem bar 30 cm izolacije.
LP