Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Garaza od sendvic panela...
Useljenje bez fasade i te...
Cevi za vodu kroz pod
Cevi za vodu kroz pod

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Gradjevinarstvo » Vodovod i kanalizacija

Kanalizacione cevi, postavljanje, problemi,..

38 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Tue, 25/10/2011 - 13:27
Kanalizacione cevi, postavljanje, problemi,..
#1
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

Pozdrav svom radnom narodu!

Imam jedan problem koji zahteva hitno resenje.

Kad sam zidao kucu,ostavio sam kanalizacione cevi na izlazu ij temelja na nekih 60cm od prvog bloka.A sokna(vidljivi deo temelja izvan zemlje) je oko 65 cm.
Problem je jer je ovde podvodno zemljiste,a ja bih jamu sto dalje da pravim(stavio bih oko 30m od kuce).To znaci da je pad oko 30cm na celoj trasi.Imam jedno savijanje od 90 stepeni,ali cu uraditi 2x45 i vertikala mi je 110 a horz cu da stavim 125.Kupatila ima dva jedno na spratu jedno u prizemlju.Problem je sto ja moram nasuti celo dvoriste jos nekih 30cm(ne moram,ali necu da imam problema sa podzemnim vodama).To znaci da ce mi ostati oko 30 cm vidljivog temelja(mozda i oko 20cm,zavisi koliko bude para).
Da li je problem da ostane tako malo temelja?I pre nasipanja bih nekako zastitio soklu od vlage.Cime je najbolje?
E,sad posto je jama daleko i imam taj pad 30 cm,ja bih na startu digo jamu za nekih 25-30cm i fakticki meni cev ulazi na 50-55 cm od poklopca.Dubina jame bi bila max 1,5m(sa onih 30 iznad zemlje je to oko 180cm).Sirina je oko 3m(u krug).
Interesuje me koliko treba da bude zemlje na ovim kanalizacionim cevima(koliko debelo).Jer fakticki te cevi ce biti na onom delu dvorista gde prolazim kolima do garaze.Kako najbolje zatrpati to a da se ne ostete cevi.
Posto moram da rabijam deo ploce u kupatilu (u prizemlju) i postavim nove cevi i kolena,mogu i da istemujem novu rupu u temelju i da podignem malo taj izlaz iz temelja,kako bih vecu visinu u ulasku u jamu.Zato pitam koliko minimalno treba zemlje preko cevi.

Koliko mi revizija treba na tih 30m? Jednu bih stavio odmah na izlasku iz kuce(tu su ova dva kolena) a mozda i jednu kod jame(mozda i tamo savijem za 45 stepeni).Jel treba jos jedna na sredini(na pola puta)?
Zurim da zavrsim ovo dok nije zima(kopanje jame i zidanje ciglom i malterom i postavka cevi).

Top
  • Login or register to post comments
  • 15341 prikaza
  • Za printanjeZa printanje
Tags:
  • Vodovod i kanalizacija
Tue, 25/10/2011 - 14:55
cevi izvan objekta su po
#2
rotoks
rotoks's picture
Offline
Registrovan dana: 29/05/2010
Poruke:

cevi izvan objekta su po pravilu fi 160mm SN4
dubina ukopavanja ispod granice smrzavanja tj minimalno 80cm
u rovu bi cevi trebale da budu obložene peskom
što manje kolena a pogotovo pod 90 stepeni tim bolje
ako se sve izvede kako treba dovoljan je samo jedan revizioni otvor

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 25/10/2011 - 15:12
Jama se ne zida ciglom i
#3
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Jama se ne zida ciglom i malterom , a revizije bi optimalno bilo postavljati na 10 ali nije pravilo .

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 00:03
Cekaj,cekaj, tenzore zasto ne
#4
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

Cekaj,cekaj, tenzore zasto ne ide malter sa ciglom? Znam da ljudi rade sa ciglom,na suvo,ali sam mislio da odradim sa malterom(kao nepropusnu) i da napravim prelivnu jamu.
Da li bi malter i blokovi bili bolji? Ako ti nesto znaci dimenzija je oko 3m mozda i do 3,5m.

Da li pad MORA biti 1 posto,da li ja na primer umesto 30 cm na 30 metara mogu da udjem sa nekih 20 cm pada u jamu(problem mi je da ocenim taj pad,velika je razdaljina).Jel problem ako je pad nesto manji od 1 posto?

Horizontala 125 mislim da sigurno podmiruje ova dva,jer su to fakticki samo wc-i.A imam jos dva kupatila koja ne radim sad,i na njih cu staviti 160-icu.Mnogo mi je skupo da sad kupujem 30 metara 160ice.
Jedino sta mi savetujete za prikljucak,kada budem radio ta druga dva kupatila,da li da ostavim sad neku rupu u zidu jame,za 160 pa da posle samo uvucem cev(podkopam ispod poklopca).Posto ne vredi da ostavim prikljucak na ovu 125icu koju sad postavljam jer onda smanjujem 160 na 125 i imam na tome 4 kupatila.

A sta za soknu? Predpostavljam po ovom odgovoru za minimum 80cm,da ne bi trebalo da dizem izlaz iz kuce na vecu visinu.Zbog tog smzavanja.

Slobodno pisite,nemojte samo dve reci,ipak meni vredi sve sto kazete.Tenzore,tvoji saveti su uvek dobrodosli. Smile

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 00:34
Dubina kanalizacije je samo
#5
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Dubina kanalizacije je samo uslovno vezana za dubinu , posto u njoj ako je pravilno izvedena nema vode , samim tim nema ni sta da smrzne . Normalni ako kanalizacija treba da ideispod nekog terena gde ce prelaziti vozila onda je treba svakako uraditi na vecoj dubinu , mada je uvek najpametnije uraditi kanalizacionu trasu tako da se ne gazi vozilima po njoj . Treba voditi racuna i pocetnoj visini kanalizacije zbog kasnijeg ulaza u septicku jamu , jer se tako cesto desava da je cev u jami potopljena a to nije dobro .
Ukoliko postoje bilo kakvi razlozi za nepropusnu jamu , onda se to ne moze raditi od propusnih materijala kao sto su cigla, blok i slicno . U tom slucaju se rade ili AB jame ili se kupuju gotovi plasticni rezervoari .
Nema razloga da ocenjujes pad to se vrlo lako odradi vagres crevom ili laserem a moze i optickim uredjajima .
Sto se tice zastite temelja to bi se najbolje postiglo aditiviranjem betona jos tokom izrade temelja , ali sada mozes uraditi neki hidroizolacioni premaz , ako bas insistiras na tome .

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 07:29
Podicicu ja nju gore,i kad
#6
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

Podicicu ja nju gore,i kad naspem bice 10-20 cm iznad nje.Stavljam je kuda ne ide nista tesko(mozda samo auta).

A sta onda savetujes za ciglu.Sto ne ide malter? Ne mislim bas bas nepropusnu. Da li je lose raditi s malterom.Mislio sam da ce da ucvrsti jos vise zid.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 07:33
Kanal za kanalizacionu cev, u
#7
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Kanal za kanalizacionu cev, u zoni gde će prolaziti vozila se može ozidati ciglom i pokriti betonskim pločama.Naravno dno kanala posuti peskom i cev položiti u pesak.Na taj način će cev sigurno biti zaštićena od pritiska vozila koja prolaze preko cevi.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 07:52
Bice preko tih 20cm zemlje
#8
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

Bice preko tih 20cm zemlje kasnije mozda tampon pa beton(ili ploce).Preko cele povrsine za vozila.

Ali sta je nejbolje za zidanje? Blok ili cigla.Zidao bih malterom,ako to daje jacinu.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 08:04
Ako je u pitanju betonski
#9
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ako je u pitanju betonski blok, to je bolje rešenje od cigle, a zida se cementnim malterom.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 08:12
A cigla bas ne sme malterom
#10
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

A cigla bas ne sme malterom ili sta? Imam oko 1000 komada stare cigle,ali razlicitih formata.Mislio sam da zidam.

Zvukoljube,sta bi ti radio?

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 08:20
Ma može i cigla, ali je bilo
#11
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ma može i cigla, ali je bilo pitanje šta je bolje blok ili cigla.Ako se uporedjuje betonski blok i cigla, sigurno je blok bolji izbor, a ako se već ima cigla onda se i ona može slobodno iskoristiti.Nekad su ljudi pravili temelje za kuće samo od cigle.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 08:44
Ok. I poslednje: cigla sa
#12
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

Ok.

I poslednje: cigla sa malterom ili bez?
Jer neki majstori koji bi saradjivali kazu da treba sa malterom(cementnim).
Tenzor rece,da ne treba. Ne znam da li daje malter jacinu ili je cak stetan...

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 09:25
rotoks
#13
drda
drda's picture
Offline
Registrovan dana: 02/07/2011
Poruke:

Rotoks ti je sve tačno napisao, s tim što su u horizontalnom razvodu lukovi od 90 stepeni isključeni. A što se tiče pada, preporučio bih ti da ne ideš ispod 1% jer nećeš moći to kvalitetno da izvedeš. Naime, koliko god se ti trudio, uvek ćeš imati odstupanja u plus ili minus, a u slučaju kad gađaš 0,5% nema prostora za minus. Zato se ovakve instalacije projektuju najčešće za pad 1,5-3%, retko 1%. Jama mora da ti bude vodonepropusna.
I zašto ne redukuješ vod sa 125 na 160 ispred kose račve 160 na mestu gde će ti doći ta druga linija, drugu stranu čepuješ do daljnjeg i ćao?!? Zar ti tih nekoliko metara cevi razlike između 125 i 160 zaista toliko čini?

samo veselo!

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 21:19
Drdo,tako cu i ja da uradim.4m
#14
Radek.St
Radek.St's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2011
Poruke:

Drdo,tako cu i ja da uradim.4m ispred jame ide 160mm i racva za drugu liniju,a od racve ka ovim wc-ima sto sad radim ide 125-ica.Ili bi mozda mogla i 110-ka?

Rotoks je lepo objasnio,ali ja imam oko 30m do jame.Pad je oko 30cm.Zato u temelju moram da busim novu rupu i podignem za nekih 20cm.Kad se naspe bice najvise 15cm zemlje preko nje(na startu,a dalje ce ici malo deblji sloj kako pad diktira).
Razmisljao sam da stavim ili kamenu kocku ili behaton na sve to,pa racunam da ce cev biti zasticena.Jel to OK?

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 15:28
Samo da spomenem u vezi
#15
pazovan
pazovan's picture
Offline
Registrovan dana: 18/06/2010
Poruke:

Samo da spomenem u vezi cigala i zidanja septičke jer je milovan011 pitao.
Sećam se kada je komšija zidao spetičku da je iskoristio gomilu starih cigala. Napravio je ogromnu rupetinu u obliku čaše tj sa konusnim zidovima i cigle samo slagao u krug sa razmakom od neke 1/4 između susednih cigala kako bi voda mogla da odlazi (a i ulazi). Cigle su tako imale prirodan naslon zbog konusa. Ne sećam se da je nečim malterisao ali svako ima svoj način. Od gore je samo izlio dobranu betonsku ploču jer tera traktore tuda.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 17:15
@Radek.St Propisano je da se
#16
drda
drda's picture
Offline
Registrovan dana: 02/07/2011
Poruke:

@Radek.St
Propisano je da se pre nego što pređe iz vertikale u horizontalu, vod obavezno redukuje na makar korak veći promer, dakle, u horizontalnom razvodu ne bi trebalo da ideš sa cevima ispod 125.
Kocka ili behaton ti sami po sebi nisu rešenje, već ti kod tako malih dubina cevi jedino preostaje ono što ti je zvukoljub predložio u #7.

samo veselo!

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 21:28
Ljudi,jel mislite da je
#17
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

Ljudi,jel mislite da je dovoljno 125mm da pustim tri kupatila na vertikali?Klasicna su (wc,kada,ves masina).Vertikala bi bila 110.
Skupe su cevi od 160,a kazite iz iskustva jel dovoljno 125 horizontale.Ima duzinu oko 20m.

Gde ide redukcija sa 125 na 110? Pre kolena vertikale ili posle.Mozda je bolje pitanje koliki je precnik kolena?

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 23:18
Koleno
#18
drda
drda's picture
Offline
Registrovan dana: 02/07/2011
Poruke:

Pre kolena, znači koleno bi bilo 125 odn. 160, zavisi za koji promer se odlučiš. Fekalije lakše otiču što je prečnik cevi veći. Da ti to neko zvanično projektuje, vertikala bi bila 110, horizontala 160. Ako imaš priliku da pogledaš neki projekat sa sličnom situacijom, tamo ćeš da pročitaš ove podatke.

samo veselo!

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 26/10/2011 - 23:37
Nije to bas tako iscitas
#19
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Nije to bas tako iscitas projekat . U principu sabiranje 3 110 vertikale u jednu 125 horiznotalu ne bi trebalo da pravi probleme jer ce tesko da se desava istovremena makismalano punjenje sve tri vertikale a samim tim i horizontale .
Interesuje me pojasnjenje sledece tvrdnje : " Propisano je da se pre nego što pređe iz vertikale u horizontalu, vod obavezno redukuje na makar korak veći promer, dakle, u horizontalnom razvodu ne bi trebalo da ideš sa cevima ispod 125.:

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 27/10/2011 - 00:31
Ovako: propisano je da se
#20
drda
drda's picture
Offline
Registrovan dana: 02/07/2011
Poruke:

Ovako: propisano je da se svaka kanalizaciona vertikala pre nego što pređe u horizontalni razvod (vertikala u zgradi koja sabira razvode po stanovima), dakle pre luka od 90 kojim će iz vertikale preći u horizontalu, redukuje u makar za korak veći promer, ili veći. U projektnoj praksi to u 99% slučajeva znači: vertikala 110, iz nje horizontala 160, ispred redukcije revizija. Kao i za druge stvari u građevinarstvu, tako i u ovom slučaju, dimenzionisanje se vrši prema kritičnim momentima koji se, moguće je, neće ni desiti, ali je isto tako moguće da ipak hoće.
Ovo je lako proveriti u podrumskim prostorijama gotovo svake stambene zgrade, isti normativi iz ove oblasti važe već jako dugo.

samo veselo!

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 27/10/2011 - 02:11
Jako ce tesko da bude
#21
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Jako ce tesko da bude izvodljivo to redukovanje .
Rec "redukovati " je izvedena iz latinske reci reci reducere sto znaci smanjiti , umanjiti , svesti , preci sa vece na manju vrednost . Mozes da redikujes sa fi 160 na fi 125 , ali ne i obratno .
Drugo kada se radi projekat neke kanalizacije onda se prvo racuna stepen okvasenja cevi , pa se moze ici od 50 do 100 % prema nagibima cevi , takodje postoje tablice brzine i kolicne proticanja to su tablice po Kuteru . U svakom slucaju se cak ni pri maskimalnom jednovremenom koriscenju sva tri kupatila nece desiti zagusenje cevi te od fi 125 , onda nema ni potrebe za vecim precnikom cevi , pogtovo sto ce se koristiti septicka jama ,
E sad dolazimo do jedne druge stvari , po mnogim lokalnim pravilnicima dimenzionisanje kucnog kanalizacionog prikljucka ne sme biti manje od 160 , ali to ovde nije slucaj ,

Evo malog primera
Za nagib cevi od 2,5 % a visina punjenja cevi 0,5 D

Objekat koji ima
umivaonik 21 kom
klozeta 20
sudopera 9
tuseva 11 kom
mokrionika 5 kom
Ukupno Q=4,1 l/s sto bi po Kutereovoj tablici bio najblizi toj cifri Q od 5,75 l\s i V od 0,94 m/s a to je po precniku fi 125 to sa prebacajem faktora sigurnosti od 1,65 L/s

Izvori
Tehnicar 5
Kucne instalacije B Blagojevic .

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 27/10/2011 - 17:51
Tenzore,ja znam sta si rekao
#22
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

Tenzore,ja znam sta si rekao za redukciju,zato sam i napisao 125 na 110.Vidi gore Smile
Jel na kraju to prosirenje dodje pre ili posle(predpostavljam da je posle) nulte ploce u prizemlju.Dizem izlaz(125) pa da mi stanu svi ti nastavci ispod nulte ploce.

@Tenzor
Drago mi je da se pojavi jedan koji zna sve cifre i pazi na "redukcije",pa da mozemo da razgovaramo kao ljudi.

Meni je Q=4,745 l/sec.
Za 160 je Q=9,9.
E sad, racunato je za 0,6D,pad 1,5% i 0,89m/s.
Pad je 1,5% po proracunu,ali ga ja mozda napravim kao 1%(zbog duzine cevi od 30m).

Mislim da opet mogu glat da stavim 125-icu.

(Stavio bih ja 160,ali me skoro duplo vise izadje,sad sam u skripcu sa parama,a moram da uradim posao)

Imam i jedno posebno pitanje: Da li da zanemarim okiten koji je postavljen pri izradi temelja i da lepo sa vodovodnom cevi(3/4) izadjem kroz istu rupu kao i kanalizacija i onda tu kacim na okiten koji dolazi iz sahta.Dodje mu nesto kao revizioni saht za kanalizaciju,a ujedno i voda je tu(spojka 3/4).Kad vec razbijam deo nulte ploce za vertikalu,da uradim i vodu.Samo da li valja tako,ili da voda izadje u dnu prvog bloka(iznad nulte ploce). Ako uradim saht bice nekih 15cm ispod nivoa dvorista,ali bih ga zatrpao peskom ili necim.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 27/10/2011 - 18:33
Meni je jako zao Drdo sto ti
#23
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Meni je jako zao Drdo sto ti uporno pises o temama sa kojima nemas veze , ti si kao djak koji od matematickog zadatka prepises samo resenje , nit znas kako se postavlja zadatak a jos manje kako se izracunava nesto . Niti sam sta prepisao niti imam nameru da prepisujem , ali je osnovni red da kad se koristis nekom literaturom navedes izvor .
Ne bih se bas slozio sa tvrdnjama o "gusenju foruma " jer za nekog ko za sebe tvrdi da iskusan u gradjevini taj se sluzi bar osnovnim pojmovima . Ovo oko redukovanja smo nadam se apsolvirali , jer ako neko moze pojmom "redukcija " oznacava prosirenje onda je to blagi uzas .
Jos jednom se izvinjavam ali "vodovodzijski recnik slenga " ne poznajem a ne volim da se sluzim oksimoronima . A ja u svom postu nisam napisao nijednu formulu , vec sam usvojio iz tablicnih vrednosti , no nije problem ni da napisem tacnu formulu i izvod racuna .

@ milovan 011
Gotovo sam siguran da je taj tvoj podatak Q=4,75 l/s je izracunat bez uzimanja procenta jednovremenosti izliva ( P) ali i takav protok bez problema "guta " fi 125
Sto se tice uvodjena vodovodne instalacije , u svakom slucaju prelaz sa okitena na unutrasnju vodovodnu intsalaciju je najbolje izvesti van objekta . Ako vodovodni razvod budes radio PPR cevima povedi racuna o nazivnim precnicima cevi

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 27/10/2011 - 19:40
Na sta mislis kod razvoda
#24
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

Na sta mislis kod razvoda vode?
Jos prosle godine,je na brzinu odradjeno okiten iz sahta,pa spojka na okiten u temelju,pa ppr od 1/2" cisto da ima vode unutar kuce(samo jedna slavina(1/2")).
Sad bih da sredim gornje kupatilo(na spratu) i da spustim vertikalu od 3/4" zajedno u cosku sa kanalizacionom cevi.Inace,mislio sam da ide 3/4" kao napojni vod,a u kupatilu razvodim sa 1/2".
I u donjem kupatilu bi razvod isao 1/2".
Mislis da je ok da pustim kroz temelj zajedno sa kanalizacijom?
Zakacio bih ga tu direktno na okiten koji dolazi iz sahta,a kad budem mogao mogu da zamenim okiten PPR-om.

Ovo je ono sto sam ja planirao da uradim,a ti predlozi kako bi ti rasporedio precnike.
(vodomer je 3/4")

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 27/10/2011 - 19:48
Ok do kuce je okiten 3/4 "
#25
tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Ok do kuce je okiten 3/4 " Neposredno uz kucu predjes sa okitena na PPR naravno sa spoljne strane objekta
Ali bih ja unutra radio glavne razvode sa fi 32 ppr a onda po kupatilima REDUKOVAO na fi 25 pa na fi 20 .
U kupatili sve radis sa fi 25 samo redukujes na fi 20 prema tocecim mestima

https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 29/10/2011 - 21:06
Kakve su korugovane cevi za
#26
milovan011
milovan011's picture
Offline
Registrovan dana: 25/10/2011
Poruke:

Kakve su korugovane cevi za kanalizaciju sto se kvaliteta tice?Koristio bih ih za horizontale.Kako bi se stavljala revizija na njih?

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 04/11/2011 - 17:13
Da li je neko imao iskustva
#27
Radek.St
Radek.St's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2011
Poruke:

Da li je neko imao iskustva sa kanalizacionim cevima koje proizvodi Opachic iz Stare Pazove.Interesuje me poredjenje po kvalitetu u odnosu na Pestan.Cena za Opacica je nesto niza,ali me prvenstveno zanima kakav je kvalitet(u odnosu na Pestan).

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 04/11/2011 - 17:37
Opačić je neuporedivo manji
#28
rotoks
rotoks's picture
Offline
Registrovan dana: 29/05/2010
Poruke:

Opačić je neuporedivo manji od Peštana ali je i jedan od prvih privatnih proizvođača PVC cevi u Srbiji.
ako se radi o kućnoj kanalizaciji tj o prečnicima do fi160 ne brini, i jedne i druge cevi su u skladu sa aktuelnim standardom.

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 04/11/2011 - 20:03
meni treba 125mm.Znaci opacic
#29
Radek.St
Radek.St's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2011
Poruke:

meni treba 125mm.Znaci opacic moze da odradi posao.

Kazu neki kao privatnici ne stavljaju te plastike koje treba,a pestan stavlja.I nadjem kod prodavca pestan,ali mi je nekako sav krt,i cevi su krive,ima i dosta polomljenih.A video sam i opacica,i izgledaju mi malo tamine,ali nekako deluju zdravo.Jedino ta plastika da je ta kao sto treba...

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 05/11/2011 - 10:56
boja ne utiče na kvalitet
#30
rotoks
rotoks's picture
Offline
Registrovan dana: 29/05/2010
Poruke:

boja ne utiče na kvalitet cevi (osim ako nije šarena) Smile
površina PVC cevi treba da bude glatka i sjajna.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 30/11/2011 - 23:24
Spoljna kanalizacija se radi
#31
Lara08
Lara08's picture
Offline
Registrovan dana: 06/02/2010
Poruke:

Spoljna kanalizacija se radi od kanalizacionih cevi za spoljnu ugradnju koje se kalsifikuju prema klasama krutosti. Klase krutosti idu od SN 4 pa navise. Minimalni precnik cevi koje su predvidjene za ugradnju spolja je 160. Ta fi125 koju planirate da ugradite i koja je toliko jeftinija od cevi fi 160 i jeste jeftinija jer nije za ugradnju spolja i ne trpi nikakvo opterecenje. Ako je cev sa nadslojem od 30cm ona trpi znacajno opterecenje kad preko nje prolazi automobil. Treba razmisljati da se ugradi cev klase SN8 a nikako cev predvidjena za unutrasnji razvod-

Korugovane cevi su polipropilenske cevi koje su predvidjene za ugradnju u zemlju. Za njih postoje cpecijalne revizije. Jos nisam videla da ugradnju unutar objekta.

Sto se tice privatnih proizvodjaca cevi i fazonskih komada kod njih je problem kontrola kvaliteta i isti standard za sve serije. Moze da se desi da cevi iz dve partije ne pasu jedna u drugu.

To se desava i Pestanu vrlo cesto. Postoji tu masa drugih proizvodjaca koji su po ceni vrlo slicni a po kvalitetu daleko bolji.

I jos nesto cevi od polipropilena su daleko zilavije od PVC cevi.

Top
  • Login or register to post comments
  • 1
  • 2
  • sledeća ›
  • poslednja »