Grejem ukupno 65m2,od toga je dnevna soba nekih 38m2 i dnevnu sobu mi greje kao što sam rekao peć na gas snage 9 kw.Imam još jednu sobu i hodnik koje za sada negrejem tako da je ukupna površina stambenog prostora nekih 83m2.
Ytong zidanje da ili ne ?
Mladene mislim da i nije toliko opasno. U svakom slučaju će ti se i izolacija isplatiti i to višestruko. Ja sam planirao da objekat od 140 m² grejem sa kotlom snage 24 KW (eventualno na struju), a možda čak i manje. No ipak je to skupa investicija, na način koji sam ja zamislio, a i život mi je otišao na drugu stranu, tako da je to ostavljeno za neko bolje vreme. U prilozima imaš malo o izolaciji kada budeš radio , kao i ostali koji žele da se informišu, tako da ne morate da slušate trgovce ili majstore (neke majstore možete, ali ako vam obrazlože zašto je tako kako je, u suprotnom bolje ne slušajte). Jedina razlika između stiriopora 5 i 8 cm je u onih 3 cm, sve ostalo je isto, osim naravno budućih troškova grejanja, bilo da je materijal za ogrev odnosno materijal za grejanje. Recimo moja želja za izolaciju je oko 15cm stiropora na postojeći zid od 0,5 m pune cigle, jer je kuća zidana pre skoro 30 godina... kao i 13 cm u patosu i 15 cm mineralne vune u plafonu.
Hvala Mladene.
Mislim da sam sve videe (i strane i domace) u vezi ytong gradnje pregledao vise puta, oci su mi ispale
Jedina dilema u vezi sa belom tavanicom je cena i koliko je zaista jaka s obzirom da se ne zaliva betonom.
Prosto mi je neverovatno da se samo zamaze lepkom u debljini od 3mm i to je to.
Sad sam trenutno u procesu sredjivanja papirologije tako da cu imati dosta vremena da definitivno odlucim cime cu graditi.
Hvala Mladene.
Jedina dilema u vezi sa belom tavanicom je cena i koliko je zaista jaka s obzirom da se ne zaliva betonom.
Prosto mi je neverovatno da se samo zamaze lepkom u debljini od 3mm i to je to.
.
Pogledaj ti to malo bolje,ima tu i malo betona,lepak tu nista ne drzi,to je skeletna konstrukcija,znaci ponovi gradivo
Nisam rekao da nema vec da se ne zaliva betonom.
Znam gradivo, vredno sam ucio poslednjih mesec dana
Kad se poloze gredice i poradjaju ispuni, ostaje taj medjuprostor koji si puni betonom u nivou ispuna i to je sve, zatim se ploca prelazi lepkom. To mi je ovako kao laiku premalo betona u peredjenju sa klasicnom fert gredicom i ispunima koji se zalivaju betonom od par cm.
Voleo bih da cujem nekog gradjevinca sta misli koliko je ovo jako u odnosu na plocu sa fert gredicama?
Полуинформација и полузнање је најогра ствар...
Verovatno da ne znam sve, zato sam i ovde.
Bolje bi dosla neka informacija nego prozivanje
djandroid, a zašto ne probaš da pozoveš Austrotherm ili nekog od proizvođača i pitaj ih za rešenja koja nude. Kod trgovaca nemoj da pitaš, jer verovatno znaš više od njih...
Sudeći po ovoj slici dole, pre bih rekao da se ploča lije isto kao i sa fert gredicama. Nema nikakve razlike, osim što je ovo bolje zbog hladnog mosta, kao i težine.
U pdf fajlu imaš lepo objašnjeno šta i kako na 3. strani u Tehničkom izveštaju, lije se ploča 4-5 cm u zavisnosti od statičkog proračuna.
Inače ja ovaj pdf ne vidim kod mene, ali evo ga link: http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/austrotherm_amk...
Kod mene je rađena Ytongova bela tavanica pre 2 godine. Cena je bila 34€/m2 ( materijal+ruke+transport+utovar/istovar). Ima dosta betona u njoj tako da je potrebno uraditi izolaciju.
Razmišljao sam i o tim ispunskim elemenitima od stiropora, ali mi se nije svidelo zbog vešanja kojekakvih stvari po plafonu (lustera itd).
Ima u Srbiji nekoliko proizvođača ovih belih tavanica. Treba napomenuti da je najbolje da se prilikom malterisanja ove tavanice postavi i mreža (kao na demit fasadu) kako bi se izbegla pojava pukotina.
Neke od ovih tavanica imaju od dole i heraklit ploče. Ipak, mreža je preporučiva. Moj kolega ima takvu tavanicu u stanu i imao je pukotine. Kada su postavili mrežu i prevukli lepkom ti problemi su nestali. Evo već godinama je zadovoljan. Ja sam malo gledao po netu, kada se računa fert + izolacija i bela tavanica izađe fert malo jeftiniji plus bela tavanica ipak ima hladne mostove i pored heraklita a ako preko fert ploče postavimo 10 cm izolacije manji je efekat razlike u materijalu. Ja ću zbog svega toga raditi fert.
Imam pitanje za BOSSKE-ta
Izvinite, ali mene mnogo zanima koliko je vas kostala izgradnja kuce?
Ako sam dobro ispratila radili ste je od ytong-a i 132m2 je sprat. Mozete li mi reci neku okvirnu cenu koliko vas je to kostalo ili za celu kucu samo mi navedite kvadraturu?
Interesuje me jer se moj muz i ja dvoumimo, oko gradnje a cifre koje dobijamo su potpuno razlicite pa bih volela da cujem od nekog ko je zaista uradio kucu.
Unapred hvala
P.S. Naravno ako postoji jos neko ko ima neke realne informacije, bila bih vam zahvalna ako biste to podelili sa mnom
Pozdrav svim učesnicima i posetiocima foruma.
Prateći ovaj sjajan forum, primetili smo da ima dosta tema i pitanja o YTONG materijalima.
Iz tog razloga, prepoznali smo potrebu da odgovorimo na Vaša pitanja. Želimo da Vam pomognemo da rešite nedoumice, da na najlakši i najbrži način dobijete savete i preporuke stučnjaka u vezi sa pravilnom gradnjom.
Pitajte YTONG, mi ćemo Vam rado odgovoriti!
@Marijaa
Cena izgradnje kuće u sivoj fazi je od 180eur/m², a ključ u ruke od 420 eur/m².
Ukoliko imate projekat koji sadrži osnovu i poprečni presek možete da nam pošaljete, a naš arhitekta će Vam uraditi besplatnu specifikaciju potrebnog materijala.
Na našem sajtu možete pronaći 40 idejnih rešenja porodičnih kuća, a evo jedne od 132m² koja bi Vama mogla biti zanimljiva:
http://www.ytong.rs/rs/content/tip_16_1891.php
Ispod svake kuće imate prikazan raspored prostorija i tabelu kalkulacija koja sadrži proračun potrebnih YTONG termoblokova i drugih YTONG elemenata.
Pozdrav,
Ja sam radio pre dve-tri godine ceo objekat Ytong materijalom sa svim Ytong elementima i prezadovoljan sam i brzinom gradnje i termoizolacijom Radio sam Ytong 37,5cm. Kuca je na Divcibarima pa sam uzeo deblji Ytong zbog termike. Za svaku preporuku. Gradila mi je firma iz Beograda "S.Ciric Gradnja" i stvarno su maksimalno profesionalni, povoljni, korektni , za svaku pohvalu i preporuku svima. Eto cisto da se oglasim, mozda nekome bude prekretnica da li da gradi Ytong-om.
Imam nekoliko pitanja vezano za život u Ytong kući pa bih zamolio sve koji mogu da mi odgovore na neka od pitanja.
Kako izgleda leto a kako zima u kući?
Koliko se brzo kuća zagreje zimi i da li drži toplotu preko noći?
Da li ima problema prilikom kačenja visećih elemenata ili bojlera?
Da li postoji problem sa leplenjem pločica?
Da li stvarno "pije" vodu kao sunđer?
Nažalost, većina "stručnjaka" pa čak i nekoliko arhitekti i građevinaca me odgovara od gradnje sa Ytongom i preporučuju Zorku ili Nexe TB, ali za sada nema nijedan dovoljno jak razlog da bih promenio mišljenje.
Molim vas za pomoć. Unapred hvala.
Kako izgleda leto a kako zima u kući? Koliko se brzo kuća zagreje zimi i da li drži toplotu preko noći?...
O ovome je pisao Vlada107 više puta.
Nažalost, većina "stručnjaka" pa čak i nekoliko arhitekti i građevinaca me odgovara od gradnje sa Ytongom i preporučuju Zorku ili Nexe TB.
Inače klima blokovi novije generacije su došli iz srednje Evrope i za tamo su dobri jer oni nemaju problema sa seizmikom. Da bi se kod nas primenjivali ti blokovi moraju da budu sa debljim zidom (uporedio sam na slici noseći i klasičan klima blok) i da imaju dzepove za vertikalnu spojnicu...
igor_bg,
- Da li ima problema prilikom kačenja visećih elemenata ili bojlera? "" nema problema; pažnja kakve uložke se upotrebljava; bojler od 120 L visi na siporeks zidu od 30 cm. Vani klima od 50 kg montirana ""
- Da li postoji problem sa leplenjem pločica? "" najprije sa sa lapilom izradi sloj , da se premaže rupice; kada se osuši polažeš pločice; može i direktno na sipooreks lijepiti pločice""
- Da li stvarno "pije" vodu kao sunđer? "" i cigle koje je kolega Histerezis pokazao, pijeju vodu.""
Loša starna siporeksa je i ta , da je slab zvučni izolator.
Pišem iz prve ruke, jer mi je hiša izgrađena sa siporeksom, 1989-90 godine. Gradio sam. Polagao ploščice sam. Montirao kuhinjske elemente. Montirao umivaonik,....... Prolistaj forum.
Pitajte ih da li je dozvoljeno graditi objekte u seizmički aktivnom području u zidanom sistemu a da se vertikalne spojnice ne pune malterom???
Danas sam dobio više od 10 potvrdnih odgovora na ovo pitanje. Samim tim se moja dalja komunikacija sa njima završila kao i moguća saradnja. Čekam i druge da vidim šta imaju da kažu.
Loša starna siporeksa je i ta , da je slab zvučni izolator.
Pišem iz prve ruke, jer mi je hiša izgrađena sa siporeksom, 1989-90 godine. Gradio sam. Polagao ploščice sam. Montirao kuhinjske elemente. Montirao umivaonik,....... Prolistaj forum.
Šta znači slaba zvučna izolacija? Da li to znači da kroz zidove čujem spoljašne zvukove kao da je ,na primer, otvoren prozor?
Čitam forum već par meseci, skoro sve teme vezane za zidanje kuće i Ytong. Iskustva pojedinih članova su mi puno pomogla, kao i to što neki stručnjaci u građevini prenose realnu sliku iz svog iskustva u radu sa giterom, termoblokovim i gasbetonom. Sve to i jeste bio odlučujući faktor da ozbiljno razmišljam o izgradnji kuće sa Ytongom.
Hvala vam svima na pomoći.
Sad krećem u potragu za stovarištima koji ne naplaćuju 200% od veleprodajne cene. Ako neko ima neku preporuku za stovarište Ytong materijala neka piše. Pošto ću zidati u Surčinu, svako stovarište u krugu od 50km može da dođe u obzir.
mene samo zanima kako je isplativije ytong kad za m2-ytong ti treba 16-19 eura a za giter blok 770din posto 31 din je jedan blok a 25 treba da udje u kvadrat????to da se brze gradi to je tacno ali ne bi reko i isplativije
Zdravo svima,
Ne razumem kako je ytong jeftiniji od giter bloka kada je:
zid od ytong bloka sa stiroporom 5cm i fasadom = 2.905 rsd/m2
zid od giter bloka sa stiroporom 14cm i fasadom = 1.861 rsd/m2
Da li si računao potrošnju maltera kod zidanja giterom, spoljno i unutrašnje malterisanje, gletovanje...?
Ytong zidanje je možda skuplje, ali ne toliko koliko si ti sračunao i sa tom razlikom u debljini stiropora.
Ja upravo zidam kuću od ytonga, 150 m2 neto, sa TB30+ spoljašnje zidove i TB20 za unutrašnje i cena sa lepkom i plasterom je 2700 din/m2 zida.
Evo i ja posle 10 godina patnje sa birokratijom napokon uspeo da stavim pod krov moje zdanje.
Preneo bih vam moja iskustva, ono nepristrasno koliko to moze biti,
Pre 10 godina sam podigao prizemlje visine 3m, od ytong blokova i u njemu zivim vec 10 godina. U Bijeljini moji imaju kucu od giter bloka +8cm demit. Razlika je u svim parametrima jako velika.
Leti je gas beton daleko prijatniji, sporije se zagreva prostorija i maltene ako su roletne navucene i pored 40 stepeni napolju, u 4 kad dodjem sa posla, ceka me prijatna hladovina. Klimu i ne palimo uopste. Za zimu, oko 45m2 prostora koji grejemo, koristimo TA pec od 4,5 KW, i po potrebi norveski radijator. Racun nikad nije presao 8000 dinara za struju, mada ja i leti dobijam oko 5-6000 jer je u garaznom delu radionica gde se stalno radi, vari, brusi, farba i slicno. Zimi se svakako radonica manje koristi.
Zvucna izolacija je vise nego neralno dobra, Dnevni boravak i garazu deli samo zid od 20 cm na koji je lepljen rigips. Kompresor koji drci da usi probi u garazi, u dnevnom boravku se jedva cuje da je ukljucen i to samo ako televozor ne radi ili je utisan skroz. Dok kod mojih u blokovskoj kuci u drugoj sobi se cuje i kad se okrenes u krevetu, i u trecoj sobi se cuje kad se pusti voda u vodokotlicu. .
Polovina prizemlja mi je bila opsivena stiroporom 5cm na koji je navucen lepak i mrezica, druga polovina gde je garaza nije bila izolovana, i sto se tice upijanja vode nikad nisam video ni jednu jedinu fleku na zidovima niti je gde propustilo unutra, iako je blok bio izlozen vanjskim uticajima, kisi, snegu i vetru. Spavaca soba je par godina bila bez spoljne izolacije, a unutra je rigips direktno lepljen na zidove i nikad nije postoja trag vlage, budji ili bilo cega sto ima veze sa vodom.
Doduse, letos su mi ove kise napravile haos, dok nismo digli drugu plocu kuca mi je bila kao bazen, sve pod vodom, ali to je vec druga prica...
NIsam se zaista dvoumio oko toga sta uzeti kao materijal za dalje radove, posto sam malkice povisio kucu za nekih 2 sprata i 350m2, samo sto sam otkio SIMCOR siporeks rumunski neki, koji je mnogo jeftiniji od ytonga a isti sastav i karakteristike. on je 60 digacak, 25 visok i sirina po zelji, a cena mu je ista kao ytong po komadu stim sto je ytong 62,5x20xsirina, pa izadje znatno jeftinije. Stavljao sam i njega i ytong u vatru, busio, zakivao eksere, bacao sa ploce na zemlju/asfalt/beton i u sustini sve je identicno, nema ama bas nikakve razlike., sem sto simcor nema one falceve koje ytong ima i koji bi trebalo da sluze za bolje uklapanje ali u praksi odbijaju i onemogucavaju da se blokovi uklope kako valja.
U sustini zidanje jako brzo ide, izolacija je fantasticna. Plocu smo radili klasicnu sa fert gredicama, stim da imam i upustenih greda u prostoru dnevnog boravka jer sam zeleo veci slobodan prostor bez stubova, pa je to malo poskupelo gradnju. .
Neko je pitao oko cene. Pa ono, ako se radi kako valja, uz postovanje svih procedura i stvari koje treba da se urade, sprat od 135m2 kosta oko 9000e materijal, sa sve plocom i pregradama, stim da ne racunam salungu, daske i tako to, vec samo ono sto je ugradjeno. Lepka je otislo cini mi se 70 dzakova po 25kg za dva sprata i kalkane ili ti badze na krovu na dve vode.
Mada svakako sta god pricali i na njega mora neka izolacija da ide, makar 5cm stiropora, jer nema te sile i majstora koji ce ozidati da to bude u milimetar, da nema nigde medjuprostora medju blokovima i slicno.
Iskreno, ja stvarno posle 10 godina provedenih u prizemlju, nisam uopste razmisljao oko materijala kojim cu da zidam, jer sta god stavljali na papir, slusali price o radijacijama,(to ko god dodje vi disi siporex, odmah se sjeti da je engde cuo da neko pominje radijaciju hehe,,,) razlika u svim parametrima je jako velika da bi se uopste i raspravljalo.
Sto se tice postavljanja kuhinjskih elemenata i slicno, kao sto postoji tipl za beton, tipl za blok i ciglu tako postoji i za siporex, isto kao sto beton tipl ne moze da drzi u giter bloku vec ga polomi, tako i tipl zasiporex zavrsava svoj posao besprekorno. Mada ko sumnjate da ce se iscupati recimo bojler, izbusite recimo dvije rupe fi 10mm pa u njih nakucate dvije armature rebraste fi 12mm i nema te sila koja ce iscupati iz zida, naravno ako ne vuce u pravcu u kom su zakucani. Nosac za tv sam zakucao sa 8 eksera 15tica i lopovi kad su pre par godina probali da ga iscupaju iz zida, nisu uspeli hehe...
Eto nadam se da vas nisam smorio puno....pa ako sta mogu pomoci, tu sam. Eh da, nisam gradjevinac, nije mi to struka....pa vam sa strucne strane jako slabo mogu pomoci.
Ovo sto je @BOSSKE napisao je vrlo tacno. Ja sam u Ytong kuci od 25cm, sada je stavljen stiropor 15cm. Te price da ide samo gletovanje iznutra su tacne ali pod uslovom da se nadje jaaako dobar majstor koji je obavezno duplo skuplj nego zidanjem sa ciglom. Majstor ce se nahvaliti da on to radi sve pod konac i da moze da se gletuje ali posle to bude sasvim druga prica, a tada je vec kasno. Zato racunajte na neko najmanje "blago" malterisanje plasterom ili redovno malterisanje.
Sto se tice racuna za struju ja sam prosli januar imao oko 9-10.000 za grejanje s tim da je to skoro trecina godisnjeg racuna. Bio je hladan januar. Imam puno prozora i gornja ploca nije bila najbolje izolovana. Da sam mogao da koristim samo jeftinu struju racun bio bio 3.000 (ali to je i TP vazduh-voda).
Sto se tice leta to je sasvim tacno. Vrlo prijatno. Klima jedva da je i radila par dana. Tako i ovo leto, par dana radila. Mi uglavnom drzimo otvorene prozore po ceo dan i radimo od kuce pa se i brze ugreje nego kod nekoga ko zatvori sve, zamraci i ode od kuce. To je ogromna razlika.
Sto se tice zvucne izolacije... sasvim ok, bolje od giter bloka sigurno.
Jedina veca razlika sa prethodnim postom je to sto se meni pojavila vlaga. Bila je oluja i kisa je padala horizontalno i nabijala na zid. Ne pamtim takvo nevreme. Nema ulice u kraju da nema barem jedno iscupano drvo. Zid mi je bio mokar cak i ispod opsava tako da je kisa isla i prema gore kako je vetar nosio. Tada je i probilo na par mesta na fugama, Tacno su se ocrtale fuge na zidu sa unutrasnje strane. Lepak iako je 1mm on mnogo bolje provodi vlagu.
Problem sa Ytongom je sto isporuce pola polupano a ovamo kao prave zljebove da bi to bilo savrseno.Problem je naci dobrog majstora, kao i za bilo sta.
mladene kažeš da imaš 65m²+38m² stambene površine? Ili je nešto drugo? Kolika je snaga pretpostavljam "gasne terme" za grejanje? Kada budeš stavio izolaciju na kuću minimalno 5cm (mada kažu da je optimum 8 cm); kasnije ću objasniti i zašto; reći ćeš sebi sigurno "U j.... kakva je ovo razlika."
Ne znam koliko je ko upućen u pojmove obična kuća, niskoenergetska kuća i pasivna kuća.
Da bih to mogao svima na pravi način da dočaram idemo ovako:
http://hr.wikipedia.org/wiki/Koeficijent_prolaska_topline (ovo je hrvatski link, za lakše razumevanje, a za teže evo ga i nemački http://de.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rmedurchgangskoeffizient), na hrvatskom linku možete videti neke osnovne stvari, a na nemačkom između ostalog postoji i u donjem delu strane tabela, koja je inače na hrvatskom samo prepisana sa engleskog (da se ne mučite da tražite na engleskom), što je naravno za svaku pohvalu jer nema ni jedne stranice na srpskom). To bi dakle bio uvod u celu priču. Za prevod naravno konsultovati našeg prijatelja Google. To je inače ova U vrednost koju ću dole koristiti. Jedinica je W/(m² * K).
Pa sada dolazimo na ovaj link: http://de.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rme%C3%BCbergangskoeffizient ;
i zatim ovaj http://de.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rmeleitf%C3%A4higkeit#Beispiele_f.C3... ;
kao i ovaj http://de.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rmed%C3%A4mmung ;
i još ovaj http://de.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rmedurchlasswiderstand .
Nažalost znam da je ovo možda previše za razumeti odjednom, ali ne postoji jednostavan odgovor, osim recimo jednog ovakvog: ciglom se zidalo od pamtiveka, to svi znaju (U(24cm)=1,5 W/(m²K)) ili U(36,5 cm)= 0,8 W/(m²K), pa su zatim došli blokovi sa šupljinama (jer je vazduh najbolji izolator), zatim siporeks blokovi (sada YTONG) U(30cm)=0,30W/(m²K) i recimo stiropor kao izolacija U(10cm)=0,35 W/(m²K). U prevodu bi glasilo ovako: skoro 1m zida od cigle ima istu toplotnu provodljivost kao 30 cm YTONG-a ili recimo 10cm stiropora.
Granica do koje ide ekonomska isplativost stiropora je nekih 20 cm, preko toga nije direktno srazmerno uloženom, osim naravno u slučaju pasivne kuće gde je izolacija do 40 cm.
Svi znamo da majstori lažu i mažu, kao i trgovci, tako da je u veeelikom broju slučajeva da sami uzmete stvar u svoje ruke, naravno čast izuzecima. Mislim da je uvek bolja varijanta da sam odradiš nego nekom da plaćaš, naravno šta možeš sam ok, a šta ne onda moraš da platiš i gotovo, ali si opet makar nešto uštedeo.
Što se tiče zidanja, neosporno je da je ytong lakši i sve je lakše, no šta se meni lično ne sviđa to je čvrstina, ali to je moj problem. Ipak su zidovi od cigle i blokova neuporedivo čvršći i bolji, ali su na žalost nikakvi izolatori, te s toga "zahtevaju" dodatnu izolaciju u cilju uštede na zagrevanju.