Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Alat za secenje behatona
Obrada nejednake gradje
Šta rastvara vosak ?
Fert i plafonske garnisne

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Uradi sam » Kućna tehnika

Hidropak Sever - zastita od pregrevanja

3 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Sat, 06/10/2012 - 20:50
Hidropak Sever - zastita od pregrevanja
#1
micha56
micha56's picture
Offline
Registrovan dana: 06/10/2012
Poruke:

Dragi prijatelji - imam problem i izvesna resenja za njegovo resenje, pa bih hteo da vas pitam da li je to moguce.
Naime, imam monofazni Severov hidropak, sa rezervoarom od 25 l i vazdusnom sklopkom koja regulise pritiske ukljucenja i iskljucenja (fabricki nastelovano). Taj hidropak koristim za povlacenje vode iz vodovodne mreze i pravljenje pritiska u kucnoj vodovodnoj mrezi, jer je gradski vodovod vrlo cesto sa slabim pritiskom, pa imam problema sa tim. To sve radi kod mene savrseno sa hidropakom i nemam nikakvih problema sve dok ima imalo vode u vodovodnoj gradskoj mrezi.
Ali moj problem nastaje kad nestane vode u gradskoj mrezi. Tada pumpa ne moze vise da "nabije" pritisak i radi neprekidno "u mestu", sve dok ne pregori motor, a ja to ne cujem, jer je sve to u sahti ili nisam kod kuce ...
Dva puta do sada cuo sam taj neprekidni rad motora, ukapirao da nema vode i blagovremeno iskljucio hidropak iz elektricne mreze, ali zadnji put nisam bio kod kuce i motor mi je pregoreo. Sve u svemu opravka - vinklovanje motora sa zamenom lagera i semeringa iznela me je 40 evra i 2 dana sam bio bez vode u kuci. Katastrofa.

Pitanje - Da li mogu da postavim neku temperaturnu zastitu na motoru, koja ce da odreaguje u momentu kada motor pocne da se greje, jer radi neprekidno (nema vode i ne moze da nabije pritisak i iskljuci se)? Razmisljam o obicnom termostatu iz bojlera - onom kontrolnom (sigurnosnom), jer on ima jace kontakte, a davac da smestim izmedju rebara motora. Ako je to moguce - koja bi to temperatura rebara trebala da bude, na kojoj ce termostat odreagovati i iskljuciti motor?

Unapred hvala na odgovoru i ne zamerite mi na opsirnosti.
Ako su Vam potrebne tacne karakteritike motora i pritisci ukljucenja i iskljucenja, to mogu da Vam prenesem sutra ujutro, a sad samo znam da je to motor Sever 4, a pritisci 1,3 - 3 bara.

Top
  • Login or register to post comments
  • 5004 prikaza
  • Za printanjeZa printanje
Tags:
  • Kućna tehnika
Sat, 06/10/2012 - 22:54
Pa to sa kapilarnim
#2
ognjeni_zmaj
ognjeni_zmaj's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 13/09/2009
Poruke:

Pa to sa kapilarnim termostatom iz bojlera kod mene u selu preventivno stavljaju masovno kao zaštitu od "izgubljenog stuba" a to je isto to(rad pumpe na suvo,pojačano trenje koje dovodi do zakočenja pumpe i pregorevanja namotaja).To ti je definitivno najjevtinije rešenje mada ne i sto posto efikasno(motor će ponovo startovati kad se ohladi,bez obzira dal je voda stigla i tako u nedogled).Imaju sad neki"akva-stop"senzori...

Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 07/10/2012 - 10:09
Zahvaljujem na odgovoru
#3
micha56
micha56's picture
Offline
Registrovan dana: 06/10/2012
Poruke:

Zahvaljujem na odgovoru @ognjeni zmaj - pa dobro i to je nesto. Bar nece u prvih nekoliko hladjenja i grejanja da pregori. Pa valjda cu dotle nedostatak vode ipak da primetim.
Nego, znas li na koju temperaturu postave taj termostat da iskljuci struju i da li platinska dugmad drze dobro kontakt ili ipak mora sa ugradnjom nekog dodatnog releja, koji ce termostat da koristi samo kao pobudu, a glavnu struju za motor ipak da prenosi on?

Inace da dodam - sad sam pogledao na plocici motora i tu izmedju ostalog pise:

Type: 1A-SN8M
O: 2860 o/min
P1: 1,1 kW
A: 5,9
CI: F
IP: 54
IM: 83
cos(grcko slovo fi): 0,85
Q: 32270 f min
p max: 3,8 bar
H: 38-0 m
Hus: 0-7,5 m

Nadam se da ce ovo da Vam ukaze o kojoj amperazi se radi za rad motora, a narocito za startovanje, jer je tada, mislim, veca amperaza. A motor vrlo cesto ukljucuje i iskljucuje, tako da je ta amperaza startovanja definitivno najbitnija.
Ovo pitam zbog dimenzionisanja kontakta na termostatu, jer predpostavljam da ih ima i jacih i slabijih.

Veliki pozdrav!!!!

Top
  • Login or register to post comments