Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

Brisaje naloga- trajno
Gasenje naloga
Uredjivanje dogradjene pr...
HILTI i motorna testers z...

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Uradi sam » Obrada drveta

Prostorna tehnika-skulptura u slici

43 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Mon, 29/03/2010 - 23:55
Prostorna tehnika-skulptura u slici
#1
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Evo otvorio sam novu temu pa da smjestim u jedan post sve vezano za ovaj rad


Snimio sam ovu kompoziciju iz dva različita ugla, kako bi se koliko toliko dočarala ta tehnika, naravno u prirodi to izgleda daleko uvjerljivije. Ovdje se ne radi samo o pokušaju "kopiranja" likova sa predloška, već se uz pomoć sjenki i ostalih detalja na predlošku izvlači i treća dimenzija, izvođenjem detalja u duborezu u mnoštvu perspektiva. Kao predložak za ovu kompoziciju sam koristio grafiku poznatog grafičara iz 19.stoljeća Gustava Dorea, "Razgovor Isusa Hrista sa Samarjankom".

Kao što sam naveo u ranijoj temi, već duže vrijeme ne radim ovakve stvari, iz nekih objektivnih razloga, ali se nadam da ću ipak vremenom nastaviti dalje. Ovdje bih još postepeno izložio neke detalje koji nisu obuhvaćeni mojim linkom (tehnika rada, neki od predložaka pojedinih kompozicija, alat i sl.)
Toliko za sad pa do slijedećeg posta (nadam se da ovo urednici neće smatrati kao nekakvu reklamu).
pozz

www.igor-pesocki.de

PS. lutajuca hvala za komentar i prijedlog.

  • dsc04154.jpg
  • dsc04155.jpg
  • dsc04156.jpg
  • dsc04157.jpg
  • dsc04158.jpg
  • dsc04159.jpg
  • dsc04160.jpg
  • picture 607.jpg
Top
  • Login or register to post comments
  • 9655 prikaza
  • Za printanjeZa printanje
Tags:
  • Obrada drveta
Tue, 30/03/2010 - 10:09
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#2
lutajuca
lutajuca's picture
Offline
Registrovan dana: 13/12/2007
Poruke:

Ovo fantastično izgleda.... šteta bi zbilja bilo da se ovome ne vratiš.... U duhu ssm-a , očekujemo uskoro i nagoveštenu priču o tehnici, alatu, očekivanim i neočekivanim problemima...

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 30/03/2010 - 22:39
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#3
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Evo još jedan rad, od ukupno tri koje sam zadržao za nas, kao i motiv po kojem je rađen. Opet je u pitanju grafika,“razgovor Isusa Hrista sa Nikodimom“, predpostavljam takođe od Dorea iako nije podpisana. Ovaj rad je iz ranijeg perioda, oktobra 1996.(radio sam ove duboreze od 1996-2000), tako da nije izražena neka perfekcija kod obrade likova, ali jeste prostorni efekat zbog samog motiva likova unutar prostorije.

Evo kako to izgleda slikano iz različitih uglova,

I prikaz pogleda iz „nulte tačke“

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 30/03/2010 - 22:43
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#4
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

lepo pesek nema šta skidam kapu video sam tvoj sajt sviđa mi se
pozdrav

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 30/03/2010 - 23:03
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#5
radenko
radenko's picture
Offline
Registrovan dana: 19/03/2009
Poruke:

Svaka cast majstore radovi su za cistu 10 a i vise . Pozdrav od Radenka Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 31/03/2010 - 23:39
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#6
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Hvala Peri i Radenku, a sad idemo dalje. Evo jedne ikone koje nema na linku, radi se o obradi ikone Bogorodice iz 17.stoljeća, karakteristična po tome što spada među rijetke vizantijske ikone gdje je Isus prikazan bez oreola. Inače crno-bijelu kopiju sam dobio od jednog Grka prilikom izložbe u Solunu, koji je tražio da mu po njoj napravim mali broš samo sa glavama Bogorodice i Isusa. Pošto mi se svidjela i vrlo je neuobičajena, odlučio sam da je napravim za nas u cjelosti.

Ukupno sam obradio oko 25 vizantijskih ikona (ima i jedna Madona od Albrehta Durera) i skoro sve su otišle kao poklon (ne bih da obrazložem zašto). Primjetio sam u forumu radove člana danijelevuksanović, koji su izvedeni do perfekcije, takođe u tehnici visokog reljefa samo za razliku od mojih, sa bogato ukrašenim ramom. U razgovoru sa Mitropolitom Amfilohijem, kao i sa jednim sveštenikom, predavačem u cetinjskoj bogosloviji (inače magistar istorije umjetnosti) koji je pažljivo pratio moj rad od samog početka, rečeno mi je da ovakva tehnika nije kanonski prihvatljiva za pravoslavnu crkvu, jer crkva poznaje samo plošnu tehniku, odnosno ikonopisanje. Tu su mnoge stvari ostale nedorečene, posebno što sam u nekim muzejskim katalozima našao primjerke vizantijskih ikona rađene u drvetu visokim reljefom, stare nekoliko stoljeća, tako da je sve to skupa za mene ostala nekakva misterija. U svakom slučaju nisam podrezivao ikone, odnosno odvajao od podloge.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 01/04/2010 - 10:33
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#7
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

po meni u duborezu nema pravila al neću da raspravljam već sam dobio po glavi jednom u takvoj diskusiji
da su i veliki umetnici gledali na neka pravila danas nebi imali čemu da se divimo

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 01/04/2010 - 23:03
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#8
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

peradetlic wrote:
po meni u duborezu nema pravila al neću da raspravljam već sam dobio po glavi jednom u takvoj diskusiji
da su i veliki umetnici gledali na neka pravila danas nebi imali čemu da se divimo

Nemam završenu nikakvu likovnu školu (elektroenergetičar), iako sam kao mali dobro slikao i crtao, tako da ne bih mogao kompetentno ući u nekakvu diskusiju povodom ove teme. Ono što sam zapazio i što je po meni fakat, kod današnje umjetnosti vještina izrade nekog rada je u drugom planu, a nekakva “ideja” je primarna. Zato imamo izložbe sa gomilom nekakvih instalacija i “umjetničkih djela” koje razumije samo vrlo uzak krug ljudi. Fakat je isto tako da možete biti drugi Mikelanđelo, ali ako nemate barem 20000€ za organizovanje jedne kvalitetne izložbe u kvalitetnom prostoru, džabe vam je sav trud. Sve u svemu, današnja umjetnost je jedan veliki biznis, ne samo na našim prostorima već i u inostranstvu, to sam se uvjerio na svom višegodišnjem iskustvu i nekoliko izložbi što sam imao (na žalost ni jedna na adekvatnom nivou).
Ovdje se ne radi o nekakvim pravilima u duborezu, radovi u ovoj tehnici su mogli biti rađeni i u kamenu i isto bi prošli kod Pravoslavne crkve. Plitki reljefi su često zastupljeni kod ukrašavanja Pravoslavnih crkava (valjda se i to tretira kao nekakva plošna tehnika) i nitko od sveštenika nije sporio kvalitet i duhovnost mojih radova, naprotiv, s jedne strane svi su bili oduševljeni, a s druge zatečeni i u nekakvoj dilemi. Kanonska pravila Pravoslavne crkve, za razliku od npr. Katoličke, su vrlo kruta (makar ima primjera gdje bi se to moglo opovrgnuti, ali bih išao previše u off) i da nije tako, Pravoslavna crkva ne bi bila to što jeste. Ja doduše nisam bio aktivan već desetak godina, tako da ostavljam neku rezervu, možda se po tom planu ipak nešto promijenilo.
Eto toliko, neka sad mene lupaju po glavi koliko hoće, baš me briga.

U nastavku ću izložiti skenirane fotografije tri kompozicije i originalne motive na osnovu kojih su napravljene, inače se radi o prerađenim ilustracijama iz bečko-lajpciške biblije.

“Skidanje Isusa Hrista sa krsta” je moja prva kompozicija, što se i može uočiti usporedbom mojih kasnijih radova.

„Stišavanje bure na galilejskom jezeru“ je kompozicija u najvećem formatu koji sam pravio (565x540mm), a daska je napravljena iz 4 dijela, spojenim kvalitetnim stolarskim spojevima i umetanjem sa zadnje strane poprečno dvije konusne letve, kako se sve skupa ne bi vremenom krivilo (nešto kao kod originalnih ikonopisanih ikona na lipovoj dasci). Sama priprema je uzela dosta vremena, ali se zato sastavi vrlo teško uočavaju. Pjena od valova je dosta privlačila pažnju kao tehnički detalj duboreza, ali o tome ću u drugom dijelu.

„Prorok Danilo u jami sa lavovima“ je kompozicija manjeg formata, ali sa vrlo izraženim prostornim efektom, što na žalost ne mogu slikati iz uglova, jer nije više kod mene.

Evo to bi bilo nekoliko radova za početak, a u nastavku nakon kratke pauze, pokazati ću alat i neke tehničke detalje vezano za ovaj duborez.
pozz

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 01/04/2010 - 23:11
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#9
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

sve je ovo lepo i lepo odrađeno ali mene zanima jel imaš neki rad ala-pesek da je tvoja kreacija fantazija ove replike i kopije me ne uzbuđuju tolko ko nekada davno više me interesuje dal si radio nešto da je lično tvoje
pozdrav :bye2 :bye2 :bye2

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 01/04/2010 - 23:38
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#10
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Ne, imao sam u planu da pravim neke realne situacije iz života, običaja i sl. nešto u obliku ovih izloženih kompozicija, međutim ovakav rad zahtijeva jako puno vremena i koncentracije, odnosno trebao bih raditi samo to i ništa drugo. Važno je da se savlada tehnika, a motiv treba "uloviti". Naravno tu je i problem financijske prirode, kako to i na osnovu čega procijeniti, bez dobre izložbe na pravom mjestu to se ne može ni prodati kako treba, a treba i živjeti od nečega. U svakom slučaju razmišljam o tome.

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 02/04/2010 - 22:04
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#11
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

sad tek ne razumem zašto je problem finansijske prirode raditi nešto šta voliš
ili izložbe

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 04/04/2010 - 00:55
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#12
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

peradetlic wrote:
sad tek ne razumem zašto je problem finansijske prirode raditi nešto šta voliš
ili izložbe

Pero baš hoćeš da uđeš u moj kućni budžet, ne znam samo da li te to stvarno interesuje ili si htjeo samo malo podignuti ovu temu gore. :hh

Ali kad smo već kod izložbi, evo da napišem jednu malu priču vezano za to, može koristiti svima koji imaju malo veće ambicije da izlažu svoje radove negdje vani (u Srbiji ne znam kako stoje stvari).
U periodu dok sam stvarao svoje radove, imao sam tri izložbe u CG i po jednu u Grčkoj i Njemačkoj. Što se Crne Gore tiče, ne mislim da je to neka dobra destinacija za pravljenje kvalitetnih izložbi, a navesti ću primjer i zašto. Uzeti ću primjer galerije „Centar“ u centru Podgorice, koja bi trebala biti jedna reprezentativna galerija, gdje sam negdje početkom 1998. molio da mi ustupe prostor za izlaganje, ali su me glatko odbili navodno zato što nemam diplomu likovne akademije. Ponudili su da pokušam u prostoriji „Perjaničkog doma“ i to kao nije bilo izvjesno (tko poznaje Podgoricu, zna o čemu pišem). Možda mjesec dana poslije, šetao sam bulevarom pored „Centra“ i vidim unutra izložene nekakve mermerne stepenice, klupice, bankove i slične proizvode, pa svratim da vidim šta je to. Neki privatnik je mašinski obradio razne vrste mermera i granita, a kao katalog su mu bile ukoričene male pločice granita u raznim bojama, dakle nešto što nema apsolutno nikakve veze s umjetničkom galerijom već bi trebalo da se izlaže na građevinskom sajmu. Ali šta ćeš, čovjek mora da je negdje nabavio akademsku diplomu, pa može da izlaže šta hoće.
Zato sam ja, da se revanširam, nekako „izmuvao“ nekoliko kvadrata izložbenog prostora na sajmu turizma i informatike u Budvi, gdje je prošao buljuk ljudi koji naravno nisu došli da gledaju moje radove, već je svako išao svojim poslom.
Jedna izložba je bila u prostorijama radio-stanice „Svetigora“ na Cetinju, na dan njezinog otvaranja. Tom prilikom je svečanost udostojio svojim prisustvom pokojni Patrijarh Pavle i došlo je oko 200 ljudi, normalno da uzmu blagoslov od Patrijarha, a razgledanje je bilo u drugom planu. Treća izložba nije vrijedna pomena, pa neću o tome ni da pišem. U par galerija koje nešto vrijede, dobio sam samo obećanja ali nikada poziv. Pokušao sam da se učlanim u Udruženje likovnih umjetnika CG, ali ni tu ništa, navodno opet fali diploma, iako znam da je bilo članova koji su samouki i njihovi radovi se ne mogu ni primaći većini koji su izloženi u ovom forumu.

U jesen 1997. u manastir „Ždrebaonik“ blizu nas došao jedan Grk, sa punim autom poklona za crkvu, navodno neki dobrostojeći lik. Povezao sam se preko sestara sa njim i kad je vidio moje radove, odmah je pristao da mi pomogne organizovati izložbu u Solunu, odakle je došao. Tu je bilo priče o kvalitetnoj galeriji, novinarima, TV-u, katalozima i svemu što prati jednu izložbu (sporazumjeli smo se na njemačkom), da bi moja supruga i ja zapucali za Solun, mjesec dana prije planirane izložbe. Ta godina je bila nekakva „godina kulture“u Grčkoj, a Solun je bio pun stranaca „kao oko“ i jedva smo našli smještaj za par dana koliko smo namjeravali ostati. Došli smo samo da se uvjerimo da je sve kako je čovjek ispričao i tamo smo vidjeli jedan ne velik, ali pristojan prostor, relativno blizu centra, unutra izložene nekakve slike, a svi prijatni i uljudni. Usput sam pogodio posao za neke sitnice u duborezu sa jednim drugim Grkom i vratili smo se kući, puni optimizma kako će ovo uz dobar marketing biti „puni pogodak“.
Nakon mjesec dana sam došao s radovima, sve postavio i sve mi se činilo super. Drugi dan dođem u „galeriju“, kad tamo sve puno stolova i stolica, otvorio se šank, a ja se uhvatio za glavu, šta je ovo ljudi? Oni mi tek tada objasniše da je to u stvari klub ruskih iseljenika, gdje se oni sastaju i druže, a moji radovi su im baš fino uljepšali prostor. Vidim da od televizije i novinara nema ništa, oni nekako ubacili nekakvu muziku unutra, to počelo da se pije i pjeva onako „po ruski“, a ja popizdio sve u šesnaest i sve gledam da mi netko pijan ne zakači koji od duboreza. Dođe Grk koji mi je sve to „organizovao“ i pitam ga šta je ovo, a on mi odgovara kao „šta bi ti htjeo, ovo je baš lijepo“, sjedne za stol i uživa u pjesmi. Tražio sam da pokupim svoje radove i idem kući, međutim oni rekoše kako je to sve planirano i da moram ostati do kraja (19.11-03.12.). Ipak sam uspio skratiti tu farsu za 4 dana. Tu se naravno skupljalo uglavnom rusko društvo, skoro uvijek iste face, ali se ipak tu našao i jedan naš čovjek iz Beograda koji je radio kao instruktor u jednoj školi ikonografije, te me pozvao da budem gost u školi ta 3-4 dana.

(nisam znao da mi ime i prezime na grčkom izgleda ovako smiješno)

1999. godine sam morao otići za Minhen, ne vezano za moje radove, a prethodno su moji rođaci što žive tamo ponijeli sa sobom par kompozicija. Usput sam našao u Minhenu jedno od njihovih umjetničkih udruženja i prezentirao te radove, pa je nedugo nakon toga uslijedio pismeni poziv za učešće u jednoj grupnoj izložbi. Poučen lošim iskustvom na srpsko-makedonskoj granici pri povratku iz Grčke, kad nisam imao potrebnu papirologiju za prenošenje radova preko granice (carinska deklaracija), odradio sam taj posao za Njemačku (oko 200DM), tri puta putovao do njemačkog konzulata za Sarajevo zbog vize i konačno sam bio spreman za veliki put. Planirao sam iz Podgorice avionom do Frankfurta pa vozom do Minhena, a nosio sam sa sobom oko 50kg samo duboreza (sve kompozicije imaju drvene transportne kutije).

Dođem na podgorički aerodrom nekih 40min. ranije, kad tamo nema nikoga, pitam osoblje šta je s mojim letom, a oni mi odgovoriše da trčim brzo na pistu jer avion ode. Ko blesav sam projurio kroz izlaz, nisu mi ni tražili pasoš i kartu i onako s 50kg mojih radova (srećom sam sklepao nekakvo postolje na točkićima) i ličnim stvarima bukvalno trčao 150-200m po pisti dok nisam došao do aviona, od kojeg su već odmaknuli stepenice za ulaz. Tu sam se kratko posvađao sa aerodromskim osobljem, dok mi nisu ubacili prtljag u „gepek Fokera“ kao da su to džakovi s krumpirom. Napokon sam ušao u avion i onda ukapirao da je jedan od putnika bio i tadašnji ministar inostranih poslova CG Branko Perović, pa mi je bilo jasno zašto su krenuli tako rano.

Kad smo došli u Frankfurt, ponovo šok, na carinskom prelazu nisu mi uvažili CG carinsku deklaraciju i zaplijenili mi kompletnu postavku duboreza. Tu sam se posvađao sa jednom vrlo neljubaznom njemačkom policajkom i na kraju sjeo u voz za Minhen. Krenuo sam 7 dana ranije, kako bih posjetio neke prijatelje i poznanike, te nekako organizovao razdjeljivanje već odštampanih pozivnica, ali sam te dane morao iskoristiti da nekako vratim moje radove, kako bi uopće učestvovao na izložbi. Posjetio sam organizatorku izložbe, objasnio problem, međutim iako je poziv i sve ostalo bilo regularno, samo je slijezala ramenima i rekla da je u toj situaciji nemoćna da bilo šta uradi. Na sto jada sam na kraju došao do svojih radova, novi papiri i troškovi prevoza Frankfurt-Minhen su koštali oko 600DM, a radove sam podigao bukvalno na samo otvaranje izložbe. Izložba je bila prilično slabo posjećena, poneki izlagač je prodao nešto jeftinih suvenira, ja naravno ništa.

Vratio sam se natrag s nekakvom raspalinom od auta što mi je šurak poklonio jer više nije mogao proći slijedeću registraciju i za divno čudo došao sve do kuće, da me nitko nije pogledao i bez ikakvih problema. Međutim, problemima još nije kraj, iz CG carine zovu nakon nekoliko dana da im donesem njihovu carinsku deklaraciju, kako bi razdužili njihovu evidenciju, ili kako to već ide, a ja je nemam jer mi je sve ostalo na njemačkoj carini. Na kraju sam morao platiti još 100DM za izradu novih papira.
Da ne bi bilo sve tako crno, ipak sam prodao nešto od radova i to uglavnom po cijenama koje sam odredio, ali potpuno nevezano za izložbe i to u nekom periodu od 2 godine.
Pošto se radilo o povelikim iznosima, porodica je rekla „bolje vrabac u ruci, nego golub na grani“, razdužili smo dugove, uložili u materijal za kuću i onda sam umjesto duboreza gradio kuću.
Pero, jeli ti sada barem djelomično nešto jasno? :hh

Nadam se da će urednici imati razumijevanja za ovako dugi post, ipak je Vaskrs.
Želim svim forumašima ugodne praznike, HRISTOS VASKRESE!

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 04/04/2010 - 19:01
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#13
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

jeste jasno mi je ali na sve ovo kažem
ja sam stalno radio i što duborez ili slikanje i kad nisam imao leba da jedem i kad sam kuću gradio da toga nije bilo ja bi crko odavno to mi je ventil za opuštanje paralelni svet sa ovim u kojem živimo

a za izložbe imao sam par ista stvar nemaš likovnu akademiju tra lalal
posetilaca nema itd.zato više i ne idem

i na sve to ja i dalje rezbarim i rezbariću dok god budem mogao samo mi žao ovaj jedan život je mali da izrezbarim sve moje vizije

ps. nego idemo dalje rekao si potavićeš i alat e to me interesuje i ova tema
pozdrav :bye2 :bye2 :bye2

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 05/04/2010 - 16:34
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#14
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

peradetlic wrote:

a za izložbe imao sam par ista stvar nemaš likovnu akademiju tra lalal
posetilaca nema itd.zato više i ne idem

ps. nego idemo dalje rekao si potavićeš i alat e to me interesuje i ova tema
pozdrav :bye2 :bye2 :bye2
Nisam baš dobro razumio ovo gore, ali bih zaključio da je situacija u Srbiji slična kao u CG, što se tiče izložbi i odnosa prema umjetnicima (lokacija kekenda znači Kikinda ili...)

Da, kao što sam rekao idemo dalje, evo za početak drvena kutija s alatom, možda će se neki razočarati kad vide s čime sam radio svoje duboreze, ali barem meni, nije primaran nekakav ekstra kvalitet alata (barem što se sječiva tiče), pa sam samim tim bio pošteđen potrage za nekakvim firmiranim dlijetima i sl. Svi ručni alati su uglavnom malo prerađeni jeftini proizvodi sa buvlje pijace ili ručno rađeni od reznih čelika, šarafcigera i sl. Prilikom izrade duboreza, pojavi se potreba za nekim specifičnim oblikom noža, kako bih obradio samo neki mali detalj i tada može da posluži čak i žica od kišobrana, takvi „alati“ nakon završenog posla obično završe u smeću.


Kao što se vidi ne koristim klasični drveni batić, nego skraćeni metalni čekić, odgovarajuće težine, ali sam morao zamjeniti drvene drške na dlijetima plastičnim. Naravno to nije obična plastika, već nekakva ekstremno čvrsta masa (bijele drške), po kojoj možeš mlatiti koliko hoćeš, a da ne puca i metalni dio ne utone unutra ni milimetar. Zato kada dođe vrijeme za zamjenu pojedinog alata, drške svakako ostaju.
Tu ponekad ima posla i za hirurški skalper

U alatu se vidi i jedna mala Iskrina bušilica (iz KLIP-KLAP kompleta), kao i stativ za precizno bušenje rupa. To sam koristio u prvoj fazi izrade za lakše i brže odstranjivanje viška materijala, a kod kompozicija pomaže pri grubom određivanju dubine svakog plana motiva. Nakon bušenja se dlijetom ručno odstranjuje to što ostane. Burgije za ovu fazu posla su obične HSS za metal, malo prerađenih vrhova, kako nakon obrade ne bi ostajale tačkice na drvetu.



Dlijeta oštrim pomoću dvostranog brusnog kamena (već je poprilično dotrajao), a za završno poliranje oštrice koristim vodobrusni papir granulacije 240-360 zalijepljen na plastičnu pločicu.
Povremeno je potrebno profilisati oštrice na tocilu.

Ostale drangulije što se vide na slikama, obraditi ću kroz tehniku ili evn. pitanja.
Za sada toliko i pozdrav do slijedećeg posta.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 05/04/2010 - 22:25
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#15
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

jeste kikinda je u pitanju
alat i jeste bitan i nije da se nadovežem sa dobrim alatom dobijaš na brzini izrade što je važan faktor kod izrade bilo čega u drvetu recimo sa ovim tvojim alatom što si predstavio tako sam i ja počinjao pa za neki rad u ono vreme za koji mi je trebalo 5-6 dana danas odradim za par sati

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 05/04/2010 - 22:41
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#16
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Da, možda za neki "grublji" duborez, na namještaju ili nešto slično, ali ovdje provedem više vremena gledajući motiv i obradak, nego u rezbarenju. Ona velika dlijeta nisam skoro uopće koristio, srednja onako, a najviše su mi trebala ona manja. Ta su napravljena od HSS burgija, nareznica i sl. znači kvalitetan čelik. Sve da imam dijamantski alat, ne vjerujem da bih nešto puno tu uštedio na vremenu.

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 05/04/2010 - 22:52
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#17
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

ne bi da pametujem al bi
no svako ima svoj stil a vreme je novac danas pogotovo

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 06/04/2010 - 13:37
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#18
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

onda ovo gde dođe u koju vrstu izrade

  • dsc04154.jpg
  • dsc04160.jpg
  • dsc04159.jpg
  • dsc04158.jpg
  • dsc04157.jpg
  • dsc04156.jpg
  • dsc04155.jpg

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 06/04/2010 - 17:30
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#19
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

peradetlic wrote:
onda ovo gde dođe u koju vrstu izrade

Pogledao sam Pero detaljno tvoj rad (koliko se moglo), vrlo lijepo je obrađen i vidi se da tu ima više planova, koji su doduše malo razbacani ali to je tvoja vizija i tu prestaje moja kompetencija za bilo kakav dodatni komentar. Čitaoci ovog foruma će svakako najbolje dati svoju ocjenu, a bilo bi poželjno da staviš ako imaš, još takvih radova.
Ja sam više perferirao realistične likove (ne računajući vizantijske ikone), pokušavajući izraziti svojom tehnikom njihove osjećaje i karakter i samim tim stvoriti na drvenoj ploči nekakvu priču.To je ipak, moraš priznati dosta zahtjevnije, posebno ako se uzme u obzir da treba koliko je moguće pratiti neka pravila anatomije likova, kao i logičnosti samog prostora u kojem se nalaze.
U svakom slučaju za tvoj rad :+

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 06/04/2010 - 19:23
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#20
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

dosta radova koje sam odradio na ovaj način na žalost nisam slikao a radove poklonio razbacani preko okeana tako da uglavnom ni neznam gde su ostao mi ovaj i još dva tri

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 06/04/2010 - 22:33
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#21
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

peradetlic wrote:
dosta radova koje sam odradio na ovaj način na žalost nisam slikao a radove poklonio razbacani preko okeana tako da uglavnom ni neznam gde su ostao mi ovaj i još dva tri

Šteta što to nisi slikao, kod mene je nešto bolja situacija pošto imam dosta slika, ali nisu baš kvalitetne kao što bi se danas mogle napraviti. Žao mi je samo što nisam sve radove slikao iz različitih uglova. Ako ti je tih par radova što su ti ostali u stilu ovog što si pokazao, slikaj i stavi na post da vidimo.

Pošto su još praznici, da nastavim što sam započeo, jer ću kasnije imati manje vremena.
Zaboravio sam napomenuti da je ovo moj prvobitni alat, znači od samog početka tu ništa nije mijenjano osim drški. Na prvi pogled po potrošenosti dlijeta je jasno, da nakon 4 godine i hiljada efektivnih sati rada, stvarno nije bilo potrebe za nekakvim ekstra alatom.
U kompletu se može vidjeti i jedna mala modelarska bušilica (12V, 18000 o/min, borer 2,5mm), koju sam prvenstveno koristio za odvajanje nekih delikatnih dijelova od podloge, kao što je konop na slici,


To bi se moglo odraditi i dlijetima ali je lakše izbušiti rupice ispod konopa, pa onda obraditi skalperom i još nekim profilima dlijeta. Tom bušilicom sam radio i pjenu od uzburkane vode, tako što sam dlijetima obradio potreban oblik pjene, a onda bušilicom plitkim bušenjem iz raznih uglova i struganjem vrhom borera, dobio „pjenastu“ masu.
To su ipak samo sitni ukrasni detalji koji privlače pažnju, ali sami po sebi nemaju neku vrijednost, već je važno da su dobro uklopljeni u prostor.
Na nekim radovima, posebno na ikonama sam bockanjem oštrom iglom, na određenoj izglačanoj površini, vršio zatamnjivanje iste. Tako su rađeni krstovi na odježdi svetaca, a ponegdje kao na ovoj ikoni „Svetog Arsenija“, krstove sam predhodno zatamnio grafitnom olovkom, tako da je nešto grafita pri bockanju ušlo u drvo i još više zatamnilo obrađeni dio.


Uploaded with ImageShack.us
Ovdje je moja posljednja kompozicija „udovičina lepta“(novčić), koja je po meni u svakom pogledu, vrhunac mog četverogodišnjeg rada.
Kod ovog rada je kompletan kameni zid u pozadini izbockan, čime sam u stvari izveo svijetli oreol oko Isusove glave (nije izbockan).


To bockanje sam u početku radio ručno, što je uzimalo puno vremena, a i bilo je malo problematično za zglobove na rukama. Onda sam napravio ovu malu bockalicu u obliku olovke, sa malim motorićem iz kasetofona (12V) na čiju osovinu sam stavio drugu malu ekscentričnu osovinu, povezanu s naoštrenom žicom od kišobrana. Naravno rad je s time bio neuporedivo brži i lakši.

Eto toliko, pozdrav do slijedećeg posta.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 07/04/2010 - 12:16
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#22
pace24
pace24's picture
Offline
Registrovan dana: 07/11/2009
Poruke:

Svaka cast!!!!!!!
Svaki drugi komentar bi bio suvisan!!!
pozzzzzzzzzzzzzzz

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 08/04/2010 - 22:20
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#23
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Hvala pace24, evo još nešto o alatu i tehnici rada. Prilikom završne obrade pojedinog segmenta, potrebno je fino prestrugati svaki detalj, kako bi se maknula prljavština od diranja prstima i otvorila čista struktura drveta. To struganje sam izvodio isključivo dobro naoštrenim dlijetima pod tupim uglom (malo manje od 90 stupnjeva) i to niz strukturu drveta. Pri takvom radu, oštrica dlijeta brzo strada, tako da sam tu koristio ono najkvalitetnije što imam.
Dlijeto na slici je mi je praktično najvrijednije od svih u alatu, a napravljeno je od kvalitetne ureznice za metal, izrada je malo duže trajala jer sam brusilicom i tocilom lagano skidao nepotrebni dio nareznice i odmah hladio da se čelik ne odkali. Ponekad sam ga koristio za rezbarenje, a glavna namjena mu je za završno struganje i glačanje raznih zaobljenih i neravnih detalja.

Kod izrade ovakvih duboreza, brusni papir nije poželjan, posebno kod izrade likova. Iznimno sam ga ponekad koristio da malo izravnam pozadinu na ikonama, ali bih opet nakon njega to prestrugao još jednom dlijetom (ipak mi je jedno kupovno ravno dlijeto kvalitetnije od ostalih).
Svakako je interesantno pitanje kako je to zaštićeno, odnosno lakirano. Mojih par prvih radova, lakirao sam četkicom, bezbojnim nitro-lakom za drvo i to u visokom sjaju. Otac Luka (sveštenik kojeg sam spomenuo na početku teme) mi je sugerisao da to radim sa što manjim sjajem, pa sam se snašao na drugi način. Ovo je jedan od prvih radova,

Nakon obrade određenog segmenta, malom četkicom sam, potpuno istim lakom, premazao taj dio (flašica od laka za nokte) i odmah drugom velikom suhom četkom skinuo sav višak laka. Na taj način je na površini drveta ostao samo jedan kao film tanki sloj laka, koji je bio bez sjaja, a svaki detalj obrađenog dijela je bio potpuno čist. Ovo je rad koji sam pravio u Solunu, školi ikonografije i tako sam ga ostavio nezavršenog.

Kad je rad bio kompletno završen, taj postupak sam primjenio još jednom na kompletnoj ploči. Nakon tolikih godina, radovi su i dalje kao prvog dana, možda za neku nijansu sjajniji (vjerovatno su se malo ispolirali godinama pri čišćenju od prašine). Našao sam i tu 14 godina staru konzervu s lakom i za divno čudo, još može da se koristi. Inače nitro-lak sam koristio zbog brzog sušenja, kako se ne bi gubilo vrijeme prilikom rada.

Veliku četku za odklanjanje viška laka sam jednostavno ostavljao da se osuši i sitne grumenčiće sasušenog laka na vrhovima dlačica istukao čekićem na dasci. Lak se maknuo u vidu prašine, a četka je bila ponovo spremna za korištenje.
U alatu ima još par stvari, kao turpija, PUK pilica i sl. ali više onako za svaki slučaj. Šubler sam koristio za mjerenje dubine pojedinih planova.
To bi bilo uglavnom sve, što se tiče sadržaja alata, odgovoriti ću ako ima nekakvih pitanja povodom ovog što je napisano, a dalje bih stavio još nešto u vezi same tehnike izrade.
Pozdrav

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 11/04/2010 - 09:15
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#24
strbacns
strbacns's picture
Offline
Registrovan dana: 12/11/2009
Poruke:

Ne stigoh da se javim ranije..Pesek svaka čast na radovima.. Pravo osveženje na forumu! A i sviđa mi se što si od alata koristio svašta samo ne skup i profi alat..to daje volju nekim novim klincima da se upuste u izradu sličnih stvari.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 11/04/2010 - 23:40
Re: Prostorna tehnika-skulptura u slici
#25
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

strbacns wrote:
Ne stigoh da se javim ranije..Pesek svaka čast na radovima.. Pravo osveženje na forumu! A i sviđa mi se što si od alata koristio svašta samo ne skup i profi alat..to daje volju nekim novim klincima da se upuste u izradu sličnih stvari.

Hvala strbacns na ovim pohvalama, kao što sam naveo ranije, alat nije toliko presudan za ovakve radove u ovako malom formatu, ali se plašim da će neki novi klinci izgubiti volju za stvaranjem ovakvih radova, kada pročitaju slijedeće tekstove u kojima je i poenta svega.

Na samom početku bilo je potrebno između mnoštva motiva pronaći one, koji su najoptimalniji za izradu u ovakvoj tehnici, prvenstveno kod kompozicija, dok kod ikona nije bio veliki problem. Tu nije bilo dovoljno da mi se neki motiv samo svidi, već je i dugotrajnim posmatranjem trebalo „ući“ u njega i razmatrati kakve su mogućnosti za obradu.

U prvoj fazi je bila izrada dvije kopije motiva (u crno-bijeloj tehnici), u formatu već pripremljene daske za obradu (najčešće orah, kasnije javor i poneka daska od murve) pri čemu sam se snalazio na razne načine. Ikone sam često završavao fotokopiranjem, dok sam za kompozicije pravio grafitnom olovkom skice, pa onda to fotokopirao. Kasnije je i kompjuter bio dostupan sa svim svojim mogućnostima, tako da su zadnje dvije kompozicije rađene preko skeniranih kopija.
Ovdje su dva rada koji su ostali na žalost u pripremi i s kojima sam trebao zaokružiti seriju biblijskih kompozicija,


Ovo je jedna skica „Halerove Madone“ od Direra, koju sam radio po maloj sličici što mi je bila na raspolaganju. Može se primjetiti da sam naglašavao neke crte lica, linije nabora i sl. kako bih što vjernije prenio motiv na dasku. Mogao sam isto tako, uz mnoštvo manjih izmjena napraviti rad kojim me na kraju nitko ne bi mogao povezati sa Direrom, međutim cilj mi je bio da u prvoj fazi stvaralaštva prikažem fenomenalne i praktično neograničene mogućnosti ove tehnike, kroz rad nekih poznatih djela. Fotografija ovog rada je inače ispala kriminalno loše i ne dočarava ga kako treba (javor), ipak se mogu nazirati neki detalji naspram originalne slike.

U drugoj fazi, zalijepio sam trakom jednu kopiju na dasku i malim ravnim dlijetom lagano probijao kopiju po linijama osnovnih kontura likova i objekata, time sam praktično obilježavao dasku tankom linijom, a kasnije je podebljao olovkom.

Kad se radilo o kompozicijama, sve komade rezane kopije sam koristio kako bih prenosio na isti način ostale detalje, urezujući orjentirne tačke i povezujući to kasnije olovkom na dasci. Prva kopija je na kraju bila potpuno isjeckana i daljnji rad se nastavljao s drugom kopijom i originalom.
Pri radu ovom tehnikom koristi se davno poznata i ne tako jednostavna metoda „skraćivanja“. Pokušati ću to objasniti ovom jednostavnom skicom (ruka mi je već dobro zarđala), sa dva jednostavna geometrijska lika, zamislite u nekoj prostoriji dva bureta na različitoj udaljenosti od zida (lijevo) koja se linearno „spljošte“ zajedno sa prostorijom. Od prilike dobijemo nešto kao na desnoj slici.

Kada se desna slika (hipotetički reljef) gleda frontalno, treba se steći trodimenzionalni vizuelni utisak da gledate u stvarnu prostoriju s buradima. Naravno, relativno lako je raditi s jednostavnim geometrijskim oblicima, ali zamislite sada da dobijete zadatak, sa samo jedne slike nekog lika, da napravite skulpturu istog. Nekom dobrom umjetniku, uz dobro poznavanje ljudske anatomije i velikom iskustvu u izradi skulptura, to možda i ne bi bio tako veliki problem. Međutim to nije dovoljno, već morate taj lik spljoštiti, a da i dalje vizuelno ostane kao skulptura. Ali ni to nije dovoljno, već taj spljošteni lik morate ugurati u prostor i otkinuti tu i tamo još po nešto, a negdje u skladu s prostorom poneki dio tijela i malo ispraviti i da to sve skupa opet vizuelno ima izgled skulpture. Ako se uzme u obzir da u prostoru ima još drugih likova, u različitim prostornim planovima i koji su međusobno povezani nekom radnjom, onda tu ima nekog glava da zaboli.
Teško je fotografijama dočarati ovo što pišem, ali evo još jednom Samarjanka iz par uglova, iako je raniji rad (završena 3.1.1997.), ipak može poslužiti za prezentaciju,


Kako sam ranije spomenuo, potrebna je izuzetno velika koncentracija pri radu uz više posmatranja nego rezbarenja, odnosno treba se potpuno uživiti u motiv obrade. Crno bijele kopije su mi bile pogodnije za određivanje dubine određenih detalja, ali se na kraju sve opet usklađuje sa originalom.
Ovdje je predzadnja kompozicija „Milost preljubnici“, kod koje je metoda skraćivanja izražena kod lika sa ispruženom rukom u centralnom dijelu grupe. Oko izrade te ruke je bilo dosta čupavo zbog smjera strukture drveta, ali mislim da je dosta korektno ispala. Kada se taj rad gleda pod oštrim uglom, ta ruka izgleda totalno komično i nestvarno. (žao mi je što ne mogu da slikam).

Ako poslije ovog pisanja i bude entuzijasta koji bi radili ovakve stvari, preporučio bih da počnu sa nečim jednostavnijim (mrtva priroda, pejzaž i sl.), a možda već i ima netko da radi, pa bih volio da se ti radovi, ako ih ima, zakače na ovu temu. Ne mora to biti od članova foruma, može biti od bilo koga tko se time bavi, samo ne neki srednjevijekovni radovi (a posebno ne od nepoznatog umjetnika iz 1500 i neke s inicijalima IP – monogrammist IP :mrgreen: ).
Dosta mi je više pisanja, hvala na pažnji svima koji su pratili ovu temu, kao i svima koji su učestvovali u njoj.
Pozdrav.

  • picture 607.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Tue, 20/12/2011 - 17:15
svaka čast odličan rad
#26
kojekude2000
kojekude2000's picture
Offline
Registrovan dana: 14/12/2011
Poruke:

svaka čast odličan rad

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/09/2012 - 11:29
Pozdrav svima! Nisam bio već
#27
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Pozdrav svima! Nisam bio već duže vrijeme aktivan u forumu zbog prezauzetosti sa drugim obavezama, a u međuvremenu sam se ponovo aktivirao na polju ručnog duboreza. Ovo će za mnoge ljubitelje ručnog duboreza biti još jedna „poslastica“, međutim za mene je to više jedna „poruka“ koju sam jednostavno morao da „napišem“, iako su mi uslovi za izradu ovakvih radova daleko od idealnih. Ovaj rad sam počeo još krajem prošle godine i uz prekide uspio završiti prije par dana. Računam da mi je bilo potrebno efektivno između pet i šest mjeseci od prvih skica do konačnog završetka.
Rad sam nazvao „Novi početak“, mnogi će pomisliti da je to u vezi nekog mog novog početka, ali u pitanju je nešto sasvim drugo. Ovaj rad treba sagledati u cjelini, a motiv „Hristovog rođenja“ je samo jedan segment ove cjeline
U toku je izrada bloga (na njemačkom jeziku) u kojem će, po sistemu od daske do sata, biti malo opširnije opisano kako je napravljen ovaj zidni sat, sa dosta slika nekih od interesantnih detalja u fazama izrade. Potruditi ću se međutim, koliko budem imao vremena, da i ovdje ubacim neke slike i objašnjenja ukoliko bude interesovanja.
Motiv „Hristovog rođenja“ sam napravio prema priloženoj slici koju sam našao u internetu, a u vezi toga bih imao jednu molbu. Nije mi poznat umjetnik koji je naslikao tu sliku, iako u donjem desnom uglu stoji njegov potpis. Bio bih zahvalan ako bi mi neko mogao dati njegovo ime i neke od podataka iz njegove biografije ili neki link gdje bi to pronašao.

  • d47.jpg
  • d46a.jpg
  • d50.jpg
  • jesus-manger-scene4.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/09/2012 - 11:34
dobro nam se vratio sat je
#28
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

dobro nam se vratio sat je jako lepo ispao

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 11/09/2012 - 11:48
Hvala Pero, na žalost neću
#29
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Hvala Pero, na žalost neću moći ostaviti ovdje puno vremena. Koliko sam bio odsutan zaboravio sam i moj pasvort za logovanje, a nešto se baš ne snalazim sa ovom, za mene novom formom ovog foruma. Ovo je nekakva jednokratna prijava, a volio bih ipak da imam normalnu šifru.
Evo još jednom slika jer vidim da je prethodna suviše mala.

  • 745_1809_jesusmanger.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Tue, 18/09/2012 - 23:38
Evo još par slika od ovog
#30
pesek
pesek's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

Evo još par slika od ovog zidnog sata, a ovdje je i link sa još nekim detaljima kompletne izrade, tako da ima i nekih stvari vezanih za stolariju i još po nešto.
http://regulator-exklusiv-unikat-woodcarving.blogspot.com/p/zidni-sat-sa...

  • d32c.jpg
  • d32b.jpg
  • d32d.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Wed, 19/09/2012 - 10:34
lepo prikazan tutorijal
#31
peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

lepo prikazan tutorijal

kolko košta satni mehanizam koji si ugradio

http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/

Top
  • Login or register to post comments
  • 1
  • 2
  • sledeća ›
  • poslednja »